door wim braspenning Apr 25, 2017 om 23:15
Huishouden & energie

Verkoop aan de deur

Via het bel me niet register kun je aangeven dat je niet gebeld wil worden door commerciele partijen
Maar hoe zit dit met verkoop aan de deur b.v energiebedrijven je wordt regelmatig benaderd met verkoop praatjes en de meest fantastische aanbiedingen.
kan je ook ergens aangeven dat je door deze partijen helemal niet benaderd wil worden,
Elke keer als er een medewerker van zo,n bedrijf aan je deur staat is zijn aanbieding altijd lager dat van je huidige energieleverancier waar ik toch een beetje mijn bedenkingen over heb.

7632 19 Rapporteer

marita5
door marita5 - Apr 25, 2017 om 23:19
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wim Braspenning ,

Plak een sticker op de deur , klik op de rode regel .

https://kassa.vara.nl/nieuws/bestel-gratis-kassas-bel-niet-aan-sticker

tijger1
door tijger1 - Apr 25, 2017 om 23:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom hebt u een instantie nodig om te voorkomen dat u ergens, wat u dus helemaal niet wilt, mee akkoord gaat?

Ik krijg nooit iemand ongewenst aan de deur, maar zou dat wel het geval zijn, dan zeg ik simpel: dank u, geen interesse, en sluit de deur.

Hetzelfde geldt voor ongewenste telefoontjes, krijg ik ook niet, maar zou het een keer mogen gebeuren, dan krijgen ze hetzelfde te horen: dank u, geen interesse en dan verbinding verbreken.

Hoe moeilijk kan dat zijn?

fa
door familyman - Apr 25, 2017 om 23:26
888 Antwoorden / 1 Vragen

Het meest simpele antwoord wat bestaat: "NEE" zeggen, niets tekenen en de deur dicht doen.
Per defenitie is elke colporteur een leugenaar van het zuiverste water en alleen uit op uw handtekening onder hun contract wat provisie opleverd. De gemiddelde politicus is nog eerder betrouwbaar als de eerste de beste colporteur.

ge
door gewicht Apr 26, 2017 om 19:22
170 Antwoorden / 1 Vragen

Wat te doen, als een politicus colporteert voor zijn partij ?

fa
door familyman Apr 26, 2017 om 19:35
888 Antwoorden / 1 Vragen

Dan wordt ik plotseling doof voor die politicus want die zijn als ze gekozen zijn ook doof voor mij.

hansje klein
door hansje klein - Apr 25, 2017 om 23:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Hoogstens twee zinnen ... en dan afbreken met nee dank u wel

Ik krijg regelmatig mensen aan de deur die een verhaal beginnen ... soms een zielig verhaal, dan weer iets voor de regionale sport, de brandweer, een zieltjeswinner (meestal twee) of iets voor de kleuterschool enz.

Het vervelendste om af te poeieren vind ik jeugdigen, maar inmiddels is dat klaarblijkelijk best lucratief, want er komen er steeds meer. Ze verkopen kaarten, stroopwafels en zelf gebakken koekjes voor een goed doel. Kinderpostzegels? Hier worden toch kinderen misbruikt ... of niet soms?

De enige uitzondering maak ik bij mensen die, tevoren aangekondigd, met een collectebus aan de deur staan.

aurora1
door aurora1 - Apr 25, 2017 om 23:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En voor zoiets opent u helemaal een nieuw account hier? Of bent u alleen om een praatje verlegen?
Bent u niet in staat om aanbiedingen van wat dan ook af te slaan?
Lees eens wat @tijger1 schrijft en dat kunt u maar beter goed in uw oren knopen.

tenormin
door tenormin - Apr 26, 2017 om 02:39
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Hoewel een ietwat late reactie, eerlijk gezegd verbaas ik me over uw vraag. Als u kunt spreken: wat is dan zo moeilijk om, vriendelijk, dank u wel, ik heb geen interesse, maar succes met uw vissen (phishing) te zeggen? Ik lees dat o.a. @tijger1 zoiets nooit aan de deur heeft, ik daarentegen regelmatig. Is geen probleem... , voor mij dan. Zou er zelf niet speciaal een topic over openen, maar ook, gelukkig leven we in een vrij land....

hansje klein
door hansje klein - Apr 26, 2017 om 09:37
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Misschien de voordeur op het nachtslot en de bel uitzetten een oplossing voor contact-angstige mensen?

Iedereen aan de deur is primair op een eigen voordeel uit, dat is zèker, maar alvorens tot actie over te gaan na een verkooppraatje eerst een denkpauze nemen van bij voorbeeld drie dagen lijkt mij een betere oplossing dan zich van de buitenwereld helemaal afsluiten.

Cookies
door Cookies - Apr 26, 2017 om 09:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

TIP: Voordat je de deur open doet, even vragen / kijken of hij een iPad of klembord bij zich heeft. Zo ja, even vriendelijk zwaaien of gedag zeggen naar de man en de deur gesloten laten.

hansje klein
door hansje klein Apr 26, 2017 om 09:56
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... man, òf vrouw ...

Cookies
door Cookies Apr 26, 2017 om 10:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

9 v.d. 10x is het een man. Voor het gemak de andere sekse maar even weggelaten.

me
door mein33 Apr 26, 2017 om 10:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

... man, òf vrouw ...

