Sa
door Sam257 Aug 2, 2018 om 16:26
Huishouden & energie

Telefonisch en aan de deur energie

hang ik net op aan een callcenter die mij wil helpen aan een energie maatschappij omdat ik de deur uit moet, staat er eentje voor de deur met een tablet. Ik wordt vast nog wel terug gebeld... Is dit te vertrouwen??? Het is wel namelijk zo dat ik binnekort ga verhuizen en een nieuwe leverancier op t nieuwe adress zal nodig hebben, maar dat kunnen hun toch niet weten? Nee toch???

2919 10 Rapporteer

Topantwoord

Thijs12
door Thijs12 - Aug 2, 2018 om 16:28
522 Antwoorden / Vragen

Geen gesprek aangaan, gewoon rot op.

Sa
door Sam257 Aug 2, 2018 om 16:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Duidelijk wat zijn jullie snel zeg hier

Thijs12
door Thijs12 Aug 2, 2018 om 17:05
522 Antwoorden / Vragen

Ik lees ook maar mee!

aurora1
door aurora1 Aug 3, 2018 om 02:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, snelle jongens en meisjes hier. Door de overmatige hitte zelfs extra energiek.

Topantwoord

ro
door romy25 - Aug 2, 2018 om 16:30
18 Antwoorden / 0 Vragen

Niet doen!! niet voor vallen. Telefonisch en deur aan deur. Wellicht heb je ooit jezelf ergens aangemeld op een site.. voer je e-mail niet zomaar in op websites. krijg je zogenaamd een nieuwsbrief en dan zit je in een database... Als ze bellen of langskomen, gewoon wegsturen. Nooit je gegevens voor je laten in vullen doe het zelf!! Zo is alles safe en weet je wat je zelf kiest. Als je een energieleverancier zoekt kan je gewoon een vergelijkingssite gebruiken zie :[edit redactie] je hebt veel van zulke websitjes maar geen enkel gedoe en je kiest zelf.. Of je gaat zelf naar de website van een leverancier en stapt daar over.

Doe het niet !! voor alle andere telefoontjes of deur aan deur verkopers waar ze je wat willen aansmeren nooit doen !!

Thijs12
door Thijs12 Aug 2, 2018 om 16:35
522 Antwoorden / Vragen

Blijf weg bij die Spammer ookjijvergelijkt. Is ook bij Radar aan het spammen.
Zoek via gaslicht.com of  independer maar laat je niet in het ooitje nemen door een Spammer.

Sa
door Sam257 Aug 2, 2018 om 16:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je snelle reactie. Dus gewoon niet doen..Snelle reacties hiero... THEO niet zo negatief... in ieder geval bedankt voor je mening en advies romy

ro
door romy25 Aug 2, 2018 om 16:46
18 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry hoor THEO maar ik ben geen spammer, één ieder kan kijken naar mijn reacties die ik hier al bijna 2 jaar post niet veel maar toch helpende reacties !! Chill out..

tijger1
door tijger1 Aug 2, 2018 om 16:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@romy25. U plaatst een commerciele link, en dat is verboden.

Sa
door Sam257 Aug 2, 2018 om 16:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hey ik stelde maar een vraag. ik vond haar antwoord behulpzaam... BEDANKT ROMY !!! ik vind dat jullie onterrecht bezig zijn....

tijger1
door tijger1 Aug 2, 2018 om 17:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@sam357

Blijkbaar hebt u ook de forumregels niet gelezen,

Thijs12
door Thijs12 Aug 2, 2018 om 17:04
522 Antwoorden / Vragen

Ookjijvergelijkt is een Spammer, Romy, ik zie wel dat jij geen eendagsvlieg hier bent. Ik bedoel jou hiermee duidelijk niet.

Topantwoord

robke66
door robke66 - Aug 2, 2018 om 16:32
11 Antwoorden / 6 Vragen

De Verkopers aan de deur zijn best wel opdringerig. Ze vertellen je eerst dat er ''beweging'' op de energie markt is. De tarieven zullen stijgen.
Hun zijn onafhankelijk en hebben betere tarieven als de concurrent. Ik ben er enkele keren ingetrapt maar doe het niet meer.

Sa
door Sam257 Aug 2, 2018 om 16:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja het is maar dat ik de deur uit moest en ECHT weg moest. Want hij deed zeker opdringerig dat het maar enekel minutjes zal duren. nou dus de volgende keer wegsturen

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Aug 2, 2018 om 16:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees de nieuwsbrief eens van Kassa over die telefoontjes.

https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/consument-moet-nee-leren-zeggen-tegen-telefonische-verkopers?utm_medium=email

En colporteurs aan de deur moet u helemaal niet op ingaan.

Als u tevreden bent over uw huidige leverancier, kunt u die gerust meenemen naar uw nieuwe adres. En let op met opzeggen, dat u niet aan een boete vastzit, want verhuizen is geen reden voor boetevrij opzeggen.

Sa
door Sam257 Aug 2, 2018 om 16:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

Duidelijk verhaal. Bedankt voor de moeite!! Mn hond op ze afsturen hahaha

simon55
door simon55 Aug 2, 2018 om 21:30
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dat kan, maar niet laten blaffen, want dan kan ie niet bijten !!!!

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Aug 2, 2018 om 16:47
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Zelfs al was het te vertrouwen (99% niet); nooit doen via telefoon of via colportage. Vooral de laatsten zijn heel goed gebekt, dus gewoon nooit aan beginnen en gesprek afkappen; zowel over de telefoon als aan de deur. U kunt best zelf zoeken welke energieleverancier u wilt en voordelig(er) is: genoeg sites.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Aug 2, 2018 om 16:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je hebt niet vanzelfsprekend een nieuwe leverancier nodig na je verhuizing. Je kunt gewoon bij je eigen leverancier blijven.
Als je tóch wilt veranderen - en dat kan best wel eens voordelig zijn ivm welkomstbonus - dan kan dat pas ná afloop van je huidige contract.
Kijk dan eens hier: https://www.gaslicht.com/
In ieder geval NOOIT op 'aanbiedingen' via telefoon of aan de deur ingaan!

Topantwoord

ne
door neodutchio - Aug 2, 2018 om 16:56
5129 Antwoorden / 12 Vragen

De enige reden waarom ze bellen of langskomen is omdat ze zelf aan u kunnen verdienen. U gaat niet besparen, u moet betalen.

Even als schets. U gaat in op een aanbod aan de deur. U zegt netjes dat u zult gaan verhuizen en natuurlijk zal dat geen probleem zijn voor de verkopende partij. Alles wordt in orde gemaakt en er wordt op uw oude adres een nieuwe overeenkomst gemaakt. Nu maar wel hopen dat u boetevrij weg kunt bij uw huidige aanbieder, anders wordt dat verrassing 1.
Nu komt het punt dat u wilt gaan verhuizen en plots blijkt dat u het nieuwe contract niet kunt meenemen. Dat wordt dus afkopen voor honderden euro’s.
O ja, aan de deur en aan de telefoon zijn de verkopers altijd het voordeligst. Alleen jammer dat ze nooit willen en kunnen vertellen wat de verbruiksprijzen zijn. Er wordt enkel geschermt met een veel te laag voorschotbedrag.

Het beste dat u kunt doen is, als u een nieuw adres heeft, via internet vergelijken met het vebruik dat u nu heeft.

Sa
door Sam257 - Aug 2, 2018 om 17:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nou mensen heel bedankt voor jullie advies.. Mn hond staat klaar om ze weg te jagen hahaha.. ben op gaslicht geweest en ookjijvergelijkt zie niet veel verschil hoor, ookjijvergelijkt is een mooiere site(ja die was voor theotrucker en tijger1) tis mooi weer we helpen elkaar en share some more love!! Jullie zijn top hier bij vara snelle reactie op mn vraag.

Thijs12
door Thijs12 Aug 2, 2018 om 17:06
522 Antwoorden / Vragen

Succes

marita5
door marita5 - Aug 2, 2018 om 18:03
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sam257 ,

Lees hier 3 redenen om geen energiecontract aan de deur of telefoon af te sluiten .

https://www.energieleveranciers.nl/blog/energiecontract-aan-de-deur-telefoon/

NB
door NB89 - Aug 18, 2018 om 22:12
1 Antwoorden / Vragen

Gewoon gelijk de deur dicht gooien! Komt alleen maar narigheid van (mijn ervaring).
Ze laten je rustig voor iets tekenen onder het nom van een beoordeling van het verkooppraatje en dan zit je opeens aan een contract.