leonie carree
door leonie carree Jan 10, 2021 om 15:10
Huishouden & energie

Severin

Iemand ervaring met Severin ?

Severin,

Ik raad Severin zeker niet aan !

Ik ben nu bijna 1 jaar precies bezig met een klacht ivm kapotte Severin koelkast.

De verkoper Witgoedhuis in Beesd weigert hulp en maakt de klant wijs dat ik het zelf moet oplossen.

De koelkast begon binnen het jaar letterlijk uit elkaar te vallen !

Kapotte deurrek, kapotte handvaten.

De achterkant van de koelkast staat letterlijk weg te roesten.

Deze koelkast is met een hoop drama en aanrijdingen dus schade, door de verkoper hier aangekomen, los van de bende die ze hier hebben achter gelaten en dan nog ontkennen terwijl ik foto's heb.

Daarna heb ik mijn hoop gevestigd op Severin zelf.

Zij hebben hulp aangeboden.

Ondertussen is een jaar verder, heb ik ontelbare ! keren netjes gebeld of er iets bekend was hoe de hulp er uit zou zien.

Ik heb genoeg foto's gestuurd waarop te zien is dat de koelkast letterlijk stukken roest laat vallen !

Na maanden contact zoeken hebben ze klacht met fotos's door gestuurd naar Severin Duitsland.

Nu maanden en maanden verder, ontelbare keren beloven ! mij terug te bellen krijg ik geen reactie en hulp van Severin Nederland.

Ik heb zelf contact gezocht met Severin Duitsland.

Deze geven geen reactie op de klacht met duidelijke foto's .

Afgelopen week beloofd Severin Nederland mij weer 2 maal terug te bellen, maar nog steeds geen reactie of uitleg.

Ik zit dus met een kapotte koelkast waar maar weinig in kan ivm de kapotte rekken.

Door de kapotte handvaten is het uit kijken dat de vriezer goed dicht sluit, de deuren sluiten niet als je deze niet nogmaals controleerd met aan duwen.

De koelkast heb ik geschonken gekregen, dus ik ben er extra verdrietig over.

De koelkast staat letterlijk uit elkaar te vallen.

Meerdere malen heb ik Severin Nederland gevraagd de kosten te verhalen op de verkoper Witgoedhuis, maar ik zie geen hulp.

Witgoedhuis zelf heeft geen hulp geboden.

Niet na een koelkast die 2 keer die dag schade heeft opgelopen tijdens transport hierheen en niet na de foto's met een weg roestende koelkast.

  •

1122 7 Rapporteer

panter22
door panter22 - Jan 10, 2021 om 15:37
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe oud was die koelkast toen je begon te klagen?
Je had toen de koelkast direct  moeten weigeren toen hij beschadigd aankwam.
Maar goed, je hebt hem beschadigd geaccepteerd.
Waarom wil Witgoedhuis niets doen?

gerbera
door gerbera - Jan 10, 2021 om 16:14
7348 Antwoorden / 14 Vragen

En ze komen nog wel als beste (?) uit de test van de Consumentenbond, maar zoals al vermeld had u de beschadigde kast direct moeten weigeren, maar dat is achteraf. Dat de kast aan de achterzijde roest heeft te maken met vocht, dus waar staat de kast.
Het lijkt mij dat u van niemand iets hoeft te verwachten wat reparatie betreft tenzij u nog reacties krijgt op de div. klachtensites en forums waar u deze klacht heeft geplaatst, maar uiteindelijk moet u toch echt bij de verkoper zijn. Witgoedhuis Beesd is aangesloten bij thuiswinkel, u kut daar ook een klacht naartoe zenden. Klik hier

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 11, 2021 om 10:00
16778 Antwoorden / 202 Vragen

Dezew link werkt niet

Donuts
door Donuts Jan 11, 2021 om 10:04
1203 Antwoorden / 2 Vragen

"Deze link werkt niet". Link werkt wel.

gerbera
door gerbera Jan 11, 2021 om 11:52
7348 Antwoorden / 14 Vragen

De link werkt prima, komt dan op de klachtensite van thuiswinkel.

marita5
door marita5 - Jan 10, 2021 om 16:18
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Leonie Carree ,

De koelkast heb ik geschonken gekregen, dus ik ben er extra verdrietig over.

1 ) U bent niet de koper van de koelkast , de koper moet contact opnemen met Witgoedhuis Beesd
2 ) Met Severin heeft u niks te maken , de koper heeft een overeenkomst gesloten met Witgoedhuis Beesd , deze moet het oplossen .

3 ) Witgoedhuis Beesd is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regel .

https://www.thuiswinkel.org/leden/witgoedhuis.nl/certificaat

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 11, 2021 om 10:11
16778 Antwoorden / 202 Vragen

Zoals al aangegeven is de verkoper verantwoordelijk voor het leveren van een goed product en zie daarvoor o.a.

