chris74
door chris74 Jan 29, 2012 om 10:22
Huishouden & energie

Schoonmaken aangekoekt vet op tefal grillplaten

Ik heb een tefal grillplaat, en gisteren gemarineerde speklapjes erop gegrild. Alleen vergeten schoon te maken, dom dom dom natuurlijk, heb de platen in water met zeepsop laten weken, maar het zit zo vast gekoekt dat het er bijna niet af gaat.

Wie heeft een manier om de platen schoon te krijgen. Platen kunnen los van het apparaat

70482 56 Rapporteer

ja
door jannet1977 - Jan 29, 2012 om 10:28
64 Antwoorden / 0 Vragen

Geen idee of deze tip met thee helpt, maar het lijkt mij een vrij onschuldige oplossing. Baat het niet dan schaadt het niet.

wolfenjong
door wolfenjong - Jan 29, 2012 om 10:32
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Doe wat soda in heet water in de wasbak, en leg daar de plaat een half uur in om te weken, dan zou het los moeten komen.

Succes er mee.

freya
door freya - Jan 29, 2012 om 11:27
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo chris74,

Op het moment dat je merkte dat je vergeten was de platen schoon te maken, had je het apparaat gewoon weer even 'aan' moeten zetten. Als de platen dan weer warm/heet zijn, zijn ze meestal vrij eenvoudig schoon te maken. Achteraf schoonmaken door te schuren/schrobben en/of schoonmaakmiddelen te gebruiken, loop je het risico dat je de anti-aanbaklaag beschadigt.....

m.vr.gr. Freya

spooky01
door spooky01 - Jan 29, 2012 om 11:30
418 Antwoorden / 56 Vragen

Hallo,

Ga morgen naar de wibra en haal daar Dasty, dit werkt perfect.

Veel succes

tenormin
door tenormin - Jan 29, 2012 om 11:47
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Chris74, hoop dat je geen soda in huis hebt om het advies van wolfenjong op te volgen, want dan kun je de tefal grill pan meteen in de afvalbak doen. Helemaal geen schuurmiddeltjes proberen maar morgen in een kookwinkel (of waar dan ook) geharde Pan Nylon "scrapers" kopen. Helpt perfect. En beschadigd niet. Woonde je in de buurt kon je het zo van me krijgen. Ze zijn wit, ca. 3 x 3cm, twee kanten rond, andere kanten "scherp". Hoop dat je ze ergens op de kop kunt tikken.

tenormin
door tenormin - Jan 29, 2012 om 11:50
16817 Antwoorden / 108 Vragen

jannet1977, baat het niet dan schaad het wel; zie niet dat hier over tefal grill pan wordt gerept.

aurora1
door aurora1 - Jan 29, 2012 om 12:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag chris74,

Kijk even naar het advies van Tefal Klik hier...

vr.gr.

tenormin
door tenormin - Jan 29, 2012 om 12:21
16817 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 29 jan 2012, 12:02]Dag chris74,

Kijk even naar het advies van Tefal Klik hier...

vr.gr.

Dat is leuke verwijzing natuurlijk ware het niet dat het hier om normaal schoonmaken gaat en het probleem van TS is dat hij/zij vergeten heeft het direct schoon te maken. Wel is duidelijk te lezen (wat ik al aangaf) alleen maar schoonmaken met water en afwasmiddel, vandaar mijn Scraper; dat werkt op in- en aangebrande platen.

chris74
door chris74 - Jan 29, 2012 om 12:27
564 Antwoorden / 44 Vragen

[quote=wolfenjong schreef op zondag 29 jan 2012, 10:32]Hallo

Doe wat soda in heet water in de wasbak, en leg daar de plaat een half uur in om te weken, dan zou het los moeten komen.

Succes er mee.
Soda mag je niet eens gebruiken bij zo'n apparaat. Heel slechte oplossing. Soda is agressief spul.

