Lauradr
door Lauradr Apr 19, 2018 om 11:40
Huishouden & energie

Stedin bouwaansluiting

Wij hebben op 23-01-2018 de offerte van Stedin betaald om een bouwaansluiting te laten plaatsen.
Volgens het portal hanteren zij een termijn van 9 weken voor het doorlopen van de voorbereidende werkzaamheden wat uit zou komen op 02-04-2018 (ook volgens portal).
Echter zijn wij er laatst achter gekomen dat zij pas op 15-03-2018 een vergunning hebben aangevraagd bij het Waterschap, waardoor zij nooit aan deze termijn kunnen voldoen, aangezien het Waterschap een vergunning afgeeft na oneveer 8 weken (rond 11-05-2018).

Kunnen wij onze rechtsbijstandverzekering hier voor in schakelen om bijvoorbeeld de extra dubbel betaald lasten terug te vorderen bij Stedin?

1225 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 19, 2018 om 11:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vraag het even bij die rechtsbijstandverzekering. En wat voor extra dubbel betaalde lasten hebt u dan.

panter22
door panter22 - Apr 19, 2018 om 12:55
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je Stedin al gebeld en gevraagd hoe ver ze zijn met je aansluiting?
Je kunt een klacht indienen als alles niet volgens schema loopt.
https://www.stedin.net/klantenservice/ik-heb-een-klacht

ro
door ron503 - Apr 19, 2018 om 13:13
1229 Antwoorden / 0 Vragen

In mijn optiek is er geen vergunning noodzakelijk want het betreft een bouwaansluiting ook is er sprake van voorbereidende werkzaamheden en niet van een daadwerkelijke oplevering van de bouwaansluiting. Normaliter verzorgd de aannemer dit soort zaken en doet dat ruim voordat de daadwerkelijke bouw aan gaat vangen want zonder water en elektra is beginnen met bouwen geen optie. Maar wat bedoeld u met dubbele lasten want voor wat er nog niet is hoeft u ook geen afnamekosten te betalen.

Lauradr
door Lauradr - Apr 19, 2018 om 13:49
3 Antwoorden / 2 Vragen

Er is volges Stedin blijkbaar wel een vergunning nodig want wij wonen aan het water.

Het laatste weekend van maart zijn wij verhuisd omdat we er vanuit zijn gegaan dat aannemer Siers 3 april zou beginnen aan de bouwaansluiting. We betalen nu dus al huur en dit terwijl we eigenlijk nog in onze oude woning hadden kunnen blijven.

En een klacht hebben we al ingediend bij Stedin, maar blijkbaar doen ze daar niks mee, want er word op geen enkele manier gecommuniceerd. Je moet alle informatie zelf inwinnen.

tijger1
door tijger1 Apr 19, 2018 om 17:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waar betaalt u dan dubbel aan?

Niet gezien op tv of gelezen in de kranten dat de aansluitingen op de nutsvoorzieningen zoveel vertraging oplopen door de hoeveelheid werk en het gebrek aan personeel? Is uitgebreid in het nieuws geweest.

Misschien zelf even contact opnemen met het Waterschap en om spoed vragen?

panter22
door panter22 - Apr 19, 2018 om 19:17
6599 Antwoorden / Vragen

Stond er in de offerte dat een vergunning van het waterschap nodig was en hebben jullie daar ook voor betaald?
Of kwam Stedin er veel later achter dat een vergunning nodig was.
Als jullie een nieuw huis hebben laten bouwen, was hiervoor ook geen vergunning van het waterschap nodig of geldt dat alleen voor de leidingen?

Lauradr
door Lauradr - Apr 19, 2018 om 20:40
3 Antwoorden / 2 Vragen

In de aanvraag staat dat er geen vergunning nodig is en we zijn nog geen nieuw huis aan het bouwen omdat we zitten te wachten op stedin. De sloper zou de tweede week van april komen maar deze hebben we af moeten zeggen omdat stedin geen gehoor geeft.

panter22
door panter22 Apr 20, 2018 om 09:09
6599 Antwoorden / Vragen

Ook geen melding?  Heb je al contact opgenomen met het waterschap waarom een vergunning nodig is?
Kijk eens op de website van het waterschap.
Voorbeeld waterschapsregels:
https://www.waterschaprivierenland.nl/producten/vergunningen/werkzaamheden-in-de-buurt-van-water-of-dijk-algemeen.html

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 24, 2018 om 15:38
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Bent u er al uit?
Heeft u rechtsbijstand ingeschakeld of navraag gedaan bij de Vereniging Eigen Huis?