p.
door p.drabbe Feb 23, 2019 om 11:30
Huishouden & energie

Verkiezingen

Waarom er verkiezingen zijn? Dit gebeurt om de vier jaar meestal. Drie en een half jaar gaat het kabinet zijn eigen eigenwijze gang en een half jaar vóór de verkiezingen wordt er verduidelijkt door dit kabinet wat er allemaal goed is gegaan tijdens hun regeerperiode. Het is nog niet klaar want zij willen weer vier jaar op het pluche zitten. Aardbevingsschade wegpoetsen, bijzondere verbruiksbelasting (zou jaren geleden al worden afgeschaft) en energiekosten die verkeerd berekend zijn. Ga dan maar net zoals ik stemmen op een tegenpartij. Bijna dagelijks is er een Pinokkio in beeld die ons vertelt dat het wel goed komt. Gele hesjes en schoolkinderen (op de donderdag) die beter beseffen hoe het met ons gaat, zijn meesteal de voorbodes van een anarchie.

1384 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 23, 2019 om 11:46
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Goedemorgen P.Drabbe, Helaas, wij hebben hier geen discussie site: dit is vraag & beantwoord.

simon55
door simon55 - Feb 23, 2019 om 12:05
1556 Antwoorden / 5 Vragen

De tegenpartij van...........................Koot en de Bie ?

aurora1
door aurora1 Feb 23, 2019 om 12:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Van Kooten en De Bie

jo
door jorisw Feb 23, 2019 om 12:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het zou zo maar infiltratie op dit forum door bepaalde partijen kunnen zijn. Er zijn immers genoeg mensen gevoelig voor nepnieuws en als je die op deze manier kan overhalen om op een bepaalde partij te gaan stemmen...

me
door mein33 Feb 23, 2019 om 13:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@jorisw,

Dat zou kunnen, ware het niet dat Ts. geen idee heeft over welke verkiezingen hij het heeft . ;-))

aurora1
door aurora1 - Feb 23, 2019 om 12:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dit een stemadvies?

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 23, 2019 om 12:17
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Geduldig afwachten tot de schoolkinderen en gele hesjes aan regeren toe zijn. Er zal niet zoveel veranderen, oppositie wil ook graag van plaats ruilen.

jo
door jorisw Feb 23, 2019 om 12:58
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Daar zo ik niet zo zeker van zijn dat de jongere generatie geen grote verandering te weeg zou brengen. Dat is vaker gebeurt en kan zo weer gebeuren.

jo
door jorisw - Feb 23, 2019 om 12:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat vaak gedacht wordt dat kabinetten maar hun eigen gang gaan komt vooral omdat er zo weinig mensen zijn die de verkiezingsprogramma's lezen. Als we de VVD keer op keer de grootste partij maken moet je niet raar opkijken dat je behoorlijk stevig VVD beleid krijgt.

PS: je weet dat we binnenkort niet voor een nieuwe Tweede Kamer gaan stemmen? Als ik op sociale media kijk krijg ik de indruk dat een hoop mensen denken dat we kamerverkiezingen hebben. Krijg je zo op stembureaus weer de vraag waarom Geert Wilders niet op de lijst staat (meegemaakt bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen :-))

En nog een aanvullende vraag voor TS: waarom ga jij niet de politiek in om het allemaal beter te doen?

me
door mein33 - Feb 23, 2019 om 12:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Waarom er verkiezingen zijn? Dit gebeurt om de vier jaar meestal. Drie en een half jaar gaat het kabinet zijn eigen eigenwijze gang en een half jaar vóór de verkiezingen wordt er verduidelijkt door dit kabinet wat er allemaal goed is gegaan tijdens hun regeerperiode.

Het zijn nu "GEEN"  parlements-verkiezingen, die jongens en meisjes gaan voorlopig nog even door en zult u nog even met uw topic in de wachtstand moeten.

Het gaat nu om de Provincale-verkieziengen en de verkiezingen voor de Waterschappen !

 Bijna dagelijks is er een Pinokkio in beeld:    Maar in dit geval bent u zelf de Pinokkio en kunt u misschien uw neusje even in de a.s. verkiezingen van 20 mrt. steken.  ;-))

Cookies
door Cookies Feb 23, 2019 om 13:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Maar je kunt er wel voor zorgen dat ze hun meerderheid in de EK kwijt raken.

me
door mein33 Feb 23, 2019 om 13:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dat weer wel, natuurlijk !   ;-)) Maar wat maakt het uit of je door de kat of de hond gebeten wordt, het doet altijd pijn !

va
door vanlotjegetikt - Feb 23, 2019 om 12:58
809 Antwoorden / Vragen

Beste Ts, dit is een consumenten forum/vraag&antwoord. Dus graag dit soort zaken op een discussie platform. Bvd

me
door mein33 Feb 23, 2019 om 13:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 23, 2019 om 15:44
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo P. Drabbe,

Elke verkiezingen zijn belangrijk voor de consument.

Meestal stem ik op de SP bij lokale verkiezingen.

Ik vind,dat Forum voor Democratie het goed doet in Den Haag.

Die scholieren, die onder schooltijd staken voor een beter milieu maken zichzelf belachelijk :ze gingen na afloop massaal uit eten bij McDonald's. ....
Ze zijn gehersenspoeld door de milieulobby.....
Erg gevaarlijk om scholieren voor hun wagentje te spannen.....

Ik vind die Klaver van Groenlinks ook een kontdraaier: hij geeft het kabinet de schuld van de energieprijsverhogingen terwijl hij zelf pleit voor vergroening....

Dus stem met je verstand.

gerbera
door gerbera - Feb 23, 2019 om 16:18
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ga dan maar net zoals ik stemmen op een tegenpartij.

Welke lijst staat U?

gerbera
door gerbera - Feb 23, 2019 om 16:21
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Die scholieren, die onder schooltijd staken voor een beter milieu maken zichzelf belachelijk :ze gingen na afloop massaal uit eten bij McDonald's. ..

Maar ze deden na afloop het afval wel netjes in de daarvoor bestemde bakken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 23, 2019 om 16:50
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Ook gaan veel scholieren weer lekker met het vliegtuig op vakantie......

costnix
door costnix - Feb 23, 2019 om 16:48
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het is hier geen nl.politiek Usenet!
Er zal maandag wel weer een slot op gaan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 23, 2019 om 16:53
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Waarom er verkiezingen zijn, omdat wij een democratisch stelsel hebben met gekozen volksvertegenwoordiging. Rechtstreeks voor tweede kamer, provinciale staten, waterschappoen en gemeenteraden en indirect voor de senaat. Ik zou de vraag kunnen stellen wat dan de tegenpartij van wat is maat als al aangegeven, dit is geen discussieforumwaar meningsverschillen geuit en besproken worden.

Redacteur
door Redacteur - Feb 24, 2019 om 13:43
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Het Kassa-forum Vraag & Beantwoord is voor consumentenproblemen -en vragen. Dit topic valt niet onder deze noemer en wordt daarom gesloten.

De redactie