ju
door jukwis Jan 5, 2022 om 20:52
Huishouden & energie

Subsidie bij aankoop van radiatorventilatoren ?

Radiatorventilatoren sparen veel energie. Wordt bij aankoop hiervan subsidie uitgekeerd ?

6284 4 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 5, 2022 om 21:09
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jukwis,

Sommige gemeentes geven er cadeaubonnen voor, klik op de volgende link als voorbeeld :

https://regionaalenergieloket.nl/cadeaubon

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 5, 2022 om 21:21
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Zie de al gegeven tip. In mijn gemeente is dat inderdaad mogelijk en zie die info: https://regionaalenergieloket.nl/apeldoorn/cadeaubon  Het is dus een kwestie van ingeven van uw postcode bij de al hiervoor gegeven verwijzing.

Gr
door Grunn1 - Jan 6, 2022 om 10:22
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Besef wel dat het meeste wat je al zou besparen weer op gaat aan het stroomverbruik van die dingen.
Beter en goedkoper ben ja af met radiator folie, plak dat achter je radiator en het effect is meer dan die ventilator en het verbruikt niks.

rj
door rjw Jan 6, 2022 om 12:00
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Die fannetjes gebruiken vrijwel geen elektriciteit. En zelfs als het qua kosten vergelijkbaar blijft, dan gaat het comfort omhoog omdat je effectiever gebruik maakt van de beschikbare warmte.

Gr
door Grunn1 Jan 6, 2022 om 13:23
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En effectief zijn ze al helemaal niet. Warme lucht stijgt sowieso al naar boven en met zo'n fannetje blaas je het alleen maar sneller naar het plaffond en is de warmte sneller weg. Besparing is nihil en net als het stroomgebruik ook nihil is zijn de kosten hoger dan besparing en warme voeten krijg je al helemaal niet meer.

ju
door jukwis Jan 9, 2022 om 18:30
2 Antwoorden / 2 Vragen

Inmiddels heb ik goede ervaringen met de radiatorventilatoren. De ruimten zijn veel sneller op temperatuur en continu behaaglijker. Dus minder gasverbruik. Mensen die er gevoelig voor zijn kunnen zich storen aan het soms zachte zoemen van de ventilatoren.

Glenn van slimming
door Glenn van slimming - Jan 21, 2022 om 11:30
1 Antwoorden / Vragen

Goede dag ik begrijp niet waarom de regering de accijns en de belasting op deze energie niet kan of gaat verlagen de huishoudens zijn altijd de dupe zowel met ernergie koop huur ende prijzen in de winkel gaat maar omhoog brandstofprijzen de hoogste of zoniet een van de hoogste prijzen van de wereld verander daar wat aan.