jo
door joda8382 Mar 4, 2013 om 15:10
Huishouden & energie

Type keukenblad en prijsverschillen

Hallo,

Wij zijn bezig met het samenstellen van een keuken.

Het enige waar wij mee in ons maag zitten is het aanrechtblad.

Welke moeten we kiezen? Hij moet hittebestendig, krasvrij en onderhoudsvrij zijn.

We zitten te twijfelen tussen kunststof, composiet en keramiek.

Nu hebben wij zitten zoeken en nu lijkt het alsof het prijsverschil tussen deze bladen een factor 3 is voor composiet en een factor 4 voor keramiek ten opzichte van kunststof.

Klopt dit?

En is dit het prijsverschil waard?

46970 9 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Mar 4, 2013 om 15:27
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Met kunststof moet heel voorzichtig mee zijn. Mijn zette er een hete pan op en gelijk veel bobbels er in.
Neem in elk een blad die daar tegen kan en niet gaat krassen als eens met mes doorschiet.Misschien als u via een zoekprogramma eens naar de diverse bladen kijk wat er vanj verwacht kan worden. Gewoon invullen kwaliteit aanrecht bladen. Zo komt u aan veel info hier over.

de
door dewollf - Mar 6, 2013 om 12:17
54 Antwoorden / 0 Vragen

de meeste kunststof en houten bladen zijn niet krasvast en kunnen niet tegen hitte.
er zijn kunststof bladen die dat wel kunnen maar zijn erg duur.
is zou eens informeren bij een bedrijf die grafstenen maakt, dus erg handig met graniet/marmer.
het scheelt aanmerkelijk op de prijzen van de keukenboer.
het is duurzaam, moot en minder duur dan je denkt.

muzicaro
door muzicaro - Mar 6, 2013 om 13:27
53 Antwoorden / 15 Vragen

Ik kan niet zeggen wat je moet kiezen, maar ik kan wel zeggen dat ik al zeker 10 jaar ervaring heb met een composiet aanrechtblad. Ik ben daar heel tevreden over.
Mijn aanrechtblad is nog steeds mooi na al die jaren. Ik doe er weinig aan, behalve met een sopje afnemen en soms een schuurmiddel.
Het voordeel van dit aanrechtblad voor mij is dat ik veel bak en kook en vooral heel goed deeg kan uitrollen op dit aanrechtblad. Vroeger gebruikte ik hiervoor een marmeren plaat.

Composiet is hittebestendig, maar ik ben er wel voor gewaarschuwd niet kokendhete pannen zomaar op het aanrecht te zetten. Een onderliggende lijmlaag (?) zou los kunnen laten. Ik zet hete pannen op een doekje of op een onderzetter. Warme pannen of schalen zet ik wel rechtstreeks op het blad. Nooit problemen mee gehad.
Veel succes met de aanschaf!

Em
door Emmap - Mar 7, 2013 om 12:45
162 Antwoorden / 8 Vragen

Heeft u ook RVS overwogen?
Wij hebben uit praktische overwegingen voor RVS gekozen, we konden kiezen voor glad, een ruitjespatroon of een grillig patroon 'fijne ets'. We konden van onze keukenleverancier een monster van het materiaal meekrijgen om thuis te testen op krassen, deuken etc. Onze leverancier heeft het van een bedrijf dat Credo heet.
Het bevalt ons nu al 12-en-een half jaar goed: het is stevig en kan tegen een stootje - letterlijk.
Het is goed schoon te houden.

ma
door mamas - Mar 7, 2013 om 20:53
18 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben een werk-aanrecht blad van caesar stone al langer dan 15 jaar intensief in gebruik.
Nog geen enkele beschadiging of verkleuring aan te vinden. Er hangt wel een prijskaart aan ja,
maar bij evt. vervanging van de keuken blijft het blad er in.

ma
door manueladevries - Jan 30, 2014 om 10:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo!

om even op uw vraag te reageren, ik heb ook met deze vraag gezeten.
ik ben flink gaan zoeken op het internet en toen vond ik iets op een goedkope site.
als er interesse is kan ik het wel even opzoeken.

groeten

.

ja
door janarne - May 5, 2014 om 09:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Hier hetzelfde probleem! Ik probeer overal op internet sites op te zoeken die hier meer informatie over geven. Heb al een paar sites gevonden waar ik het kan bestellen. Maar weet nog niet echt het verschil, en wat nou het beste is.

Wie kan mij verder helpen? wat zijn de voordelen van keramiek ten opzichte van composiet en kunststof?

Bij voorbaat dank!

mvg Jan

ma
door martijn3423 - May 5, 2014 om 11:32
6 Antwoorden / 2 Vragen

U wilt een aanrechtblad die hittebestendig, krasvrij en onderhoudsvrij is.
Geen van de aanrechtbladen voldoet volledig aan de eisen.
Hoe kras- en hittebestendig moet het blad zijn?
Keramiek gaat tot 250 graden, composiet kan verkleuren door hitte, kunststof heeft een lagere smelttemperatuur.
Onze keukenverkoper zei: op geen enkel blad moet je een loeihete pad zetten.

We hebben een grote kookplaat en hoeven eigenlijk nooit een pan op het aanrecht te zetten.

Wij hebben jarenlang laminaat aanrechtblad gehad en nooit schade/krassen ondervonden.
Nu hebben we composiet, ook geen problemen, wel vetvlekgevoeliger (hoogglans is het makkelijkst te reinigen).

Als ik u was, zou ik een aanrechtblad kiezen die u gewoon mooi vindt.
Als u kunststof mooi genoeg vindt, ga daar voor. Let wel op dat de spoelbak in het blad zit, zonder opstaande rand.

Overigens zijn er ook nog houten aanrechtbladen: ook erg mooi!