Geen idee of je in de buurt woon Tenormin. Ik heb er in iedergeval nog nooit van gehoord. Ga het eens opzoeken.

ja
door jannet1977 - Jan 29, 2012 om 12:58
64 Antwoorden / 0 Vragen

Ik adviseer ook geen agressief product als Cif o.i.d. Thee in m.i. het proberen waard als het met gewone afwasmiddel echt niet lukt. Ik heb ook wel eens iets gelezen over laten weken in een sopje met Biotex. Beter iets proberen met een onschuldig product dan met een agressief chemisch middel lijkt me.

tenormin
door tenormin - Jan 29, 2012 om 14:14
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Chris74, zo te zien zijn ze (nog) steeds niet te koop in Nederland, ik dacht dat na zoveel jaar het ook hier wel op de markt zou zijn. Heb ze zelf uit Engeland (mijn dochter stuurt dat op - je doet er jaren mee) en op Google zie ik Amerikaanse scrapers. Als je Nylon Pan scrapers intikt, kun je zien hoe het eruit ziet. Maar zal morgen een speciale kookwinkel bellen om te vragen of zij het verkopen, zo ja zal ik het je laten weten. Winkel is pas na 12 uur open! Duimen maar.

ah
door ahoog - Jan 30, 2012 om 12:20
11 Antwoorden / 0 Vragen

Soda is prima hoor. Lost aangekoekt vuil en vet op. Doe ik al jaren.
Samen met BIOTEX.
Gebruik echter geen caustic soda ( gootsteenontstopper) Dat is agressief spul en lost aluminium op.

Arjen

eclipse
door eclipse - Jan 30, 2012 om 12:31
1561 Antwoorden / 370 Vragen

nog speklappies over ??? krijg ineens honger :-(

ca
door carli - Jan 30, 2012 om 12:33
9 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=freya schreef op zondag 29 jan 2012, 11:27]
Hallo chris74,

Op het moment dat je merkte dat je vergeten was de platen schoon te maken, had je het apparaat gewoon weer even 'aan' moeten zetten. Als de platen dan weer warm/heet zijn, zijn ze meestal vrij eenvoudig schoon te maken. Achteraf schoonmaken door te schuren/schrobben en/of schoonmaakmiddelen te gebruiken, loop je het risico dat je de anti-aanbaklaag beschadigt.....

m.vr.gr. Freya

Het enige goede antwoord komt van Freya !!

freya
door freya - Jan 30, 2012 om 12:36
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carli schreef op maandag 30 jan 2012, 12:33][quote=freya schreef op zondag 29 jan 2012, 11:27]
Hallo chris74,

Op het moment dat je merkte dat je vergeten was de platen schoon te maken, had je het apparaat gewoon weer even 'aan' moeten zetten. Als de platen dan weer warm/heet zijn, zijn ze meestal vrij eenvoudig schoon te maken. Achteraf schoonmaken door te schuren/schrobben en/of schoonmaakmiddelen te gebruiken, loop je het risico dat je de anti-aanbaklaag beschadigt.....

m.vr.gr. Freya

Het enige goede antwoord komt van Freya !!
Heb dan ook al jaaaren ervaring met zo'n ding..... ;-)

Freya

zo
door zonnebloem2 - Jan 30, 2012 om 12:53
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik altijd de spuitbus dreftinweek.Insprayen,even in laten werken en dan zacht sponsje afwassen. Werkt ook heel goed bij gourmet en 's zomers bij de barbeque ( roossters).
Voortaan standaard in huis.Je kunt hier ook goed de bakplaten/ roosters van de oven makkelijk mee schoonkrijgen, geen uren meer schrobben.
Verder ook niet onbelangrijk tast het materiaal niet aan zoals wel bij veel andere producten.

leelie
door leelie - Jan 30, 2012 om 12:57
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=spooky01 schreef op zondag 29 jan 2012, 11:30]Hallo,

Ga morgen naar de wibra en haal daar Dasty, dit werkt perfect.

Veel succes

Jaaaaa! Dasty echt werkt perfect! een mega goede vetoplosser....

leelie
door leelie - Jan 30, 2012 om 13:01
5 Antwoorden / 1 Vragen

En wat ook goed werkt Vanish korrels. Bruist alles zo los!

th
door theakemna - Jan 30, 2012 om 13:20
29 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik wel eens een half blokje voor de afwasmachine. Doe dat tezamen in een pan met het voorwerp dat ik wil schoonmaken en laat dat zachtjes koken gedurende een tijdje en daarna kun je het er afwassen. Ik doe dat met mijn onderdelen van de fritepan. Succes

chris74
door chris74 - Jan 30, 2012 om 13:29
564 Antwoorden / 44 Vragen

Het gaat om deze tefal grill

Ik heb even een link gegeven over welk product het gaat. De platen kunnen eruit. En daar mag je geen vanish of ander spul voor gebruiken. Die dreft inweek ga ik uit proberen. Ik heb ze gisteren mee genomen in de vaatwasser, Er is al aardig wat aangekoekt spul vanaf. En spekvet is gewoon tuig vooral als het gemarineerd is.

