Cu
door Cusco May 15, 2022 om 19:32
Huishouden & energie

Verhogingen van een 3jarig Dagbladabonnement

In okt 2019 heb ik een compleet dagbladabonnement afgesloten voor 3 jaar voor €68,95 per kwartaal (77 kranten)
Ieder jaar is dat verhoogd, dit jaar naar een bedrag van €78,37.
Kan en mag dat ?     Bij een energiecontract gebeurd dat toch niet ?
Bedankt voor de antwoorden !
Cusco

2999 5 Rapporteer

marita5
door marita5 - May 15, 2022 om 19:54
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Cusco ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/prijzen-en-kosten/prijzen/prijsverhogingen-van-abonnementen

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 15, 2022 om 20:29
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Cusco,

Ik raad u aan om het abonnement op te zeggen na een prijsverhoging.

sw
door swat1500 - May 15, 2022 om 21:05
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Dat kan en mag als in uw contract prijsindexztie is opgenomen. Bij een energiecontract kan dit ook gebeuren als bijvoorbeeld de energiebelasting stijgt.
Dus kijk in uw contract met uw dagblad.

tenormin
door tenormin - May 15, 2022 om 22:35
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@cusco, bij een energiecontract kan dit inderdaad ook niet. Het probleem is dat u bij een krant een drie-jarig abonnement heeft afgesloten en daar, lijkt het, mogen ze wel tussentijds verhogen. Dus geen idee wat er in uw 'contract' staat: tussentijdse verhogingen te moeten accepteren of niet. Wat heeft u al geprobeerd om er vanaf te komen? Hoewel, zal moeilijk worden; tegenwoordig hebben papieren abonnees weinig kans om er vanaf te komen.

Even OFF Topic: iemand enig idee waarom ik dit bericht pas nu in de box krijg? De vraag is van 19:32 uur, krijg hem binnen om 22: 33 uur.

heremietkreeft
door heremietkreeft May 16, 2022 om 09:05
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@TENORMIN, dit is een fenomeen dat ook bij mij met enige regelmaat voorkomt. O.a. gisterochtend was er sprake van een vraag die al in de Nieuwsbrief stond en ca. 2 uur later dan kennelijk 'gepost' bij mij als melding binnenkwam. Het is al wel eens aan de redactie gemeld. Gisterochtend was er overigens wel evebn sprake van fout 503, niet bereikbaar zin van de V&A reactier site m.a.w. een storing.

tenormin
door tenormin May 16, 2022 om 11:38
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Bedankt.

1paul
door 1paul - May 16, 2022 om 11:48
3103 Antwoorden / 0 Vragen

staat er toevallig in het afgesloten kontrakt dat er wel een verhoging mag plaatsvinden met de inflatie? de z.g. inflatiecorrectie, dan mag het dus wel.