Ma
door Marry Vossen Mar 12, 2019 om 12:00
Huishouden & energie

Telefonische terreur

We worden bijna dagelijks telefonisch benaderd over energie of internet besparingen. Het voelt als telefonische terreur. Hoe kunnen wij dit tegen houden? Belmenietregister helpt niet. Hebben wij al vaak benaderd.

6249 25 Rapporteer

marita5
door marita5 - Mar 12, 2019 om 12:05
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Marry Vossen ,

Lees deze informatie eens door , zie ook de voorbeeldbrief , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/telefonische-verkoop/telemarketing/recht-van-verzet

ju
door juliomariner - Mar 12, 2019 om 12:22
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Weinig aan te doen. Als zo'n mafkees belt gooi ik altijd direct de haak erop

edrick3
door edrick3 - Mar 12, 2019 om 12:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou me er maar niet te druk over maken.
"Nee, niet geïnteresseerd" en het gesprek beëindigen. Klaar.

panter22
door panter22 - Mar 12, 2019 om 12:46
6599 Antwoorden / Vragen

Het kan nog wel even duren voor je van die telefoontjes af bent, Kost een hoop banen.
https://www.rtlz.nl/life/personal-finance/artikel/4443636/telemarketing-bedrijven-belmenietregister-wetswijziging

Ka
door Kassagebruiker - Mar 12, 2019 om 12:57
683 Antwoorden / 5 Vragen

Een scheidsrechters fluitje wil ook wel eens helpen ................

gerbera
door gerbera Mar 12, 2019 om 14:40
7358 Antwoorden / 14 Vragen

conducteurs fluitje ook;-))

sjjoppy
door sjjoppy Mar 12, 2019 om 14:42
7180 Antwoorden / 3 Vragen

Die worden dan ook niet meer gebeld ;-)

jo
door jorisw Mar 12, 2019 om 19:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Kinderachtig. De mensen in het call center werken tenminste voor hun geld. Die zouden waarschijnlijk ook liever iets veel gavers doen, maar niet iedereen heeft die luxe.

ne
door neodutchio Mar 12, 2019 om 22:03
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Jorisw, met deze mensen heb ik geen medeleiden. Ik ben ook dagenlang achter elkaar gebeld. Bel mij niet register en recht van verzet leggen ze naast hun neer. Het houdt een keer op. De telefoongesprekken staan vol met leugens en als je de beller daar mee confronteerd lopen ze vast. Mensen die eerlijk werk doen zullen beter behandeld worden dan deze mensen.

Ka
door Kassagebruiker Mar 13, 2019 om 00:51
683 Antwoorden / 5 Vragen

@Jorisw, als ik je lijn doortrek zijn criminelen, omdat ze werken voor hun geld dus ook goed bezig ...........

gerbera
door gerbera Mar 13, 2019 om 14:02
7358 Antwoorden / 14 Vragen

De mensen in het call center werken tenminste voor hun geld.

@jorisw, is het een fatsoenlijk call center zullen ze niet bellen, die houden zich aan de regels van het belmenietregister.

Th
door Thijs124 - Mar 12, 2019 om 13:01
289 Antwoorden / Vragen

Geen interesse! Einde gesprek.

juffrouwKarla
door juffrouwKarla - Mar 12, 2019 om 13:11
51 Antwoorden / Vragen

Mocht het over mobiel (vaste lijnen zijn er niet zoveel meer) gaan dan zijn er diverse app's. Bij een iPhone kun je met de juiste instellingen regelen dat je alleen benaderd kunt worden door mensen in je contactenlijst. Andere contacten kunnen u bellen via Messenger of whatsap. Bedrijven waar u zaken mee doet kunnen ook mailen.

aadjepiraatje
door aadjepiraatje Mar 13, 2019 om 15:25
7 Antwoorden / 0 Vragen

Spreek voor uzelf, juffrouwkarla. Vaste lijnen zat, en hele volks stammen hebben geen Smartphone, persoonlijk ben ik financieël geeneens in staat om zo'n geval te bekostigen, en zeker geen (veel te) dure iPhone.

juffrouwKarla
door juffrouwKarla Mar 14, 2019 om 02:35
51 Antwoorden / Vragen

Armoede neemt hier in Nederland steeds meer toe waarbij 80% het aan hun zelf te danken hebben.

aurora1
door aurora1 - Mar 12, 2019 om 13:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe bedoelt u dat u dat register al vaak benaderd heeft?
Hoe ervan afkomen? Een telefoonbeantwoorder installeren en in uw boodschap niet méér melden dan dat de beller na de piep zijn boodschap kan inspreken, of anders niet in gesprek gaan.

aadjepiraatje
door aadjepiraatje Mar 13, 2019 om 15:28
7 Antwoorden / 0 Vragen

100 % mee eens, ware het niet dat er bij voorbeeld ziekenhuisen zijn die geen telefoonnummer meesturen,. dus als mijn nummermelder laat zien dat het een 'anonieme' beller is zou ik toch moeten opnemen.

aurora1
door aurora1 Mar 13, 2019 om 20:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Onzin. Ik zou ook eerst maar eens nadenken voordat u commentaar op reageerders geeft.
Maar u heeft verzuimd om te reageren op vraagsteller. Die heeft een probleem, ik niet.

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2019 om 15:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Schakel uw telefoon door naar voicemail. Dan bent u er van af.

gerbera
door gerbera - Mar 12, 2019 om 16:23
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Zou dan toch nog eens het belmenietregister raadplegen of u wel alles heeft aangevinkt. Het gebeurt bij mij zelden dat ik hierover (ongewenst) wordt gebeld. Of ze moeten elkaar doorgeven dat ik zo'n mooi fluitje heb dat ik bij de zgn Microsoft bellers gebruik, die heb ik ook al maanden niet meer gehoord.

ne
door neodutchio Mar 12, 2019 om 22:05
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Het nadeel is als je een KVK inschrijving op je adres hebt staan. Deze louche bedrijven zeggen dat ze zich daar niet aan hoeven te houden als ze zakelijk bellen. Helaas voor hun geldt het voor natuurlijke personen, dus ook zzp'ers, eenmansbedrijven en vof's. Echter houden ze zich daar niet aan.

sc
door schijf01 Mar 13, 2019 om 16:19
13 Antwoorden / 1 Vragen

Het bandje wat ze af moeten draaien i.v.m. recht van verzet helemaal afluisteren, dan kun aangeven dat diegene die je gebeld heeft je niet meer mag bellen. Bij mij werkt het perfekt.

gerbera
door gerbera Mar 13, 2019 om 16:30
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@schijf01, en dat geloofd u zelf bij dat soort figuren die het belmenietregister aan hun laars lappen.

hutch
door hutch - Mar 12, 2019 om 19:21
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Eigenlijk is er maar één manier om van die malafide ***'bedrijfjes' af te komen en dat is een nieuw (vast) nummer te nemen en wel een zogenaamd geheim telefoonnummer.

Lees * dit * ook maar eens.

Mocht u dat gaan doen, wees dan wel heel voorzichtig met het doorgeven van dat nummer.
En absoluut NIET aan een 'belmenietregister' of soortgelijke instelling.

Succes, dan wel sterkte verder.

costnix
door costnix Mar 12, 2019 om 20:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een geheim nummer gaat niet helpen. Er wordt een willekeurige nummers met behulp vaneen computerprogramma gedraaid. Het belmenietregister helpt heel goed tegen ongewenste telefoontjes van bedrijven, die zich aan de regels houden.

marita5
door marita5 Mar 12, 2019 om 20:43
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@hutch , ik heb een geheim nummer , sta ingeschreven bij het bel-me-niet register , ik heb nergens last van .

hutch
door hutch Mar 13, 2019 om 17:23
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Klopt wat betreft het willekeurig kiezen van nummers. Heb ook een geheim nummer en wordt nooit lastig gevallen door dergelijke 'bedrijfjes'. En inderdaad (jaren geleden) werd ik wel gebeld door een 'bedrijfje', die mij aangaf dat de computer willekeurig nummers belde.
Maar helaas blijft het (voorlopig) de enige optie om een geheim nummer aan te vragen...........
En er blijven 'bedrijfjes' die de lak hebben aan bepaalde regels.

Th
door Theawaalen - Mar 12, 2019 om 20:21
113 Antwoorden / 5 Vragen

Wat ook kan helpen is zeggen geen intresse en dit blijven herhalen, dus niet ophangen. Heb ik een keer gedaan en die man werd op de duur spinnijdijg en heeft zelf opgehangen geen problemen meer.

di
door diversion - Mar 13, 2019 om 12:23
103 Antwoorden / 7 Vragen

Aanmelden bij het bel me niet register. Sinds ik dat een aantal jaren geleden gedaan heb krijg ik nooit meer van dit soort telefoontjes van energie-aanbieders.

johanna66
door johanna66 - Mar 13, 2019 om 12:34
48 Antwoorden / 6 Vragen

Hiervoor is mijn vaste telefoon met antwoordapparaat heel handig voor. Als er gebeld wordt wacht ik af en als mijn antwoordapparaat inschakelt zijn ze weg. Klaar. Op een gegeven ogenblik bellen ze niet meer.

kl
door kleinealbert - Mar 13, 2019 om 12:37
16 Antwoorden / 2 Vragen

Als het Bel-me-niet-register niet werkt, dan kun je het beter anders aanpakken. Zodra zo,n mafketel belt,,zeg je moment ..en laat je keihard een of andere geluid horen of keiharde muziek...Dat zal die smeerpijpen leren om te bellen naar nummers die verboden zijn, omdat je staat aangemeld in het BMN register.

audb
door audb - Mar 13, 2019 om 12:56
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Gewoon vragen van wie ze zijn.

bij voorbeeld : Nuon? , oh ik ben net via de website gaslicht.com overgestapt via een vergelijking site en kreeg daar een hogere korting dan jullie me bieden.

Vaak is dat al meer dan genoeg om er vanaf te zijn.

Anders :

Sorry maar ik zoek zelf wel uit waar ik het goedkoops uit ben.
Als ze dan toch door gaan dan zeggen van , ja sorry ik wou het niet zeggen maar ik sta onder bewind en mag daar zelf geen beslissing over nemen.

Leopalm01@
door Leopalm01@ - Mar 13, 2019 om 13:10
11 Antwoorden / Vragen

Bel mij niet register inschakelen op je telfoon!! En klaar is kees

Leopalm01@
door Leopalm01@ - Mar 13, 2019 om 13:12
11 Antwoorden / Vragen

Bel mij niet register inschakelen op je telfoon!! En klaar is kees

Engelse drop
door Engelse drop - Mar 13, 2019 om 14:39
63 Antwoorden / 5 Vragen

Meestal bellen ze met een geblindeerd nummer. OP nemen dan met dit is met antwoordapparaat van de sukkel die er niet is. Of bedenk zelf iets

tijger1
door tijger1 - Mar 13, 2019 om 15:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Strooit u dan zo met uw telefoonnummers? Ik word nooit ongewenst gebeld.

peerke01
door peerke01 - Mar 13, 2019 om 16:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wat gek nou, ik word vrijwel nooit benaderd. Als ik benaderd word, duurt het gesprek nooit langer dan 10 seconden. Daarna pak ik 'n scheidsrechtersfluit, die naast de telefoon ligt. Dat werkt goed. Ze bellen nooit meer terug.

Grunnen.
door Grunnen. - Mar 13, 2019 om 21:25
509 Antwoorden / Vragen

Wat zou het mooi zijn als je iedere vorm van terreur simpel kon oplossen door de telefoon verbinding te verbreken . Probeer het maar eens uit.

simon55
door simon55 - Mar 14, 2019 om 09:51
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zeg altijd,momentrje ik roep even n ander die er over gaat, geef n schreeuw , leg de telefoon op z n ruggetje , en ga verder met waar ik mee bezig was, en tenslotte wordt de verbinding verbroken

anita555
door anita555 - Mar 14, 2019 om 10:06
47 Antwoorden / 44 Vragen

Héél lastig hoor. Opdringerig en irritant.
Kun je het nummer waar vandaan gebeld word niet gewoon blokkeren op de telefoon?

ag
door agneske - Mar 14, 2019 om 16:28
15 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb wel 10x dit nr. in mijn Iphone staan: +31.850185099, blijkt een internet spaartips callcentra te zijn.Ik heb netjes gevraagd mij er uit te gooien, oftewel ik heb"me bij "belmenietregister" aangesloten. NOU dat werkt dus ook voor geen meter. Telefoonterreur dus.
Samengevat:
eerst was het een anoniem nr.,gezegd dat ik NOOIT op anoniem antwoord,maar nu voor 1x wel om netjes te vragen om te stoppen.(internet spaartips geloof ik),
toen was het bovenstaand nr: +31.850185099 weer spaartips, dus wisten ze anoniem werkt niet, dan maar met nr.!Dat staat ondertussen volop in mijn Iphone.
Ik was het zat, ziedend zelfs, heb teruggebeld en gezegd dat ik RADAR ga vragen om mij -en vele anderen- van deze telefoonterreur af te helpen.
Anders maar via mijn rechtsbijstandsverzekering. DIT MOET ECHT STOPPEN.

tijger1
door tijger1 Mar 14, 2019 om 16:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een onzin. Blokkeer dat nummer in uw telefoon en klaar. Schreeuwen hoeft hier niet.

diumenge
door diumenge Mar 14, 2019 om 18:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen
costnix
door costnix Mar 14, 2019 om 20:20
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@angneske: Laat ons weten of u er succes mee heeft met uw actie samen met uw rechtsbijstandsverzekering. :-)