re
door remaegir Jul 30, 2021 om 09:32
Huishouden & energie

Verborgen abonnementen Ziggo

Er blijken verborgen abonnementen te bestaan bij Ziggo, d.w.z. abonnementen waarmee niet geadverteerd wordt.
Ik heb nu Alles in 1 compleet à €70,50 per maand en vind de prijs zo langzamerhand de spuigaten uitlopen,
Ik kijk alleen tv (weinig zenders) en gebruik internet voor social media en nieuws, dus niet voor game doeleinden.
Welk abonnement is nu het voordeligst? (Ik wil niet overstappen naar een andere provider).
En klopt het dat als je een internet only abonnement neemt je er de tv zenders gewoon gratis bij krijgt?

13109 17 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 30, 2021 om 09:36
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, maar dan alleen de zenders waarvoor uw abonnement geldig is. Voor extra zenders zijn aparte aanvullende pakketen. Alles is m.i. te vinden op de site van Ziggo. Bij andere providers is het niet anders.

Aanvullend: hoe dan ook, er zijn providers die essentieel voordeliger ijn met een ook redelijk uitgebreid TV pakket. Die werken dan overwegend nog via KPN aansluiting. Zie bijv. deze info waarmee ik nadrukkelijk niet bedoel dat u daar ook gebruik van zou moeten maken. Rechtsreeks bij de provider is normaliter goedkoper. https://www.prijsvergelijken.nl/start-met-internet-en-tv/  U dient wel altijd voor overstap het huidige contract 'uit te dienen'.

Ki
door Kiekeboetje - Jul 30, 2021 om 09:45
11 Antwoorden / Vragen

Welke pakketten er zijn kun je zien op  https://www.ziggo.nl/alles-in-1  Daar staat ook uitgelegd wat je wel of niet krijgt bij een pakket.

Edit De daar genoemde aanbiedings prijzen zijn alleen voor nieuwe abonnees.

Deze vraag kun je ook stellen op de Community van Ziggo  https://community.ziggo.nl

Gr
door Grunn1 - Jul 30, 2021 om 09:48
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dan neem je alles in 1 start, die kost maar 55,50 per maand.

pi
door piet limburg Aug 2, 2021 om 11:33
232 Antwoorden / 15 Vragen

Het klopt inderdaad.
Zoals u zegt...START  alles in 1  €55,50
Hier zit uiteraard verder geen extra bij.
Belkosten komen er bij en eventueel kosten voor een CI module of receiver.
Zenderaanbod is beperkt.
Heb je al een de receiver of CI module,  is 55.50 het laagste tarief.Lager tarief is mij onbekend,tenzij je zonder internet abonneert...dan is het rond 48 euro....

ro
door ronny530 - Jul 30, 2021 om 10:16
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Het is op de Ziggo site even zoeken maar ik heb het goedkoopste pakket gevonden. Internet start 75 Mb/s plus kabel tv +/_ 50 zenders is met €48,50 per maand de goedkooste optie. Kies op de Ziggo site bij producten voor internet en vergelijken en dan komt internet start als optie naar boven. Een internet only abonnement is niet mogelijk omdat er een actieve kabelaansluiting aanwezig moet zijn u betaald wel voor die kabelaansluiting maar die kosten zijn bij de maandprijs inbegrepen. De tv of tv's dienen wel over een ingebouwde digitale kabel tuner met dbv-c ontvangst te beschikken omdat Ziggo geen analoog tv signaal meer aanbiedt.

tenormin
door tenormin - Jul 30, 2021 om 12:47
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Laat ie fijn zijn. Ziggo zegt dat ik het goedkoopste pakket heb: TV, internet, WiFi en onbeperkt bellen. Was uiteraard veel goedkoper toen ik me bij hen vestigde maar zit inmiddels al aan de ruim €74,00. Vorige maand weer verhoogd in prijs.

Ki
door Kiekeboetje Jul 30, 2021 om 13:26
11 Antwoorden / Vragen

Maar Volop Bellen kost al € 13,- p.m. Bellen of appen met WhatsApp via WiFi kost niets.

rj
door rjw Jul 30, 2021 om 13:32
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Niet iedereen heet Whatsapp.

Ki
door Kiekeboetje Jul 30, 2021 om 13:38
11 Antwoorden / Vragen

Bellen met Signal kan ook. Er zijn heel wat meer WhatsApp gebruikers dan gebruikers van een vaste telefoon en dan ook nog met Volop Bellen abonnement. Dat aantal is echt verwaarloosbaar.

tenormin
door tenormin Jul 30, 2021 om 13:43
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@kiekeboetje, zoals ook @rjw schrijft: ik heb niet eens een mobiele telefoon. Het woord zegt het al: mobiel. En dat ben ik niet. Ik begon in 2016 met Ziggo, uiteraard inclusief "het in de watten gelegd worden" voor nog geen 5 tientjes per maand. Daarna gestaag iedere keer, wat leek, een kleine verhoging. Dus nu ruim €24,00 extra. Mijn inkomen is niet navenant gestegen hoor.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 30, 2021 om 13:12
2042 Antwoorden / Vragen

@RONNY530 geeft volgens mij het correcte antwoord en dat is behoorlijk goedkoper. Aanvullend daarop klopt het dat er vroeger inderdaad nog andere goedkope opties waren maar daar heb ik een tijdje geleden nog eens naar gezocht en die kon ik niet meer vinden.

