vo
door vos_1 Aug 5, 2005 om 07:31
Huishouden & energie

Verkleuring van (nieuwe) houten vloer

In januari van dit jaar heb ik in mijn nieuwe huis een houten vloer laten leggen. Het is een "kruising" tussen laminaat en parket, dwz het is een vloer met een kliksysteem, maar met een houten bovenlaag en dus geen kunststof zoals bij laminaat. De kleur is walnoot, een houtsoort waar ik lang naar gezocht heb, omdat ik geen "rode", maar een wat "grijzere" houtsoort wilde. De vloer ligt nu zes maanden, maar inmiddels is de kleur enorm veranderd. De vloer wordt steeds roder, wat ik juist niet wil. Onder een kleed of kast is de originele kleur nog te zien. Ook in de gang, waar bijna geen daglicht komt is de kleur nog redelijk. Ik vind dit abnormaal en vooral ongewenst. Noch op de website (www.kahrs.com), noch op de verpakking, noch door de leverancier is mij hierover iets verteld. Is zo'n verkleuring normaal of kan ik mij met een klacht tot de (Duitse) leverancier wenden?

2347 1 Rapporteer

user123
door user123 - Aug 5, 2005 om 08:18
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Uw klacht moet u indienen bij degene die de vloer aan u heeft geleverd. Juridisch gezien heeft u geen zaken gedaan met de fabriek.

Onder invloed van daglicht verkleurt alles. De mate waarin is alleen verschillend. De vraag is nu op de verkleuring binnen acceptabele grenzen ligt, en dat is zonder het zelf te beoordelen onmogelijk om te bepalen. De vraag is, wanneer het produkt extra gevoelig is voor verkleuren, dit bij de verkoop is gezegd. Waarbij ik direct aanteken dat wanneer u de pakken zelf van een stapel heeft gepakt er geen sprake is geweest van een verkoopgesprek. In dat geval had u zelf ook beter moeten informeren.