wm
door wmbremmer Jan 26, 2010 om 21:44
Huishouden & energie

Trommel van AEG Lavamat wasmachine draait niet

Ruim 6 jaar terug kochten we een AEG Lavamat w 1450 wasautomaat.
Tot gisteren naar volle tevredenheid.
Helaas draait de trommel niet meer.
Wel neemt de wasmachine gewoon water op , alle lampjes branden normaal , maar de trommel draait niet.Ook het water wordt normaal afgevoerd als je de machine op "pompen" zet.
Wat moeten we doen???????????
Wie geeft onds de GOUDEN tip???
W. Bremmer

64836 46 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 26, 2010 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenavond

Het kan zijn dat een ophangbeugel van de trommel los is geschoten. Sommige trommels zitten vast met twee beugels en andere met vier beugels. Daar door kan de trommel niet meer rond draaien.
Dit lijkt mij een oplossing voor uw probleem.
Met vriendelijke groet,
Carly1

ve
door verwijderd - Jan 26, 2010 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan zijn dat de V-snaar gebroken is. Dan wordt de trommel niet meer aangedreven. Dat is snel vast te stellen door de omhuizing los te maken en naar binnen te kijken.

Vladja

ve
door verwijderd - Jan 26, 2010 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

wmbremmer U geeft geen type nr aan en ook niet de leeftijd. Maar meestal als ik deze klacht krijg zijn het versleten koolborstels.Hoort u de motor wel brommen ,dan zijn het de koolborstels. T

ve
door verwijderd - Jan 26, 2010 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pardon over die 6 jr heen gelezen na 6 jar normaal gebruik zijn de koolborstels op.

T

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 02:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Bremmer,

Mijn eerste reactie ook: koolborstels versleten. Soms geeft een tikje met het handvat van een flinke schroevendraaier op de borstelhouder weer even contact waardoor de motor weer even draait.

Met een beetje verstand van zaken zijn die door jezelf te vervangen. Zelfs onze schoonzoon, beroepsmilitair logistiek dus een technische nul kon het na een paar aanwijzingen nog in zijn Zanker (=AEG).

Setje koolborstels bij Onderdelen Huis/Handyman ongeveer €40,-. Borstels compleet met houder.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo W.Bremmer,als een wasmachine van de ene op de andere wasbeurd het niet meer doet denk ik niet meteen aan koolborstels, als koolborstels op raken dan zal de motor slechter gaan lopen en als je je neus in de buurt houd zul je ook wel een brand luchtje ruiken.Ik denk eerder dat de motor geen spanning krijgt.Ik neem aan dat er een elektroniche programma schakelaar in zit,die kan de schuldige zijn je kan ook eerst kijken of de stekker op de motor nog goed vast zit Zo"n programmaschakelaar is een ingewikkeld ding,hij moet progamma,s aansturen en de draairichting van de motor doen veranderen,hiervoor kan je beter een techneut inschakelen, de machine is daarvoor nog jong genoeg.

sukses hiermee Nico

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb dit probleem ook gehad en dat ligt aan de V snaar die aan de achterkant van de machine bevestigd zit , waarschijnlijk is die er van afgelopen en kan u die er weer op zetten zodra u de machine geopend heeft,wel de stekker er even uithalen en nog 1 raad laat de machine eerst draaien al vorens u de machine weer dicht schroeft.
zonodig een nieuwe snaar kopen.
groetjes loes

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koop voortaan een wasmachine met een frequentiegestuurde motor (bijvoorbeeld Miele). Deze heeft geen koolborstels meer.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

''Hoor'' je de motor ook niet meer, dan kan het zijn dat de besturingsklok het heeft laten afweten. Een goede monteur zal het gauw kunnen constateren of er dan een nieuwe klok in moet.
Het meest voor de hand liggend is echter de snaar.
Succes er mee. Gr. Hans.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u de trommel met de hand rond draait kunt u voelen en horen of de genoemde V-snaar nog om de aandrijfpulley zit. Hij loopt dan zwaar en u hoort de motor draaien. Is dat het geval, dan mankeert er wat aan de motor. Loopt de trommel heel licht en hoort u de motor niet, dan is of de riem gebroken of er afgelopen. Een afgelopen riem duidt haast altijd op niet meer in lijn lopende rollen. Er dan bouten losgetrild welke weer dienen te worden aangedraaid. Zo was het althans bij onze oude wasmachine het geval.

Sukses ermee

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hans515,

Omdat de machine wel gewoon start "water inlaat" en bij het op pompen zetten het water gewoon afvoert, denk ik niet dat de besturingsklok kapot is. Die start en pompen zouden het dan ook niet moeten doen.

