bi
door bieslook Jul 14, 2010 om 15:13
Huishouden & energie

Vergeelde deuren

Mijn witte deuren zijn inmiddels donkerwit omdat ze vergeeld zijn o.a. door het roken. Weet iemand een oplossing om deze weer wit te krijgen zonder dat ik ze opnieuw moet laten verven. Bij voorbaat dank.

169272 26 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 14, 2010 om 15:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo misty&moos,

Als het alleen verkleuring is door rookaanslag en niet door zonlicht, dan zou ik eens Blue Wonder (van Sorbo) proberen.
Dat neemt veel vuil en aanslag weg.
Let er wel op dat je het na gebruik meteen met schoon water moet afnemen, anders krijg je strepen.

Suc6

poltol
door poltol - Jul 14, 2010 om 15:33
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Lekker afsoppen met schoonmaakazijn.
Of met ammoniawater.

Nawassen met een "gewoon" reinigingsmiddel.

Succes, poltol

wolfenjong
door wolfenjong - Jul 14, 2010 om 18:05
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Het beste kunt een fles St.-Marc express bij de bouwmarkt (gamma het goedkoopst) gaan halen, en dan zien u deuren er daarna weer als nieuw uit.
En om herhaling te voorkomen,is het het beste voor u gezondheid ,en voor u deuren om te stoppen met roken.

Succes er mee.

soepkiep
door soepkiep - Jul 14, 2010 om 18:22
529 Antwoorden / 75 Vragen

doe het maar met dashti ontvetter van de wibra
heb ik ook gedaan flink er op spuiten maar da na goed met een sopje af doen anders krijg je strepen ze zijn als nieuw

de
door deborahlars - Jul 14, 2010 om 18:29
61 Antwoorden / 4 Vragen

een wonderdoekje en een scheutje chloor en allesreiniger in het water
werkt bij mij altijd (ik ben thuishulp)

succes

abarth
door abarth - Jul 14, 2010 om 19:37
845 Antwoorden / 19 Vragen

HG nicotineverwijderaar.
Werkt ook voor de muren.

erik008
door erik008 - Jul 14, 2010 om 20:57
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Nicotine verwijderen lukte mij heel goed met soda.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 14, 2010 om 21:14
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag misty,

Vette rookaanslag verwijderen lukte mij professioneel heel goed met alcohol als b.v. spiritus.

Hardware ERror MAN.

audb
door audb - Jul 16, 2010 om 13:06
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Gewoon afwasmiddel op een vochtigedoek en laten inweken daarna met warm water en een zacht schuur sponje schoon maken.
En na dat alles is gedaan de sigaretten in de vuilnisbak :)

Ro
door Roemer125 - Jul 16, 2010 om 13:22
6 Antwoorden / 5 Vragen

Net klaar ermee. Gewone chloor en desnoods amoniak. Met chloor kun je ook je gewone wit geverfde muren doen. Scheelt weer een pot verf.

roodborstje
door roodborstje - Jul 16, 2010 om 13:38
91 Antwoorden / 71 Vragen

@deborahlars.
Er wordt toch altijd gezegd om samen met chloor geen andere middelen te gebruiken i.v.m. kwalijke dampen etc.!!!!!

pl
door plebpleb - Jul 16, 2010 om 13:59
113 Antwoorden / 60 Vragen

Vergeelde deuren van rookaanslag, kun je 't beste schoonmaken met 'n flinke scheut ammoniak in lauw water doen...De deuren van onder naar boven wrijven met 'n clean master (soort sponsdoekje)...Dan krijg je ook geen strepen op de deuren en hoef je ook niet na te spoelen....
Ooit op de huishoudschool geleerd en 't heeft altijd effect....
Ammoniak is nog moeilijk te verkrijgen..Maar 't is een ideale schoon-
maakspul voor ramen-plafond en witte muren...

ra
door ragdolletje - Jul 16, 2010 om 14:01
30 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=deborahlars schreef op woensdag 14 jul 2010, 18:29]een wonderdoekje en een scheutje chloor en allesreiniger in het water
werkt bij mij altijd (ik ben thuishulp)

succes

Als je microvezeldoekjes bedoelt, dan kan je geen chloor gebruiken, lees het etiket maar!

alarm1233
door alarm1233 - Jul 16, 2010 om 14:01
74 Antwoorden / 4 Vragen

gewoon niet roken helpt ook !!!!!!

soepkiep
door soepkiep - Jul 16, 2010 om 14:08
529 Antwoorden / 75 Vragen

en de deuren al schoon?

re
door red1 - Jul 16, 2010 om 15:59
329 Antwoorden / 1 Vragen

is een optie stoppen met roken iets ? maar alle gekheid op een stokje ,in witte lak of verf ,daar zit de kleur geel oker in en dat maakt meestal de verkleuring .

ha
door hansyvonne - Jul 16, 2010 om 16:40
36 Antwoorden / 8 Vragen

Onvoorstelbaar, wat hier wordt voorgesteld!!
Als je bij mij "thuishulp" zou zijn, dan had ik je de eerste dag al op straat gesodemieterd!!! Weet je wel waar je mee bezig bent? Chloor en allesreiniger bevatten chemischestoffen die niet zomaar bij elkaar kunnen worden gegooid.
Alle risico's voor jou (je weet niet beter), maar ook voor de bewoner die afhankelijk is van jouw hulp ( die weet niet waar 'ie aan is overgeleverd).

=deborahlars schreef op woensdag 14 jul 2010, 18:29: een wonderdoekje en een scheutje chloor en allesreiniger in het water
werkt bij mij altijd (ik ben thuishulp)

succes

soepkiep
door soepkiep - Jul 16, 2010 om 16:42
529 Antwoorden / 75 Vragen

dat klopt ik werk ook bij de zorg maar we mogen niet met gloor werken jij wel???????????????????????

voordeel
door voordeel - Jul 16, 2010 om 17:00
12 Antwoorden / 4 Vragen

Al sinds jaar en dag maak ik schoon met soda en amoniak.
Gewoon een flinke hand soda oplossen in goed heet water, en daarna aanvullen met koud water.
Hierbij een flinke scheut amoniak.
Deuren op de gewone manier schoonmaken met een spons.
en doek.
Nog wel met schoon water, en spons en zeem nadoen.

du
door dubbelzout - Jul 16, 2010 om 17:07
100 Antwoorden / 0 Vragen

Ik alvorens een antwoord te geven eerst alle reacties gelezen. Dat u het effe weet. En mijn antwoord blijkt uit alle voorgaande adviezen: U moet de deuren schoonmaken.

gb
door gb4u - Jul 17, 2010 om 08:00
6 Antwoorden / 1 Vragen

bij een professionele handel in schoonmaakartikkelen,cetamet w15,kopen(is speciaal voor nicotine en roetaanslag),in een sproeiflacon doen en verdunnen met water, al naar gelang de ernst van de vervuiling,heb ik ook gedaan de deuren zijn weer als nieuw,als je sproeit zie je de nicotineaanslag al naar beneden druipen,bij het sproeien gelijk met een doek erbij,(microvezeldoek)anders krijg je lekstrepen,daarna goed afnemen met schoon water.

evt succes

een schoonmaker

robert11
door robert11 - Jul 17, 2010 om 08:24
310 Antwoorden / 25 Vragen

Klinkt gek, maar ik doe de deuren schoon naar eventuele verkleuring met gewoon autopoets! Is wel ff werken, maar de deuren bekomen weer de ouderwets glorie!
Mijn voordeur bijvoorbeeld verkleurd door de zon, regen etc...
De glans is eraf en met de autopoets, is mijn voordeur weer helder en glanzend! Een enorme verschil met de voordeur van mijn buur! De schilder die alle deuren en ramen van de woningbouw een nieuwe lak kwam aanbrengen vroeg ons of wij tussen hun beurten, de deur zelfs een keer geschilderd heb!!!

roodborstje
door roodborstje - Jul 17, 2010 om 12:27
91 Antwoorden / 71 Vragen

@hansyvonne.

Goed zo. Ben ik niet de enige die de thuishulp daarop heeft geattendeerd. Bovendien vind ik dat een goede thuishulp dient te weten dat je niet zomaar verschillende schoonmaakmiddelen bij elkaar mag gebruiken.
Dus die ervaring van de thuishulp zegt mij totaal niets.

Gr. Roodborstje

li
door lieske54 - Jul 18, 2010 om 01:04
4 Antwoorden / 1 Vragen

hallo misty&moos, ben het helemaal met soepkip eens, haal bij de Wibra Dasty ontvetter (Gele vloeistof in spuitflacon) €1,99, en je deuren worden weer als nieuw!!
Na jaren schoonmaken en veel guldens en euro's te hebben uitgegeven aan veelbelovende schoonmaakmiddelen is Dasty van de Wibra gewoon HET schoonmaakmiddel voor mij voor talloze doeleinden: de keuken, radiatoren, deuren, barbecue, het sanitair, w.o. WC en Bad, de fiets, de autovelgen, tapijt, kunststof kozijnen, tuinstoelen, Novilon vloer, gasfornuis en wasemkap enz. Behalve voor ramen en spiegels, want dan blijf je strepen zien.
Inspuiten met Dasty, naspoelen met alleen schoon water en schoon en klaar is Kees.
Ps Ik werk niet bij of voor de Wibra en heb hier geen enkele binding mee. Vertel alleen uit ervaring van mijzelf en familie o.a.met rijwielzaak/werkplaats.

soepkiep
door soepkiep - Jul 18, 2010 om 11:54
529 Antwoorden / 75 Vragen

lieske 54

fijn spul he ik gebruik het altijd
als je gasfornuis vies is ,spuit het er maar op en even zacht met een vaat doekje er over en het is schoon
voor de ramen hebben ze ook fijn spul
ook dasty maar dan die roze fles
voor ramen en spiegels mee schoon maken
en het ruikt ook nog heerlijk

soepkiep
door soepkiep - Jul 18, 2010 om 11:58
529 Antwoorden / 75 Vragen

ook ik werk niet bij de wibra en heb er verder niets mee ik praat ook alleen maar uit ervaring