lijnvb
door lijnvb - Jan 30, 2012 om 13:33
27 Antwoorden / 2 Vragen

Ik gebruik net als zonnebloem2 gewoon ovenreiniger. In mijn geval Muscle oven four. Maak ik alles wat aangekoekt is (BBQ, roosters, pannen) mee schoon en werkt fantastisch.

tenormin
door tenormin - Jan 30, 2012 om 13:37
16817 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=chris74 schreef op maandag 30 jan 2012, 13:29]Het gaat om deze tefal grill

Ik heb even een link gegeven over welk product het gaat. De platen kunnen eruit. En daar mag je geen vanish of ander spul voor gebruiken. Die dreft inweek ga ik uit proberen. Ik heb ze gisteren mee genomen in de vaatwasser, Er is al aardig wat aangekoekt spul vanaf. En spekvet is gewoon tuig vooral als het gemarineerd is.

En spekvet is gewoon tuig, vooral als het gemarineerd is! Dat niet alleen, ook voor je eigen "binnenkant" is het niet goed en dat kun je dan nergens mee schoonmaken. Hoewel het lekker schijnt te zijn.

chris74
door chris74 - Jan 30, 2012 om 13:40
564 Antwoorden / 44 Vragen

Zonnebloem2 en lijnvb.

Muscle heb ik gelukkig wel in huis, en dat werkt inderdaad, even in laten trekken en dan met een zacht sponsje eraf poetsen. super bedankt

wimmi20
door wimmi20 - Jan 30, 2012 om 13:40
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Die pannenschrapers niet te koop in Nederland ?
Ja hoor, overal.
Gewoon een ruiten ijskrabber voor de auto kopen.
Gebruik ik al jaren voor de grillplaat.
Trouwens, Tenormin, waar heeft u pannenschrapers voor nodig ?
U laat toch niet alles aanbranden hoop ik ?

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==============

=tenormin schreef op zondag 29 jan 2012, 14:14: Chris74, zo te zien zijn ze (nog) steeds niet te koop in Nederland, ik dacht dat na zoveel jaar het ook hier wel op de markt zou zijn. Heb ze zelf uit Engeland (mijn dochter stuurt dat op - je doet er jaren mee) en op Google zie ik Amerikaanse scrapers. Als je Nylon Pan scrapers intikt, kun je zien hoe het eruit ziet. Maar zal morgen een speciale kookwinkel bellen om te vragen of zij het verkopen, zo ja zal ik het je laten weten. Winkel is pas na 12 uur open! Duimen maar.

killroy
door killroy - Jan 30, 2012 om 13:42
87 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Chris 74, het enige goede antwoord gaf Spooky 01, het opnieuw opwarmen heb je nou niks meer aan, dit werkt niet en daarom deugt een antwoord op zulke vraag zoals u ze steld niet? Dusty van de Wibra doet wonderen, inspuiten, een half uurtje laten opweken en dan met een staalsponsje verwijderen, als het tefal platen zijn dan wat langer in laten weken of opweken, werkt ook met BBQ schoon maken, en dan met een middel-ruw borstel afschrobben met lauw water, Dusty is een wonder-middel, hier krijgt u dingen mee schoon waar alle andere middeltjes in verzaken, dit is ongelooflijk REET goed, Mvgr: K, te Kerkrade.

wimmi20
door wimmi20 - Jan 30, 2012 om 13:54
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Killroy,

dit is het REET slechtste advies dat je kunt geven.
Pannen en bakplaten die een teflon laag hebben schoonmaken met een STAALSPONS.
Hoe bedenk je het !
Dan beschadig je de teflon laag en komen kankerverwekkende schilfers mogelijk los.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===============

=killroy schreef op maandag 30 jan 2012, 13:42: Hallo Chris 74, het enige goede antwoord gaf Spooky 01, het opnieuw opwarmen heb je nou niks meer aan, dit werkt niet en daarom deugt een antwoord op zulke vraag zoals u ze steld niet? Dusty van de Wibra doet wonderen, inspuiten, een half uurtje laten opweken en dan met een staalsponsje verwijderen, als het tefal platen zijn dan wat langer in laten weken of opweken, werkt ook met BBQ schoon maken, en dan met een middel-ruw borstel afschrobben met lauw water, Dusty is een wonder-middel, hier krijgt u dingen mee schoon waar alle andere middeltjes in verzaken, dit is ongelooflijk REET goed, Mvgr: K, te Kerkrade.

