ed
door eduard33 Jul 20, 2007 om 23:55
Huishouden & energie

Scheur in graniten blad

Hallo,

Onlangs heb ik een keuken gekocht alleen tijdens het afbreken is er een graniten blad gebroken op de plek waar de spoelbak in moet en dat is dus de dunste zijde van het blad.

Nu hebben ze mij verteld dat ze dit gerepareerd kan worden tegen een bedrag van rond de 400 euro door een gespecialiseerd bedrijf.

Maar is dat ook zo en heeft iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt!

4090 6 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 21, 2007 om 10:43
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Een granietblad lijkt mij moeilijk te repareren dus zal de oprijs die men vraagt wel kloppen. De reparatie dient danb ook nog onzichtbaar te zijn en dat lijkt mij toch echt moeilijk bij graniet (cement en grind populair gezegd).

Is een nieuw blad niet aantrekkelijker en dan bijv van een goede kwaliteit kunsstof?

harrie
door harrie - Jul 21, 2007 om 11:19
765 Antwoorden / 36 Vragen

Graniet repareren lijkt mij moeilijk zoals Gerritaltena ook al schreef.

Is het geen composiet? Ziet er uit als graniet maar bestaat voor 95% uit kwartskorrels en 5% uit (polyester)hars. Deze 2 begrippen worden heel veel door elkaar gehaald. Door de harstoevoeging zou het te repareren moeten zijn. Het zal duur zijn en of het absoluut onzichtbaar zal zijn is nog maar de vraag.

Groeten Harrie

menno0
door menno0 - Jul 25, 2007 om 11:47
236 Antwoorden / 42 Vragen

Granietresten worden ook vermalen met resultaat schitterende plavuizen verlijmd/geperst. Beligë en Brabant doen hier veel zaken mee.

Zelf heb ik travertinbreuk in tafeltje laten doen. Dat noemden ze "vergassen"?? soort lassen?? Totaal onzichtbaar. Nu heeft travertin onregelmatigheden als gaatjes. Uw blad zal hoogglans gepolijst zijn.

Nadat het aan elkaar zit kan het toch weer gepolijst worden. Daar is toch niets mis mee.

Iets geheel anders: Kocht U van particulier of een showroomkeuken. In het laatste geval hoeft U toch geen kosten te betalen?

ko
door kobus61 - Aug 19, 2007 om 18:39
2 Antwoorden / 0 Vragen

heb ongeveer hetzelfde meegemaakt en het laten repareren door een bedrijf uit leiden, hier heel veel spijt van gekregen het kostte 450 euro en het resultat was belabberd.

heb het opnieuw laten repareren door de firma bigstone en deze hebben het perfect hersteld voor 250 euro

sterkte met het blad

ed
door eduard33 - Aug 19, 2007 om 18:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reacties!

Maar de firma Bigstone waar kan ik die vinden?

Alvast bedankt!

ko
door kobus61 - Aug 19, 2007 om 19:54
2 Antwoorden / 0 Vragen

www.big-stone.nl/ is hun website

groeten,

kobus