Jo
door Jos Fransen Apr 24, 2018 om 18:14
Huishouden & energie

Valsheid in geschrifte en oplichting energie contract via "tussenpersoon" Tarief Coach

Wij zijn de Stichting Oldtimerclub Saasveld en staan netjes ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.

Enkele jaren geleden kreeg ik meerdere meldingen vanuit Saasveld dat er op de naam van onze Stichting goedkoop stroom kon worden geleverd.
Om dit alles ongedaan te maken heeft destijds heel wat voeten in aarde gehad.

Nu (enkele weken geleden) kreeg ik via mijn energieleverancier een mail dat vanaf 1 mei 2018 Total Gas & Power Nederland B.V. de stroom zou gaan leveren op naam van ....(Iemand uit Saasveld) op het adres van het secretariaat van de Stichting Oldtimerclub Saasveld.
Wanneer deze mail in de Spam terecht was gekomen had ik dit waarschijnlijk niet eens gemerkt, maar op 1 mei 2018 dan wel zonder stroom gezeten.
Na heel wat gebel en van het kastje naar de muur gestuurd kwam er tenslotte het verlossende woord dat er een tussenpersoon van Tarief Coach dit had geregeld.
Het contract zou worden ontbonden en na uitdrukkelijke vraag om dit zwart op wit te krijgen ging men hiermee accoord.
Tot op heden moet ik dit nog steeds ontvangen.
Vanmiddag kwam er weer een persoon met eenzelfde soort contract ook op de naam van de Stichting Oldtimerclub Saasveld.
Deze persoon is zelfs niet eens benaderd door Tarief Coach maar heeft gewoonweg zelf een contract opgesteld op naam van .... (Weer iemand uit Saasveld, die geen enkele binding heeft met de stichting Oldtimerclub Saasveld). Tevens is deze persoon op geen enkele manier benaderd door Tarief Coach, en heeft dus ook geen enkele aanbieding gekregen om een nieuw energie contract af te sluiten.
Ik heb onmiddelijk gebeld met de Firma Total Gas & Power en op een zeer nadrukkelijke manier uitleg geeist omtrent deze gang van zaken.
Zij beloofden mij om het contract te ontbinden.
Hierbij heb ik de eis neergelegd dat ik binnen twee dagen schriftelijk van zowel Total Gas & Power, als van Tarief Coach een verklaring wil van deze praktijken en de naam van de Oldtimerclub Saasveld gezuiverd wordt.
Heb hun medegedeeld dat ik Kassa hiervan op de hoogte zou brengen en overweeg om een advocaat in de armen te nemen voor valsheid in geschrifte en oplichting en hier eventueel een aangifte van doen.
Mij is medegedeeld dat ik binnen een kwartier hier een bevestiging van zou krijgen.
Na 1,5 uur heb ik toch een bevestiging gekregen van Total Gas & Power dat het contract ontbonden is.

Nu rest mij de volgende vragen:

Op welke wijze deze oplichtingspraktijken aangepakt kunnen worden?

Hoe is het mogelijk dat (grote) bedrijven zonder enige kennisgeving van hun (nieuwe) klanten een contract af kunnen sluiten?

Hoe is het mogelijk dat die desbetreffende contracten ook nog eens met verkeerde persoons gegevens, dus zonder controle van het bedrijf, goedkeuring krijgen?

En waar kan ik een schadeclaim indienen voor gemaakte (Telefoon)onkosten en hoge bloeddruk?

Want dat krijg je hier wel van.

NB: Na onderzoek op google heb ik al meerdere klachten gelezen over deze zelfde "firma" Tarief Coach en de zogenoemde contracten van Total Gas & Power, o.a. te vinden op klachtenkompas.nl

Van een bedrijf als Total Gas & Power mag je toch ook verwachten dat deze na meerdere klachten actie ondernemen of melding maken tegen desbetreffende fraudeurs.

Geachte Kassa,

Wat kunt u hier in betekenen?

Ik, en waarschijnlijk nog veel meer gedupeerden, worden hier moedeloos van.

In afwachting van uw antwoord.

Met vriendelijke groet,

Jos Fransen

15831 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2018 om 18:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach ja. Als u wilt weten wat Kassa voor u kan betekenen, zult u toch echt met Kassa contact op moeten nemen, want u zit nu op het forum en wij kunnen helemaal niets voor u betekenen.

 Maar een schadeclaim wegens hoge bloeddruk kunt u echt wel vergeten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 24, 2018 om 18:47
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Als u van mening bent dat uw zienswijze juist is dan is er maar één oplossing en dat is aangifte doen bij politie!

chris74
door chris74 - Apr 24, 2018 om 19:16
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ik denk dat Kassa hier niets mee gaat doen. Omdat Total gas & power Nederland een energieleverancier is voor de ZZP en ondernemers.

Misschien heeft u hier meer kans.

sw
door swat1500 - Apr 24, 2018 om 23:44
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen bestuursleden van (in dit geval) een stichting zijn bevoegd om namens de stichting verplichtingen aan te gaan. Energiebedrijven en energie bemiddelaars (lees colporteurs) kunnen via de Kamer van Koophandel achter de vestigingsadressen van bedrijven en bestuurders van stichtingen komen. Bedrijven en oo stichtingen kunnen contracten aangaan waaronder ook energie contracten.
Men doet voorkomen dat zakelijke energie contracte voordeliger zijn dan consumentencontracten (niet juist als consument en je teven beter beschermd).
Kennelijk heeft iemand zich bij de betreffende energie leverancier voorgedaan als bestuurslid van uw stichting en vervolgens een contract afgesloten, of heeft een colporteur naar het huisadres van een van uw bestuursleden gebeld en een zakelijke aanbieding gedaan en heeft dat bestuurslid (ik denk even positief) gemeend voor zichzelf een voordelig contract te kunnen scoren zich daarbij niet beseffende dat het contract op naam van de stichting komt. Ik ga er niet vanuit dat de energieleverancier geheel uit eigen beweging zomaar op naam van uw stichting een contract opstelt zonder enige handtekening van een bestuurslid van de stichting. Een dergelijke overeenkomst zou immers dan bij voorbaat al nietig zijn.
Op mijn woonadres staat ook vereniging geregistreerd en ook hier zijn al een aantal malen aanbiedingen gedaan om een zakelijk energie contract aan te gaan op naam van de vereniging.

aurora1
door aurora1 - Apr 25, 2018 om 01:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor een reactie van Kassa kunt u beter naar Kassa schrijven, zie onderaan deze pagina. Maar Kassa is niet voor ondernemers, dus zal er niets mee doen..
Misschien kunt u iets met de website voor ondernemers: higherlevel.nl
Ik zou in ieder geval dergelijke zaken niet telefonisch maar schriftelijk afhandelen. Er lijken mensen te zijn die zomaar menen ernergiecontracten af te kunnen sluiten voor uw Stichting. Misschien "voor de lol" of om andere minder plesante redenen.
In ieder geval zal alleen het bestuur of een gemachtigde van uw stichting bevoegd zijn om contracten af te sluiten en zal in het huishoudelijk reglement of de statuten te lezen zijn wat voor soort contracten.
Lees ook hier (klik op de rode regel): https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/achtergrondartikelen/detail/ongewenste-energiecontracten-inhoofdzaak-reactie-total-gas-power-nederland/

Yu
door Yusuf - Mar 12, 2019 om 13:51
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben eveneens door Tariefcoach en Total bedondert.

Na een vergelijking zogenaamd de goedkooste.
Bel ik met Tariefcoach om te annuleren, tuthola aan de lijn blijft er bij dat het de goedkoopste is en altijd te stoppen is.
Total stuurd maanden later iedere maand een factuur, Ik kan er niet op reageren, niet terug mailen. bellen heeft totaal geen zin (totaal snapje em..)

Eindstand. bijna een half jaar later stuurt total 2 maanden naar de incasso. Ik heb hen al 1 maand betaald, een bedrag wat ze lang niet in die zogenaamde 3 maanden hebben kunnen leveren. De incasso firma lijkt meewerkend maar elke vraag beantwoorden ze met een andere vraag en het aanleveren van bewijsstukken......

IK BEN BENIEUWD WAAR DIT GAAT EINDINGEN !

aurora1
door aurora1 Mar 12, 2019 om 14:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Degene die u hier tuthola noemt vindt u misschien wel een domme sukkel.
Heeft u de reacties niet gelezen?
Waar dient die overdreven hoeveelheid hoofdletters toe?
En wat is de bedoeling van uw mededeling op een consumentenforum ca een jaar later?

tijger1
door tijger1 Mar 12, 2019 om 14:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@yusuf

Waar dit gaat eindigen? Met een hoop extra incassokosten als u niet betaalt.

U hoeft op een factuur niet te bellen, maar gewoon betalen.

En voortaan eerst nadenken voordat u een contract afsluit.

En uw taalgebruik is beneden peil.

ne
door neodutchio Mar 12, 2019 om 22:09
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Een zakelijke overeenkomst is niet te annuleren. Daar zit al de eerste fout. Een contract aangaan omdat ze zeggen de goedkoopste te zijn is natuurlijk ook niet de juiste weg. En ja, de prijzen kunnen goedkoper liggen, totdat je de btw er bij gaat tellen.