sa
door saira banu Sep 29, 2016 om 23:28
Huishouden & energie

Seat and sofas

Bank van bijna drie weken oud. Een dag na levering achter gekomen dat de poot van de bank klein beetje kapot is. Dit is denk ik wel zo te reparen maar dat mag niet zomaar gebeuren bij een bank  van €2000! Gelijk er achter aan gegaan.Ik moet klantenservice mailen bellen kon niet.  Met twee en half week pas bericht ontvangen met dat wij de bank maar moesten komen brengen. Hier ging ik dus niet mee akkoord! Nou steld ze voor een nieuwe poot op te sturen maar ik weet het niet. Kan ik niet beter eizen dat ze het komen maken ? Wat kan ik hier het beste mee doen? Accepteren of eizen dat ze het komen maken? Alvast bedankt

8686 19 Rapporteer

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Sep 29, 2016 om 23:36
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@saira banu, heb medelijden met U. Google op klachten S&S en u kunt lezen hoe S&S (de meest verschrikkelijke meubel toko) niet reageert of slechte voorstellen doet. Niet alleen ik, maar veel van de forumleden zouden graag een rode vlag willen hanteren om S&S af te raden. Maar ja, steeds, onschuldige, mensen blijven er kopen, dus alles in stand houden. En daar is Google nu juist zo goed voor: eerst zoeken en dan pas kopen. En vergeet het gratis, nou ja - gratis - pakket huishoudelijke artikelen als men er iets koopt. Uiteindelijk: ook dat krijgt men niet.

sa
door saira banu Sep 29, 2016 om 23:58
Antwoorden / 1 Vragen

Ja moet eerlijk zeggen mijn vriend wou hem perse dezelfde dag kopen en ik stemde maar in. Ook een beetje dom van mijzelf maar goed. Toen eenmaal thuis ging ik Googlen. Maar kon eigenlijk al niet terug. Want dan moest ik zoveel procent betalen en dat vonden wij ook heel erg zonde! Maar heb er nu al enorm spijt van ook al is het iets kleins. Ik heb ook het idee dat hij nu al wat inzakt!  :(

zoekster1
door zoekster1 Sep 30, 2016 om 00:19
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn Duitse leraar zei: Es ist eine alte Geschichte aber es bleibt immer neu.

tenormin
door tenormin Sep 30, 2016 om 00:27
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@saira, iets kleins? Een bank van €2000,00? Ik hoop dat je vriend zichzelf 'een beetje dom' vind en jij hem, als liefhebbende vriendin, alleen maar tegemoet wilde komen. En dat het een fikse les is voor later. En mag ik nu even heel belerend overkomen? Koop ook niets "gratis" op internet, ga niet voor vakantie reizen, afslankpillen en alle alle andere dingen die te mooi om waar te zijn. Sorry, moet even "opoe" spelen. Dus vanaf nu: eerst een geplande aanschaf: zoeken, vergelijken, reviews enz. lezen. Sorry voor de lecture. ;-)

vr1944
door vr1944 Sep 30, 2016 om 15:26
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Mijn leraar Nederland zei hetzelfde maar dan in het Nederlands en dat snapte iedereen .

sa
door saira banu Sep 30, 2016 om 18:47
Antwoorden / 1 Vragen

Tenormin. Ik zie dat mijn berichtje niet helemaal klopte. Ik bedoelde hij is ook niet zo mooi als gehoopt maar dat is iets kleins.

