bu
door bubbleblower Feb 5, 2020 om 14:14
Huishouden & energie

Verandervanenergie.nl/kassa-vara/ aanbiedingsprijs klopt niet deel 2

Mijn vorige topic is gesloten, maar ondertussen klopt de aanbiedingsprijs nog steeds niet.
Uiteindelijk ging ik er van uit dat er sprake moest zijn van een vergissing, want de netbeheerkosten kunnen niet van aanbieder tot aanbieder verschillen.
Dacht ik.

Dus had ik gisteren toch een contract afgesloten, maar uit de tarieven bleek vervolgens dat ik toch meer moest betalen dan in de aanbieding vermeld.
Vandaag heb ik langdurig met de aanbieder aan de lijn gehangen om dit op te lossen, maar dat was niet mogelijk en uiteindelijk heb ik het contract moeten annuleren. Dus ze brengen te hoge netbeheerkosten in rekening en weigeren dat te corrigeren, dan annuleren ze nog liever de overeenkomst.

Misschien lezen ze wel mee, sinds vandaag wordt ineens het cashback bedrag wel in het rekenvoorbeeld meegenomen, zoals je mag verwachten.
De tarieven zijn nu 11,25% hoger dan in hun zogenaamde aanbieding, die nog steeds actueel is.

2449 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 5, 2020 om 14:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u moet ook helemaal niet met die club in zee gaan.

tijger1
door tijger1 - Feb 5, 2020 om 14:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Edit, verkeerde topic.:-))

marita5
door marita5 Feb 5, 2020 om 14:34
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , uw reactie hoort bij een ander topic , https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/prijs-per-kilo-nettogewicht-of-uitlekgewicht?id=599986 Het uitlekgewicht is de inhoud min het vocht , ja anders sta je onder stroom ;-))

gerbera
door gerbera Feb 5, 2020 om 14:37
7348 Antwoorden / 14 Vragen

bent u verdwaald;-)) Ik mis overigens een aantal reacties en uw reactie is blijkbaar aan de wandel gegaan.
Het blijft lachen op deze site.

aurora1
door aurora1 Feb 6, 2020 om 17:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, ze zijn hier soms flink aan het bezemen tussen reacties....

marita5
door marita5 - Feb 5, 2020 om 14:32
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bubbleblower ,

Ik begrijp u niet , u weet inmiddels dat dit geen zuivere koffie is , toch sluit u een contract af .

Een gewaarschuwd mens telt voor twee .

tenormin
door tenormin - Feb 5, 2020 om 15:44
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik lees nergens dat uw topic van gisteren gesloten is, als ik erop druk komt het nog gewoon, bestaand, tevoorschijn.

marita5
door marita5 Feb 5, 2020 om 15:55
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , het vorige topic van Ts is gesloten , kan niet meer op gereageerd worden . De link die Ts hier in het topic heeft geplaatst werkt niet : pagina niet gevonden .

tenormin
door tenormin Feb 5, 2020 om 16:32
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@marita1, zojuist even (extra, gezocht op het envelopje, bij mij staat het van gisteren, 4 Februari nog steeds te lezen. Echt waar hoor. Anders zou ik zoiets natuurlijk niet schrijven. Edit: en nu, exact NU, is het bij mij pas gesloten, kon alle 14 antwoorden nog lezen. Rara hoe kan het.

aurora1
door aurora1 Feb 6, 2020 om 17:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik vond via mijn profiel de hele vraag met reacties terug, maar TS was verre van tevreden met de reacties.... citaat:
"Dit is ondertussen een rare site geworden met zo veel vijandige reacties, meestal in gebrekkig Nederlands, en figuren die je zelfs voor leugenaar uitmaken, wat natuurlijk meer over die figuren zegt dan over mij. Bravehenk en Tijger1 bedankt voor de normale nuttige reacties."

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 5, 2020 om 17:30
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Volgens mij begrijpt u de al gegeven antwoorden niet. U bent benaderd door een tussenpersoon die 'van alles uit de kast haalt' om u 'beet te nemen'.

Als u bellen blaast is het ook nuttig om de kunst te hebben om bellen door te prikken. Luchtbellen zoals hier aan de orde. Ik sluit ook niet uit dat door uw eerder geblazen bel de site van de 'aanbieder'die u bedoelt uit de lucht wrdt gehaald.

Op websites van de diverse echte leveranciers kunt u als u de moeiute neemt alle daar geldende tarieven zelf nazien en vergelijken.

bu
door bubbleblower - Feb 5, 2020 om 18:47
31 Antwoorden / 10 Vragen

@Tijger1 @Marita5

Ik was ervan overtuigd dat de beheerkosten bij alle aanbieders hetzelfde moesten zijn.
Mag ik vragen met wie jullie in zee zijn gegaan?

Net als gisteren beweert en insinueert kreeft van alles dat niet waar is.
Het is grote onzin dat een tussenpersoon mij heeft benaderd en zoals eerder gezegd heb ik alle "echte" energieaanbieders en vergelijkingssites op een rijtje gezet. Vanzelfsprekend. Er is ook geen sprake van luchtbellen, maar van een grote aanbieder die hogere beheerkosten dan die van Liander in rekening brengt. Daar zijn ze uniek in, alle andere leveranciers hanteren wel dezelfde tarieven als Liander.

Ondertussen adverteert deze aanbieder met lagere tarieven dan die in rekening brengt, wat de meeste mensen niet eens op zal vallen.

tijger1
door tijger1 Feb 5, 2020 om 19:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als uw netbeheerder Liander is, dan rekent elke leverancier aan u de juiste kosten van Liander door. Maar een energieleverancier mag zelf ook nog kosten rekenen.

Ik ken het bedrijf wat u noemt niet, maar al het gedoe wat u noemt, maakt het toch compleet onbetrouwbaar.

Als ik overstap, doe ik dat via Gaslicht.com, 100% betrouwbaar. Het vermelde bedrag op hun site klopt altijd. En dan kies ik een bekende en betrouwbare leverancier, zoals Eneco, Essent of Nuon, geen nieuwkomers of eendags vliegen.

aurora1
door aurora1 Feb 6, 2020 om 17:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heel verstandig, maar dat is niet iedereen....

marita5
door marita5 - Feb 5, 2020 om 19:15
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Bubbleblower ,

Lees deze informatie eens door ,

https://www.gaslicht.com/overstappen/waarop-letten

bu
door bubbleblower - Feb 6, 2020 om 14:39
31 Antwoorden / 10 Vragen

@Tijger1

Kennelijk ken je het bedrijf toch, want je begint er nu zelf over. Ik had me aangemeld bij Essent en was overgestapt via een affiliate van Ben Woldring, tevens eigenaar van Gaslicht.com. Das veel goedkoper dan overstappen via Gaslicht zelf en net zo betrouwbaar.
In tegenstelling tot Essent dat zoals jij al concludeert compleet onbetrouwbaar is.

Door al dit gedoe ben ik er nu achter dat mijn huidige leverancier ook te veel netbeheerkosten in rekening brengt, ik had daar geen idee van.
Het scheelt toch een paar honderd euro over de afgelopen 3 jaar.
Hier kun je de bedragen vinden die ze in rekening zouden moeten brengen: https://www.liander.nl/consument/aansluitingen/tarieven2020?ref=20872
Afhankelijk van de capaciteit en het jaarverbruik bij voorbeeld in 2020:

Tot en met 10 m3/h Jaarverbruik minder dan 500 Nm3/jaar € 143,66
Tot en met 10 m3/h - Jaarverbruik 500 t/m 4000 m3/jaar € 200,35
Tot en met 10 m3/h - Jaarverbruik meer dan 4000 m3/jaar € 313,68

Of in 2019:
Tot en met 10 m3/h Jaarverbruik minder dan 500 Nm3/jaar € 137,66
Tot en met 10 m3/h - Jaarverbruik 500 t/m 4000 m3/jaar € 191,19
Tot en met 10 m3/h - Jaarverbruik meer dan 4000 m3/jaar € 298,25

Kijk je jaarnota's maar goed na, voor je het weet betaal je € 313,68 ipv € 200,35 aan beheerkosten voor gas of als je heel zuinig bent € 200,35 ipv € 143,66.

aurora1
door aurora1 Feb 6, 2020 om 17:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tijger1 hoeft de jaarnota's niet na te kijken en betaalt ook nooit te veel....

tijger1
door tijger1 Feb 6, 2020 om 17:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@aurora.

lol.

En sinds 2017 heb ik zelfs geen nota's meer. Maar een tijdje na mijn verhuizing heb ik wel de jaarafrekeningen van 1975 t/m 2017 weggegooid. Was een beetje overbodig om dat te bewaren. :-))

aurora1
door aurora1 Feb 6, 2020 om 18:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik moet ook nog al geruime tijd veel oude administratie opruimen/weggooien.... en het komt er alsmaar niet van.....

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2020 om 17:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik begrijp helemaal niet wat u bedoelt. Ik heb nergens geschreven dat Essent onbetrouwbaar is.

En een affiliate van Ben Woldring? Wie dan wel?  En goedkoper dan Gaslicht.com?

Ik weet niet waar u allemaal mee bezig bent, maar ik ben klant geweest van Eneco, Essent en Nuon, maar ik heb nog nooit teveel kosten van de netbeheerder betaald.

En Verandervanenergie.nl ken ik niet en wil ik ook niet kennen.

bu
door bubbleblower - Feb 7, 2020 om 15:46
31 Antwoorden / 10 Vragen

Hou eens op met het derailen van dit topic, jullie kunnen wel verzinnen dat ik met louche bedrijven in zee ga, maar dat maakt het niet waar.
Ik heb op de site van Essent een contract afgesloten, wat is daar precies onverstandig aan?

Essent rekent in mijn geval een te hoog tarief aan gas beheerkosten en is de enige die dat doet. Je kunt dat zelf nagaan door een prijs op te vragen bij een verbruik van minder dan 500 kuub gas, dan kom je bij hun in het verkeerde jaarverbruikvakje terecht en bij hun concurrenten niet.
Dat leek mij een fout in hun systeem, maar vooralsnog weigeren ze die recht te zetten.

Nog een manier waarop het kan gebeuren dat je in het verkeerde vakje komt is als je energieleverancier uitgaat van een te hoog jaarverbruik.
Zit je ver van de 500 of 4000 kuub grens zal je dat niet gauw gebeuren, maar zit je er net onder wordt die kans een stuk groter.

Off topic: Via Gaslicht was ik op zijn gunstigst 9% duurder uit als ik een contract afsloot bij Naked Energy.
Die affiliate was https://energiewijzer.nl/, maar dat doet er verder niets toe of wel? Via hun link kreeg ik € 25,= meer korting en ik was zo onverstandig daar gebruik van te maken. Natuurlijk had ik voor Naked Energy moeten kiezen, ook al zijn die nieuw en duurder, want dat is via Gaslicht.
@Aurora1 Waarom is het als Tijger1 overstapt naar Essent "heel verstandig" en als ik dat doe niet?

panter22
door panter22 Feb 7, 2020 om 16:00
6599 Antwoorden / Vragen

@Bubbleblower,
Woon je wel in je huis als je zo weinig gas verbruikt?
Je krijgt een jaarafrekening. Aan de hand van het verbruik wordt toch de beheerkosten vastgesteld.
Dan krijg je zo'n €60 terug. Wat is daar mis mee.

Denk je met zo weinig gasverbruik veel euro's te besparen bij een andere leverancier?

bu
door bubbleblower - Feb 8, 2020 om 18:43
31 Antwoorden / 10 Vragen

@Panter22

Het is afhankelijk van algoritmes of de beheerkosten worden vastgesteld aan de hand van het verbruik.

Bij mijn huidige leverancier betaal ik ook te veel beheerkosten en vooralsnog krijg ik geen cent terug.
Mijn rekening wordt niet vastgesteld aan de hand van het werkelijke verbruik, maar aan de hand van hun schatting daarvan*.
De leverancier zou dat graag zo houden, anders moet ie mij een fors bedrag terug betalen.

Wat is er mis mee om niet te veel in rekening te brengen, dat doen andere leveranciers toch ook niet?
Wil jij je hand ervoor in het vuur steken dat Essent het te veel in rekening gebrachte bedrag terug zal betalen?

* https://bubbleblowerweb.wordpress.com/2019/05/10/vandebron-oplichters-oordeel-zelf/?iframe=true&theme_preview=true&frame-nonce=f20ce9ec93&calypso_token=dbe98c1a-d7ee-44bd-b939-bec73cd8913e

panter22
door panter22 Feb 9, 2020 om 10:28
6599 Antwoorden / Vragen

Als je jaarlijks je meterstanden niet doorgeeft, dan worden de standen geschat.
Heb je een slimme meter, dan hoef je niets te doen.
Zo'n grote leverancier, wat heeft die er voor belang bij om jou te veel beheerskosten te laten betalen.
Waarom moet ik mijn hand in het vuur steken voor Essent. Ik ben geen aandeelhouder of CEO.
Wat een drama maak je overal van en waarom zet je alles online?

aurora1
door aurora1 - Feb 9, 2020 om 00:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom begint u opnieuw over hetzelfde? Vooral gezien uw laatste toevoegingen van uw vorige topic over hetzelfde.

Citaat:"Dit is ondertussen een rare site geworden met zo veel vijandige reacties, meestal in gebrekkig Nederlands, en figuren die je zelfs voor leugenaar uitmaken, wat natuurlijk meer over die figuren zegt dan over mij. Bravehenk en Tijger1 bedankt voor de normale nuttige reacties."
Alles uw woorden.

bu
door bubbleblower - Feb 9, 2020 om 20:20
31 Antwoorden / 10 Vragen

@Panter22

En als je de meterstanden niet kunt doorgeven? Lees die link maar eens;
https://bubbleblowerweb.wordpress.com/2019/05/10/vandebron-oplichters-oordeel-zelf/?iframe=true&theme_preview=true&frame-nonce=f20ce9ec93&calypso_token=dbe98c1a-d7ee-44bd-b939-bec73cd8913e

Nou ga jij reageren dat jij zoiets nog nooit hebt meegemaakt en dat klopt, het is afhankelijk van algoritmes.
Het is niet die leverancier die bepaalt wat er gebeurt, maar een neuraal netwerk systeem.
Dat maakt dat hoe vaker je opgelicht bent, zoals zo velen in 2001, hoe groter de kans dat het opnieuw gebeurt.

In 2001/2002 heeft NUON duizenden nepfacturen gestuurd, waar nog kamervragen over zijn gesteld:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/ah-tk-20012002-1047.html
Helaas was ik één van de 27.000 slachtoffers destijds.

Sindsdien ben ik door elke energieleverancier en NUON's voormalige dochters (als Multikabel/Ziggo) belazerd en dat lukt mede omdat toch niemand je gelooft en je alle schijn tegen hebt. Als het jou iedere keer overkomt en mij nooit zal iedereen de conclusie trekken dat het aan jou ligt.

Ondertussen brengt Essent (als enige) te hoge kosten in rekening en mijn persoonlijke ervaring leert dat je die niet terug krijgt.
Maar dat kunnen ze rustig flikken, want hier neemt een heel legertje het voor hen op door mij op duizend irrelevante of verzonnen punten aan te vallen.

panter22
door panter22 Feb 10, 2020 om 08:43
6599 Antwoorden / Vragen

@bubleblouwer, dit gaat mij wat boven de pet.

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2020 om 20:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet niet wat u er allemaal bijsleept aan Multikabel en Ziggo en algoritmes, maar als uw energieleverancier en netbeheerder niet de juiste kosten rekenen, is er maar één weg om uw recht te halen en dat is de geschillencommissie.

gerbera
door gerbera - Feb 10, 2020 om 10:40
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Mijn vorige topic is gesloten, maar ondertussen klopt de aanbiedingsprijs nog steeds niet.

