Ma
door Maaikesok Nov 29, 2021 om 01:51
Huishouden & energie
Vanish BLEEKT Wel!!!

Goedenacht.

Ik had een nieuw beige tshirt gekocht van het merk Balenciaga. Ik had een paar vlekken erop en kocht dus de Vanish oxi advance. Ik heb de vlekken van het t shirt behandeld met de Vanish oxi advance (ZONDER bleek stond er op de verpakking).

Het product beloofde dit: Ontdek Vanish Oxi Advance - Multi Power Poeder - 600 g, bleekvrije vlekverwijderaar. De krachtige formule verwijdert de meest hardnekkige vlekken, zelfs bij lage temperaturen. Daarnaast zorgt de Vanish Oxi Advance - Multi Power Poeder voor het herleven van kleuren en elimineert zelfs de meest hardnekkige geuren. Ideaal voor je dagelijkse gekleurde kledingstukken. Effectief op alle soorten vlekken. Met Vanish verdwijnen vlekken.

 Ik heb Alles netjes stap voor stap opgevolgd zoals op de verpakking vermeld stond. Helaas zijn er nu allemaal roze (BLEEK!! ) vlekken te zien op het t shirt. Ik ben erg teleurgesteld in het product omdat het mijn nieuwe t shirt heeft verpest en ik hem dus niet meer aan kan. Ik dacht ik koop een goed A merk om niks te kunnen verpesten maar helaas is mijn nieuwe tshirt heel erg verpest door het product. Kijk goed uit! Koop dit niet!!!

6754 13 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 29, 2021 om 07:23
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Dat zal dan aan de oxi liggen wat zuurstof bevat en roestachtige vlekjes achter kan laten.
In de zon drogen bleekt ook.
Met effen kleuren is het altijd oppassen geblazen.

Hebt u het wel afgemeten aan het waspoeder toegevoegd?

getty
door getty - Nov 29, 2021 om 08:37
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[edit, niet inhoudelijke bijdrage verwijderd - redactie]

panter22
door panter22 - Nov 29, 2021 om 08:57
6599 Antwoorden / Vragen

Een nieuw t-shirt van €400 en daar ga je mee aan de slag met Vanish en ook nog direct aan de voorkant?
Je moet maar durven. En daarna gewoon met de rest van de was in de wasmachine gestopt op 40 graden?
De vlekken gaan meestal snel uit een nieuw t-shirt van goede kwaliteit  als je hem op de hand wast in een bakje met een handwasmiddel. Daarna goed uitspoelen. Zitten de vlekken er dan nog in? Kijk dan naar alternatieve middelen en probeer eerst op een hoekje

Gr
door Grunn1 - Nov 29, 2021 om 09:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Kan ook een combinatie zijn van Vanish en kwaliteit shirt. Merk en prijs zegt weinig aangzien je hoofdzakelijk voor het merk labeltje betaald. Je hebt tegenwoordig veel dure merken die zogenaamde "groen verantwoorde" kleding maken alleen dat spul moet je wassen in een lauw sopje zonder iets erin anders breekt het uit zichzelf af.

ro
door ronny530 - Nov 29, 2021 om 11:01
2751 Antwoorden / 41 Vragen

Op de verpakking staat zonder bleek maar als ik de ingredienten bekijk zit er wel degelijk bleekmiddel in.
'Ingrediënten: Samenstelling (voor informatie over de ingrediënten: www.rbeuroinfo.com): > 30%: Zuurstofbleekmiddelen ; < 5%: Anionogene oppervlakteactieve stoffen, Niet-ionogene oppervlakteactieve stoffen, Zeolieten, Enzymen, Parfum, Hexyl Cinnamal'
Zuurstofbleekmiddel is ook bekend als waterstofperoxide en dat goedje is bedoelt als witmaker en is eigenlijk niet geschikt voor de gekleurde was. U valt niets te verwijten want u mag er van uit gaan dat als er op de verpakking staat dat er geen bleekmiddel in zit er ook geen bleekmiddel in zit en dan blijft er eigenlijk niets ander over dan Vanisch voor het verpeste T-shirt aansprakelijk te stellen ondat u door de misleidende verpakking mocht aannemen dat er geen bleekmiddel in het product aanwezig was.

jo
door joskaa - Nov 29, 2021 om 11:34
80 Antwoorden / 44 Vragen

Als je weer eens ergens vlekken in hebt hierbij de volgende tip die nagenoeg altijd werkt:

Plaats onder de plek met de vlekken een bordje. Maak de vlekken een beetje nat en doe er vloeibare ossengalzeep op. Een kwartiertje (of langer)  laten in trekken en vervolgens met een zachte tandenborstel er voorzichtig overheen. Daarna klein scheutje kokend water er op en weer met de tandenborstel er overheen. Vervolgens weer een beetje ossengalzeep, laten weken en de behandeling herhalen totdat de vlek er uit is. En dat is vrij snel!

marita5
door marita5 - Nov 29, 2021 om 12:22
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Maaikesok ,

Zoals u inmiddels heeft gelezen , bent u niet de enige .

https://www.klacht.nl/vanish/

Neem contact op met Vanish ,

https://www.vanish.nl/neem-contact-op/

mo
door mof - Nov 29, 2021 om 12:22
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Hoeft geen bleek te zijn ... kan ook een ander reinigingsmiddel zijn. IS ook erg lastig want het reinigingsmiddel weet niet wat vuil is of wat kleidingverf is. Als de verf bestanddelen bevat waarop het reinigingsmiddel reageert dan gkrijg je verkleuring. Wat is hier dus aan de hand? Verkeerde of ontbrekende informatie bij het kledingstuk mbt reiniging daarvan? OF is het daadwerkelijk een slecht reinigingsmiddel??

marijke77
door marijke77 - Nov 29, 2021 om 12:28
156 Antwoorden / 3 Vragen

er staat ook vaak op probeer het eerst op een onzichtbare plek.

Gr
door Grunn1 Nov 29, 2021 om 12:37
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En waar vind je een onzichtbare plek als die onzichtbaar is? En als je die al vind en je probeert het daar hoe zie je dan wat er gebeurt als die plek onzichtbaar is.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 29, 2021 om 13:20
2008 Antwoorden / Vragen

Vanish bevat geen bleekloog maar bleekt verder met hetzelfde reagens actieve zuurstof. Dus ja, Vanish Oxi bleekt.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 30, 2021 om 09:18
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Vanish is prima voor Witte kleding en lakens!

Ik lees niets over etiket en welke verf de fabriek van deze kleding gebruikt heeft!

of je nu een Zeeman of  Balenciaga  kocht,  elke stof met kleurtje is geverfd en  zolang je niet weet welke verf en   ik mis opgave van etiket in kleding!

Zonder  info wat er op de kleding  stond  in label?

Dan kan een Vanish  leverancier alle claims hiermee afwijzen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 30, 2021 om 16:56
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Een nakomende vraag: heeft u het t-shirt inmiddels al weer gewassen (en op basis van hetgeen op het kleding etiket staat vermeld)?