he
door hendrieklok Mar 28, 2020 om 09:08
Huishouden & energie

Sport school betalen in tijd van coronavirus?

Beste ...,

ik 2 per week op de sportschool, ik betaal per 4 weken,
ik heb een contract voor één jaar.
in maart hoefde we niet te betalen, nu kreeg ik een mail dat ze in april het afschrijven.
mag dit ik kan er niets aan dat de virus uit gebroken is.
graag een reactie van u.

groet Hendrie

1094 8 Rapporteer

justmeagain
door justmeagain - Mar 28, 2020 om 09:13
623 Antwoorden / 8 Vragen

Nee, de sportschool kan er iets aan doen dat er een virus is uitgebroken.
U mag uw abonnement niet opzeggen in een jaarcontract, pas als u per maand op zou kunnen zeggen mag u uw abonnement per direct ontbinden.

Het is toch niet de schuld van de sportschool dat u een handtekening onder een contract met betalingsverplichting hebt gezet!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 28, 2020 om 09:53
16810 Antwoorden / 202 Vragen

M.i. gewoon betalen. U heeft er geen belang bij, lijkt,  mij als de sportschool in financiële problemen zou komen en bijv. failliet zou gaan.

tijger1
door tijger1 - Mar 28, 2020 om 10:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Toch mooi dat u maart niet hebt hoeven betalen? En u hebt ook geen tijd meer om naar de sportschool te gaan nu u uw mailadres op het openbare internet hebt gezet. Uw mailbox loopt straks over en die moet u allemaal lezen.

ne
door neodutchio - Mar 28, 2020 om 10:16
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Dus in maart hebt u de hele maand maart niet hoeven te betalen terwijl de sportschool maar 2 weken dicht is in die maand. En nu in april wordt er weer afgeboekt omdat, zoals nu de plannen zijn, alles weer open gaat op 6 april. U hebt dus 4 weken niet hoeven te betalen en de sportschool is 3 weken dicht. En dat vindt u erg? In dat geval enkel betalen waar u recht op hebt. Oftewel bijbetalen omdat u er nu beter uitkomt

gerbera
door gerbera - Mar 28, 2020 om 11:32
7356 Antwoorden / 14 Vragen

ik kan er niets aan dat de virus uit gebroken is.

En als u nu door persoonlijke omstandigheden een tijd niet kan sporten, mogen ze dan ook niet afschrijven. De sportschool kan er dan toch ook niets aan doen dat u die maand niet kan sporten.

simon55
door simon55 - Mar 28, 2020 om 12:26
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Stel , dat u een gebroken been heeft opgelopen,  met klussen in huis , en van de trap afvalt. Moeten zij u dan ook geld terug betalen , en u 8 weken niet komt. Nee dus . Had u maar niet moeten klussen

Mensen willen graag geld terug , maar wel op de manier , zoals het hun het beste uitkomt !!!!!

edrick3
door edrick3 - Mar 28, 2020 om 16:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb de redactie gevraagd je mailadres te verwijderen. Niet handig om dat op een openbaar forum te zetten.

lo
door lovewinnie - Mar 28, 2020 om 18:25
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben mail gekregen van onze sportschool met 4 opties .

Optie 1.U krijgt de maanden die u betaald terug maar dan verspreid. Stel u betaald 2 x maandbedrag maar kunt niet sporten. Dan betalen ze u terug dmv korting op volgende maanden . Zo blijven ze inkomsten houden en krijgt u geld terug .
Bijv 40 euro tegoed is dan 4 mnd 10 euro korting en daarna weer oude bedrag

Optie 2 is upgrade na premium tot dec 2020. ( Scheelt 10 euro per maand ) en gratis sportdrank er nog extra bij  . Kan ook alleen als je nu basic abonnement hebt

Optie 3 goodiebag van 100 euro

Optie 4 u hoeft geen compensatie wat ten goede komt aan de sportschool, freelancers etc

Per 1 mei wordt abonnement sowieso bevroren mocht het dan nog niet open zijn .

Prima opties lijkt me . Sport zelf bij basic fit