henk14
door henk14 Apr 9, 2008 om 00:27
Huishouden & energie

Schoon krijgen vloer douche

Hallo mensen. Ik krijg mijn vloer van de douch niet meer echt schoon. Ik heb van die bruine tegels maar daar zitten van die zeepresten (vlekken) op. Ik heb het al met vanalles geprobeerd. Weet iemand met wat voor schoonmaakmiddel ik dit weg kan krijgen ?

73198 24 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Apr 9, 2008 om 14:24
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Henk,

Kunnen het kalkvlekken zijn van opgedroogd hard en dus kalkhoudend leidingwater?
De plekken zijn dan wat ruw, als je er met je nagel over gaat.

Kalkvlekken kun je verwijderen met zuur. Huishoudazijn is zuurder/krachtiger dan keukenazijn.

Als dat niet (snel genoeg)werkt, kun je het met verdund zoutzuur nog proberen. Maak eerst een proefstukje schoon. Je moet daar wel iest voorzichtiger mee zijn.
Huishoudhandschoenen en veiligheidsbril dragen.
Nooit water bij zoutzuur gooien, doch zoutzuur bij water! Niet op je kleren spatten. Met een kwast of handstoffer aanbrengen.

Succes. Hardware ERror MAN.

kiran
door kiran - Apr 9, 2008 om 14:35
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Henk14

Voor kalk en vet resten in de douche, zou u eens Crofty Badkamer clean moeten proberen! Te koop bij Blokker. (goed spulletje, en ruikt ook nog eens lekker fris!)

Succes, groet Kiran

mo
door moscovich - Apr 9, 2008 om 15:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo hier met Henk,ik heb een goeie tip voor jou.

Orginal universal reiniger van Oberland krijg je alles schoon mee.

Moet je wel bestellen.Internet adres is. Trendprodukte Teleshop Wien.

  Veel plezier er mee....groetjes henk.

jantje
door jantje - Apr 9, 2008 om 15:03
123 Antwoorden / 12 Vragen

Het is ook de moeite waard om een vochtige dweil op de plek te leggen, en daar dan St.Mark op te gieten. Laat het een nachtje zo liggen, en morgenvroeg met een schrobbertje eroverheen, en goed afspoelen.

Groeten van Moin

pluisjebaby
door pluisjebaby - Apr 9, 2008 om 15:41
31 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo Henk,

Je kunt ook je vloer lekker schoon krijgen door een sopje van groene zeep te gebruiken, goedkoop en effectief.

audb
door audb - Apr 9, 2008 om 15:51
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik gebruik hiervoor een (goekope) wc reiniger.

gebruik een redelijk grote hoeveelheid borstel dit in met een luiwagen en laat het een nachtje in trekken.

Spoel met zo heet mogelijk water en luiwagen de vloer schoon.

Let wel op dat het niet op kleding of huid komt daar het een bijtende vloeistof is.

Probeer wel eerst of dit niet de tegels uitbijt maar het kan wel de tegels een lichtere kleur gaan geven omdat vuil en afzetting de boel heeft verkleurt.

Ps. neem geen dure wc reinigers omdat deze net zo goed werken als de goedkopere en azijnzuur is ook te verkrijgen bij b,v, Gamma in liter flessen voor zo 3 euro

fa
door famaartsen - Apr 9, 2008 om 15:55
2 Antwoorden / 1 Vragen

Koop een flesje schoonmaak azijn. Maak de vloer goed droog. Doe de schoonnmaakazijn in een lege spuitfles of plantenspuit. Spuit de vloer goed in en schrob hem af met een harde borstel.spoel na droging het geheel af met warm water. (tip: De methode help ook bij witte kalkvlekken op buitensteense muren b.v.nieuwbouw) succes.      Wilie wortel.

knolselder
door knolselder - Apr 9, 2008 om 16:00
16 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Henk,

De reacties op je vraag tot nu toe grijpen allemaal naar een chemische benadering -met allerlei middelen- wellicht dat daar de goede oplossing(!)-en bij zitten, maar een mechanische benadering zou ook kunnen werken, zeker in combinatie met een schoonmaakmiddel.

Probeer eens de onovertroffen roestvrijstalen pannenspons! Daar houd ik al 15 jaar de witte wandtegels van mijn douche blinkend kalkvrij mee!

Succes! knolselder.

henk14
door henk14 - Apr 9, 2008 om 16:02
163 Antwoorden / 85 Vragen

Inderdaad ik bedoelde kalk vlekken, mensen bedankt voor alle tips en jullie reacties. Ik ga van de week eens aan de slag.

gr. Henk.

op
door oplossing - Apr 9, 2008 om 16:14
119 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ken de tegels en wil u niet ontmoedigen maar deze bruine tegels krijgt u NOOIT meer schoon er is maar één manier om eraf te komen.............slopen, want iedere streep of vlek blijf je zien.