na
door nana - Jan 30, 2012 om 14:02
6 Antwoorden / 0 Vragen

Schoonschrapen gaat ook goed met een ijsschraper voor de auto...
maar laten inweken eerst is nog beter...

tenormin
door tenormin - Jan 30, 2012 om 14:11
16817 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=killroy schreef op maandag 30 jan 2012, 13:42]Hallo Chris 74, het enige goede antwoord gaf Spooky 01, het opnieuw opwarmen heb je nou niks meer aan, dit werkt niet en daarom deugt een antwoord op zulke vraag zoals u ze steld niet? Dusty van de Wibra doet wonderen, inspuiten, een half uurtje laten opweken en dan met een staalsponsje verwijderen, als het tefal platen zijn dan wat langer in laten weken of opweken, werkt ook met BBQ schoon maken, en dan met een middel-ruw borstel afschrobben met lauw water, Dusty is een wonder-middel, hier krijgt u dingen mee schoon waar alle andere middeltjes in verzaken, dit is ongelooflijk REET goed, Mvgr: K, te Kerkrade.

Hoewel wimmie20 al gequote heeft: om te gillen, een staalspons op een Tefal grill plaat. Vraag me af van welke planeet je komt. Tefal alleen met houten of siliconen voorwerpen aanraken, dat weet toch iedereen!

freya
door freya - Jan 30, 2012 om 14:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, killroy is goed in het afbranden van andermans antwoorden, maar komt vervolgens zelf met een advies, dat wanneer je dat opvolgt, je die tefal grillplaten meteen in de vuilnisbak kunt mikken......

Daar heeft de TS echt wat aan.......NOT!!

Freya

tenormin
door tenormin - Jan 30, 2012 om 14:28
16817 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 30 jan 2012, 13:40]Die pannenschrapers niet te koop in Nederland ?
Ja hoor, overal.
Gewoon een ruiten ijskrabber voor de auto kopen.
Gebruik ik al jaren voor de grillplaat.
Trouwens, Tenormin, waar heeft u pannenschrapers voor nodig ?
U laat toch niet alles aanbranden hoop ik ?

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==============

[quote=tenormin schreef op zondag 29 jan 2012, 14:14]Chris74, zo te zien zijn ze (nog) steeds niet te koop in Nederland, ik dacht dat na zoveel jaar het ook hier wel op de markt zou zijn. Heb ze zelf uit Engeland (mijn dochter stuurt dat op - je doet er jaren mee) en op Google zie ik Amerikaanse scrapers. Als je Nylon Pan scrapers intikt, kun je zien hoe het eruit ziet. Maar zal morgen een speciale kookwinkel bellen om te vragen of zij het verkopen, zo ja zal ik het je laten weten. Winkel is pas na 12 uur open! Duimen maar.

Hi wimmi20, natuurlijk laat ik alles aanbranden, wat dacht je dan? Heerlijk vind ik dat. Mijn Nylon Pan Scraper (made in Taiwan) zijn zo goed dat het een hobby is geworden. Nee natuurlijk niet. Maar ik heb ook veel ovengerechten in Tefal materiaal en ook Tefal blijft niet "als nieuw" en met b.v. kaas dan brand dit echt wel in. En daar is mijn "wonderschrappertje" nu zo fantastisch in: even raggen en weg is het. Ook op glas trouwens. Voor je weer commentaar levert: ja, ook in glas kun je koken en bakken, braden. Pyrex.

ke
door keesdehond - Jan 30, 2012 om 14:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

De oplossing is in het water zetten en een blokje van de vaatwasser er in een nacht laten staan en je veegt alles er zo van af zo doe ik dat altijd met de plaat van mijn barbeque. succes

tenormin
door tenormin - Jan 30, 2012 om 15:26
16817 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=chris74 schreef op maandag 30 jan 2012, 13:40]Zonnebloem2 en lijnvb.