Dat uw vorige topic gesloten is, is waarschijnlijk gekomen omdat u ook nu weer de indruk wekt dat "kassa" iets met die site te maken heeft. En nu gaat u er ook nog allerlei "door u geproduceerde wetenschapelijke zaken bijhalen" die eenieder de pet te boven gaat.

Dit schreef de redactie;
Deze website/dit bedrijf is geen onderdeel van Kassa/BNNVARA. De getoonde informatie is ook niet afkomstig van Kassa. Wij zullen hiervoor met de beheerder(s) contact opnemen.

Met vriendelijke groet,
Danny

bu
door bubbleblower - Feb 12, 2020 om 18:33
31 Antwoorden / 10 Vragen

@Tijger1

Als bedrijven als Vandebron of Essent te hoge beheerkosten in rekening brengen krijg je die nooit meer terug, ook niet via de Geschillencommissie.
Dat kun je hier lezen: https://www.liander.nl/consument/aansluitingen/tarieven/standaardjaarverbruik?ref=10195:

Ik val met mijn SJV in een lagere tariefgroep, wordt dit nu met terugwerkende kracht verrekend?

Nee, er vindt geen verrekening plaats met terugwerkende kracht, of het tarief nu te hoog of te laag is geweest.

Terwijl Essent je probeert wijs te maken:

De netbeheerder is verantwoordelijk voor correctie en compensatie op netbeheerkosten.

Kortom, te veel betaalde netbeheerkosten krijg je nooit meer terug en als je minder dan 500 m³ verbruikt zul je bij Essent altijd te veel betalen.

Dat rekenvoorbeeld op die pagina is interessant, voor je het weet kom je in een hoger capaciteitstarief doordat ze je SJV gaan corrigeren en zoals je ook kunt lezen kan die vervolgens niet aangepast worden naar je werkelijke verbruik. Dus het is mogelijk dat je b.v. 3600 m³ verbruikt maar toch voor een verbruik van meer dan 4000 m³ moet betalen, dus € 113,33 te veel. Al zou dat een bescheiden 5% van hun klanten overkomen levert ze dat 15,8 miljoen per jaar op.
Ook Liander komt voort uit (conti)nuon.

Met Liander lig ik al een tijdje in de clinch, ik wil graag dat ze bij een controle binnenkort de meterstanden opnemen, maar dat weigeren ze. Ze zeggen:

Liander

Het doorgeven van de meterstanden valt niet onder onze verantwoordelijkheid. Deze standen dient de bewoner/eigenaar zelf door te geven aan de energieleverancier. Wij kunnen hierin dus niet voor een officieel bewijs zorgen.

en;

Wij zijn niet verantwoordelijk voor het opnemen van de meterstanden. Dit doen wij echter voor onze eigen administratie en om te bekijken of de aansluiting nog goed functioneert. Wij mogen de opgenomen standen vanuit hier ook niet communiceren. Dit is vastgelegd in de marktafspraken. Wij kunnen boetes krijgen wanneer wij dit wel doen. Het is de taak van de energieleverancier om de meterstanden bij de bewoner op te vragen.

Terwijl vandebron al jaren weigert de meterstanden op te vragen dan wel te accepteren en keer op keer beweert:

Het fysiek opnemen van de meterstanden is een taak van de netbeheerder.

Ik word niet goed van al die oplichters en hun fans op dit forum, die dit allemaal mede mogelijk maken.

gerbera
door gerbera Feb 12, 2020 om 21:45
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Het fysiek opnemen van de meterstanden is een taak van de netbeheerder..
En dat is dus gedeeltelijk waar het kan dus ook 1 maal per drie jaar.

Kleinverbruik

Meters van kleinverbruiksaansluitingen worden door de netbeheerder zelf opgenomen. Dit gebeurt op afstand als er een slimme meter is geplaatst. Bij de traditionele meter werkt dit anders. De netbeheerder stuurt jaarlijks en minimaal één keer in de drie jaar een meteropnemer langs om de standen op te nemen.

bron