mo
door moon1978 Jan 8, 2012 om 21:49
Huishouden & energie

Veiling BVA

Wij kochten een stoomcabine van €650 bij BVA auction.
We huren een aanhanger en halen hem op.
Alles ziet er goed uit, tot....we thuiskomen en alles uitpakken.
We zetten hem inelkaar zoals beschreven, missen een stang!! Maar ja daar kan ik niet van wakker liggen. Vervolgens staat hij in elkaar maar het lijkt erop ofdat niks op elkaar past en niks bij elkaar past. Eerst maar eens kijken zonder dat de electra is aangesloten hoe de douche functioneert.
Overal maar dan ook uit iedere kier lekt water! Hier kan je echt niet blij van worden en vervolgens kijken we wat we kunnen doen om hem passend te maken. Hij staat nu inelkaar gezet, kieren met kit dicht gemaakt, maar dat ding lekt nog steeds!!! Ik vind het echt niet erg om €650 voor een stoom/douchecabine te betalen maar vind het ronduit vreselijk dat ik 3 maanden moet sparen voor iets wat niet inelkaar past, en vervolgens met de miskoop van het jaar zit.
Nu zit ik volgens mij met een douchecabine wat van 3 of meer verschillende douchecabines is gemaakt. BVA heeft zijn voorwaarden mooi opgesteld. Maar kan ik hier nou helemaal niks aan doen? Heeft iemand raad? Ben er erg droevig om.

5782 10 Rapporteer

brainless
door brainless - Jan 8, 2012 om 22:28
324 Antwoorden / 0 Vragen

Indien het een nieuwe cabine betreft, heeft u met de factuur van BVA recht op fabrieksgarantie.
Ik raad u aan contact op te nemen met de fabrikant.

mi
door miraltje - Jan 8, 2012 om 22:39
462 Antwoorden / 0 Vragen

bva is een veiling.

hier worden over het algemeen inventarisen geveild van bedrijven die failliet zijn gegaan,bva veild dan de inventaris om zo nog geld voor de schuld-eisers op te halen.

bij veilingen moet je verstand van zaken hebben,je krijgt wat je ziet (kijkdagen)en er is geen garantie/geld terug enz.
een veiling is dan ook niet direct bedoeld voor de onwetende consument.

een stoomcabine van 550€ +16% veilngkosten is een extreem lage prijs wat je dan al aan het denken moet zetten,een bouwmarkt shing-shing douche-cabine kost al meer.

je wou voor dubbeltje op de 1ste rang,maar hebt uiteindelijk een kat in de zak gekocht.

de prijzen van een goede stoomcabine beginnen bij 2500€ of meer

mi
door miraltje - Jan 8, 2012 om 22:46
462 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=brainless schreef op zondag 8 jan 2012, 22:28]Indien het een nieuwe cabine betreft, heeft u met de factuur van BVA recht op fabrieksgarantie.
Ik raad u aan contact op te nemen met de fabrikant.

daar heb je niks aan,indien de fabrikant constateerd dat de cabine uit 3 verschillende cabines bestaat ,kan de fabrikant hier niet aan doen.

deze levert complete cabines bij de leverancier waar bva het bij elkaar heeft geraapt en het in 1 kavel heeft verkocht.

krijgt TS ook nog een factuur van de fabrikant voor het service bezoek.

mo
door moon1978 - Jan 9, 2012 om 12:25
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben blij verrast dat BVA vandaag al mij persoonlijk heeft gemailt.
We hopen op een oplossing

mo
door moon1978 - Jan 9, 2012 om 16:48
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben net gebeld door een uitermate vriendelijke meneer van de leverancier
Deze week komt er iemand langs om te kijken wat er precies aan de hand is.
Naar aanleiding hiervan zal er een oplossing komen. Ik ben zeer tevreden met hoe dit loopt en zeer blij dat er zo snel gereageerd is. Je hebt rechten!!! maar die had ik niet gezien indien er een probleem is met iets wat gekocht is bva mailen/bellen

r_
door r_s - Jan 14, 2012 om 00:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb slechte ervaringen met BVA. Heb een auto gekocht, waarvan de automaat defect bleek te zijn. De auto was dus eigenlijk economisch total-loss. Ik heb nu aangifte gedaan van internet-oplichting. De politie vertelde mij, dat als er meerdere aangifte gaan doen, dat de zaak zeker opgepakt gaat worden. Dus dan zie je misschien je geld nog terug. Dus mijn oproep aan iedereen is doe aangifte!!

wb
door wbeerse - Aug 5, 2012 om 11:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

Moon1978. Ik ben erg benieuwd hoe het nu is verder gegaan met de behandeling van je klacht. Ook ik heb via BVA een stoomdouchecabine gekocht, en laat hem binnenkort plaatsen. Vrees nu al wat er kan gebeuren :).

mo
door moon1978 - Aug 5, 2012 om 15:11
3 Antwoorden / 1 Vragen

men is hier geweest, en de cabine hoorde zo te zijn.
De onderdelen die niet goed waren zijn besteld en nagestuurd.
Ik had zelf meer kwaliteit verwacht van het product, maar ja, ik ben ook niet wezen kijken naar de kijkdagen. Dom, dom

wb
door wbeerse - Aug 5, 2012 om 18:07
2 Antwoorden / 1 Vragen

Tja.. dom dom? Soms denk je gewoon een mazzeltje te hebben. Een stoomcabine voor weinig. Ik trapte er ook in.
Ik heb de stoomcabine zelf ook niet gezien, maar ging er vanuit dat het in orde zou zijn, aangezien in de beschrijving staat dat het om een product gaat dat nieuw in de verpakking zit. Dan kan je hem ook niet bekijken, omdat hij in dozen verpakt zit. Bovendien, als je de beschrijving van de betreffende veiling leest, heb je het idee dat het hier om de boedel van een failliete sanitairzaak gaat. Er was ook een heuse notaris bij betrokken. Dan verwacht je geen troep. Tja... dom dom?

ab
door abcde - Aug 5, 2012 om 18:39
146 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=wbeerse schreef op zondag 5 aug 2012, 18:07]...Er was ook een heuse notaris bij betrokken. Dan verwacht je geen troep. Tja... dom dom?

.....het ligt er aan: als de notaris verstand heeft van stoomcabines (ik ken ze niet)