Vladja

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vladja, de besturingsklok bestaat wel uit een heleboel contacten. Er hoeft maar een contact t.b.v. de motorsturing te onderbreken................
Gr. Hans.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste xxxx Als alles het gewoon doet ,moet je maar eens naar de V. snaar kijken.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Machine open schroeven.
Laten draaien en kijken of je het ontdekt.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een motorstoring en zoals eerder gemeld hoogstwaarschijnlijk de koolborstels.Adviezen zijn verder overbodig zolang er geen reactie komt van de ts.

T

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb hetzelfde probleem jaren geleden gehad, toen was het verwarmingselement stuk na vervanging hiervan heeft de wasmachine weer jaren gedraaid

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Toolboy,

Ik ben zelf niet zo,n handige pief, maar ik probeer wel van alles en het lukt me dan ook vaak nog wel. (laatst zelfs een inbouwoven geplaatst naar volle tevredenheid)
Maar zou je me kunnen vertellen hoe ik de koolborstekls kan vinden en waar en hoe ik ze moet vervangen??
ik hoor het graag.

met vriendelijke groet,

Wubbo Bremmer

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook al is de oven wel gelukt, bij koolborstels vervangen komt toch wel wat extra handigheid kijken. Let goed op hoe je de geleiders van de koolborstel demonteert en plaats de nieuwe koolborstels op exact dezelfde manier als de oude borstels.
De commutator van de motor moet in de meeste gevallen ook even schoongemaakt worden. Je vindt de borstels in de motor die via de riem de trommel aandrijft.
De motor moet eerst losgenomen worden van de buitentrommel.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

toolboy schreef op dinsdag 26 jan 2010, 22:46: Pardon over die 6 jr heen gelezen na 6 jar normaal gebruik zijn de koolborstels op.

T

Geachte Toolboy. Koolborstels ? Versleten na zes jaar? Lijkt me niet logischs.
Kijk eens of een borstel blijft hangen.
Onze wasmachine draait al meer dan 25 jaar zonder problemen ( Siemens).

De andere mogelijke storing mogelijkheden zijn al aangegeven.
Succes. Groet , H.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik baseer mijn mening op dagelijkse werkervaring ik ben nml actief in het witgoed.
En het gaat niet over en productie van 25 jr geleden toen alles nog degelijk was en veel minder toeren draaide.

Koolborstel zitten in de motor hebben nieuw en lengte van ong 6/8cm.
zijn vrij simpel los te maken en te bekijken.Op mij afbeelding ziet u een wasmachine motor.

T

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Toolboy blijf bij je leest.
Van wasmachinemotoren heb je geen verstand want die zijn nog nooit door een seriemotor met koolborstels aangedreven.
In een wasmachine zit een inductiemotor en die heeft geen koolborstels.
Het door jouw bedoelde type elektromotor ( seriemotor) zit oa in boormachines en stofzuigers. Hoewel bij zwaardere belasting van een boormachine er vonkvorming kan optreden komt het vrijwel nooit meer voor dat de koolborstels vervangen moeten worden.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toolboy nou maak je het helemaal bont!!!
Ervaring in het witgoed, dagelijkse werkervaring en dan nog roepen dat een seriemotor in een wasmachine zit. Ik val van mijn stoel van verbazing!
Er wordt heel wat af gekletst op deze site!

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

difograaf hoe durft u zo'n grote mond op te zetten ???? als er iemand geen verstand van zaken heeft
dan bent u het. zit al sinds begin jaren 70 in het vak als electromotorwikkelaar en revisiemonteur
en ik kan u vertellen dat 98 % van de wasmachine motoren KOOLBORSTELS hebben
ja u klets inderdaad wat af op deze site

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fons,
Dat je wikkelaar en revisiemonteur bent zegt niets.
In wasmachines zitten voor alle duidelijkheid éénfase inductiemotoren en die hebben een kortsluitanker.
Dat je vanaf 70 in het vak zit maakt je antwoord helemaal beroerd.
Tijd voor een hoog nodige bijscholing, Fons!

