door 24 Jul 18, 2006 om 22:14
Huishouden & energie

Verkleurd wasgoed

ik zit op het moment met mijn handen in het haar

ik zit met verkleurde wasgoed en weet in hemels naam niet

hoe ik dat er weer uit moet krijgen

ik heb bij de drogist al een middel daar tegen geprobeerd maar het werkt niet

weet iemand nog een tip wat nog wel helpt

101463 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 18, 2006 om 22:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u al een middel vaan de drogist heeft geprobeerd, dan wordt het een moeilijke situatie.

U kunt ook nog eens kijken bij de supermarkt voor doorgelopen was ontkleurder, en zonodig een aantal malen het herhalen, de ervaring die mmee hebt gehad, dat het in twee soms drie moest herhalen, en dan zijn alle doorgelopen vlekken er nog niet echt uit.

Hebt u al op innternet gekeken? "Doorgelopen wasgoed"? Wie weet staat daar de 'gouden tip' bij?

ve
door verwijderd - Jul 21, 2006 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er echt iets wits bij zit kun je ECHFA WIT, dat is bij vergeeld, vergrauwd of bij aangekleurde was te gebruiken en kan je bij het Kruidvat, Etos, Da enz. kopen.

Je zou het ook met Vanish kunnen proberen of kijk eens op www.omaweetraad.nl daar staan ook ontzettende handige tips op.

Ik hoop dat je er wat aan heb en veel succes ermee.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2006 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wit of kleur?

Eventueel is verven ook een oplossing, zelf had ik als man roze onderbroeken gekregen dankzij een trui.....

en nu zijn ze dus donker blauw, tevens die oude Jeans erbij, lijkt nu weer wat nieuwer, dus verven in donkere kleur, maar dan wel de eerste 4 x appart wassen als nieuwe kleren, want het is niet als de fabrieksverf, en blijft meestal langer afgeven.

na verven op 60 graden met azijn wassen houd kleuren beter, en je kleding geeft minder af, en blijft langer op kleur....

ve
door verwijderd - Jul 21, 2006 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Witgoed gewoon apart blijven wassen op 60 graden. U kunt dan Dato gebruiken, dat ik nogal een sterk wasmiddel.

Als er sportkleding bij is, zoals een judopak, moet men wel veel geduld hebben. Of als laatste spoelwater een heel klein beetje bleekwater toevoegen. Maar nooooit als het om syntetische kleding gaat, want dan vergelen de kledingstukken.

Een nachtje weken in een soda-sopje wil ook nog wel eens helpen.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2006 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Verkleuring zeker in wit wasgoed krijg je eruit met Vanisch Oxi extra

White. Misschien de was een paar met deze poeder laten draaien op 90 graden dat heb ik laatst ook gedaan met het witte wasgoed van mijn vader die er per ongeluk een rose doekje bij had gedaan en ik kreeg zijn rose/witte was weer stralend wit !!

Succes

Janny

ve
door verwijderd - Jul 21, 2006 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

steradent (van die pillen om een kunstgebit te reiningen) die werken geweldig.

ik heb al eens een was van een buddy schoon gekregen waar het weer in zat. de slijmerige schimmel stond in de vuilniszakken met was.

de witte t-shirts werken witter dan ze in jaren geweest zijn.

mazzel

ve
door verwijderd - Jul 21, 2006 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste 24, Ik heb even iets voor je nagekeken op 5.10.2004 is hier ook naar gevraagd en toen heeft "jubereva"het volgende antwoord gegeven : dr.Beckmann ontkleurder.

Ik hoop dat je hiermede succes hebt.

Marann

ve
door verwijderd - Jul 21, 2006 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om verkleurd wasgoed weer goed te krijgen kun je (ook voor katoen) WOLWIT gebruiken. Wasgoed wel eerst nat maken en daarna in de wolwit zetten en goed onder laten staan. Bij een verkleuring met ROOD moet het soms een paar keer gedaan worden aangezien dat een moeilijke kleur is. Je kunt er ook mee ontkleuren maar dan krijg je soms een volledig andere kleur, dat lukt nl. niet altijd, verder helpt het prima.

Veel succes.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2006 om 18:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op www.huishoudplaza.nl vind je ook veel nuttige tips over dit onderwerp. Hopelijk heb je er wat aan. Succes!

Groetjes,
Miriam