Hans NB
door Hans NB Sep 19, 2021 om 14:04
Huishouden & energie
Stroom voor 25 euro permaand ?

Hoe is het mogelijk dat er leveranciers zijn die stroom voor 25 euro per maand aan kunnen bieden ? waar zit de python verstopt onder het gras?

13240 26 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 19, 2021 om 14:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is daar voor vreemds aan? Ligt er maar aan hoeveel u denkt te verbruiken en vergeet de heffingskorting van ruim € 500 die in mindering is gebracht.

Topantwoord

mahadma
door mahadma - Sep 19, 2021 om 14:19
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Kan nooit, je wordt door op bonussen  gesplitste verkopers naar een contract gekletst wat gegarandeerd meer is als 25 euro. NIET INTRAPPEN, KAN NIET.

Iv
door Ivo W Sep 19, 2021 om 23:03
728 Antwoorden / Vragen

Wat een onzin Mahadma.

Mijn huis is all electric (warmtepomp) en heeft 9 zonnepanelen. De stroomrekening is zo'n 30 euro per maand.

Zou ik geen warmtepomp hebben maar op gas mijn huis verwarmen, dan zou mijn stroomrekening zelfs negatief zijn.

mahadma
door mahadma Sep 20, 2021 om 22:50
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Ivo w@ de vraagsteller vemeld niet dat hij panelen heeft.

Hans NB
door Hans NB - Sep 19, 2021 om 14:20
4 Antwoorden / 1 Vragen

Is deze lage prijs dan voor als je zelf stroom opwekt en dat deelt? iedereen die ik ken kan rond de 145 p/m.

jewee
door jewee Sep 20, 2021 om 10:54
61 Antwoorden / Vragen

Onzin....ik betaal 85,- p/m voor gas en licht.
2 persoonshuishouding, eensgezins tussenwoning

jewee
door jewee Sep 20, 2021 om 10:54
61 Antwoorden / Vragen

Onzin....ik betaal 85,- p/m voor gas en licht.
2 persoonshuishouding, eensgezins tussenwoning

Hans NB
door Hans NB - Sep 19, 2021 om 14:22
4 Antwoorden / 1 Vragen

Mahdma, dit kwam ik tegen via HOYHOY.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 19, 2021 om 14:24
2010 Antwoorden / Vragen

Die python zit waarschijnlijk in een fout in de door u opgegeven prognose van het verbruik of u heeft een stevige set zonnepanelen.

Hans NB
door Hans NB - Sep 19, 2021 om 14:26
4 Antwoorden / 1 Vragen

HenkDeZevende,  ik heb geen zonnepanelen o.i.d

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 19, 2021 om 17:28
2010 Antwoorden / Vragen

Dan denk ik dat je je vergist hebt in het opgegeven van je jaarlijkse verbruik in kWh en M3.

tijger1
door tijger1 - Sep 19, 2021 om 14:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u bijvoorbeeld verwacht niet meer dan ca. 1.000 volgens dag en 1.000 Kw nachttarief te gebruiken, klopt het echt. In ieder geval voor het eerste jaar door de cashback.

Kijk ook eens op Gaslicht.com. En met bijvoorbeeld een één jarig contract.

Donuts
door Donuts - Sep 19, 2021 om 14:58
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Even gekeken naar mijn jaarafrekening 2020: 1100kWh verbruikt, kosten onderaan de streep € 61,-.

Edit: iedereen die ik ken kan rond de 145 p/m

Dat is dan zeer waarschijnlijk incl. gasverbruik?
Het antwoord van @mahadma is overigens niet correct.

Zoals geadviseerd, kijk eens op gaslicht.com

mahadma
door mahadma Sep 19, 2021 om 19:21
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Als je alleen electra rekent zou het zuiver in theorie kunnen mits je vrijwel nooit thuis bent en dan nog praktisch in het donker leeft. In ons 2 pers huishouden komen wij jaarlijks op circa 2100 tot 2200 stroom uit. Gas is ook beneden gemiddeld. dan komen wij uit, netto gezien op circa 80 euro p mnd.

Thecla58
door Thecla58 - Sep 19, 2021 om 15:23
843 Antwoorden / 3 Vragen

Oh maar dat kan wel hoor... Ik ben bij greenchoice en betaal voor stroom nog geen 20 euro in de maand. Totaal betaal ik Stroom en gas 59 euro in de maand. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik alleen kookgas heb, voor de warmte in de winter heb ik stadsverwarming.

Hans NB
door Hans NB - Sep 19, 2021 om 15:31
4 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen bedankt, Ik ga morgen wel eens een rondje bellen. Thx all :-)

panter22
door panter22 - Sep 19, 2021 om 15:35
6599 Antwoorden / Vragen

Hoeveel betaal je nu voor stroom?
Overstappen naar een andere leverancier is dubbeltjeswerk

sw
door swat1500 - Sep 19, 2021 om 16:11
3763 Antwoorden / 0 Vragen

De Python is dat u pas weet wat u werkelijk moet betalen als u de eindafrekening krijgt. De 25 euro per maand is immers een voorschot.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 19, 2021 om 17:34
2010 Antwoorden / Vragen

Een heel waar woord waar ik ooit zelf ook door Essent mee belazerd ben maar dat zou bij vergelijkingssites niet mogen spelen. Daar moeten alle aanbieders op dezelfde manier berekend worden en zouden ze geen stiekem verlaagd voorschot mogen presenteren.

tijger1
door tijger1 Sep 19, 2021 om 17:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is helemaal niets mis met die vergelijking, maar is slechts van toepassing voor het eerste jaar.

Dat is de adder onder het gras.

Gr
door Grunn1 - Sep 19, 2021 om 16:41
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Voor alleen stroom is het een heel normaal maandbedrag.
Zelf net de eindafrekening ontvangen en 1200 kwh gebruikt met een totaal jaar bedrag van -7,50.
De totale kosten waren lager dan de correctie belasting.
Had ik 1000 kwh meer verbruikt (ging er nu af vanwege zonnepanelen) dan had me dat ongeveer 300 euro gekost en dus 25 euro per maand bij een totaal verbruik van 2200 kwh.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 19, 2021 om 17:31
2010 Antwoorden / Vragen

MET ZONNEPANELEN, maar die heeft TS dus niet. Dus hoe normaal is dat dan?

tijger1
door tijger1 Sep 19, 2021 om 17:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gewoon normaal.

Gr
door Grunn1 Sep 19, 2021 om 19:05
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Henkdezevende, even goed lezen en misschien snap je het dan.
Met zonnepanelen betaal ik -7,50 per jaar en als ik daarbij optel wat de zonnepanelen hebben opgewekt dat is dus het totale verbruik zou ik zonder zonnepanelen ongeveer 300 euro per jaar betalen.
Een heel normaal bedrag dus die 25 euro per maand.

mahadma
door mahadma Sep 19, 2021 om 19:23
11520 Antwoorden / 51 Vragen

En is dat dan ook incl vastrecht?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 19, 2021 om 22:58
2010 Antwoorden / Vragen

Het is een simpel sommetje, je zegt hoeveel je verbruikt, en zij vermenigvuldigen het met het tarief, tellen de vaste lasten erbij en delen het door twaalf. Maar als je de vraag zo stelt als hierboven neem ik aan dat er ook iets verbazingwekkends aan de hand is. Als je altijd al pakweg €25 per maand betaalt hoef je niet verbaasd te zijn toch? Dan verbruik je relatief weinig stroom.

gerbera
door gerbera - Sep 19, 2021 om 21:58
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als het alleen om stroom gaat zou die € 25,- wel kunnen alleen moet u even op het pijltje klikken bij "tarieven&meer info" denk dat daar alle overige bijkomende kosten staan zoals opslag, belasting, transport enz. Zelf kom ik op gem. € 32,- per maand en dat is met elektrisch koken maar exclusief alle overige kosten. Daarnaast moet u bedenken dat het hier om een voorschot gaat en afhankelijk van uw verbruik het bedrag van de jaaafrekening aanzienlijk hoger is dan die € 300,- die u denkt te moeten betalen voor alleen stroom.

Iv
door Ivo W - Sep 19, 2021 om 23:16
728 Antwoorden / Vragen

Hier zit geen python onder het gras.

De teruggave energiebelasting is een vast bedrag per jaar van 559 euro.
De vaste kosten van een elektra aansluiting (netbeheerder + vaste kosten energieleverancier) zijn een kleine 30.
Zou je alleen een aansluiting hebben en niets verbruiken, dan heb je dus een jaarlijkse energierekening van ca -260 euro. Ofwel: dat geld krijg je!

Maar je gebruikt natuurlijk wel stroom. De huidige stroomprijzen zijn zo'n 26-28 cent per kWh. Gebruik je ongeveer 1000 kWh (erg weinig, maar haalbaar voor een één persoons huishouden), dan zou de stroomrekening op jaarbasis ongeveer 0 euro zijn.

In dit geval is in de proefberekening een geschat jaarverbruik van 2000 kWh opgegeven. 2000 kWh kost ongeveer 520-560 euro. Trek daar het negatieve bedrag aan vaste 'kosten' vanaf en je komt op jaarbasis op een kleine 300 euro aan kosten voor stroom. Dat is 25 euro per maand. Een verbruik van 2000 kWh per jaar is haalbaar voor 1 a 2 persoons huishoudens. Dus ja, de proefberekening kan kloppen.

Maar als u met een gezin van 4 a 5 personen bent, dan zal het werkelijke bedrag al snel het dubbele zijn.

Waar voor u misschien het addertje zit, is het feit dat de proefberekening alleen over elektriciteit gaat. Meestal is er ook nog een gasaansluiting, die wordt gebruikt voor verwarming en warm water. Als er geen gas is, dan kan er sprake zijn van stadsverwarming via een energieleverancier of blokverwarming via de verhuurder of VVE. Voor de meeste huishoudens liggen de kosten voor verwarming véél hoger dan de kosten voor elektriciteit.

1paul
door 1paul - Sep 20, 2021 om 09:05
3101 Antwoorden / 0 Vragen

kan wel hoor, als je verbruik maar laag genoeg is....

jantje7
door jantje7 - Sep 20, 2021 om 09:42
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Bij een verbruik van 2800 KWh en trekt er de heffingdkorting van af, kom je op ongeveer € 300,- per jaar. Dus € 25 per maand is mogelijk.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 20, 2021 om 09:42
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd, niet intrappoen hoewel het uiteraard wel kan indien uw stroomverbruiuk heel erg laag blijft en niet boven  €25 per maand komt. Heeft u dat via deze site (enegiecowboy?) gezien? https://www.hoyhoy.nl/energievergelijker/

Donuts
door Donuts Sep 20, 2021 om 09:46
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Heeft u dat via deze site (enegiecowboy?) gezien?
Ja, dat schrijft TS toch!

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 20, 2021 om 09:52
16774 Antwoorden / 202 Vragen

?? Ik zie op de site waarnaar ik verwijs niet hetgeen (het overzicht) Ts bijvoegde, vandaar mijn vraag!

tijger1
door tijger1 Sep 20, 2021 om 10:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoyhoy is een vergelijker en geen energiecowboy.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 20, 2021 om 10:20
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Dat mag best uw menig zijn TIJGER1

mo
door mof - Sep 20, 2021 om 10:53
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Bij OXXIO, Greenchoice, ..., overal waar ik de laatste jaren gezeten heb betaal ik tussen de 60€ en 70€ per maand aan bijdrage voor stroom en gas. En elk jaar weer wat terugontvangen. Prijsopbouw is ongeveer 25 - 30% electriciteit en de rest kosten gas. Inclusief vastrecht voor beiden. (Bij Liander). Ik verbruik 1700 kwh electra en 300 kuub gas per jaar en wissel elk jaar om de bonus van vaak ca 100€ te pakken.

dus 25€ per maand voor alleen electriciteit zou best reeel kunnen zijn.

Iv
door Ivo W Sep 20, 2021 om 21:14
728 Antwoorden / Vragen

En welk deel van wat u betaalde was voor stroom, welk deel voor gas?