Ki
door Kiekeboetje Jul 30, 2021 om 13:19
11 Antwoorden / Vragen

Ziggo heeft tegenwoordig ook Internet Only abonnementen, goedkoopste daarvan is dan Internet Start voor 42,50 per maand
https://www.ziggo.nl/internet/internet-only

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 30, 2021 om 14:21
2042 Antwoorden / Vragen

Goeie, hoewel TS aangeeft wel TV de kijken maar misschien is daar via internet ook wel een mouw aan te passen.

rj
door rjw - Jul 30, 2021 om 13:33
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Als je alleen NPO kijkt kan je volstaan met een internet-only abonnement. TV kijken kan dan via de gratis NPO app op een smart tv of via de NPO app op je smartphone in combinatie met een Chromecast. En je vaste telefoon moet je dan weg doen. Goedkoper lukt niet.

panter22
door panter22 - Jul 30, 2021 om 14:44
6599 Antwoorden / Vragen

Hier kun je de pakketten vinden.Aangezien je bij Ziggo wilt blijven, kun je hier uit kiezen
https://www.ziggo.nl/tarieven/pakketten

ro
door ronny530 - Jul 30, 2021 om 14:51
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Ziggo biedt internet only start ook aan maar als losse dienst voor 42,50 euro maar om die dienst te kunnen realiseren is een kabel tv abonnement noodzakelijk en die kost 20,95 op maandbasis. Bij elkaar opgeteld ben je op maandbasis 63,45 euro kwijt en is veel duurder dan een pakketvorm. Zoals ik al aangaf is het goedkoopste pakket internet start plus kabel tv relatief goedkoop omdat in dat pakket ook het kabel tv abonnement is op genomen.

Ki
door Kiekeboetje Jul 30, 2021 om 16:42
11 Antwoorden / Vragen

Volgens mij is dit verkeerde info! Je hoeft bij Internet Only geen abonnement op kabel tv te nemen! Daarom heet het ook Internet Only.

rj
door rjw Jul 30, 2021 om 16:43
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Das war einmal. Tegenwoordig kan je zonder kabel tv abonnement Internet Only nemen. Waar jij naar refereert dateert nog uit de tijd dat ze analoge tv hadden. Die kon alleen worden uitgeschakeld door de kabel fysiek in de verdeelkast los te maken) dus TV zat er altijd bij als je kabelinternet had. Nu ze analoge TV in het museum hebben gezet bieden ze gewoon Internet Only aan. Het enige is dat ze dit nog niet direct in het lijstje producten zetten, maar als je naar beneden scrollt op hun productpagina staan alle mogelijkheden er.

ro
door ronny530 Jul 31, 2021 om 09:07
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Er staat bij internet only niet dat kabel tv inbegrepen is maar in de algemene voorwaarden staat wel dat er kabel tv noodzakelijk is. Of voor kabel tv enkel de aansluiting of een abonnement noodzakelijk is wordt niet duidelijk gemaakt maar Ziggo ziet internet only wel als een dienst die in combinatie met kabel tv afgenomen kan worden. Voor het aangaan van een internet only abonnement is het zaak om goed uit te vogelen wat de werkelijke kosten gaan zijn want als er toch nog kosten voor een basis abonnement bijkomen is men veel duurder uit.

mahadma
door mahadma - Jul 30, 2021 om 18:19
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Abonnementen met verschillende snelheden en opties veranderen geregeld. Ooit via t2 20 mb, nu ziggo 600+mb. Ook het aantal zenders enz veranderd. Vroeg of laat zal er dus niet meer met uw abo geadverteerd worden.

Uw tv moet wel "klaar" zijn om met internet ook naar zenders te kunnen kijken, voor geval als u alleen  internet zou nemen.

Ook zijn de beltarieven en abo's veranderd. Van per tik tot oneindig.

1paul
door 1paul - Jul 31, 2021 om 09:47
3134 Antwoorden / 0 Vragen

als je zoals jij tv kijkt en internet gebruikt zou ik toch eens overwegen om toch over te stappen naar een provider via de kpn kabel, die zijn echt een pak goeiekoper dan ziggo is....

zelf heb ik enkel internet via budget en kijk tv via de npo app en dat werk prima, nooit geen problemen gehad....

justmeagain
door justmeagain Aug 3, 2021 om 00:01
623 Antwoorden / 8 Vragen

Nooit geen is altijd wel!

1paul
door 1paul Aug 3, 2021 om 08:45
3134 Antwoorden / 0 Vragen

LOL

pe
door peterbee - Jul 31, 2021 om 10:30
58 Antwoorden / 5 Vragen

kreeg vorig jaar de tip van een kennis, om Ziggo te bellen, en hun te melden dat je jouw abonnement wilt "verlengen"

Want normaal wordt je bestaande dure abbo stilzwijgend verlengd.

Na wat gesputter en gesteggel ( dan sluit ik wel een nieuw abonnement af op naam van mijn vrouw / kind, en krijg ik daarna ineens wel 3 maanden "welkomstkorting ... " )   bieden ze je dan eerst aan om 3 maanden gratis naar een pluspakket ( porno / sport ) te mogen kijken.  Pas hierna bieden ze je aan je abonnementskosten met 3 maanden te verlagen.  Je zit dan wel weer een jaar aan Ziggo vast volgens mij.

Als je er niet om vraagt, krijg je het ook niet .

Ja, wel je GRATIS snelheidsverhoging op je internet, en 1,5 maand later ( VERRASSING !! ) je tariefvehoging

Ki
door Kiekeboetje Jul 31, 2021 om 10:37
11 Antwoorden / Vragen

Die tariefsverhoging komt door mensen die het onderste uit de kan willen hebben... Want je denkt toch niet dat al die kortingen uit de zak van de aandeelhouders komt?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jul 31, 2021 om 14:11
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als meneer  Aap getrouwd met mevrouw de Beer  elke keer wisselen....
3 maanden korting en modem ontvangen en oude retour.....

Ze veroorzaken dit zelf als je weet en bij de TV gidsen vaak hetzelfde verhaal...
voor ½ geld  gehele jaar of ietsje minder, dan is de TV gids veel   kosten aan zowel de korting als Administratie van  nieuwe en opgezegde kwijt...

En als je geen werkende  06 vermelde  ook geen gezeur.
Of een Prepaid kaartje  en  regelmatig een andere.
En als U mijn Ex kreeg?  (06 nummer...)

Naast  Ziggo & KPN ook voor stroom en  zorgpolissen elk jaar de jaarlijkse welke zullen we nu eens nemen overstappers!

Managers   willen graag nieuwe klanten en kregen deze  overstappers inderdaad binnen maar  wat verdienen ze daar aan?
De vaste klanten die blijven zitten betalen dit toch!

Helaas willen de aanbieders geen Blijf bij ons aanbeiding en   stoppen ze er niet mee.

1paul
door 1paul Aug 2, 2021 om 16:23
3134 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas willen de aanbieders geen Blijf bij ons aanbeiding en   stoppen ze er niet mee.

toen ik verlengde bij budget kreeg ik dus wel netjes een aanbod met weer een korting voor de eerste maanden!!!!

mooimeisje_25395
door mooimeisje_25395 - Aug 2, 2021 om 11:19
30 Antwoorden / Vragen

Heb bij ziggo abonnement 55 euro normaal 53 euro maar 2 euro voor smartkaart
Wel internet en tv meer niet staat ook op de site van ziggo
heb ziggo start

ha
door harrybre - Aug 2, 2021 om 12:03
240 Antwoorden / Vragen

Tsja, de internet aansluitign is moeilijkmvan elders goedkoper te halen.
Voor enkel TV: denk eens aan Digitenne en een satellietschotel.: veel meer zenders, en betere kwalitiet, voor de extra Duitse en Britse ( Astera 28,5 oost). Ik heb 'm zelfs naast Ziggo.

il
door iljaha - Aug 2, 2021 om 13:45
179 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn moeder betaalt bij Ziggo € 33,00 per maand voor (vaste) telefoon (gesprekskosten zitten hierin), televisie en (niet al te snel) internet. Misschien omdat ze dit al 100 jaar heeft en kun je dit pakket niet meer afsluiten, maar het is wel een stuk goedkoper.

jane55
door jane55 - Aug 2, 2021 om 20:22
7 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn zus is pas overgestapt naar Ziggo, de eerste 6 maanden voor 39,95, Start pakket,
daarna 53, 00 euro p.mnd.
Ik zag dat er in haar pakket ook interactieve tv zit, Pauzeren etc, dat gebruikt ze niet, is ze nu ook niet van plan.
Ik heb haar aangeraden Ziggo te bellen, interactieve tv er af laten halen, dat scheelt weer 8,00 ong. Uiteindelijk gaat ze dan 43,00 euro betalen.
Dat is redelijk. Internet Only is volgens mij alleen tv kijken op je pc, tablet, maar dat weet ik niet zeker.
Zoals mijn zus haar abonnement heeft is de goedkoopste. van Ziggo