tw
door twiggy12 Sep 19, 2017 om 13:37
Huishouden & energie

Slimme meter geeft veel meer aan dan verbruikt

Verbruik gemiddeld 150 m3. Met de slimme meter 617 m3. Hoe is dat mogelijk?

1099 8 Rapporteer

ge
door george321 - Sep 19, 2017 om 13:44
390 Antwoorden / 1 Vragen

Als je het niet eens bent kan je je meter laten testen, kost als jij gelijk krijgt hun geld, als zij gelijk krijgen jou. Info = je netbeheerder.

tijger1
door tijger1 - Sep 19, 2017 om 13:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waar verbruikte u dan gemiddeld 150 m3 aan? Was dat per jaar? Was dat voor koken? Was dat voor verwarmen? Was dat in dezelfde woning?

marita5
door marita5 - Sep 19, 2017 om 14:01
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Twiggy12 ,

Controleer eens , of de slimme meter die u heeft , op deze lijst voorkomt , klik op de rode regel .

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/detail/dit-zijn-de-10-slimme-meters-die-mogelijk-meer-verbruik-meten/

Consumenten die een 'onverklaarbaar hoog' energieverbruik hebben, moeten contact opnemen met hun energieleverancier.

Als je een energiemeter wilt laten ijken draait de consument op voor de kosten – als er niets mis blijkt met de energiemeter. Zo'n onderzoek kost tussen de 200 en 700 euro, want iedere netbeheerder hanteert een eigen tarief.

De TU Twente waarschuwt dat zo'n meting vaak nutteloos is voor de consument, omdat de test niet uitgevoerd wordt met die zogenaamde 'piekbelasting'. De Consumentenbond pleit voor een onderzoek. "Alle betrokken partijen moet de klachten serieus nemen en de problemen oplossen. Misschien moet sommige meters vervangen worden."

ro
door ron503 Sep 19, 2017 om 17:26
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Het betreft hier een digitale gasmeter en niet de geteste elektriciteitsmeters.

marita5
door marita5 Sep 19, 2017 om 17:56
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe weet u dat ?

ro
door ron503 Sep 19, 2017 om 18:14
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Vraagsteller heeft het over kubiekemeter m3 en niet over Kwh kilowatt uur.

marita5
door marita5 Sep 19, 2017 om 18:30
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Oh , overheen gelezen .

Cookies
door Cookies - Sep 19, 2017 om 14:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kan natuurlijk ook zijn dat die 150m3 helemaal niet klopt. Antwoord op gestelde vragen door @tijger1 zou handig zijn.

edrick3
door edrick3 - Sep 19, 2017 om 15:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

a. Je hebt zelf verkeerd gemeten (? wat heb je gemeten en hoe heb je de stand opgenomen?)
b. Je meter is 'van slag'. Laten ijken.

Ter info: https://www.gaslicht.com/energie-informatie/meetbedrijven

ne
door neodutchio - Sep 19, 2017 om 15:37
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Heeft u ergens een lek? Klopte de oude meter? Zou de nieuwe meter kloppen?

Een gemiddeld gasverbruik zit op 1500m3 per jaar. In de winter gebruikt men veel meer dan in de zomer. Dus wat vergelijkt u met elkaar? Op een koude winterdag zit mijn verbruik ver boven het gemiddelde. In de zomer met 35 graden zal ik ver onder het gemiddelde zitten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 19, 2017 om 17:30
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Boeiende vraag maar .... is het de meter of de afrekening. Ik heb zelf vragen over de afrekeing van de maanden voor augustus en houd nu even van dag tot dag bij. Verbruik volgens meter is tot op dit moment substantieel lager (ca 12 kuub tegen 50 kuub).

Ge
door Genee - Sep 19, 2017 om 20:23
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Als de geven verbruiken gemiddelden per maand zijn zit er iets goed mis met de slimme meter.
Zou dan 1800 m3 tegen 7400 m3 per jaar zijn.
Wat heeft u bij moeten betalen?