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ terpstra ik heb zelf een miele w422 staan dat ding is zo,n 40 jaar je geloofd het of niet erzit een derde verwarmings element in en een v snaar vernieuwd maar nog nooit een koolborstel vernieuwd.
@toolboy zou jij me kunnen vertellen hoe een serimotor met koolborstels meerdere toeren kan produceren?
mtvrgrt Nico

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

difograaf schreef op woensdag 27 jan 2010, 19:37: Fons,
Dat je wikkelaar en revisiemonteur bent zegt niets.
In wasmachines zitten voor alle duidelijkheid éénfase inductiemotoren en die hebben een kortsluitanker.
Dat je vanaf 70 in het vak zit maakt je antwoord helemaal beroerd.
Tijd voor een hoog nodige bijscholing, Fons!
dat U er geen verstand van heeft weten we nu wel want verschillende wasmachienes hebben wel degelijk koolborstels alleen 8 cm is wel wat lang zelf ook al diverse keren vervangen kan zeker al binnen 6 jaareven bellen aeg of op de website kijken hoe het moet is vrij simpel groetjes Tinus

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

difograaf schreef op woensdag 27 jan 2010, 19:37: Fons,
Dat je wikkelaar en revisiemonteur bent zegt niets.
In wasmachines zitten voor alle duidelijkheid éénfase inductiemotoren en die hebben een kortsluitanker.
Dat je vanaf 70 in het vak zit maakt je antwoord helemaal beroerd.
Tijd voor een hoog nodige bijscholing, Fons!

Als difograaf even had gegoogled had hij diverse artikelen gevonden van mensen die de koolborstels van hun lavamat w1450 vervangen hebben.
Er zitten dus weldegelijk koolborstels in.

Hoort TS de motor draaien?
Zo ja, dan is het de v-snaar.
Zo nee, dan kan TS meten of de motor voeding krijgt (indien TS een multimeter bezit en kan gebruiken uiteraard).
Krijgt de motor voeding, dan komen de koolborstels weer in beeld (vind ik wel snel na 6 jaar). Geen voeding, dan komt het uit de besturing en kan het zelfs iets simpels als een zekeringetje zijn...

Misschien kan een handige kennis assisteren?

@knoop4x9,
Er worden condensatoren om de frequentie (lees het toerental) te bepalen.
Hoe dat precies werkt weet ik ook niet, maar ook dat moet via google te vinden zijn.

Succes.
Acjzr1.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Drammers,

Google maar eens op "4006020343 KOOLBORSTEL"

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

difograaf schreef op woensdag 27 jan 2010, 19:15: Toolboy nou maak je het helemaal bont!!!
Ervaring in het witgoed, dagelijkse werkervaring en dan nog roepen dat een seriemotor in een wasmachine zit. Ik val van mijn stoel van verbazing!
Er wordt heel wat af gekletst op deze site!
difograaf schreef op woensdag 27 jan 2010, 19:08: Beste Toolboy blijf bij je leest.
Van wasmachinemotoren heb je geen verstand want die zijn nog nooit door een seriemotor met koolborstels aangedreven.
In een wasmachine zit een inductiemotor en die heeft geen koolborstels.
Het door jouw bedoelde type elektromotor ( seriemotor) zit oa in boormachines en stofzuigers. Hoewel bij zwaardere belasting van een boormachine er vonkvorming kan optreden komt het vrijwel nooit meer voor dat de koolborstels vervangen moeten worden.
.
Waar heb ik het over en inductie motor?? T

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo acjr ,een condensator heefd niets met een frequentsi te maken daar kan je een toerental ook niet mee regelen de net frequentsi blijft 50 hz.

mtvrgrt Nico

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat ik nnu zelf al bij diverse wasmachines de koolborstels hebbeb vervangen.

difograaf schreef op woensdag 27 jan 2010, 19:08: Beste Toolboy blijf bij je leest.
Van wasmachinemotoren heb je geen verstand want die zijn nog nooit door een seriemotor met koolborstels aangedreven.
In een wasmachine zit een inductiemotor en die heeft geen koolborstels.
Het door jouw bedoelde type elektromotor ( seriemotor) zit oa in boormachines en stofzuigers. Hoewel bij zwaardere belasting van een boormachine er vonkvorming kan optreden komt het vrijwel nooit meer voor dat de koolborstels vervangen moeten worden.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 23:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

wmbremmer.
Mocht u advies willen verkrijgen om een oplossing te vinden pm dan maar.
Ik heb geen zin in stuurlui.

T

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 03:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ difograaf:

De klok heeft geluid, maar waar hangt de klepel?

Waar je graaf in bent weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat je hier een ongelofelijke blunder hebt begaan met je stelling dat in wasmachines alleen éénfase inductiemotoren zitten. Je had er nog bij moeten zetten dat deze motoren niet uit zichzelf aanlopen, doch dat je die aan de (leren) riem aan moet slingeren. Want in dit tijdperk ben je kennelijk blijven steken.

Weliswaar zit in onze wasmachine een éénfase inductiemotor, doch dat is een 34 jaar oude AEG Turnamat S. Wanneer je nadien nooit meer een wasmachine van binnen hebt gezien, kun je beter niet reageren.

Maar ik snap het wel: iedereen is gek. (denkt/zegt iemand die zelf niet op deze, maar in zijn eigen wereld leeft.) Daar hebben ze inrichtingen voor waar velen zo denken. Ouwe jongens onder elkaar. Gewoon stijf en strak volhouden kun je daar.

Dat is nog een lachen, om 03:15, maar nu ga ik toch maar naar bed....

H.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 09:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@herman,

En zo is dat!!!

ReadAC/Ton.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 10:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Ton:

Ja, zo voelde ik dat vannacht.

Maar Ton, jij doet toch niet aan groene duimen uitdelen, hé? ;-)
Één of andere onverlaat deelde weer zo'n ding uit. Niet dat je dat van mij niet mag hoor, ook wel rode. Het zegt me niets, want ik beschouw het als stemmingmakerij, die duimen en daar sta ik ver boven. Het is zo vrijblijvend. Ze doen maar!

H.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach ja koolborstels zijn bij deze en bijna alle machines naar een paar jaar aan vervanging toe. Bij AEG is het een eitje, machine plat op de voorkant leggen en losschroeven maar simpel toch. Wat motoren aangaat waar veel over gediscussieerd is bestaan er nu vier alhoewel. Heb ooit bij een zanussi uit 19 Flintstone een motor met aanloop condensator gezien, de benaming ben ik een beetje kwijt maar de werking weet ik nog. Eigenlijk heel simpel de motor kan op eigen kracht niet ronddraaien en laat dat weten ook d.m.v. brommen, heeft een duwtje in de rug nodig en daar zorgt die condensator voor. Heel simpel als je een auto wil aanduwen kost je dat veel kracht, rolt tie eenmaal gaat het veel makkelijker. Philips gebruikte gelijkstroom motoren die ook al koolborstels bevatten. Moderne motoren worden computer gestuurd en afhankelijk van de belading belast, zowel bij draaien als bij centrifugeren.
Wat direct drive aangaat, zolang mijn miele nog werkt kom ik daar niet achter.

Ronny.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had dat probleem ook 3 weken geleden. Nieuwe koolborstels erin, en het doet het weer prima. Onze Bosch is wel wat jaartjes ouder.18 jaar om precies te zijn. Kosten van de reparatie: €90,00.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nimmer een machine plat op de voorkant leggen.Als u deze nog verder wil gebruiken.

T

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Ronny:

"Heb ooit bij een zanussi uit 19 Flintstone een motor met aanloop condensator gezien, de benaming ben ik een beetje kwijt maar de werking weet ik nog. Eigenlijk heel simpel de motor kan op eigen kracht niet ronddraaien en laat dat weten ook d.m.v. brommen, heeft een duwtje in de rug nodig en daar zorgt die condensator voor."

Kijk, die motor met of zonder aanloopcondensator bedoelde difograaf juist.
Dat is die éénfase inductiemotor, synchroonmotor of kortsluitankermotor genaamd. Dat duwtje in de rug werd vóór de age of inrushcapacitors bij die motor door handkracht gedaan. Dat was lastig en je moest snel wegwezen met je vingers wanneer die motor echt aanliep. Ik heb iemand gekend die zo zijn tafelcirkelzaag bij het zaagblad met de hand in gang zette. Het gevolg heb ik ook gezien toen hij niet snel genoeg was... Brrr.

Maar jij stelt het wel wat te simpel voor. Buiten die aanloopcondensator heb je meer nodig voor dat duwtje dat die motor tot een zelf aanlopende motor maakt. En buiten die aanloopcodensator zijn er nog de centrifugaalschakelaar en het aanloopstroom relais, om maar wat te noemen. Maar het meest essentiële onderdeel daarbij was je vergeten? Enig idee?

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Jan 29, 2010 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Hardware ERror MAN, zal dan de hulpwikkeling moeten zijn, helaas ligt mijn opleiding elektromonteur al in een ver verleden. Wasdrogers en vaatwassers gebruiken vaak een motor met aanloop condensator maar bij wasmachines niet meer.

@Toolboy, De machine kan best wel plat gelegd worden, zolang de knoppen de grond niet raken. Met plat bedoel ik dus zo goed als plat. Als je alles zo letterlijk neemt tja dan weet ik het ook niet meer.

Ronny.

ve
door verwijderd - Jan 29, 2010 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een dekentje er tussen en schuin tegen de muur zetten.

ve
door verwijderd - Jan 29, 2010 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Ronny:

Langer geleden dan mijn monteursopleiding in 1960 en '61? Maar wel bij blijven. Thans frequentie- en pulsbreedte gestuurde motor met PowerFET's. Leuke techniek.