Echt er kan geen schoonmaakmiddel tegenop. Zonde van al de moeite en geld dat u uitgeeft aan schoonmaakmiddel.

pu
door pureyn - Apr 9, 2008 om 16:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik altijd Pureyn D soap, dat gaat prima. Ook Pureyn 83 en Urifort werken uitstekend

jantien
door jantien - Apr 9, 2008 om 16:41
20 Antwoorden / 16 Vragen

Hallo Henk,

Er is maar één manier volgens mij om zo'n vloer spic&span te krijgen en dat is een zuur middel gebruiken en dan wel Swipe Brite. Dat is te koop bij distrubiteurs en anders via 033-2980404. Ik heb zelf zwarte tegels en zo af en toe moet ik even met Brite aan de gang maar dan heb ik ze ook weer mooi en glanzend zonder dat je uitglijdt.

Veel succes.

bi
door bijopathuis - Apr 9, 2008 om 17:12
14 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Henk,

Wat dacht je van gewoon SODA desnoods laat je het een paar uur inwerken, mocht het te veel zijn.Soda is een natuur product en al die andere troep niet. Het is ook goed voor de douchekop, vaatwasser denk om auminiumpannen dat is niet goed. En dan voor de wasmachine de handdoeken worden er heel zacht van en het ontkalkt meteen de machine´s

ed
door eddyvanluin - Apr 9, 2008 om 17:17
11 Antwoorden / 3 Vragen

gebuik Sorbo Blue wonder Sanitare reiniger puur dan even goed de borstel erop zetten .

Werkt geweldig !!!!!!!

ja
door jajodace - Apr 9, 2008 om 18:43
4 Antwoorden / 3 Vragen

Wat heel goed werkt bij mij. Is gewoon chloor verdunnen met water, met een plantenspuit je douche helemaal inspuiten. Een half uur in laten trekken en met koud water afspoelen. Echt je voegen en tegels zijn weer als nieuw.

Succes

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Apr 9, 2008 om 19:01
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Henk:

Nu je vastgesteld hebt dat het kalkvlekken zijn, blijft mijn advies om huishoudazijn het goedkoopste en beste middel.

Nog goedkoper en minder werk, maar daar heb je nu in 1-e instantie nog niets aan:
Maak de kraan, wanden en de vloer van de douche na gebruik even droog. Met een trekkertje en dan met de handdoek waar je je mee afgedroogd hebt nadoen. Dan de ventilatie meteen open/aan. Dan krijgt kalk geen kans en heb je er veel minder werk mee, want als je het direct na douchen doet is het een fluitje van de cent. Het spul blijft er uitzien als nieuw!

Hardware ERror MAN.

wi
door wiljo - Apr 9, 2008 om 19:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn hele huis houd ik schoon met mijn Kärcher SC 1502 stoomapparaat. Ook de badkamer dus. Zonder chemische agressieve middelen een perfect resultaat. Echt waar.

ft
door ftm - Apr 9, 2008 om 21:00
102 Antwoorden / 1 Vragen

Henk14 kijk wel uit met middelen als zoutzuur, dat hier eerder is geadviseerd. Ik geloof niet dat je siliconenvoegen daar tegen kunnen.
Gebruik anders liever Antikal of azijn tegen de kalkvlekken.

kr
door kreeftje - Apr 9, 2008 om 22:29
86 Antwoorden / 36 Vragen

Een sub-vraag.

Henk zegt in zijn eerste antwoord: "Bedankt voor alle antwoorden" terwijl dááronder nog een aantal antwoorden komt.

Ik heb dit al vaker gemerkt dat een vragensteller reageert op een gegeven antwoord wat ik nog niet (op volgorde)  gelezen heb. Toch staat alles op datum volgens mij.

Worden er soms reacties tussenuit gehaald, weet iemand dat?

Ben benieuwd.

Ik lees praktisch alle vragen altijd en uiteraard de antwoorden want je steekt er heel wat van op dus vanaf deze plaats een woordje van dank aan alle deskundigen die de moeite nemen een antwoord te formuleren!

ke
door keesalda - Apr 10, 2008 om 12:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de vloer van onze badkamer mooi schoon gekregen met het middel "HMK R 55 zuurvrije grondreiniger".

Dat heb ik gekocht bij een grote winkel waar oa tegels worden verkocht.

ho
door holleke - Apr 10, 2008 om 21:04
5 Antwoorden / 1 Vragen

probeer is kontakt te maken met moeler stone care

goed schoonmaakprodukt  ze hebben mij echt geholpen en dat na 4jr tobben

www.moellerstonecare.nl

kr
door kremer - Apr 11, 2008 om 12:52
5 Antwoorden / 1 Vragen

bij de wybra winkels heb je ontvetter in een gele spuitfles dasty heet het spul is goed voor het schoonkrijgen van tegelvloeren en wandtegels ook voor smeer en andere dingen echt goed spul ik zou je willen aanraden de vloer in te spuiten even laten inwerken en dan moet het goed zijn succes

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Apr 11, 2008 om 13:34
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Het gaat niet om vet-, doch om kalkvlekken.

H.

ho
door holleke - Apr 12, 2008 om 23:13
5 Antwoorden / 1 Vragen

zoek contact met moellerstonecare.nl

die kunnen je vast helpen

ben met onze vloer al 4 jr bezig in de keuken en ja hoor moeller had de oplossing !