Topantwoord

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 29, 2016 om 23:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

€2000 voor een bank bij S&F?  Dat was vast inclusief een gratis vakantiehuis in een stad naar keuze!
Maar goed de bank is aan huis geleverd en het is buitengewoon onredelijk om te verlangen dat u met de bank langskomt, het is geen broodrooster of koffiezetapparaat maar een groot onhandelbaar ding wat alleen maar meer schade oploopt tijdens transport.
Diewilik

Ma
door Mat Matheij Sep 30, 2016 om 00:40
986 Antwoorden / 3 Vragen

Scooter denk -zo te horen- maar toch enorm leuk om deze leverancier nog een ander idee aan de hand te doen toch.

marita5
door marita5 - Sep 30, 2016 om 00:03
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Saira Banu ,

Het staat in hun voorwaarden dat u de bank moet brengen zie hier :

 Koper dient reclamaties op zijn aangekochte product schriftelijk te melden bij het landelijk servicepunt van verkoper. Verkoper zal deze schriftelijke servicemelding van koper zorgvuldig in behandeling nemen en koper schriftelijk op de hoogte brengen van de te volgen procedure. Reactie van verkoper zal plaatsvinden binnen een termijn van 14 dagen.
8. Verkoper wordt door koper in de gelegenheid gesteld om betreffende servicemelding op het product op validiteit te onderzoeken. Koper dient hiervoor het betreffende product aan te leveren op de met verkoper overeengekomen datum en plaats, tenzij anders individueel afgesproken.
9. Bij een gegronde servicemelding stelt koper de verkoper in staat tot herstel of vervanging van het betreffende product. Indien verkoper besluit tot vervanging van het product, gelden dezelfde voorwaarden zoals vermeld in artikel 5.

Art 5 De garantie omvat niet de schade die is ontstaan na afname van het product door koper of derden en te wijten is aan onzorgvuldig transport van koper of derden die het product in opdracht van koper hebben vervoerd, hetgeen ook is vermeld op de koopovereenkomst en / of de factuur.

Spijtig dat u niet eerst op google Seats and Sofas gecontroleerd heeft , sorry maar is een flutzaak .
Ik raad u aan om alle contact met Seats and Sofas schriftelijk te doen .

Aanvulling :

Bij wie moet u zijn als uw product ondeugdelijk is?

Ga altijd eerst terug naar de winkel waar u het product hebt gekocht. En probeer samen met de verkoper een oplossing te vinden. Komt u er niet uit als u uw klacht bespreekt? Stuur dan één van onderstaande voorbeeldbrieven naar de verkoper.
Klik op de rode regels .

Topantwoord

zoekster1
door zoekster1 - Sep 30, 2016 om 00:16
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Die voorwaarden doen er helemaal niet toe. U heeft een gebrekkig product, daarvoor geldt (en dat is een wettelijk recht) dat u kosteloos herstel of vervanging mag eisen. Daar horen alle kosten bij, ook die van eventueel vervoer naar S&S.

Helaas is deze verkoper niet bij een Geschillencommissie aangesloten, dus het wordt wel lastig om dat recht af te dwingen, anders dan via een rechter.

Over uw rechten lees dit klik HIER

Waaruit:

Het doel van die term “kosteloos” is te zorgen dat de consument zo goed mogelijk beschermd wordt, en zo min mogelijk afgeschrikt wordt bij het claimen van zijn rechten. Naast de genoemde kosten zijn daarom ook alle andere kosten verboden, denk aan onderzoekskosten of voorrijkosten als de winkelier bij de consument langs moet komen. Kosteloos is kosteloos. Zelfs een gebruiksvergoeding bij vervanging mag niet.

Een winkel moet dus zelf opdraaien voor de terugzendkosten (en de verzendkosten om het herstelde/vervangende product weer bij de consument te krijgen) als het gaat om een conformiteitsgebrek. Zou bij onderzoek blijken dat de fout komt door iets dat de consument heeft gedaan (bv. laten vallen, ongebruikelijk gebruik) dan mag de winkel wél kosten in rekening brengen. Maar dat mag alleen achteraf én die kosten moeten vooraf worden gemeld. Dus ook zeggen “betaal onderzoekskosten en die krijgt u terug als het onze fout was” is niet volgens de wet.

Succes er verder mee, ik benijd u niet.

tenormin
door tenormin Sep 30, 2016 om 00:29
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Alleen, @zoekster1, je weet inmiddels zelf ook wel dat S&S sh*t heeft over rechten, toch?

Ma
door Mat Matheij Sep 30, 2016 om 00:32
986 Antwoorden / 3 Vragen

Fijn dat u nog wakker bent alsook een goed advies kan afgeven.

