Ni
door Nicolette123 Sep 19, 2018 om 20:22
Huishouden & energie

Tegels scheef en schaduwen

Hallo allemaal.

Voor onze nieuwe woning (nieuwbouw) hebben wij het toilet en de badkamer laten betegelen. De tegels die zijn gebruikt zijn 60x60 grijze gerectificeerde tegels met lichtgrijze voeg op de vloer en bij het toiletombouw en de muren 30x60 gerectificeerde witte tegels met witte voeg. Nadat de tegels waren gevoegd zagen wij verschillen tussen de tegels, vanwege het licht dat erop staat zien we kleine schaduwen.

Zie hieronder de foto's:

https://www.mupload.nl/img/k0d7m7nhhpw.jpg

https://www.mupload.nl/img/0d86qo.jpg

https://www.mupload.nl/img/hnia5yyr26q.jpg

https://www.mupload.nl/img/tntk14z2um98.jpg

https://www.mupload.nl/img/mx4wpps.jpg

https://www.mupload.nl/img/jqi5baq8g.jpg

https://www.mupload.nl/img/bs6cyxb.jpg

https://www.mupload.nl/img/xcfrb4hvd1d.jpg

Is dit acceptabel en zou hier nog wat aan gedaan kunnen worden? We betalen fors voor deze tegelzetter en ik vind het persoonlijk echt niet mooi. Alvast heel erg bedankt!

13582 13 Rapporteer

tdmduc
door tdmduc - Sep 19, 2018 om 20:24
703 Antwoorden / 2 Vragen

wat een prutswerk.

Dat ging bij mij er gelijk weer af. Hier betaal je voor????

Topantwoord

marita5
door marita5 - Sep 19, 2018 om 20:31
11495 Antwoorden / 15 Vragen
tenormin
door tenormin Sep 19, 2018 om 20:47
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Goede service @marita5, had zelf niet de moeite genomen. Dank zij jou toch tegels gezien.;-)

marita5
door marita5 Sep 19, 2018 om 20:50
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Is voor mij een kleine moeite , voor u is dit moeilijk om de link over te schrijven veel werk ;-)) De tegels zijn waardeloos geplaatst , zou ik niet accepteren . Foto 4 lijkt wel èèn klapdeur .

kr
door krakras Sep 20, 2018 om 18:33
7 Antwoorden / Vragen

Sorry hoor Marita5 maar link overschrijven ???? Veel werk ??? Tja het blijven vrouwen.

gerbera
door gerbera - Sep 19, 2018 om 20:49
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als hier een echte tegelzetter bezig is geweest moet die zich diep schamen. Allereerst zijn de voegen te smal en slecht in- en uitgewassen. Met een normale voeg was het minder zichtbaar geweest maar dan had de tegelzetter waarschijnlijk de hoektegels moeten zagen waar die blijkbaar geen zin in had.  Zo te zien denk ik dat alleen in het midden van de tegels een dot lijm of cement is aangebracht waardoor deze op de hoeken geen "steun" hebben en daardoor op die plaatsen ongelijk komen t.o.v de vorige tegel.
Heeft blijkbaar nooit van z.g.n. tegelkruisjes gehoord, dan hadden de voegen gelijk in breedte geweest wat nu ook niet het geval is. Daarnaast is de aanheling op de hoeken slecht afgewerkt of het moet nog met kit gedaan worden.
Zelf zou ik dit prutswerk niet accepteren en er zeker niet voor betalen.

marita5
door marita5 Sep 19, 2018 om 21:01
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , Foto 4 lijkt wel een klapdeur , het hele werk is ronduit schandalig .

gerbera
door gerbera Sep 19, 2018 om 21:12
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@marita5,  De keuken en badcel bij mijn dochter door mij betegeld ziet er een stuk beter uit. Dochter helemaal blij en trots en familie en kennisen vroegen welke tegelzetter dit had gedaan want dan hadden ze nog wel een klus gehad.
Tip voor hen die zelf willen tegelen, gebruik tegelkruisjes en strijk de voegen na inwassen af met een simpel stukje PVC buis. suc6 verzekerd. (van een echte tegelzetter geleerd)

marita5
door marita5 Sep 19, 2018 om 21:21
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , fijn dat u uw dochter helpt , hopelijk geen burnout opgelopen ;-))

gerbera
door gerbera Sep 19, 2018 om 21:22
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@marita5, nee hoor, maar het was ook niet in mijn vakantie;-))

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 19, 2018 om 21:40
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@gerbera, mogelijk reageert Ts op deze mogelijkheid. (met knipoog, ik kan hier geen emotico kwijt)

