ajmwegman
door ajmwegman Oct 5, 2009 om 18:37
Huishouden & energie

Slijtage na 14 maanden geconstateerd

Beste lezers,

Ik en mijn vriendin hebben vorig jaar mei een bankstel gekocht.
na 14 maanden constateerde wij kleine scheurtjes in het oppervlak.

Ik heb toen een klachten formulier toegezonden gekregen, de telefoniste was erg snel met het vertellen dat wij geen garantie meer hadden.

Maar goed, CBW aangesloten winkel dus wij wisten beter.
Na 3 weken krijg ik een brief, dat het set vervangen moet worden en dat wij voor 300 euro (1/3 aankoop bedrag)  een nieuw set krijgen.

Toch voel ik mij in de maling genomen, het product deugd namelijk niet. scheurtjes mogen niet ontstaan en zichtbaar zijn na 14 maanden.

Dit heb ik kenbaar gemaakt aan de winkel. Deze houd opnieuw in een brief voet bij stuk, ze vinden het aanbod zelfs coulant.

In contact met consuwijzer getreden, deze geven aan dat bij een niet deugdelijk product er gen sprake is van garantie, maar dat de winkelier dan aansprakelijk is voor vervanging of reparatie.
Eventueel ontbinden van de koop is volgens consuwijzer ook nog een optie, of naar de geschillencommissie.nl gaan.

Ik zoek eigenlijk jurisprudentie of dergelijke situaties waarin ik mijn verweer nogmaals aan de winkel kan richten.

Alvast hartelijk dank voor uw reactie.










499 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

kiran
door kiran - Oct 5, 2009 om 19:15
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0
ajmwegman
door ajmwegman - Oct 6, 2009 om 10:46
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

Inderdaad, maar probeer je recht maar is te halen.

Ik doe ze vandaag een tegenvoorstel om de transportkosten op mij te nemen, gewoon goodwill tonen, maar ze er wel aan herinneren zich aan de Nederlandse wet te houden, algemene voorwaarden of niet.




Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer