rembrantd
door rembrantd Feb 22, 2018 om 17:50
Huishouden & energie

Stroomstoring en zonnepanelen

Op mijn dak heb ik een heel aantal zonnepanelen die genoeg zijn voor eigen gebruik. Blijft alles dan werken als er een storing is op het netwerk?

5922 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 22, 2018 om 17:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Leuke vraag, maar ik zou het niet durven zeggen.

tenormin
door tenormin Feb 22, 2018 om 18:24
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Waarom reageert u dan.

tijger1
door tijger1 Feb 22, 2018 om 18:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Waarom reageert u eigenlijk? Ik vind het een keuke vraag.

he
door henk51 - Feb 22, 2018 om 17:57
90 Antwoorden / 0 Vragen

Type in op Google:  werken zonnepanelen bij stroomstoring
Kun je artikelen  lezen waarom ze niet werken duidelijk uitgelegd.

veel leesplezier

groeten Henk

jo
door jorisw - Feb 22, 2018 om 18:46
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hangt van het systeem af. Als je een omvormer hebt die met een accu (en op de spanning van de panelen zelf) werkt blijft het gewoon werken. Eventueel koppel je de boel los van het netwerk. Dan kan het geheel autonoom werken. Maar nogmaals: mits je de juiste installatie hebt.

hansje klein
door hansje klein - Feb 24, 2018 om 09:24
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik ken iemand die maandenlang na een stroomstoring erachter kwam
dat sindsdien niets meer werkte ... ! Verloren zonuren dus!

Bij (dus tijdens) de stroomstoring sowieso niet.

Resetten was de oplossing ...

PS. Beetje late reactie, maar "TOON VOLGENDE VRAAG" deed het een tijdje niet.