Muscle heb ik gelukkig wel in huis, en dat werkt inderdaad, even in laten trekken en dan met een zacht sponsje eraf poetsen. super bedankt

Gelukkig dat je hebt schoongekregen. Heb die winkel gebeld, hadden het niet maar gaan er wel achteraan om het in Nederland te gaan verkopen. Waar jij niets aan hebt nu, maar je hebt het al voor elkaar. Anders had ik je er wel een opgestuurd. Hoeft dus niet meer.

ka
door kasperarie - Jan 30, 2012 om 15:27
16 Antwoorden / 4 Vragen

even naar de drogist die HG artikelen verkoopt ,daar hebben ze speciaal spul die je ook kunt gebruiken voor ovens die aangekoekt zijn,
ik heb het gebruikt om een oven te reinigen,werkt verbluffend goed.

lijnvb
door lijnvb - Jan 30, 2012 om 16:11
27 Antwoorden / 2 Vragen

Fijn chris74. En laat de anderen maar verder discussieren over pannensponsjes, krabbers, Thaise scrapers, staalwol en wat nog meer.

eclipse
door eclipse - Jan 30, 2012 om 16:18
1561 Antwoorden / 370 Vragen

deze antwoorden ( discussie) begint een beetje op dat vervelende TELSEL te lijken, koop dit neem dat. en opgelost is uw probleem. van vaatwasmachine blokje ??? tot NU "de bijl" erop en schoon is je plaatje... ... en niet meer vergeten af te wasse :-)

killroy
door killroy - Jan 30, 2012 om 16:55
87 Antwoorden / 10 Vragen

Dit voor Freya, ik heb uw antwoord niet afgekraakt, ik heb enkelt opgemerkt dat chris 74 nou niks meer aan dit antwoord heeft, hier was het alreeds te laat voor. Mijn advies was, als het tefal platen zijn, dan inspuiten, een beetje langer inlaten trekken, of opweken, en dan met een middel ruwe borstel afschrobben met lauw water, als je de zin goed leest dan kom je tot de conclusie dat ik aanbeveel om het met een stalen sponsje te doen bij normaal metaal! LEZEN, LEZEN EN NOG EENS LEZEN, dit advies hebt u zelf hier al eens gegeven, daarom vraag ik mij dan ook af, wat bent u voor "n persoon, hoog of laag IQ? Hier wil ik niet beledigend mee zijn, maar ik ben toch wel heel erg nieuwschierig. Dit teld ook voor Wimmi 20, Mvgr: K. te Kerkrade.

eclipse
door eclipse - Jan 30, 2012 om 17:11
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=killroy schreef op maandag 30 jan 2012, 16:55]Dit voor Freya, ik heb uw antwoord niet afgekraakt, ik heb enkelt opgemerkt dat chris 74 nou niks meer aan dit antwoord heeft, hier was het alreeds te laat voor. Mijn advies was, als het tefal platen zijn, dan inspuiten, een beetje langer inlaten trekken, of opweken, en dan met een middel ruwe borstel afschrobben met lauw water, als je de zin goed leest dan kom je tot de conclusie dat ik aanbeveel om het met een stalen sponsje te doen bij normaal metaal! LEZEN, LEZEN EN NOG EENS LEZEN, dit advies hebt u zelf hier al eens gegeven, daarom vraag ik mij dan ook af, wat bent u voor "n persoon, hoog of laag IQ? Hier wil ik niet beledigend mee zijn, maar ik ben toch wel heel erg nieuwschierig. Dit teld ook voor Wimmi 20, Mvgr: K. te Kerkrade.

@@@ KILLROY, zit jij nu een van de weinigen met 7 sterren op de kassa site af te zeiken .. hoe durf je ...weet je eigenlijk wel wat het voor velen betekent dat zo `n 8 tal mensen op de kassa site met 7 sterren hun tijd besteden aan vaak onzin vragen.. en dan nog hun best doen om "ons" te helpen....kennis is macht, en als ze deze met ons willen en kunnen delen, ben ik daar heel dankbaar voor.......gr han

chris74
door chris74 - Jan 30, 2012 om 18:10
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ach laat die killroy toch, ga daar niet eens op in, als iemand een staalborstel wil gebruiken op een tefal grillplaat met anti aanbak laag. Dat moet hij weten. Ik gebruik geen staalborstel in iedergeval. Wij weten wel beter.

