johandv
door johandv Aug 27, 2006 om 15:07
Huishouden & energie

Uniplan schilderabonnement betrouwbaar?

Fa. Uniplan biedt een onderhoudaaboinnement aan voor 10 jaar voor buitenschilderwerk. Je betaalt dan een vast bedrag per jaar  of maand, ook als er nu sprake is van achterstallig onderhoud. Kent iemand dit bedrijf en is het betrouwbaar ?

4216 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 27, 2006 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Johan,

pas geleden is er ook een vraag geweest over Uniplan, zie: Uniplan.

Persoonlijk lijkt het mij een behoorlijke duur abonnement (worden): Uniplan. Er spelen natuurlijk meerdere factoren mee, zoals bijv. in hoeverre ben je zelf in staat om te schilderen /  is er veel schilderwerk / is er (veel) hardhout ... enz.

Je kunt natuurlijk een vrijblijvende offerte op laten maken en dan zelf gaan uitrekenen of het zinvol is. Let wel op dat het een vrijblijvende offerte wordt, waar geen kosten aan verbonden zijn... en pas waarvoor je (eventueel) tekent.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Aug 27, 2006 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

....... en pas op waarvoor je (eventueel) tekent.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2006 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat gebeurt er al het bedrijf failliet wordt? Dag, opgebouwde schilderzekerheid?

Welke kwaliteitsverf gebruikt Uniplan? Deskundigheid personeel? Wordt er netjes gewerkt, of met de 'franse slag' het afgerafeld? Kleurbepaling? Heeft u een donkere of lichte ondergrond wat geverfd dient rte worden? Donkere ondergrond ca. om de 4 jaar, en met een lichtere ondergrond ca. om de 6 jaar.

M.i. zelf geld reserveren voor het onderhoud, vervolgens zelf gaan schilderen, of offertes vragen met 'particuliere referenties'?

ve
door verwijderd - Aug 27, 2006 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hetgeen Uniplan op haar site (www.uniplan.nl) aanbied is volgens mij niet goedkoop te noemen.
Volgens hun eigen voorbeeld betaal je totaal in 10 jaar normaal een bedrag van € 9.250,- voor het schilderen + onderhoud.
Volgens het Uniplan concept betaal je ook € 9.250,--  door elk jaar € 925,-- te betalen.
Wat is dan het echte voordeel behave dat je het bedrag gelijkmatiger over 10 jaar wordt verdeeld.

Het bedrag voor het eerste jaar is m.i. nogal hoog want het voorstel zal wel een simpele woning zijn en in de praktijk wel duurder worden.
Zelf heb ik een geschakelde eensgezinshoekwoning met verdieping en de kosten voor het geheel afbranden (er zat namelijk beits op) , het gronden, plamuren (waar nodig), schilderen in zeer dure hoogglanslak waren € 2.100,-- incl. BTW. De schuur van de woning heb ik zelf gedaan.

Met vriendelijke groet,
Willem

ve
door verwijderd - Aug 27, 2006 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals eerdere reactie, schilderen woning bij geen rot houtwerk, en redelijke staat, een beetje kaal dus... kost tussen de E1500 en E3000,- per woning dus na 10 jaar 2x  dus tussen de E300 en E 600 per jaar, als je het omrekende, en nog wat rente en dan zit je bij gewone leningen via eigen bank op E330 tot E660 per jaar.

Kies dus een plaatselijke schilder of vraag meerdere offerte's en eventueel bij bank lenen en afbetalen als noodzakelijk.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt ook kijken bij Planbuilding. Werk wordt uitgevoerd door (in ons geval) gerenommeerd schildersbedrijf.

Tip: wordt er door het schildersbedrijf, bij de 0-beurt, werk uitbesteed laat dit in detail specificeren en niet in één regeltje, in de trant van: "Herstel dakkapel  650 Euro".

Succes, Peter

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet goed weten wie het werk uitvoerd, is dit een gerenomeerd bedrijf of een zzp-er

Ik heb zelf zeer slechte ervaring met zzp-er.  Mijn probleem is na 2 jaar eerst gedeeltelijk opgelost en het jaar daarop opnieuw geverfd door een gerenomeerd schildersbedrijf.

Ik zou als ik u was een contact afsluiten voor 4 jaar en na de werkzaamheden niet eerder tekenen als u tevreden bent.

Goed alles nakijken ook op plaatsen die niet goed te zien zijn.

Beslist niet eerder tekenen.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alle experts hartelijk dank! Ik zal geen gebruik maken van een van dit soort bedrijven!