jo
door joskaa Jun 3, 2016 om 09:26
Huishouden & energie

Type wasmachine nergens terug te vinden op internet

Zag een advertentie staan (van Correct)  voor de volgende wasmachine : WLA7WM2116ED en wilde recensies en reviews hiervan bekijken maar kom nergens dit type/merk wasmachine tegen. Kan iemand mij zeggen om wat voor merk het gaat. Misschien een andere naam voor een bekender merk? Hoor het graag.

16046 9 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jun 3, 2016 om 09:41
11504 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Joskaa ,

Het is in ieder geval geen bekend merk , als u contact opneemt met Correct weet u het in èèn keer , klik op de rode regel .

https://www.correct.nl/artikel/WLA_7WM2116ED_art561733.php

Cookies
door Cookies - Jun 3, 2016 om 09:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Van het 'merk' WLA zijn er ook allerlei andere huishoudelijke apparaten. WLA wasmachines worden ook nogal eens verkocht bij de bouwmarkten. Het schijnt dus wel degelijk een merk te zijn. WLA heette eerder volgens mij Whiteline.

Lees overigens veel klachten over de WLA wasmachines.

ro
door ronny530 - Jun 3, 2016 om 09:46
2770 Antwoorden / 41 Vragen

Type nummer is al gevonden lees ik.

marita5
door marita5 Jun 3, 2016 om 09:48
11504 Antwoorden / 15 Vragen

@ronny530 , klik op mijn link daar staat duidelijk de wasmachine afgebeeld .

jo
door joskaa - Jun 3, 2016 om 09:50
80 Antwoorden / 44 Vragen

Het typenummer is juist, zo staat deze vermeld in de advertentie. Maar ik heb de raad van Maritas opgevolgd en Correct gebeld; het product kom uit China en is van een lichtere kwaliteit, dus de goedkopere groep wasmachines. Bedankt voor jullie reacties

zoekster1
door zoekster1 - Jun 3, 2016 om 09:51
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Hij zal wel in de laagste regionen van de wasmachines thuishoren. Met dat soort machines moet je geluk hebben. Ik heb 2 keer een gok gedaan met een goedkope wasmachine van 'huismerken'. Een blue air en een edy. De eerste ging 11 jaar mee, de tweede gaf na 4,5 jaar de geest (na twee reparaties). Het kan vriezen of dooien met die dingen. Maar in de eerste 2 jaar heb je meestal fabrieksgarantie, dus dan zit je goed. Geen garantie bijkopen, daar zitten zoveel haken en ogen aan, dat je er geen enkel voordeel van hebt.

hansje klein
door hansje klein - Jun 3, 2016 om 09:52
3037 Antwoorden / 62 Vragen

´WLA´ als merk kom je bij Blokker, in de bouwmarkt en overal tegen. Waarschijnlijk allemaal discountproducten uit het verre-Oosten. De lage prijs voor de wasmachine geeft al aan, dat de machine bij eventuele mankementen) na de garantietijd goedkoper totaal vervangen kan/moet worden omdat repareren duurder of zelfs onmogelijk is.

Het is een kwestie van uw beleid en uw portemonnaie. Ik heb altijd Miele gehad en nu voor het eerst een discountmachine met dezelfde redenering......repareren wordt me te duur, liever dan maar milieu-onvriendelijk weggooien en hopen dat het recyclen goed georganiseerd is. Een optie is, om al meteen voor de volgende wasmachine te gaan sparen.......!

Overigens moest mijn discountwasmachine al binnen twee maanden kostenloos gerepareerd worden....daarna (nog) niet.

Ma
door Mat Matheij Jun 3, 2016 om 10:50
986 Antwoorden / 3 Vragen

Beste gewaardeerd co-forumlid. Het weggooien van en recyclen van een wasmachine is juist niet milieuonvriendelijk. 90% bestaat uit metaal hetgeen goed recyclebaar is. Het NIET weggooien is juist milieuonvrendelijk (?). Nieuwere machines gebruiken minder energie en derhalve minder belastend voor het milieu.

hansje klein
door hansje klein Jun 3, 2016 om 14:07
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Daar kan ik aan toevoegen, dat op de beurs 'slimme' wasmachines werden voorgesteld, m.a.w. de wasmachine die nu nog in de winkel staat wordt binnenkort door technische verbeteringen(?) al als een oude machine geclassificeerd. Mede daarom wordt de dure Miele over een jaar al een oud model. Mijn discountmodel is dus een machine voor de overgang of gaat zelfs toch langer mee dan verwacht, langer dan de garantieperiode dus....

ro
door ronny530 - Jun 3, 2016 om 11:03
2770 Antwoorden / 41 Vragen

Als ik zou moeten kiezen tussen een Indesit of de WLA kreeg de WLA het voordeel van de twijfel want uit Italiè komt nog geen goede broodtrommel vandaan. Veel gerenomeerde fabrikanten laten hun producten in China maken door gelicenceerde bedrijven dus de expertise is er wel. Wie weet komt de WLA wel uit een fabriek waar bijvoorbeeld Bosch de machines laten maken.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 3, 2016 om 11:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Nee joh, bij Miele :-),
BSH maakt Bosch & Siemens, Constructa, Neff, Gaggenau en Solitaire maar geen whitelabel merken.

Diewilik

ro
door ronny530 Jun 3, 2016 om 11:38
2770 Antwoorden / 41 Vragen

Wel vreemd dat mijn nieuw gekochte Bosch inbouw magnetron oven in China is vervaardigd.

tijger1
door tijger1 Jun 3, 2016 om 11:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat apparaten in dezelfde fabriek gemaakt worden, wil nog niet zeggen, dat ze van dezelfde kwaliteit zijn.

ro
door ronny530 Jun 3, 2016 om 12:03
2770 Antwoorden / 41 Vragen

Dat ze van dezelfde kwaliteit zijn beweer ik ook niet maar de expertise om een goed product te maken is er wel.

Cookies
door Cookies Jun 3, 2016 om 12:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bij een wasmachine van 200,- euro (die van/voor prijs bij Correct = NIET correct) valt natuurlijk geen enkele kwaliteit te verwachten. Bovendien gaat het niet alleen om de duurzaamheid van een artikel.

ro
door ronny530 Jun 3, 2016 om 12:31
2770 Antwoorden / 41 Vragen

Voor onder de 200 euro koop je ook een wat oudere tweedehands wasmachine die nog jaren mee kan maar dat moet je wel willen. Het blijft voor iedereen een keuze neem ik de gok van een goedkope nieuwe of een goede tweedehands machine van bijvoorbeeld Miele.

jo
door jorisw Jun 3, 2016 om 15:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Voor een goede Miele kan je een paar van dit soort machines kopen. Als je niet al te vaak hoeft te wassen zijn dit meestal prima machines. Ik zou het voor een gezin niet doen, maar voor een alleenstaande is er niks aan de hand.

aurora1
door aurora1 - Jun 3, 2016 om 17:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor iets meer geld kunt u een voordelige wasmachine van Bosch kopen: http://www.scheerenfoppen.nl/nl/witgoed/wasmachines/bosch/wae28266nl-wasmachine/p50055  en zie hier bij de Consumentenbond: http://www.consumentenbond.nl/wasmachine/producten/bosch/wae28266nl

st
door stef84 Jul 18, 2016 om 17:41
23 Antwoorden / 2 Vragen

De wasmachinetests van de consumentenbond zijn vrijwel nutteloos. In Nederland wordt nooit op duurzaamheid getest. Dat heeft bijvoorbeeld opgeleverd dat de Edy w212 en later de Whirlpool denver 1600 tot beste koop werden uitgeroepen terwijl het dramatische machines waren(gezien de vele negatieve gebruikersreviews op kieskeurig). Een voordelige Bosch/Siemens wasmachien wordt nooit in Duitsland geproduceerd en de spaanse en chinese machines zijn van zeer matige kwaliteit. Iets beter dan Indesit/whirlpool maar veel minder goed dan Beko(wat vaak veel goedkoper is dan de bosch/siemens machines. Wat Wla betreft: ik kan er niet echt een gefundeerd oordeel over geven. Ik ga niet zeggen dat een goedkope wasmachine niet goed kan zijn want dat is onzin, Beko bewijst dat dit weldegelijk mogelijk is. Maar Correct beweert dat Wla uit china komt, een Gamma-medewerker heeft me ooit verteld dat Wla in Italië werd gemaakt. Maar hij zei er wel gelijk bij dat als ik een goede degelijke machine wile ik toch nog maar even verder moest zoeken. Ik heb ook een review van iemand gelezen bij wie de Wla machine bij zware belading niet in staat was op het hoogste toerental te centrifugeren, dus ik vermoed dat het niet echt sterke machines zijn. Als ik je een alternatief mag anraden: wehkamp verkoopt momenteel de Beko Wtv 7832 X00 Dit is ook een 7kg 1600 toeren wasmachine voor 299 euro. Bij dat type kan je wel rekenen op kwaliteit. Maar als je eens zin hebt om wat uit te proberen, koop dan gerust ie Wla. de 2 jaar garantie kom je sowieso door.

YannickFaber
door YannickFaber - Sep 19, 2016 om 14:10
8 Antwoorden / Vragen

[edit -redactie. Het plaatsen van commerciële of promotionele links is niet toegestaan]

Verder zou ik eerder kiezen voor een Whirlpool machine dan een Bosch. Heb slechte ervaringen met Bosch wasmachines. Dit verschilt voor ieder natuurlijk.

ph
door philip36 Sep 19, 2016 om 14:49
2275 Antwoorden / 4 Vragen

De link welke u geeft gaat over was-droogcombinaties, toch wat anders dan alleen een wasmachine.
En Whirlpool aanprijzen?

Cookies
door Cookies Sep 19, 2016 om 15:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hij zit gewoon te spammen (niet de 1e keer). Vandaar maar even getipt.