killroy
door killroy - Jan 30, 2012 om 18:49
87 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Eclipse, dus met je laatste reactie wilde u mij toch duidelijk maken dat er toch zo"n 8tal mensen zitten die op onzinnige vragen antwoord geven? En dan nog wel met 7 sterren, die heb je toch maar makkelijk verdiend met op onzin vragen te antwoorden, want op een onzin vraag kun je toch een onzinnig antwoord geven? En daar dan ook nog hun uiterste best voor doen? Nou ik vind het geweldig, met die antwoorden op onzin vragen, hoort u hier ook bij? Als dit allemaal klopt wat u hier schrijft dan begrijp ik het. Als men dan bij uw schrijven tussen de regels door leest begrijpt men ook dat deze mensen 7 sterren gekregen hebben met onzinvragen te beantwoorden, hier heb ik toch wel respect voor, als dit zo is, zullen deze mensen wel blij mee zijn ??? Op onzin vragen zou ik geen antwoord geven, dit word dan toch een beetje belachelijk? Ik kan u wel vertellen dat ik hier enkele mensen tegen kom die een antwoord geven dat handen en voeten heeft!!! Kan ik van u niet zeggen, u hebt mijn advies nog altijd niet goed gelezen? En chris 74 ziet dit waarschijnlijk ook niet, die geef ik nog het volgende mee hoe ik het opgelost had, ik was naar een wegenbouwfirma gegaan en had de grilpan daar onder een wals gelegd, dan had ik tenminste een goede reden gehad om een nieuwe te kopen? Dit krijgt hij van mij als een nieuw advies voor zijn probleem!!! Mvgr: K: te Kerkrade.

wimmi20
door wimmi20 - Jan 30, 2012 om 19:26
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Killroy,

Uw verontwaardiging is niet terecht.
U schrijft zelf (lees maar hieronder) dat u aanbeveelt de platen in te spuiten, een tijdje inweken, en dan met een staalsponsje verwijderen, als het tefal platen zijn dan wat langer inweken.
U adviseert letterlijk wat langer inweken en een staalsponje gebruiken op tefal platen.
Nu even niet doen of wij gek zijn !
Zelfs de deskundige zonder ster (haha) weet dat je niet moet schuren in een teflon pan.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++================

=killroy schreef op maandag 30 jan 2012, 13:42: Hallo Chris 74, het enige goede antwoord gaf Spooky 01, het opnieuw opwarmen heb je nou niks meer aan, dit werkt niet en daarom deugt een antwoord op zulke vraag zoals u ze steld niet? Dusty van de Wibra doet wonderen, inspuiten, een half uurtje laten opweken en dan met een staalsponsje verwijderen, als het tefal platen zijn dan wat langer in laten weken of opweken, werkt ook met BBQ schoon maken, en dan met een middel-ruw borstel afschrobben met lauw water, Dusty is een wonder-middel, hier krijgt u dingen mee schoon waar alle andere middeltjes in verzaken, dit is ongelooflijk REET goed, Mvgr: K, te Kerkrade.

meeuwtje
door meeuwtje - Jan 30, 2012 om 20:38
4 Antwoorden / 0 Vragen

Tegen het einde van de grill- of gourmetavond heb ik altijd een schaaltje met ananas staan voor het schoonmaakgebeuren. Als de pannetjes of platen nog heet zijn, pak je een plakje ananas en wrijft hiermee flink door de pannetjes en over de plaat. Alle kruiden, vet enz trekt in de vrucht en alles is weer schoon. Je kunt zelfs de ananas gewoon eten als je wilt, zo niet dan gooi je het weg. "Koud" kunstje wat eenvoudig is en wat wij al doen zolang het gourmetten bestaat. SUCCES.

grindweg
door grindweg - Jan 30, 2012 om 21:01
2308 Antwoorden / 28 Vragen

wij doen het altijd met oven reiniger

killroy
door killroy - Jan 30, 2012 om 21:48
87 Antwoorden / 10 Vragen

Beste Wimmi 20, er staat, Dusty van Wibra doet wonderen, inspuiten, een half uurtje laten opweken en dan met een staalsponsje verwijderen, zo punt uit, dit is wat er staat niet meer en niet minder. Nou moet u ook verder lezen, dan staat er "ALS HET TEFAL PLATEN ZIJN DAN WAT LANGER IN LATEN WEKEN OF OPWEKEN, dan staat er een komma, en komt een stukje tekst dat met deze Tefal platen niks te maken heeft maar een tip mijner zijds is omtrend BBQ"s schoon te maken met Dusty, dan komt er weer een komma, overzie deze komma"s niet, dit is toch een zogenaamd tussenvoegsel, dit hebt u op shool toch geleerd als het goed is, en dan gaat het verhaal verder met " (dus na het woord opweken lees je dan,) en dan met een middel ruwe borstel af schrobben met lauw water enz: Is dit nu zo moeilijk te begrijpen of doet iets goed lezen pijn? Bent u een persoon die men dit 100 maal voor moet kauwen? Daarbij ben ik nergens over verontwaardigd geweest, hier had ik geen enkele reden toe omdat ik wist hoe dit door de meeste mensen hier gelezen werd!!! Nu zou ik als ik u was even niet doen alsof IK GEK ben, er zijn ook nog andere mensen die dit lezen en die dan hun conclusie trekken: Mvgr: K te Kerkrade.

diumenge
door diumenge - Jan 30, 2012 om 22:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Killroy, wat je aangeeft t.a.v. je tekst klopt wel. Echter, de vraag gaat over een Tefal-plaat, dus waarom eerste een tip geven over hoe een niet-Tefal-plaat schoon te maken en dan (na de komma) aan te geven hoe dit met een Tefal-plaat te doen. Beetje verwarrend is het wel, dat moet je toch toegeven?

zonnewind
door zonnewind - Jan 30, 2012 om 23:40
222 Antwoorden / 61 Vragen

Ja zeker, gewoon een nachtje in een warm sopje van gewoon afwasmiddel laten inweken. Meestal kun je dan alles met een vatendoekje, kras namelijk niet, afnemen.

ch
door cheyenne02 - Jan 31, 2012 om 08:49
4 Antwoorden / 0 Vragen

wat ik altijd gebruik en echt heel goed werkt en ook niet te duur is,is ontvetter van de Wibra......bovendien ruikt het ook nog eens lekker.......De ontvetter kun je voor veel dingen gebruiken om schoon te maken,niet alleen als het vet is.......Je spuit het schoon te maken oppervlak in,laat het ff intrekken als het erg ingetrokken is,en maakt het schoon met een sponsje of doekje gedompeld in warm water.......
Suc6 ermee

killroy
door killroy - Jan 31, 2012 om 09:49
87 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Diumenge, zoals u het steld hebt u hier volkomen gelijk in, maar u moet het zien als een tweeledige tip. Als u het leest zoals het gelezen moet worden dan is dit toch O.K.? Maar ik ging er van uit dat chris 74 het op deze manier wel zou begrijpen, niet dus? Hij was toch de vragensteller? Ik gaf hem als tweede een heeeeel goede tip ( dus voor alle duidelijkheid "een goede TIP, en niet de tweede tip die binnen kwam ) en dan krijg je heel Nederland over je heen, dit verbaast mij zeer, en zeer zeker omdat het antwoord goed was, ik begin nu een beeld te krijgen van de commentatoren, hier hoef je niet zo"n grote mensenkenner voor te zijn. Ook ging ik er van uit dat het is zoals eclipse het weergeeft,nl dat er hier vaak onzin vragen gesteld zouden worden en dat hij er blij mee is dat er minstens een 8tal personen zijn die goede raad weten op onzin vragen!!!! Nou dan was mijn antwoord toch niet verkeerd, was het een gril met metalen of allu-platen dan zat chris 74 goed, en was het een gril met Tefal platen dan zat hij ook goed, of hij deze raad op zou volgen is een tweede, maar dat het antwoord goed was, blijkt wel uit het fijt dat meerdere mensen hem DUSTIE van de WIBRA aanrade. Hij ( chris 74 ) en alle anderen hoefde zich toch niks aan te trekken van reinigen met een staalsponsje ?, Er staat toch ook duidelijk bij hoe te handelen met Tefal platen? Nou dan pak je toch doodeenvoudig de tip eruit die je gebruiken kunt en klaar ben je. Einde discussie, Mvgr: K. te Kerkrade.

l1ntje
door l1ntje - Feb 1, 2012 om 15:41
13 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoor, gebruik Dasty van de Wibra, werkt als een tierelier. Alle vet van grillen, autovelgen, barbecues, noem maar op er opspuiten, even in laten werken en dan met een metaalspons in dit geval eraf schuren. Succes

chris74
door chris74 - Feb 1, 2012 om 15:55
564 Antwoorden / 44 Vragen

Killroy moet je niet serieus nemen, Staalsponsen gebruiken op geribbelde platen van tefal. Dan is gelijk de antiaanbak laag aan gort. Als er nog duimen waren geweest, dan had Killroy de meeste rode duimen gehad.