Ge
door Genee Sep 20, 2018 om 09:17
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@gerbera
tegelkruisjes en stukje pvc pijp?
Kijk eens op youtube een filmpje over tegelen, kunt nog wat van leren misschien.

gerbera
door gerbera Sep 20, 2018 om 11:06
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@genee, ik zit niet te wachten op uw advies zeker als je er geen verstand van hebt. Als u de wand en vloertegels moet sjouwen die ik al aangebracht heb, zonder klachten, bent u geruime tijd bezig en heeft u daarna last van uw rug. En wat het pvc pijpje betreft, wandtegels hebben ronde kanten en door het pijpje over de voeg te trekken krijg je dus een mooie strakke en gladde voeg. En zoals ik al schreef van een echte tegelzetter geleerd, dus hoef ik echt niets meer te leren.

Ge
door Genee Sep 20, 2018 om 12:12
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Verbaast me, dat u dan altijd on-gerectificeerde (wand)tegels gebruikt hebt en nooit tegels met een rechte kant.
Dat u de voegen te smal vindt is uw mening, van een klusser dus.
Ik geloof best dat u vrij aardig kunt tegelen maar om het tegelwerk op de foto’s prutswerk te noemen?
U hoeft echt niets meer te leren? Is, na uw bewering dat wandtegels een ronde kant hebben, wel duidelijk.

In bijgaand artikel hebben ze het zelfs over een voegbreedte van 3 mm.

https://www.rbtegels.nl/gerectificeerd-gerectificeerde-tegels

gerbera
door gerbera Sep 20, 2018 om 15:09
7348 Antwoorden / 14 Vragen

moet u maar eens goed naar de glazuurafwerking van ongezaagde wandtegels kijken. En gek hé, het merendeel van de reacties is dat het gewoon prutswerk is. Maar als u mmet dergelijk werk tevereden bent, mijn zegen heeft u.

jo
door jorisw Sep 20, 2018 om 20:44
4340 Antwoorden / 1 Vragen

"En wat het pvc pijpje betreft, wandtegels hebben ronde kanten en door het pijpje over de voeg te trekken krijg je dus een mooie strakke en gladde voeg."

Leuk, maar het gaat hier over gerectificeerde tegels. Dus het pvc pijpje is compleet irrelevant.

gerbera
door gerbera Sep 20, 2018 om 21:57
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ook bij gerectificeerde (gezaagde) tegels gaat dit werken, je krijgt dan een mooi strakke en verzonken voeg. En een pvc pijpje heb je in verschillende diameter, dus kun je aanpassen op de breedte van de voeg. En i.p.v pvc kun je dus ook een rond stokje gebruiken. Dus blijven zeuren over een pvc pijpje, zou zeggen probeer het eens uit.

tijger1
door tijger1 - Sep 19, 2018 om 20:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Prutswerk.

Gr
door Grunn1 Sep 19, 2018 om 23:25
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Lijken wel kartonnen tegels

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 19, 2018 om 21:29
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Gelet op de al gegeven antwoorden lijkt het mij dat hier spra is van het tekortkomen in een overeenkomst, kortweg wanprestatie.

Ik geef u zo een link m.b.t. de wetgeving in deze waarin wordt gesteld dat degene die tekortkomt in het naleven aansprakelijk is voor de schade.
.
Ik hoop niet dat u al betaald heeft. Zo ja, 'vorder' dan volledig herstel naar een wel verantwoorde situatie en als de '; tegelzetter'daar '; geen oren naar heeft' vorder dan de kosten voor herstel door een andere niet prutser.

Let wel op dat procederen om u recht te kriujgen ook kosten met zich mee brengt.
Maak de 'tegelzetter eerst maar attent op het bestaan van dit wetsartikel. Zo hij is aangesloten bij een branchevereniging zal daar mogelijk een klachtenprocedure van toepassing zijn. Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, aarzel niet om die in te schakelen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 19, 2018 om 21:36
16774 Antwoorden / 202 Vragen

De beloofde link: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html  schade bij niet nakomen

Ge
door Genee - Sep 20, 2018 om 09:09
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Het tegelwerk zelf ziet er op de foto’s prima uit.
Alleen het inwassen van de tegels is slordig gedaan, op sommige plaatsen teveel voegmiddel er weer uitgewassen waardoor je schaduw krijgt.
Vraag de tegelzetter om dat te herstellen.
Zie op de foto’s geen scheve tegels, welke foto is dat te zien?

marita5
door marita5 Sep 20, 2018 om 09:41
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@genee , Zie op de foto’s geen scheve tegels, welke foto is dat te zien? kijk eens naar foto 8 .