Ma
door Mat Matheij Sep 30, 2016 om 00:35
986 Antwoorden / 3 Vragen

S@S  is een betrauwbare firma nou niet zuren over net niet nagekomen afspreeksels.

marita5
door marita5 Sep 30, 2016 om 00:38
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , daarom staat er voor Seats and Sofas altijd een lange rij van busjes / of auto`s met aanhangwagens . Ook al zijn die voorwaarden niet juist , Seats and Sofas hanteert eigen regels en zal verwijzen naar de voorwaarden .

sa
door saira banu Sep 30, 2016 om 18:52
Antwoorden / 1 Vragen

Mat  matheij ik snap niet hoe je dat kunt zeggen!

tenormin
door tenormin Sep 30, 2016 om 22:53
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@saira banu, de meeste forumleden snappen de commentaren van @matmatheij niet, hoor. Zeker niet iemand die zich net hier heeft ingeschreven. S&ß is dus geen betrouwbare zaak, maar dit had je al begrepen.

Ma
door Mat Matheij - Sep 30, 2016 om 00:27
986 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt over deze leverancier te allen tijde alhier een klacht plaatsen echter -en dan spreek ik namens velen- moet ook dat uiteindelijk ophouden! De gestelde doet -en dat vermeld u ook niet- meestal aanbiedingen in combinatie met fiets scooter en wat dies meer zij. Het gaat hierbij niet om een serieus te achten woninginrichter en dat had u -vooraf- kunnen weten. U moet en ook vooraf meer onderzoek doen. Voor het door u gestelde bedrag had u ook bij een ander een mooi bankstel kunnen aanschaffen, kortom waarom dan daar?

sa
door saira banu Sep 30, 2016 om 18:53
Antwoorden / 1 Vragen

Je verwacht toch niet dat ze de boel belazeren? Want waarom zou die dan bestaan

Ma
door Mat Matheij Oct 1, 2016 om 19:55
986 Antwoorden / 3 Vragen

Klaarblijkelijk omdat er (nog) niet afdoende reacties zijn danwel bekend. Er zijn meerdere van dit soort bedrijven die wekelijks uw brievenbus passeren. Het enkele feit dat het in uw brievenbus terecht komt is geen garantie voor een betrouwbare firma. Klaag ook bij 'Spotta'. Zij bezorgen deze hopeloze onzin ook.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Sep 30, 2016 om 06:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als het een poot is die er ingedraaid wordt, zou ik maar kiezen voor het laten opsturen van de poot. Dat is nog geen 2 minuten werk. Je hebt wel allerlei rechten, maar recht hebben is heel wat anders dan recht krijgen.

Ma
door Mat Matheij Oct 1, 2016 om 20:55
986 Antwoorden / 3 Vragen

Zei ik eigenlijk ook al.

tijger1
door tijger1 - Sep 30, 2016 om 09:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt helaas niet veel te eisen. En die bank terug om daar te laten repareren is een heel slecht idee. Dan komt u van de regen in de drup. Dus laat die poot komen en zet die er zelf onder, of vraag dat een handige buurman, als u het zelf niet kan.

Nooit meer daar iets kopen, is een verschrikkelijk bedrijf.

ha
door hamburger - Sep 30, 2016 om 09:53
84 Antwoorden / Vragen

Dat S en S nog bestaat is het achtste wereld wonder ..........

gerbera
door gerbera Sep 30, 2016 om 11:51
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Nee hoor, zij leven van klanten die zich blindstaren op allerlei gratis hebbedingetjes die aangeboden worden.

sa
door saira banu Sep 30, 2016 om 18:56
Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben zeker niet blind gestaard aan iets gratis hoor! Want wij zagen al gelijk dat het niets was!

tijger1
door tijger1 Sep 30, 2016 om 23:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt wel gekocht.

costnix
door costnix Oct 1, 2016 om 13:29
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Die "gratis" dingetjes zijn bij de prijs inbegrepen. U betaaldt er gewoon voor.