Vrouwen laat ik altijd binnen, zeker als het er twee zijn en om een glaasje water o.i.d. vragen.  :-()

Cookies
door Cookies Apr 26, 2017 om 10:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ook 70+ vrouwen?

me
door mein33 Apr 26, 2017 om 11:02
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ook 70+ vrouwen?

Ook die, want wij doen nl. niet aan leeftijdsachterstelling en uiteraard alleen maar als (v)echtgenote ook thuis is.;-))

me
door mein33 - Apr 26, 2017 om 10:16
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@wim braspenning,

U weet dus al dat verkooppraatjes in het algemeen en zeker die aan de deur van geen kant deugen en kunt niet zelf verzinnen hoe u zich daar tegen moet wapenen, dan hier enkele opties:

1/ niet open doen als u niemand verwacht. ;-))
2/ open doen en mocht blijken dat het colportage betreft dan vrijwel direct "geen interesse, dank u" zeggen en gelijktijdig de deur sluiten.
3/ Advies van @marita5 opvolgen en de "Nee" sticker bij de bel plakken.

Vul deze aan met de goede raad die u van andere panelleden krijgt en u heeft een overdosis aan mogelijkheden om geen slachtoffer te hoeven worden van colportage list en bedrog.
Helaas is het niet 'wettelijk verboden' om bij u aan te bellen en om te proberen u in de val te lokken, ook niet als u de eerder bedoelde sticker heeft geplakt.  ;-)))

edrick3
door edrick3 - Apr 26, 2017 om 10:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wil je de deursticker downloaden, printen en uitknippen (scheelt je een postzegel)? Dat kan ook! Downloaden kan hier.

simon55
door simon55 - Apr 26, 2017 om 10:46
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Bij mij staat op de deur het volgende

Nee dank U    Geen geleur aan mijn deur    Dus ook geen verkopers  !!!!!!!!!!!    Wij doneren al genoeg !!!!!!!!!!!   Geloven doen we op onze manier   Ik wil geen abonnement         En nergens lid van worden   M n ramen zeem ik zelf    Dus blijf van m n bel af !!!!!!!!!!!
                                                                      Prettige dag verder

Keurig op n a viertje en werkt uitstekelbaars !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

me
door mein33 Apr 26, 2017 om 11:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@simon55,

U heeft dan zeker wel een hele grote voordeur ;-))
Wat is eigelijk een 'uitstekelbaars' , ik kan er op de zoekmachine niets over vinden !!

fa
door familyman Apr 26, 2017 om 11:07
888 Antwoorden / 1 Vragen

A, dus dat zijn je algemene voorwaarden.

simon55
door simon55 Apr 26, 2017 om 11:16
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@mein

Mijn voordeur is twee keer die van U

@familyman

Yeps algemene voorwaarden

me
door mein33 Apr 26, 2017 om 14:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Mijn voordeur is twee keer die van U

@simon55,

Het is/was maar een grapje, voorzover u dat niet mocht hebben begrepen.
Met de hoofdletter 'U', als deze niet aan het begin van een zin staat, wordt iets anders bedoeld en ik voel mij daartoe niet verheven ;-))

simon55
door simon55 Apr 26, 2017 om 15:28
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ben niet gek hoor ben de mediamarkt niet

reflecs
door reflecs - Apr 26, 2017 om 11:10
1859 Antwoorden / 4 Vragen

kan je ook ergens aangeven dat je door deze partijen helemal niet benaderd wil worden,

Nee. Een bel-niet-aan register is er niet gekomen:https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2013/bel-niet-aan-register-moet-komen
Dus zelf maar iets fabriceren of kopen: voorbeelden

re
door red1 - Apr 26, 2017 om 11:50
329 Antwoorden / 1 Vragen

BOEM , EN DE DEUR DICHT

simon55
door simon55 Apr 26, 2017 om 15:29
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Lijkt veel op m n buren die smijten ook zo , maar dat doe ik dan hetzelfde maar dan in de ochtend om 06.15 uur en dan is t weer n week stil

fa
door familyman Apr 26, 2017 om 15:30
888 Antwoorden / 1 Vragen

+ 10 RED1!

li
door linsero - Apr 26, 2017 om 12:22
4 Antwoorden / Vragen

Heb ik ook gehad, bel niet aan sticker. Kreeg ook gelijk geen huis aan huis bladen meer. Stickers lijken op elkaar. Niet over nagedacht.

mjklugt
door mjklugt - Apr 26, 2017 om 16:31
15 Antwoorden / 5 Vragen

Ergens gezien,

Maak een sticker met de tekst:

Geachte aanbeller
als u hier aanbelt om het geloof te verkondigen, of ons iets wil verkopen dan zullen wiju €25,00 per gesprek aanrekenen om naar uw verhaal te moeten luisteren.
U dient dit bedrag vooraf te betalen.
Door hier aan te bellen gaat u akkoord met alle bovenstaande voorwaarden.

mjklugt
door mjklugt - Apr 26, 2017 om 16:34
15 Antwoorden / 5 Vragen

Sorry AUDB had jou plaatsing nog niet gelezen.

ge
door gewicht - Apr 26, 2017 om 19:28
170 Antwoorden / 1 Vragen

Het topic is niks maar de reacties leuk.

johanv1100
door johanv1100 - Apr 27, 2017 om 15:03
63 Antwoorden / Vragen

Mooie score van 18 bijna  meest allemaal gelijke antwoorden op een vraag waar je zelf het antwoord ook wel weet.Tenzij je niet weet hoe een deur open en dicht gaat .Op naar de volgende kinderachtige vraag .