mo
door mostro Jun 9, 2007 om 16:58
Huishouden & energie

Slapeloze nachten door nieuw bed

Na 28 jaar op een goedkoop bed (89,- gulden destijds) te hebben geslapen (wel hebben we twee keer een nieuw matras gekocht) besloten we dat het tijd werd om eens een fatsoenlijk bed te kopen. Na veel proberen werd dat een boxspring met twee auping matrassen. Voor mijn man een firm en voor mij een soft. We hebben er op advies van de beddenzaak ook een topper bij gekocht. EUR 3.300,- en dan moeten we ook nog een ombouw laten ontwerpen want die waren allemaal zo lelijk. Sinds aflevering van het bed word ik na 4 uur slapen wakker en kan vervolgens niet meer in slaap komen. Ik heb het gevoel scheef te liggen en in een kuil die niet meer weggaat bij omdraaien. Ook heb ik 's morgens pijn in mijn onderrug. Volgens de beddenzaak moest ik het blijven proberen, want mijn lichaam moet eraan wennen, maar ik ben afgrijselijk moe van 5 nachten niet goed slapen. Kan iemand mij advies geven wat te doen. Ik heb nooit eerder problemen met slapen gehad, ben erg fit en sportief, ren drie keer per jaar een marathon. Ik geloof dat ik nooit eerder in mijn leven zo moe ben geweest als nu. Mijn man heeft geen problemen, die ligt lekker.

23411 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 9, 2007 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij is de soft matras gewoon te soft, Ik heb sinds een jaar pijn in mijn rechter heup als ik in bed lig ook kan ik mij niet meer omdraaien zonder extra pijn volgens de fysiotherapeut  is dat een beginnende artrose aan de rechter heup, en hij adviseerde een hardere matras tekopen.

Heeft u al eens met uw man van plaats geruild?

En had u dan ook dat probleem.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2007 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de goede orde ik zeg niet dat er medisch iets niet goed is bij u maar dat de matras misschien gewoon te soft is voor u .

Hans

ve
door verwijderd - Jun 9, 2007 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ruil eens een nachtje met uw man om te zien of u niet het verkeerde type matras heeft gekozen.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2007 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

tonnyboy dat schreef ik ook al dus was het idee niet zo gek.

hans

ve
door verwijderd - Jun 9, 2007 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem meegemaakt met een pocketvering matras. Niet iedereen kan op die geavanceerde matrassen goed liggen. Probeer een niet te zachte latex matras op een stevige bedbodem. Probeer een matras in de winkel alleen uit op een moment dat u vooral niet moe bent. Anders ligt elke matras lekker.

groet,
GSM

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie reacties. Op de matras van mijn man slapen hielp niet. We hebben nu inderdaad de topper eraf gehaald en ik slaap nu beter. Alleen de rugpijn is er 's morgens nog. Die zakt langzaam af gedurende de ochtend, maar goed is het natuurlijk niet. Ik hoop dat dat over gaat. Ik heb niet zo vaak wat en weet ook niet goed wat ik hier tegen kan doen.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

probeer het eens zonder topper, wij hebben het zelfde gehad met een boxspring met een topper, slecht slapen en rugpijn. wij hebben de topper er afgehaald en hardere matrassen genomen en we slapen nu weer heerlijk. (we hebben van de beddenzaak 2 maal een andere hardere matras gekregen om te proberen en met al die matrassen het slapen geprobeerd met en zonder topper, we slapen dus nu op een hardere matras zonder topper)