Tele2 ongevraagd en zonder toestemming Basis Bellen aan het contract toegevoegd.
Ik had een jaar geleden een tv en internet abonnement met Tele2 afgesloten. Hierbij heb ik duidelijke en specifiek aangegeven dat ik geen bellen in het pakket wil, omdat ik nooit een huistelefoon heb gehad. Sinds augustus heeft Tele2 Basis Bellen ongevraagd en zonder toestemming aan mijn contract toegevoegd. Dat de abonnement kosten verhoogd zouden worden door marktwerking was doorgegeven, maar dat er een abonnenment eenzijdig aangevuld/gewijzigd zou worden was absoluut niet aangeven. Had ik dit eerder ontdekt, dan had ik er zeker eerder over gebeld en het contract eerder opgezegd. Nu kwam ik er pas achter nadat mijn abonnement bijna verliep en ik een verlenging overwoog. Ik heb dus sinds augustus elke maand 2 euro extra moeten betalen voor een dienst dat ik niet heb gewild of toestemming voor heb gegeven. 2 euro lijkt niet zoveel, maar voor iemand met een uitkering en genoodzaakt de voedselbank aan te spreken tellen de euro's wel op.
Ik heb Tele2 hierover gebeld en verzocht het onterechte geld terug te storten. Tele2 klantenservice antwoordde dat ze hier niets aan kunnen doen en dat het wettelijk mag, daarbij verwezen naar de algemene voorwaarden. Ik heb de algemene voorwaarden doorgenomen en constateer dat er een onredelijk clausule in hoofdstuk 5 zit dat consument onvriendelijk is.
Heeft iemand dit ook meegemaakt en hoe krijg je je geld terug?
Hallo Admr ,
Tele2 klantenservice antwoordde dat ze hier niets aan kunnen doen en dat het wettelijk mag,
Het moet niet gekker worden , een abonnement toevoegen heeft niks met wettelijk te maken , is onzin .
Ook in de voorwaarden Art 5 zie ik hier niks over staan .
De voorwaarden , klik op de rode regels .
https://cdn.tele2.nl//wp-content/uploads/2016/11/Tele2-Multimedia-Diensten-vanaf-24-augustus-2018.pdf
Plaats een klacht op FB , daar reageert de webcare .
https://www.facebook.com/pg/Tele2Nederland/posts/?ref=page_internal
Of op het Forum .
https://forum.tele2.nl/?_ga=2.229574047.2026238640.1542714430-115928410.1542714430
Lees ook hier ,
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/aanbieder-telefonie-internet-televisie-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden
Het zoeken duurde bij mij iets langer maar ook ik zie bij de voorwaarden in hfdst 5 en 6 niets over wijzigingen op basis van invoegen van een niet gevraagde dient. Wel over aanpassing van abonnementstarieven maar herhaald niets over pakketwijziging.
Maar @MARITA 5 was mij al voor en die geeft meer gedetaileerde info middels verwijzingen.
Maart toch nog: welke voorwaarde in hfdst 5 vind u onredelijk? Ik zie niets dienaangaande. In ieder geval niet bij 5.3 en is de melding van klantenservice dus (geheel anders dan eigen positieve ervaringen) geheel foutief.
Geld terug krijgt u niet. Beter kunt u de correspontie lezen die gestuurd wordt. Dat kan per mail zijn, per post, maar ook in de berichtenbox in de persoonlijke omgeving binnen Tele2. Het vreemde is altijd dat veel mensen klagen nooit iets af te weten van aanpassingen in hun abonnement terwijl anderen dit wel lezen.
Schijnbaar is uw pakket niet meer leverbaar. Oftewel, enkel nog paketten met telefoon. Hier komt altijd een vooraankondiging van en later veelal nog een bericht. Op dat moment kunt u overstappen naar een andere aanbieder. U hebt niet gereageerd, dus bent akkoord gegaan met het nieuwe pakket. Dan kunt u niet achteraf nog eens gaan klagen.
Aanvullend een boeiende vraag/reactie die ik op het Tele2 forum vond: omgekeerde zaak, vast bellen zonder toestemming beëindigd.
https://forum.tele2.nl/vaste-telefonie-189/bellen-basis-zonder-toestemming-opgezegd-74101
Dat de abonnementskosten worden verhoogd is bij mij al een paar jaar yo. Ik zit dan wel bij Telfort met alleen internet, maar dat is in drie / vier jaar tijd van 20 € per maand naar 25 € per maand gegaan. Twee euro meer gaan betalen, ja, dat kan gebeuren. Dat ze bellen aan uw abonnement hebben toegevoegd kan er mee te maken hebben dat ze daarmee de contracten meer standaardiseren, minder verschillende contracten in de omloop, dus dat kan juist kostenbesparend werken.
Is er door Tele2 gezegd dat u de 2 euro meer gaat betalen voor de beldienst? Of is dat slechts omdat de kosten voor het leveren van de door u gevraagde dienst omhoog zijn gegaanh en is de toevoeging "bellen" daarmee dus gewoon gratis?
@Mof , vroeger was basis bellen gratis , nu kost dit € 2,- p/m , Vreemd dat dit bij Ts is toegevoegd maar geen huistelefoon heeft .
Dit is inderdaad de clausule waar ik op doelde. Het veranderen van de overeenkomst of dienst mag als dit wettelijk of gerechtelijk is vast gesteld. Ik kan me voorstellen dat de marktwerking hieronder valt, maar niet een betaalde dienst dat al bestond en geen toestemming voor is gevraagd noch een bericht is gestuurd omtrent de contractwijziging.
Een beroep doen op deze clausule ter rechtvaardiging van hun eenzijdige handeling in mijn contract is wat ik onredelijk bezwarend vind.
Om het bovenstaande beter te verduidelijken zal ik het nader toelichten.
- November 2017 is het contract:
Internet Extra 30 euro voor 12 maanden en TV Light 8 euro (waarvan eerste 6 maanden met 4 euro korting) voor 12 maanden.
(Zo is het contract ook bij mij in mijn mail binnen gekomen)
- Factuur van juli 2018 is Internet Extra 30 euro en TV Light 8 euro.
- Factuur van augustus 2018 is Internet Extra 32 euro, Bellen Basis 2 euro en TV Light 8 euro. (En de facturen van de maanden erna precies hetzelfde)
Door de marktwerking is Internet Extra 2 euro verhoogd. Dit begrijp ik. Maar het Bellen Basis is er opeens bij en het is niet gratis! Dit heb ik niet toegestaan.
Ik heb al mijn berichten van Tele2 gelezen en bewaard. Ik heb geen mail van ze gemist waarin zou moeten staan dat Bellen Basis tot mijn standaard pakket zal gaan uitmaken en ook geen post of telefoontje erover. Had ik hier een bericht over gehad, dan had ik uiteraard actie ondernomen en was ik niet nu dit aan het typen. En op de site van Tele2 wordt mijn originel pakket nog steeds aangeboden: Internet Extra plus TV Light (dus zonder Bellen Basis!) https://www.tele2.nl/thuis/tarieven/
Ik heb gisteren het contract opgezegd, maar ik ga niet achterover zitten en naar mijn gevoel dit onrecht naar mij toe toelaten.
Misschien ben ik de enige die hiermee te maken heeft en er zo over denkt en voelt, maar misschien ben ik dat ook weer niet.
Verlengen? als het zo doorgaat met teleNEE gaat dit bedrijf faliet.
Ze willen ook maar al te graag door T-Mobile over genomen dan wel samen gaan en alleen al door hun beleid hoop ik dat ze nooit bij T-Mobile op genomen worden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?
Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer