Ma
door Marlies en Jos Jun 24, 2019 om 10:27
Huishouden & energie

Total Gas en Power heeft ongevraagd contract met Nuon opgezegd.

Total gas en power heeft ongevraagd het contract dat we hebbne met Nuon opgezegd. Via Nuon kregen wij 21 juni een opzeggingsbrief, met bijbehorende boete. Bij navraag hoe dit kon, lieten zij ons weten dat wij een contract met een andere levernacier zouden hebben afgsloten. Bij navraag gaat het om Total G&P. We hebben contact opgenomen met Total G&P omdat wij hier nooit een contract mee hebben afgsloten. Volgens hen hebben we dat wel gedaan in november 2018, via een tussenpersoon. Een contract hebben wij nooit ontvangen en dus ook nooit iets ondertekend.
Opzeggen kan alleen via een online formulier. Dit is gedaan en wachten nu op een reactie. De eerste reactie is dat beantwoording van ons bericht langer kan duren dan de vijf werkdagen die zij in eerste instantie zouden nodig hebben. Het is nu dus maar de vraag of wij half augustus (als het contract bij nuon wordt verbroken)  nog ergens bij zijn aangelsoten voor gas en licht. Niet zo handig voor een B&B in eht hoogseizoen.
Hoe kan een bedrijf eenzijdig een contract aanleveren zonder een handtekening van ons en ook eenzijdig bij onze oude leverancier het contract opzeggen? Als dit de vrije energeimarkt is, dan is er iets goed mis met die markt.

Marlies en Jos

3557 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2019 om 10:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Dat gedoe is schering en inslag. Hebt u verleden jaar soms ja gezegd in een telefoongesprek? 

U bent blijkbaar ondernemer, dan hebt u geen bedenktijd.

Ga niet zitten wachten op een reactie, maar klim in de hoogste boom.

Neem contact op met Consuwijzer over hoe u dit moet aanpakken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 24, 2019 om 10:44
16774 Antwoorden / 202 Vragen
0

Ik beperk mij even tot deze verwijzing https://www.consuwijzer.nl/elektriciteit-en-gas/netbeheerder-en-energiemarkt/wie-is-mijn-netbeheerder  met de aantekening dat de betrokkenl;everancier dient te bewijzen dat u bij hen een overeenkomst heeft afgesloten.

U bent, zoal @TIJGER1 al aangeeft bij lange na niet de eerste en de enigste die dit overkomt en slachtoffer is van mogelijke colporteursmanipulatie.

Als u, zoals u aangeeft geen rechtmatig/rechtsgeldig contract heeft, dan kunt u ook niet opzeggen! Laat Total G&P maar met bewijs komen. Geef dat door aan NUON en meldt daar dat onrechtmatig is overgeschreven.

marita5
door marita5 - Jun 24, 2019 om 13:23
11495 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Marlies en Jos , 

 Niet zo handig voor een B&B in eht hoogseizoen.

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/acm-scherper-op-energiecontracten-voor-zzpers

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/energie/afnemers-van-energie/energiecontracten----/ongewenste-overstap-naar-nieuwe-energieleverancier 

 Total Gas en Power is alleen voor ondernemers , plaats uw klacht op het ondernemersforum . 

https://www.higherlevel.nl/ 

Neem eens contact op met ACM , 

Voor consumenten heeft ACM een apart informatieloket .Consuwijzer : 088 - 0707070

Voor overige vragen : 070 - 7222 000

Wij zijn telefonisch bereikbaar van Maandag - Vrijdag van 8.30 - 17.30 u

ne
door neodutchio - Jun 24, 2019 om 14:17
5129 Antwoorden / 12 Vragen
1

Ongevraagd zegt u, hoe komen ze dan aan uw gegevens?
Nooit iets ontvangen, wel in uw spambox gekeken?

Uw verhaal vertoont veel gelijkenissen met vele anderen. Helaas blijkt achteraf altijd dat er telefonisch ja is gezegd tegen een aanbieding. Ondanks dat een zakelijke overeenkomst rechtsgeldig is zijn er manieren om er onderuit te komen. Echter zal u dan wel sterk in uw schoenen moeten staan en kunnen dat er middels misleiding een overeenkomst tot stand is gekomen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer