Total Gas en Power heeft ongevraagd contract met Nuon opgezegd.
Total gas en power heeft ongevraagd het contract dat we hebbne met Nuon opgezegd. Via Nuon kregen wij 21 juni een opzeggingsbrief, met bijbehorende boete. Bij navraag hoe dit kon, lieten zij ons weten dat wij een contract met een andere levernacier zouden hebben afgsloten. Bij navraag gaat het om Total G&P. We hebben contact opgenomen met Total G&P omdat wij hier nooit een contract mee hebben afgsloten. Volgens hen hebben we dat wel gedaan in november 2018, via een tussenpersoon. Een contract hebben wij nooit ontvangen en dus ook nooit iets ondertekend.
Opzeggen kan alleen via een online formulier. Dit is gedaan en wachten nu op een reactie. De eerste reactie is dat beantwoording van ons bericht langer kan duren dan de vijf werkdagen die zij in eerste instantie zouden nodig hebben. Het is nu dus maar de vraag of wij half augustus (als het contract bij nuon wordt verbroken) nog ergens bij zijn aangelsoten voor gas en licht. Niet zo handig voor een B&B in eht hoogseizoen.
Hoe kan een bedrijf eenzijdig een contract aanleveren zonder een handtekening van ons en ook eenzijdig bij onze oude leverancier het contract opzeggen? Als dit de vrije energeimarkt is, dan is er iets goed mis met die markt.
Marlies en Jos
Dat gedoe is schering en inslag. Hebt u verleden jaar soms ja gezegd in een telefoongesprek?
U bent blijkbaar ondernemer, dan hebt u geen bedenktijd.
Ga niet zitten wachten op een reactie, maar klim in de hoogste boom.
Neem contact op met Consuwijzer over hoe u dit moet aanpakken.
Ik beperk mij even tot deze verwijzing https://www.consuwijzer.nl/elektriciteit-en-gas/netbeheerder-en-energiemarkt/wie-is-mijn-netbeheerder met de aantekening dat de betrokkenl;everancier dient te bewijzen dat u bij hen een overeenkomst heeft afgesloten.
U bent, zoal @TIJGER1 al aangeeft bij lange na niet de eerste en de enigste die dit overkomt en slachtoffer is van mogelijke colporteursmanipulatie.
Als u, zoals u aangeeft geen rechtmatig/rechtsgeldig contract heeft, dan kunt u ook niet opzeggen! Laat Total G&P maar met bewijs komen. Geef dat door aan NUON en meldt daar dat onrechtmatig is overgeschreven.
Hallo Marlies en Jos ,
Niet zo handig voor een B&B in eht hoogseizoen.
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/acm-scherper-op-energiecontracten-voor-zzpers
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/energie/afnemers-van-energie/energiecontracten----/ongewenste-overstap-naar-nieuwe-energieleverancier
Total Gas en Power is alleen voor ondernemers , plaats uw klacht op het ondernemersforum .
https://www.higherlevel.nl/
Neem eens contact op met ACM ,
Voor consumenten heeft ACM een apart informatieloket .Consuwijzer : 088 - 0707070
Voor overige vragen : 070 - 7222 000
Wij zijn telefonisch bereikbaar van Maandag - Vrijdag van 8.30 - 17.30 u
Ongevraagd zegt u, hoe komen ze dan aan uw gegevens?
Nooit iets ontvangen, wel in uw spambox gekeken?
Uw verhaal vertoont veel gelijkenissen met vele anderen. Helaas blijkt achteraf altijd dat er telefonisch ja is gezegd tegen een aanbieding. Ondanks dat een zakelijke overeenkomst rechtsgeldig is zijn er manieren om er onderuit te komen. Echter zal u dan wel sterk in uw schoenen moeten staan en kunnen dat er middels misleiding een overeenkomst tot stand is gekomen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter [edit link, redactie] alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer