pc
door pcjmvandongen May 15, 2014 om 23:16
Huishouden & energie

Tarief van de loodgieter

Laatst had ik thuis een acute verstopping van de hoofdrioolbuis richting de openbare weg. Het gebeurde in de loop van de avond en ik wilde het gelijk laten oplossen. Via de telefoongids kwam ik uit bij een advertentie van loodgieterproblemen.nl, regio Breda/Tilburg. Ik woon in Tilburg. De persoon aan de lijn, van de centrale, noemde niet zijn naam en vertelde dat het ongeveer 160 euro zou kosten voor een half uur werk.

Na ongeveer een uur, rond 21:30 uur, kwam er een bus aan van A & R Loodgieters uit Rotterdam. Blijkbaar is dat het bedrijf dat ingehuurd wordt door loodgieterproblemen.nl. Vervolgens bleek dat ze met 2 man gekomen zijn en dat er daarom ook 2 keer uurloon berekend zou worden. Aangezien ze er al waren, en de verstopping echt wel spoed had, ben ik akkoord gegaan. Waarom ze met 2 man sterk komen dat snap ik niet. Uiteindelijk was ik ruim 260 euro kwijt, terwijl ze misschien 20 minuten werk hebben gehad, waarna de verstopping was verholpen. Dat is dus eventjes 100 euro meer dan mij aan de telefoon was gezegd.

In het verleden heb ik vaker problemen gehad met de riolering en toen was ik meestal 150 tot 180 euro kwijt.

Kunt u mij raad geven hierover? En is het misschien mogelijk om een deel van het enorme bedrag terug te vragen? Ik heb er tenslotte niet om gevraagd of ze met 2 man wilden komen. Ook dat was mij door de centrale niet verteld.

In afwachting van uw reactie,

Met vriendelijke groet,

Peter van Dongen

3322 10 Rapporteer

zoekster
door zoekster - May 15, 2014 om 23:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

A & R, die naam kwam me bekend voor. En jawel hoor, er zijn hier al eerder klachten over dit bedrijf geweest.

klik HIER

Ik weet wel waarom ze met 2 man kwamen, om nog meer aan u te verdienen. 160 euro voor een half uur voor 1 man is al schandalig veel. Zelfs al is het avondtarief.

Veel zult u niet bij dit bedrijf bereiken. Dit is hun manier van doen en ze trekken zich nergens iets van aan. Volgende keer veel duidelijkere afspraken maken en niet meer met dit bedrijf in zee gaan.

Heeft er al eens een betrouwbaar bedrijf grondig uw riolering onderzocht? Als de problemen steeds terugkomen zou er een basisfout in de hele constructie kunnen zitten.

pc
door pcjmvandongen - May 15, 2014 om 23:58
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 15 mei 2014, 23:53]A & R, die naam kwam me bekend voor. En jawel hoor, er zijn hier al eerder klachten over dit bedrijf geweest.

klik HIER

Ik weet wel waarom ze met 2 man kwamen, om nog meer aan u te verdienen. 160 euro voor een half uur voor 1 man is al schandalig veel. Zelfs al is het avondtarief.

Veel zult u niet bij dit bedrijf bereiken. Dit is hun manier van doen en ze trekken zich nergens iets van aan. Volgende keer veel duidelijkere afspraken maken en niet meer met dit bedrijf in zee gaan.

Heeft er al eens een betrouwbaar bedrijf grondig uw riolering onderzocht? Als de problemen steeds terugkomen zou er een basisfout in de hele constructie kunnen zitten.

pc
door pcjmvandongen - May 16, 2014 om 00:00
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 15 mei 2014, 23:53]A & R, die naam kwam me bekend voor. En jawel hoor, er zijn hier al eerder klachten over dit bedrijf geweest.

klik HIER

Ik weet wel waarom ze met 2 man kwamen, om nog meer aan u te verdienen. 160 euro voor een half uur voor 1 man is al schandalig veel. Zelfs al is het avondtarief.

Veel zult u niet bij dit bedrijf bereiken. Dit is hun manier van doen en ze trekken zich nergens iets van aan. Volgende keer veel duidelijkere afspraken maken en niet meer met dit bedrijf in zee gaan.

Heeft er al eens een betrouwbaar bedrijf grondig uw riolering onderzocht? Als de problemen steeds terugkomen zou er een basisfout in de hele constructie kunnen zitten.

Er zit inderdaad een zogeheten zonk in de rioolleiding naar de openbare weg. Het is er nog steeds niet van gekomen om daar wat aan te laten doen.

U zegt ook ervaringen te kennen met dit bedrijf? Andere bedrijven kwamen in het verleden bij mij met maar 1 persoon.

zoekster
door zoekster - May 16, 2014 om 00:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U moet even op het paarsrode HIER klikken, dan leest u die ervaring. Niet van mij overigens.

boppe1943
door boppe1943 - May 16, 2014 om 09:02
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Gezien de slechte reputatie van dit bedrijf denk ik dat u met uw klacht geen gehoor krijgt bij hun. Het zou het beste zijn geweest wanneer u, toen u 2 loodgieters zag, had gezegd dat u telefonisch een prijsindicatie van ca. € 160 had gekregen. En dan eens kijken wat het commentaar was geweest. Maar ja, dat is achteraf gepraat. Natuurlijk kunt u bellen, maar ik denk dat het weinig zin heeft. Ook al omdat u de naam niet hebt gevraagd van degene die u de prijsopgave heeft gedaan. En verder? Zie de laatste alinea in de eerste reactie van zoekster.

pc
door pcjmvandongen - May 16, 2014 om 11:24
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook tegen hun gezegd dat het 160 euro zou kosten volgens de centrale. Daar reageerden ze niet echt op. Toen ze klaar waren, en een van de mannen de factuur maakte, besefte ik dat het kennelijk geen zin had om er op dat moment nog iets van te zeggen.

winfredhaan
door winfredhaan - Aug 18, 2014 om 14:42
10 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, en dat zijn de cowboys die het mooie vak van rioleur verpesten. Als ZZP'er kom ik deze praktijken geregeld tegen, zal geen namen noemen. Het is belachelijk dat men met 2 man komt, ook helemaal niet noodzakelijk. Ik doe het werk al 14 jaar alleen. Vroeger bij de baas had ik wel eens iemand mee Maar dat was dan een leerling en die bereken je niet. Wat is een zonk? Of bedoelt u dat de grondleiding is verzakt?

Cookies
door Cookies - Aug 18, 2014 om 14:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.........zal geen namen noemen........

Behalve dan die van je eigen toko. Toch handig die gratis reclame, nietwaar?

winfredhaan
door winfredhaan - Aug 18, 2014 om 15:05
10 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 18 aug 2014, 14:49].........zal geen namen noemen........

Behalve dan die van je eigen toko. Toch handig die gratis reclame, nietwaar?

Nee hoor Carola, Tilburg is totaal niet interessant voor mij. Ik baal alleen van dit soort praktijken, zij verpesten de markt voor mensen die wel serieus met hun vak bezig zijn.

winfredhaan
door winfredhaan - Aug 18, 2014 om 15:18
10 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 18 aug 2014, 14:49].........zal geen namen noemen........

Behalve dan die van je eigen toko. Toch handig die gratis reclame, nietwaar?

Nee Carola, Tilburg is totaal niet interessant voor mij. Ik noem expres geen namen omdat dit niet professioneel zou zijn, je moet geen collega's zwart gaan maken. Het is gewoon balen dat er bedrijven zijn in mijn vak die het niet zo serieus nemen en hierdoor ons een slechte naam geven. Dat ik hier reageer heeft niets met reclame te maken. Ik kom soms tenenkrommende adviezen tegen hier en hoop dan dat ik als vakman mensen kan helpen.