25 euro per maand voor stroom kan goed kloppen voor een 1 a 2 persoons huishouden.

Er
door Erikkkk - Sep 20, 2021 om 12:43
10 Antwoorden / Vragen

Dit kan maar de jaarafrekening zal wel schrikbarend hoog zijn.

Graaftel
door Graaftel - Sep 20, 2021 om 12:57
3 Antwoorden / Vragen

Ik betaal 1 euro per maand, heb 16 zonnepanelen. We wonen in een  nul op de meter woning l. Gasloos.

Na een  jaar krijgen we rond de 600 euro terug .

gerbera
door gerbera Sep 20, 2021 om 13:18
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Dus u heeft s'avonds geen TV aan, s'nacht de koelkast uit en heeft geen andere apparaten die s'nachts stroom verbruiken? want dan leveren uw panelen uw panelen niet. U kunt overdag voor eigen gebruik voldoende hebben en het teveel terugleveren maar dat de meter op nul staat? tenzij u de overtollige stroom ergens opslaat om dat s'nachts te gebruiken.

Iv
door Ivo W Sep 20, 2021 om 21:15
728 Antwoorden / Vragen

@Gerbera: Nooit van salderen en terugleveren gehoord.

Ook zonder salderen kan de rekening uiteindelijk negatief uitpakken.

la
door lagerweij - Sep 20, 2021 om 13:26
31 Antwoorden / 1 Vragen

Heb ook een aanbod gekregen met lage tarieven en een voorgesteld voordeel van € 250,00 winst per jaar.Eigenlijk te mooi om waar te zijn en dat was het ook. Bleek dat inderdaad de tarieven lager waren maar dat de transportkosten.die ook op die factruur staan, 3 maar hoger waren. Aanbod nieuwe leverancier afgewezen, dat was zelfs € 10,00 hoger, agressieve ractie van nieuwe provider. Heb gedreigd met procedure |(ben jurist) uiteindelijk werd eea na 3 maanden teruggedraaid met excuses.

ha
door harrybre - Sep 20, 2021 om 13:59
240 Antwoorden / Vragen

Antwoord van mijn stroomleverancier, United Consumer Energy:

"Uw termijnbedrag zal te allen tijde € 15 per maand zijn. Dit is namelijk vanwege de aansluitkosten en netbeheerderkosten, om deze reden hanteren wij een minimaal termijnbedrag van € 15. "

( oftewel: mocht u het in uw hoofd halen aan zonnepanelen de capapciteit van uw verbruik neer te zetten, en denken, dat uw stroomrekening dan NUL is: vergeet het maar.)

Als u op TOTAAL € 25/mnd zit, gebruikt u wel heel erg weinig.

Iv
door Ivo W Sep 20, 2021 om 21:18
728 Antwoorden / Vragen

Dat ze een minimum voorschotbedrag hanteren zegt helemaal niets over de uiteindelijke jaarrekening.

Bij een negatief verbruik (dus meer terugleveren dan afnemen) zal bij een minimum maandbedrag van 15 euro het te ontvangen bedrag aan het einde van het jaar gewoon 180 euro hoger zijn.

Kees de Coo
door Kees de Coo - Sep 20, 2021 om 14:31
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dat bestaat gewoon niet!! trap er niet in!!

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 20, 2021 om 15:52
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Zelf haal  ik dit niet!

Ik leverde meer dan ik gebruikte en heb een €-17,62   per maand omgerekend!

Teveel panelen of  weinig verbruik  en ben van 't Gas af.

Wel de eerste maanden flink moeten betalen omdat ze  geen historie wisten maar na toesturen vorige jaar maandbedrag naar  €-12,- gedaan en dat bleek achteraf  nog  €5,62 te  kort  te zijn.

Maar percies  €25,-   dan denk ik aan geen Adder  maar Complete  dierentuin geleverd krijgen!

marcel zoon
door marcel zoon - Sep 20, 2021 om 17:01
1 Antwoorden / Vragen

Vaag en prijs opdrijvend.