Slimme meter ervaringen
Liander komt binnenkort gratis een slimme meter installeren. Dat wordt de Iskra SMR 5.0 / Landis+Gyr SMR 5.0.
Heeft iemand deze thuis? Is het verbruik hetzelfde als voor de installatie? Hoor graag de ervaringen.
U bedoelt, dat hij minder zou kunnen aangeven dan uw huidige meter?
Ik help het u hopen. De meters zijn geijkt.
Ben benieuwd of u de afgelopen jaren dan dagelijks de standen opgenomen hebt met daarbij de temperatuur en de weersomstandigheden.
Als “binnenkort” de zomer aanbreekt, gebruikt u wellicht helemaal niets. Hiep hoi voor de nieuwe meter.
En als we nog een beetje een “ijstijd” krijgen, slaat de meter misschien op hol, maar ligt dat aan de meter?
Is het verbruik hetzelfde als voor de installatie?
Dat is helemaal afhankelijk van u zelf. Als u iedere dag op exact hetzelfde tijdstip dezelfde apparatuur en verlichting aan doet en het ook dezelfde duur aan laat zal er denk ik niets veranderen. Maar ja niet iedere dag is hetzelfde dus zal het verbruik ook variabel zijn.
het lijkt me best handig en interessant om het gebruik te kunnen monitoren.
in het verleden waren slimme meters niet altijd betrouwbaar, zie hier
daarom informeer ik naar ervaringen met de Iskra SMR 5.0 / Landis+Gyr SMR 5.0.
Heeft u dan de reacties niet gelezen of ze niet begrepen?
Dat nieuwe meters niet nauwkeurig leken te zijn komt omdat mensen opeens extra zijn opletten nadat er iets nieuws was geinstalleerd. Oude meters kunnen ook afwijkingen vertonen maar daar lette niemand op. Bij ieder product heb je weleens exemplaren die niet 100% correct zijn. En dat is nooit anders geweest.
Hallo Ikhebeennaam ,
Lees eens deze ervaring ,
https://forum.toon.nl/storingen-problemen-25/slimme-meter-iskra-smr-5-0-naar-toon-387
Je kunt de meter ook gewoon weigeren, kijk even op de site hoe en wat.
Slimme meter
Waarom zou je dat doen? Wie zegt er dat de huidige meter wel goed is? Misschien geeft die wel teveel aan. Dan kan je beter een nieuwe meter krijgen die wel correct is.
Die redenering vind ik zo makkelijk, want er is namelijk veel gelazer met de slimme meters (geweest) dat weet je toch zelf ook.
Als de huidige meter, die misschien 30 of 40 jaar in je huis zit, niet goed is dan had de leverancier er al lang iets aan gedaan hoor.
Iskra SMR 5.0 AM550-TD2
Dit type is bij ons nu ruim 15 mnd. geleden geplaatst en de verbruiksmeting over het afgelopen leveringsjaar komt dicht in de buurt van het gemiddelde verbruik in de drie voorafgaande jaren.
Heb een ander type gasmeter, maar ook daarvan komen de cijfers aardig overeen.
Hoi Ikhebeennaam,
Naar mijn idee werkt de slimme meter prima. Zelf ben ik ondernemer dus is het handig dat ik mijn standen zelf kan inzien en privé en zakelijk gebruik uit elkaar kan halen. Kijk wel even naar een dubbele of enkele meter. Enkele is vaak goedkoper. Ik zit zelf bij MTTM GeeftEnergie. Weet niet hoe het bij anderen bedrijven zit met de slimme meter.
Ronald.
Het vastrecht is gewoon gelijk bij elke meter. En hoe haalt u het privé en zakelijk gebruik dan uit elkaar? Die meter geeft gewoon de standen aan van het verbruik. Klaar.
Als uw verbruik hetzelfde blijft zal ook de slimme meter hetzelfde verbruik aangeven.
Het voordeel is dat u ook met regelmaat goede overzichten krijgt van uw gebruik in vergelijking met gemiddelde verbruiken van anderen en eerder verbruik van u zelf.
Dan toch een taalkundige grap: voor installatie geeft (ook) een slimme meter niets aan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer