mabureau
door mabureau Jun 8, 2009 om 14:02
Huishouden & energie

Uitval/pluizen van wollen vloerkleden

Wij kochten 2 prachtige, enkel geknoopte, hoogpolige, wollen berbers, op onze rode boeren plavuizen.

Nu zegt men dat deze kleden voorlopig niet gezogen mogen worden, "omdat de knopen zich moeten zetten", waar ik mij iets bij voor kan stellen. Maar aan de andere kant ligt nu de hele kamer vol met pluizen/vezels.

Ik vraag mij nu af of deze vezels in de rol reeds los zaten en zo ja, hoe ik deze uit de kleden krijg, zodat ik niet constant de hele kamer onder de pluizen/vezels heb liggen ?

Als het zo is dat deze vezels in het gebruik los komen, dan vraag ik me af hoelang dat blijft duren of dat daar anders iets tegen is te doen.

Hoe mooi ze ook zijn, ik moet er niet aan denken dat ik hier dagelijks mee bezig moet zijn, totdat er geen knoop meer over is.

2955 2 Rapporteer

freya
door freya - Jun 8, 2009 om 14:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo mabureau,

Gewoon stofzuigen dat tapijt hoor. Voor een fatsoenlijk tapijt/kleed is
dat geen enkel probleem. Het zijn vaak de 'duistere' tapijtverkopers
die slechte tapijten verkopen die dat fabeltje vertellen om maar niet
al te gauw klachten te krijgen over de slechte kwaliteit van hun
tapijten.

Het is een hardnekkig fabeltje dat je een nieuw tapijt niet zou mogen
stofzuigen en als je naar een goede tapijthandelaar gaat, dan zal die
bevestigen dat je het tapijt rustig kunt stofzuigen.

m.vr.gr. Freya

mariegh
door mariegh - Jun 8, 2009 om 14:37
263 Antwoorden / 13 Vragen

Mijn ervaring is dat wollen berbers blijven pluizen, gestofzuigd of niet. Het wordt in de loop van de tijd wel minder.