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product hetgeen is gebaseert op d wetgeving genoemd in het BW

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en verder t/m 25. U heeft de koelkast cadeau gekregen en dan is hoe dan ook van nuitermate groot belang dat u de leeftijd kent van de koelkast (hete erste halfjaar na aankoop is het aan de verkoper om te bewijzen dat het euvel niet door de koper/gebruiker is veroorzaakt. Dat wordt dus lastig. U kunt evenwel gebruik maken van bijv. deze voorbeeldbrief om herstel te vorderen (maar dan meer op basis van niet conformiteit resp. evt. fabrieksgarantie waarbij het wel 'handig'is om na te gaan wat de normaliter te verwachten leeftijdsduur is van het product. De brief is gebaseerd op: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  Het zal echter wel een lastige zaak zijn gelet op mogelijke kosten en moeite indien op uw brief een negatief antwoord komt.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 11, 2021 om 11:04
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als ze weigeren te herstellen  na meerdere meldingen moet je bij de verkoper zijn,  en daar bij niet binnen 2 weken hersteld  geld terug eisen en Koop ontbinden.

leonie carree
door leonie carree - Jan 13, 2021 om 12:14
8 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor alle reacties hulp en advies.

Ik ben wel de koper, mijn naam staat op de fractuur.

Ik heb niet bij afleveren geweten van de schade.

Het transportverhaal zal ik hieronderaan mee berichten.

Witgoedhuis heeft nooit een reden op gegeven, ik heb nooit een een reactie gekregen.

Er was net een maand voorbij de garantie, maar dan nog een koelkast moet langer mee gaan dan 2 jaar.

Vocht rond de koelkast is niet het probleem, er is iets van binnen aan de achterkant aan het roesten, er vallen zelfs stukken ijzer naar beneden.

Ik ga zeker melding maken bij de linken, dank .

Ik heb eigenlijk opgegeven dat ik nog hukp ga krijgen, ik was benieuwd of meerder mensen een vergelijkbare ervaring hebben met Severin.

Transportverhaal

Eerst die dag een een foontje ; we komen niet de koelkast heeft schade gekregen tijdens het transport.
Paar uur later ; we komen wel het is u koelkast niet.
Paar uur later weer ; we komen laat want we hebben een aanrijding gehad.
Paar uur later ; we komen erg laat op de avond ivm aanrijding.
De koelkast kwam met een luid hoor baar gescheld de trappen op ,terwijl ik had gezegd er is geen lift.
De koelkast is erg  wild geplaatst, waardoor ik schade heb aan zeil en laminaat.
De oude koelkast is wild naar beneden gebracht, waardoor de hele galerij en trappenhuis onder het roestwater lag, waarna ik laat ben ik gaan schrobben, de hele boel.

Ze zouden vgls afspraak een nieuwe stekker eraan maken dit is niet gedaan omdat zij het ok vonden, terwijl de stekker afbrokkelt.
Ik was vol begrip dat ze nog in shock waren na de aanrijding, zo laat en ver van huis.
Ik had extra bezorgkosten betaald ,zodat zij het verpakking materiaal zouden mee nemen.
De volgende dag vroeg ontdekte ik met een buur dat onze algemene papierbak in de flat hal vol lag met hele koelkast dozen afval.
De papierbak lag vol met piepschuim.
Buiten lag er op straat en in de bosjes grote stukken plastic en schuim.

Ik ben meer dan een week bezig geweest, elke dag bellen om de extra bezorgkosten terug te krijgen.
Ik kreeg verder geen hulp of tegemoetkoming ivm de bende/ afval/ overlast, ze waren met vakantie en ik moest het zelf maar met het transport oplossen.
De bezorgers bleven vol houden dat dit afval niet van hen was ! terwijl ik foto's stuurde.
Ik kreeg geen excuus van Witgoedhuis of het transport.
Ik heb er nog een vreselijke kater van over gehouden, nooit meer bij hen wat bestellen of laten bezorgen door een onbekend ver adres.
Helaas had op dat moment Expert Meppel niet ( meer ) de rode Severin koelkast in de verkoop, deze stond nog wel op Expert site .

De koelkast had al snel kapotte onderdelen.
Handvat koel en vries gedeelte ging los.
Het opberg vak in de deur bleek gescheurd te zijn .

Donuts
door Donuts - Jan 13, 2021 om 12:44
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@Leonie: heeft u inmiddels een klacht ingediend bij Thuiswinkel.org? Als ik de klachten zo lees, lijkt het er op dat de koelkast door de aanrijding behoorlijk beschadigd is.

leonie carree
door leonie carree Jan 13, 2021 om 12:58
8 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt !

IK heb net uitgebreid de klacht ingediend bi Thuiswinkel.

Ik heb nu mijn hoop op hen gevestigd voor bemiddeling .