Ge
door Genee Sep 20, 2018 om 09:49
1509 Antwoorden / 1 Vragen

ja, inderdaad maar aan de rechterkant van die tegel lijkt het of de tegel zelf niet mooi rechthoekig is, voeg wordt daar wat breder.

marita5
door marita5 Sep 20, 2018 om 10:07
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Als u op de foto`s zelf nog klikt , word de foto groter , door verkeerd en verschil van voegen lijkt het of de tegels open kieren hebben . Prutswerk van de eerste  plank .

gerbera
door gerbera Sep 20, 2018 om 11:12
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@genee, hieruit blijkt wel dat u er totaal geen kijk op heeft. Als u ergens in het verhaal van de Ts iets over scheve tegels leest ziet u meer dan ik. Maar dat het hier om prutswerk gaat, ongelijke hoogte, verschillende voegbreedte, slecht gevoegd en slecht uitgewassen, zie ik dan wel weer dat dankzij mijn ervaring met tegelzetten. En zeker in een badkamer garandeer ik u dat de tegels binnen de kortste keren van de wand af donderen door het vocht wat er achter komt.

Ge
door Genee Sep 20, 2018 om 11:34
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@gerbera
Ik bedoel met scheve tegels natuurlijk niet dat de tegel zelf scheef is.
TS zegt tegels scheef en schaduwen.
In het verhaal zelf gaat het alleen maar over schaduwen door het licht wat op het ongelijke voegwerk valt.
Om te zien dat het voegwerk verre van fraai is, daar hoef je geen ervaring voor te hebben, dat ziet een leek nog wel.
Maar kennelijk is de TS wel tevreden over het tegelzetten zelf.
En van foto’s is het geheel moeilijk te beoordelen.

Th
door Theawaalen - Sep 20, 2018 om 20:26
113 Antwoorden / 5 Vragen

Het lijken dezelfde tegels als bij ons in de badkamer, maar bij ons zitten ze er super strat erin. Zo zou ik het niet accepteren en het lijkt of er niet overal gevoegd is.

jo
door jorisw - Sep 20, 2018 om 20:42
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Deze tegelzetters moet zo ver van gerectificeerde tegels wegblijven als mogelijk. Met normal tegels (met zo'n kleine afronding) kan je nog een beetje smokkelen, maar met gerectificeerde tegels moet je gewoon retestrak en precies werken.

1paul
door 1paul - Sep 21, 2018 om 14:22
3101 Antwoorden / 0 Vragen

het is gewoon niet strak getegeld, geef de klacht door aan de tegelzetter zeg hem dat u niet betaald en dat u hem de kans geeft, binnen 14 dagen, om als nog zijn werk naar behoren te maken.

doet hij dit niet dan bent u gerechtigd een ander in te schakelen en deze kosten te verhalen op de initiele tegelzetter incluis sloopwerk en aanschaf andere tegels, meld hem dit ook in uw brief en ja, laat ook eerst even een andere vakman hiernaar kijken en een rapport opmaken, als het kan via uw rechtsbijstand...

vu2615
door vu2615 - Sep 21, 2018 om 21:05
81 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo,

Erg vervelend voor jullie, maar het ziet er idd niet uit. Is deze opdracht via een bedrijf gegaan of naar iemand die in de aconduren wat bijklust? In ieder geval kontakt opnemen met de tegelzetter en vragen om zijn reactie, en hem mededelen dat u niet tevreden bent. Daarna komen dan de volgende stappen. De gang naar de rechter is een lange en kostbare weg. In geval van zwart werk en u heeft er flink voor betaald, dan blijft er weinig over: of accepteren zoals het is of alles eruit en dan opnieuw, maar dan wel via een erkend bedrijf. het enige wat u dan nog kunt doen de man aansprakelijk te stellen.

ha
door harry71 - Sep 22, 2018 om 04:17
4 Antwoorden / 1 Vragen

Gerectificeerde tegels vraagt meer vakmanschap van de tegelzetter/-lijmer. Heb je dit wel goed vastgelegd in de vraagstelling bij offerte en contract?
Ik lees hieronder al reacties die aantonen dat men ook niet weet hoe dit zou moeten.
Is dit tegelwerk door de aannemer (bouwer van de woning die het uit heeft besteed) verricht of heeft u dit buiten hem om gedaan?

gerbera
door gerbera - Sep 23, 2018 om 10:34
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Heb je dit wel goed vastgelegd in de vraagstelling bij offerte en contract?

Zie ff het verband niet. Van een "echte" tegelzetter mag je verwachten dat deze goed werk afleverd.
Als dat dan ook al in een contract vastgelegd moet worden...... het moet niet gekker worden.