H.

ve
door verwijderd - Feb 1, 2011 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb helaas geen antwoord voor uw vraag maar heb wel iets nodig...
mijn ex heeft mijn lavamat w 1540 gesaboteerd en nu ben ik op zoek naar een foto van de bekabeling (na openen van boven deksel)...
ik vind niemand die me kan helpen dus ben ik ten einde raad ook op zoekertjes zoals deze aan het reageren...

mvg,

erwin

ve
door verwijderd - Feb 1, 2011 om 23:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

He dude,

Dit topic is meer dan een jaar oud en ook al meer dan een jaar geen reactie op geweest. Het staat er alleen nog als naslagwerk.

Wat jij doet is een nieuw topic openen binnen een oud topic. Buiten dat het niet netjes is t.o.v. topic starter, zal je vraag niet veel mensen meer opvallen. Het heeft ook niet veel zin, omdat het over een heel andere machine gaat dan die "gesaboteerde?" van jouw. Jij hebt een AEG Lavamat W 1540 en het topic gaat over een AEG Lavamat W 1450.

De enige overeenkomst welke in de type aanduiding zit, is dat het beide wasautomaten van AEG betreft.

Wees slim en open voor je probleem zelf een nieuw topic. Plaats hier dan nog even een verwijzing naar je nieuwe topic. Geef in dat nieuwe topic dan meteen even aan wat de klacht aan je machine is wat jij aan sabotage wijdt. Dat is wel zo duidelijk en misschien zit die sabotage door je ex alleen tussen je oren en is er gewoon een defect aan. Dat kan ook nog!

H.

ve
door verwijderd - Feb 1, 2011 om 23:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

hrdwerrorman schreef op dinsdag 1 feb 2011, 23:00: He dude,

Dit topic is meer dan een jaar oud en ook al meer dan een jaar geen reactie op geweest. Het staat er alleen nog als naslagwerk.

Wat jij doet is een nieuw topic openen binnen een oud topic. Buiten dat het niet netjes is t.o.v. topic starter, zal je vraag niet veel mensen meer opvallen. Het heeft ook niet veel zin, omdat het over een heel andere machine gaat dan die "gesaboteerde?" van jouw. Jij hebt een AEG Lavamat W 1540 en het topic gaat over een AEG Lavamat W 1450.

De enige overeenkomst welke in de type aanduiding zit, is dat het beide wasautomaten van AEG betreft.

Wees slim en open voor je probleem zelf een nieuw topic. Plaats hier dan nog even een verwijzing naar je nieuwe topic. Geef in dat nieuwe topic dan meteen even aan wat de klacht aan je machine is wat jij aan sabotage wijdt. Dat is wel zo duidelijk en misschien zit die sabotage door je ex alleen tussen je oren en is er gewoon een defect aan. Dat kan ook nog!

H.

1) ik had niet gezien dat het om een topic ging dat een jaar oud was
2) het is een typo en het is wel degelijk hetzelfde toestel
3) ik zocht een eigenaar van zo een toestel en dit is de enige manier om een eigenaar te vinden (de topic starter), niet door een nieuw topic te openen.
4) uw opmerking betreft tussen de oren zitten is lichtjes beledigend en onnodig
5) ik heb ondertussen een elektrisch schema en het ziet er naar uit dat de "anti interference filter" verwijderd is waardoor de voeding niet meer kan aangesloten worden.

voila...

ve
door verwijderd - Feb 2, 2011 om 02:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ dude:

@1: Duidelijk.

@2: Het kan wel zo lijken op afstand, doch het verschil in typenr. zegt iets anders.

@3: Wanneer je zelf in een nieuw topic de vraag stelt heb je kans dat een reparateur, zoals b.v. toolboy die je app. kent, of iemand met exact dezelfde machine zich meldt. Het was hier zeker niet de enige manier om je probleem op te lossen. Het blijft de vraag of je met info van een ander type mach. het defect in jouw machine kunt repareren. Ik zou het er niet op wagen. Ik ben El. techn. installateur en elektronicus.

@4: 't Is maar hoe je het op wilt vatten. Kennelijk als wraak door je ex.

@5: Soms ploft een C in een onstoringsfilter, waardoor kortsluiting ontstaat. Om meteen weer te kunnen wassen wordt dit dan verwijderd/overbrugd.
Je kunt de voeding voor nood rustig zonder ontstoringsfilter aansluiten.
Dat hoeft dus helemaal geen kwade opzet van je ex te zijn.

H.