sa
door saira banu Oct 5, 2016 om 21:55
Antwoorden / 1 Vragen

Ja wij hebben die bank gekocht ja. Maar dat we er iets bij zouden krijgen was leuk mee genomen dachten wij. Maar niet speciaal daar voor gedaan natuurlijk! En trouwens uiteindelijk helemaal niets gekregen omdat ze zijden dat ze al wat van de prijs hadden afgehaal!

tijger1
door tijger1 Oct 5, 2016 om 22:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat u erbij krijgt is gewoon zooi. En die "korting" is gewoon tactiek.

Topantwoord

hansje klein
door hansje klein - Sep 30, 2016 om 12:00
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ook op Klachtenkompas.nl regent het klachten, dus uw klacht toevoegen. Onbegrijpelijk, dat de Consumentenbond (die zegt mee te kijken) tòch niet ingrijpt en dit bedrijf eindelijk eens de levieten leest. S&S krijgt op Klachtenkompas.nl het cijfer 3,3. Klaarblijkelijk moet er via Consuwijzer of de rechter eindelijk eens een duidelijke punt achter worden gezet. Bent u lid van de Consumentenbond, dan herinner ze eens aan hun beloftes. S&S doet als bedrijf mee aan dit kat en muis spel op Klachtenkompas.nl!

tenormin
door tenormin Sep 30, 2016 om 15:39
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Deze toko is net zo erg om je recht te halen als Pretium Telefonie. En die zijn al vaak tot de orde geroepen en toch.... ze weten weer telkens mazen in de wet te vinden.

hansje klein
door hansje klein Sep 30, 2016 om 16:05
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tenormin. Mijn voorstel via Klachtenkompas.nl zou eindelijk een gedegen aanleiding voor de Consumentenbond kunnen zijn om er openbaar aandacht aan te gaan besteden. Door een aanklacht en weerwoord te publiceren kan zo'n bedrijf door een zó beduidende consumentenvertegenwoordiger eens flink in de etalage gezet worden. Het blijft mij onduidelijk waarom er niet allang actie werd ondernomen. Misschien herinnert u zich de topic horlogesreplicaonline.nl nog bij V&B. Hierover heb ik toen de Consumentenbond benaderd en het antwoord gekregen, dat zij bepaalde criteria ernaast leggen om een algemeen belang of schade voor de maatschappij te kunnen aantonen. Pas dàn worden ze actief. Publiciteit kan bedrijven helpen, maar óók vernietigen. V&B is klaarblijkelijk niet krachtig genoeg en zèlfs een opname in de nieuwsbrief kan deze sofa-lui niet stoppen. Consuwijzer kan ook mobiliseren zoals onlangs de ACM-boete van € 500.000,- voor de vier consumentonvriendelijke T.O.M. - websites heeft aangetoond.

Topantwoord

jo
door jo-an - Sep 30, 2016 om 14:08
11 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft er recht op dat ze de bank netjes ophalen en repareren , te heeft teslotte garantie , anders als u die heeft rechtsbijstand erbij halen ( dreigen help ook al ) Laat dit een les zijn , koop nooit meer bij S&S !! voor 2000 euro zijn er wel betere zaken met betere service te vinden .

Topantwoord

vr1944
door vr1944 - Sep 30, 2016 om 15:29
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Je bent al een poot uitgedraaid . Draai er ff een nieuw pootje in dat scheelt een hoop gezeur en ergenis..

Topantwoord

1paul
door 1paul - Sep 30, 2016 om 16:08
3103 Antwoorden / 0 Vragen

u heeft recht op kosteloos herstel, laat u niets wijs maken door S&S, wat er ook in hun voorwaarden staat, zolang deze voorwaarden niet overeenkomen met de wet zijn deze ongeldig.

S&S moet dus zorgen voor vervoer en niet u, dat als eerste, het is dus voor hen en niet voor u om de bank te vervoeren, zij zullen moeten herstellen en aldus zullen zij iemand langs moeten sturen met pootje om deze eronder te zetten...

de wet gaat er vanuit dat dit mankement al aanwezig was ten tijde van levering en aldus kosteloos voor u gerepareerd moeten worden...

tijger1
door tijger1 Sep 30, 2016 om 17:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja de wet, maar die grijpt S & S niet in hun kraag en brengt ze naar de Ts.

re
door red1 - Sep 30, 2016 om 17:26
329 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, S en S , Amerikaans bedrijf . Gewoon schijt aan hun klanten !

ed
door editusernaam - Oct 1, 2016 om 05:14
18 Antwoorden / Vragen

Je bent niet de enige die 'troep' van Seats & Sofas kocht. Een bank waar helemaal geen poten onder zaten. En maar moeilijk doen, of je een bultrug hebt om eventjes een bank terug te komen brengen voor wat dan ook.

Snap het gewoonweg nog niet dat men deze troep blijft kopen, wanneer is het faillissement?

Nog een tip voor diegene daar alsnog een bankstel willen aanschaffen: maak geen gebruik van hun transportservice, te duur! Neem dan een 'meubeltaxi' voor minder geld, gaat per uur.

marita5
door marita5 Oct 1, 2016 om 08:03
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Een bank waar helemaal geen poten onder zaten. , beter lezen @1953

ed
door editusernaam Oct 1, 2016 om 11:01
18 Antwoorden / Vragen

Nou ja, het ging om een ervaring die ik ervoer bij familie, die een bank had gekocht zonder de poten erbij, die zaten er doodleuk niet bijgeleverd.

Waar slaat @1953 op?

tijger1
door tijger1 Oct 1, 2016 om 20:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Waar slaat @1953 op?" Dat slaat op het feit dat (ook) @1953 familie had die daar een bank zonder poten kocht. Dus misschien bent u familie van elkaar? :-))

fa
door fairman - Oct 1, 2016 om 10:49
22 Antwoorden / 3 Vragen

Aan Tenormin  =   Hoe kon u weten dat de bank bij S&G was gekocht. Helderziend?

marita5
door marita5 Oct 1, 2016 om 11:05
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin is niet helderziend , maar lees de titel van de vraag .

tenormin
door tenormin Oct 1, 2016 om 11:28
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@fairman, integendeel, ik moet een bril dragen om te lezen. ;-))

Topantwoord

simon55
door simon55 - Oct 1, 2016 om 12:47
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dat bedrijf heet toch Sufferds en Sloompies

tijger1
door tijger1 Oct 1, 2016 om 20:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent abuis. Het is meer slim en schandalig.

Ma
door Mat Matheij - Oct 1, 2016 om 20:21
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer u om welke reden dan ook wel tevreden bent over dit bankstel kunt en moet u de leverancier in staat stellen een relatief kleine herstelling uit te voeren. U moet beoordelen of u met poot het bankstel kunt repareren of overigens een deel terugbrengt. Het bedrijf heeft geen goede naam, maar dan zouden zij dit alsnog en enigszins kunnen waarmaken.
De bal ligt in deze bij u.

tijger1
door tijger1 Oct 1, 2016 om 20:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een stukje van de bank terugbrengen? Weja.

Ma
door Mat Matheij Oct 1, 2016 om 20:53
986 Antwoorden / 3 Vragen

Nee een bankstel bestaat uit twee delen het korte en langere gedeelte. Even lezen. Poot op laten sturen en -lijkt mij het eenvoudigst- of deel van bankstel brengen en poot laten monteren. U als altijd behulpzame recenscent zou het eerste aanbieden. Lezen bij voorkeur met leesbril en niet die gekleurde aub.

Topantwoord

Ma
door Mat Matheij - Oct 1, 2016 om 20:59
986 Antwoorden / 3 Vragen

Het betreffende bedrijf is er ogenschijnlijk een meester in om iemand 'een poot uit te draaien'. Bestel in uw geval die poot. Heeft u in elk geval nog een poot om op te staan -excuus zitten-. zei Youp maar die verzint zoiets niet.