killroy
door killroy - Feb 1, 2012 om 16:40
87 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo chris 74, als je vragen steld op een forum en je krijgt daar antwoorden op hoef je niemand serieus te nemen op vragen zoals jij ze steld, ik laat nou mijn beleefdheid een beetje varen, iemand die zo een domme vragen steld zoals jij het gedaan hebt steld zich toch bloot aan het ontdekt te worden wat je voor sufferd bent. Als je niet eens weet hoe je tefal beklede platen van een gril schoon kunt maken schaf dan zo een ding niet aan!!!!!! Dan te bedenken dat je na gebruik hebt vergeten om ze schoon te maken, belachelijk. Schrijf dan eerlijk "ik was er te lui voor "dan weten anderen ook wat, laat degene met een goede oplossing jou in het vervolg stikken, je bent het niet waard geweest dat je antwoord kreeg op je vraag, wat betreft, RODE DUIMEN die kun je van mij nog wel een paar hebben, zeg maar waar ik ze naar toe moet brengen ik breng ze jou met plezier en dan zul je er veel voorbaat aan hebben?????? Het is zo zoals er iemand hier stelde, dat er op dit forum veel onzin vragen gesteld worden, maar dit is ook wel zo. De grootste onzinvragensteller ben jij nl: Heb jij je lagere school wel afgemaakt????? Men zou bijna concluderen van niet, van al je schrijven druipt de kinderlijkheid er van af, dit blijkt al door je oerdomme vraag.!!!! Zo dit ken je in je zak steken, ik zal je vanaf nu volgen op dit forum en de eerste beste domme vraag van jou en of antwoord aan het licht brengen dan ga je mij misschien wel serieus nemen en anders moet jij je grote mond houden, om zo"n commentaar zoals jij het geeft heeft niemand om gevraagt. Einde discussie.

grindweg
door grindweg - Feb 1, 2012 om 17:08
2308 Antwoorden / 28 Vragen

wat een hoop gelllllll.
eigenlijk moet de redactie ingrijpen.
dit is een hulp site en geen afkat site dit heb ik al meerdere keeren aangehaald.
verdraagzaamheid is een bloem die in weinig tuinen groeit denk ik.
laten wij elkaar respecteren aub niemand is in mijn ogen perfect en ik al helemaal niet

tenormin
door tenormin - Feb 1, 2012 om 18:21
16817 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=grindweg schreef op woensdag 1 feb 2012, 17:08]wat een hoop gelllllll.
eigenlijk moet de redactie ingrijpen.
dit is een hulp site en geen afkat site dit heb ik al meerdere keeren aangehaald.
verdraagzaamheid is een bloem die in weinig tuinen groeit denk ik.
laten wij elkaar respecteren aub niemand is in mijn ogen perfect en ik al helemaal niet

Het lijkt er inderdaad op dan men er een nieuwe "hobby" bij heeft: afkatten.
Deze site is ook een spiegel van de maatschappij, helaas.

th
door theodorusme - Feb 1, 2012 om 23:41
111 Antwoorden / 7 Vragen

off topic: ik heb met kromme tenen het geleuter van killroy gevolgd. Een tip: Schrijf a.u.b. niet onder je reactie "M. vr. gr uit Kerkrade". Daar bewijs je die arme stad geen dienst mee!

wimmi20
door wimmi20 - Feb 2, 2012 om 00:47
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Je kunt het ook anders schrijven : kill Roy.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

=theodorusme schreef op woensdag 1 feb 2012, 23:41: off topic: ik heb met kromme tenen het geleuter van killroy gevolgd. Een tip: Schrijf a.u.b. niet onder je reactie "M. vr. gr uit Kerkrade". Daar bewijs je die arme stad geen dienst mee!

zonnewind
door zonnewind - Feb 2, 2012 om 10:34
222 Antwoorden / 61 Vragen

Het grappige is dat diegene die zich afvraagt of iemand wel de lagere school heeft afgemaakt, zelf zo ontzettend veel taalfouten produceert dat je je kunt afvragen of .................vul maar in.

tenormin
door tenormin - Feb 2, 2012 om 11:19
16817 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zonnewind schreef op donderdag 2 feb 2012, 10:34]Het grappige is dat diegene die zich afvraagt of iemand wel de lagere school heeft afgemaakt, zelf zo ontzettend veel taalfouten produceert dat je je kunt afvragen of .................vul maar in.

Ik vroeg me dit ook af maar dacht: ach, laat maar, -kill Roy citaat wimmie20- heeft ook zijn/haar school niet afgemaakt. Er zijn omstandigheden waarom dit kan gebeuren maar denk ik wel bij mezelf: als je zelf geen goed Nederlands schrijft ga dan niet een ander van een slechte spelling beschuldigen. De ingebakken speklapjes problemen van TS waren al opgelost, dus hebben toevoegingen hierover (of taalgebruik) geen waarde. Ook deze niet!