soepkiep
door soepkiep Jul 5, 2011 om 13:48
Huishouden & energie

Vanish is troep

vinden jullie de vanish ook zo'n troep
heb het nu 2x mee gemaakt
plek in t-shirt
op de tv doen ze er zo over
voeg een schep toe bij iedere was beurt
ik heb precies gedaan wat er op de pot staat
het gaat er mooi niet uit
en dan ook nog veel geld betalen voor zo'n pot
ik heb ook al 2x hun een mail gestuurd over deze klacht
maar tot op heden krijg ik geen antwoord terug
dit is toch niet netjes

5352 27 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik het af en toe bij de witte was, schepje in de waspoederla, en ik moet zeggen dat vlekken dan wel zijn verdwenen.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook lastige vlekken wat hun zo mooi vertellen
ik niet en ik doe precies wat op de pot staat
ik heb de t-shirts maar weg gegooid
ze werden er niet beter op

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

HAhaha,

Je gelooft blindelings wat er in al die de reclame voorgespiegeld wordt. Sommige vlekken gaan er nooit uit.

Weet hoe die reclame gemaakt wordt? Ze wassen het schone kledingstuk, trekken het uit de wasmachine/droogtrommel en zeggen dat er geen vlek te zien is (Dat klopt, die is er nog niet) en dan maken ze er een vlek op en filmen weer. Dan knippen en plakken ze de heleboel door elkaar heen.

Hahahaa,

Vladja

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik moet er wel bijzeggen dat ik de witte was op 60 graden was en niet zoals wordt geadviseerd in de reclame op 30 of 40.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op dinsdag 5 jul 2011, 14:18: HAhaha,

Je gelooft blindelings wat er in al die de reclame voorgespiegeld wordt. Sommige vlekken gaan er nooit uit.

Weet hoe die reclame gemaakt wordt? Ze wassen het schone kledingstuk, trekken het uit de wasmachine/droogtrommel en zeggen dat er geen vlek te zien is (Dat klopt, die is er nog niet) en dan maken ze er een vlek op en filmen weer. Dan knippen en plakken ze de heleboel door elkaar heen.

Hahahaa,

Vladja

Of die reclame van Ariel.
Geruiken ze gewoon nieuwe witte sokken.
O wat was het toch mooi schoon....

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja ik geloof dat je gelijk hebt vladja
ik vind het wel erg dat ze zo de mensen voor de gek houden
en ook nog zo veel durven te vragen voor zo'n pot
hebt u vragen of klachten mail dan dat heb ik gedaan maar krijg nog geen antwoord terug
in 1 t-shirt zat een vet plek van zalf deze heb ik dus mooi weg kunnen gooien
en 1 blouse zat een vet plek in van kaarsen vet
deze had ik gelijk gestreken met keuken papier er op en toen gedaan wat op de pot stond
ook deze heb ik weg kunnen gooien

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat je op internet goedkopere -huis tuin en keuken- middeltjes kan vinden om vlekken te verwijderen.
Want vanish is inderdaad wel erg duur.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vanish-Action-Oxy-Multi-Intelligence-Crystalwhite-Plus. Nou dan weet je 't wel! Dat kost een paar centen, alleen al om dat te bedenken.

Als je nog eens vlekken hebt, ga dan naar deze site: Link

Klik in de kolom links op Tips en trucs en daar verschijnt de Vlekkengids, met o.a. kaarsvet- en zalfvlekken.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

bosbess schreef op dinsdag 5 jul 2011, 15:45: Vanish-Action-Oxy-Multi-Intelligence-Crystalwhite-Plus. Nou dan weet je 't wel! Dat kost een paar centen, alleen al om dat te bedenken.

Als je nog eens vlekken hebt, ga dan naar deze site: Link

Klik in de kolom links op Tips en trucs en daar verschijnt de Vlekkengids, met o.a. kaarsvet- en zalfvlekken.

De T-shirts zijn al weggegooid.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

M.i. slijt de kleding harder als je telkens Vanish toevoeg bij de was.
M.i. ziet dit of een ander middel niet het verschil tussen de inwerking op de vlek en de inwerking op de kleding.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja als je reclame moet gaan geloven,was ik nu rijk geweest.
Ik weet nog uit mijn kinderjaren dat mijn moeder zij als je dat gellooft krijg je een niieuwe fiets. Toen zij ik dat ik dat niet geloofd, en dat wist ik zeker. Sinds die neem ik alles met een korreltje zout.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik geloof dat je met sites als "uwhulpinhuis" wel een eind komt. En dan heeft AH een vlekkenhoekje in de huishoudrubriek op de site. Ik vond daar een opmerkelijke tip van een klant om bloedvlekken te verwijderen, namelijk met Paracetamol wat blijkbaar bloedverdunnend werkt. Je moet er maar op komen...

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vladja, zou Soepkiep nu nooit meer T-shirts kopen en/of vlekken maken?

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even als reactie aan duifje1 die schrijft;
"Ik vond daar een opmerkelijke tip van een klant om bloedvlekken te verwijderen, namelijk met Paracetamol wat blijkbaar bloedverdunnend werkt"

Om maar even een vlekje weg te werken-----Het is NIET die Paracetamol die bloedverdunnend werkt maar de Aspirine= acetylsalicylzuur.
Daarom mag men wel paracetamol nemen bij het trekken van tanden en/of kiezen maar dus juist niet die aspirine..
Dat kan weer wel gebruikt worden als eerste hulp bij een bloedstolling en wordt daar trouwens ook voor gebruikt.

Om het te gebruiken tegen bloedvlekken is echte onzin want dat bloed is uitwendig al te veel geoxideerd (zuurstof,weet u wel?).

Jammer Druifje,
ik zou niet hebben gereageerd op domme uitspraken als uit deze uitspraak geen zeer gevaarlijke kant zat!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

De beste methode om bloed te verwijderen uit kleding: is onmiddellijk spoelen in koud water.
tip destijds van de bloedbank.

Een verzameling tips over verwijderen van bloedvlekken:
klik hier

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

druifje01 schreef op dinsdag 5 jul 2011, 16:28: Ik geloof dat je met sites als "uwhulpinhuis" wel een eind komt. En dan heeft AH een vlekkenhoekje in de huishoudrubriek op de site. Ik vond daar een opmerkelijke tip van een klant om bloedvlekken te verwijderen, namelijk met Paracetamol wat blijkbaar bloedverdunnend werkt. Je moet er maar op komen...

Druif doet weer eens quasi interessant en heeft weer eens een klok horen luiden. Maar de klepel nog steeds niet gevonden.

Asperine werkt bloedverdunnend. Je kan acetylsalicylzuur voorgeschreven krijgen in een lagere dosering als bloedverdunner voor bescherming tegen hartinfarct. Asperine (werkzame stof acetylsalicylzuur) heeft een heel andere samenstelling dan paracetamol (werkzame stof Para-acetylaminofenol).

Vladja

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste grootvader -ik neem toch enige eerbied in acht- de tip kwam niet van mij maar van AH die de tip van de klant overgenomen heeft. Schrijf AH dan maar dat het een domme uitspraak is van een domme klant. Maar, ik raad je aan dit minder arrogant te doen. Overigens de tip werkte met Paracetamol, wat natuurlijk niet uitsluit dat Aspirine ook werkt. Paracetamol schijnt -lees het anders maar even na op de site- ook bij ingedroogde bloedvlekken verdwijnwonderen te bewerkstelligen. Ik begrijp niet waarom je dit zijdelings onder het Vanish-topic kwijt moet. Is toch niet door mij uitgevonden, maar wel als geschikt bevonden om met Vanish te concurreren.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Druif,

Ik heb het even nagelezen. De vlekkensite is een open forum waar een ieder zijn/haar vlekkentip kan invoeren. Alleen controle op taalgebruik en dubbele tips. Zie: hier....

Net zoals hier: een ieder kan voor z'n malle gat wat neerzetten. Ik krijg ineens een hele sterke déjà vu. Waar heb ik dat toch eerder meegemaakt?

Vladja

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens onder: bloedvlekken verwijderen, ofzo. Daar vond ik de verrassende tip die ik wel het mededelen waard vond.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

druifje01 schreef op dinsdag 5 jul 2011, 17:46: Kijk eens onder: bloedvlekken verwijderen, ofzo. Daar vond ik de verrassende tip die ik wel het mededelen waard vond.

Soepkiep heeft/had last van vetvlekken.

Vladja

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vladja, het is het tweede antwoord van boven als bij tips "bloedvlekken" invult: 2 paracetamol bij het waspoeder, enz.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens, ik sluit niet uit dat de bloedvlekken niet ook zonder 2 paracetamol verdwijnen....Dus volgend bloedgevlekt t-shirt even door midden knippen. De ene helft wassen met en de andere zonder medicijn.....Het is maar wat je ervoor over hebt.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vlekkensite is een open forum waar een ieder zijn/haar vlekkentip kan invoeren. Alleen controle op taalgebruik en dubbele tips. Zie: hier....

Net zoals hier: een ieder kan voor z'n malle gat wat neerzetten. Ik krijg ineens een hele sterke déjà vu. Waar heb ik dat toch eerder meegemaakt?

En het blijft maar doorgaan.

Het gaat over vanish en vetvlekken.

Vladja

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vladja schreef op dinsdag 5 jul 2011,
Het gaat over vanish en vetvlekken.

Vladja

Mocht Soepkip in de toekomst last van bloedvlekken krijgen in een t shirt, dan kan ik onmiddellijk spoelen in koud water van harte aan bevelen.

Het bleek overigens pas later dat het om vetvlekken ging en dat de t shirts weggegooid en daarmee het probleem opgelost was. :)

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, het gaat over Vanish en een opmerking van cococat gaf aanleiding tot een ander voorbeeld en een discussie. Zo gaat het nu eenmaal.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

wauwelwauwelwauwel de wauwel.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2011 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

de t-shirt heb ik inderdaad al weg gegooid
het werd er niet beter op met die troep
ik wou alleen weten of jullie het ook zo'n troep vinden
dat ze daar ook nog eens geld voor durven te vragen
een antwoord op mijn vraag hebben ze niet
ze regeren nergens op

en wat bloed plekken betreft: zet het meteen in koud water met wat zout dan gaat het er uit
dit was een tip die ik kreeg voor jaren terug van een kraam verzorgster