fo
door foy Feb 13, 2011 om 19:11
Huishouden & energie

Verschil in matrassen [koudschuim / binnenvering]

Zijn er grote verschillen tussen een koudschuimmatras[koudschuim HR35] 15 cm en een binnenveringsmatras[4-slags bonell] 17 cm?

Iemand ervaring?

54116 23 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Feb 13, 2011 om 20:48
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Je zou is naar een matrassen zaak moet gaan. heb ik ook gedaan, Ben dus die twee soorten gaan uit proberen en gekozen voor koudschuim matras, mij binnenveringmatras was du 5 jaar oud en er kwamen dus kuilen in. De koudschuim matras nu 3 jaar oud bevalt mij stukken beter.Maar je moet dus wel van een hard de ligging houden, ik heb n.l. veel last man mijn rug dus ik moet wel hard slapen. Hij is nu nog net zo hart als 3 jaar geleden.

gabriele
door gabriele - Feb 14, 2011 om 12:24
107 Antwoorden / 2 Vragen

ten eerste hoe komen de mensen er bij dat je op een hard bed moet slapen als je last van je rug hebt???? ik kan het dus echt niet met 5 ingezakte wervels dus ik weet waar ik het over heb ,op hard bed kan ik niet eens liggen !!!! heb een matras koudschuim met pocket vering en ik slaap er prima op het kan ook met een electric onderstel en is behoorlijk dik waar eerst mijn vorige matrassen lagen ligt naast mij 2 op elkaar anders staat het zo gek ,ben n.l weduwe dus koop ik er geen 2 daar zijn ze wat te kostbaar voor Energie heb ik en daar kun je ook proefslapen thuis dus !!! zie ik heb via internet gevonden en zeet tevreden

le
door lerentier - Feb 14, 2011 om 12:25
10 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben al sinds jaar en dag echte latex van 18 cm en, daaronder, behalve een textiel bescherming, alleen maar houten latten zonder vering.
Een latex matras gaat vrij lang mee, tussen de 5 en 10 jaar, je kunt hem regelmatig omdraaien tussen de winter en zomerkant en wij slapen heerlijk.
Je krijgt de meerprijs voor een echte latex matras terug met je betere slaap.

ir
door irma50 - Feb 14, 2011 om 12:30
6 Antwoorden / 1 Vragen

Betreft de hardheid van een koudschuim matras heb je wel degelijk verschillen. Ik heb 1 maand geleden een koudschuimmatras gekocht, hiervoor had ik een pocketvering en daar krijg je inderdaad kuilen in.
Ook ik heb al 10tallen jaren last van mn rug en vanwege mijn pijn vanwege Fybromialgie kan ik beslist niet op iets hards liggen.
Maar na de 1e dag had ik al resultaat, ik heb de zachte versie en ben zeer tevreden, dus het ligt ook aan de soort rugpijn.
Gewoon even naar een winkel gaan en testen, heb ik ook gedaan.
Er zit een hele goeie in Rotterdam-Zuidwijk.

Mvgr. Irma

gabriele
door gabriele - Feb 14, 2011 om 12:30
107 Antwoorden / 2 Vragen

mijn vorige matrassen waren schrik niet 20jaar dus was wel nodig nieuwe en deze mag je niet keren wel kun je boven dek wassen zit met ritssluiting vast ,maar ik merkte echt wel het verschil en slaap iedere nacht door zonder pillen of zo en geen rugpijn met opstaan dus ! dat is het voornaamste

mi
door michael37 - Feb 14, 2011 om 12:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal eens met een bezoek aan een goede matrassenzaak. Een binnenveringsmatras die na 5 jaar kuilen geeft heb ik nog nooit van gehoord in 50 jaar dat was een hele slechte kwaliteit. Maar ik ben na uitgebreid onderzoek bij pysiotherapeuten,artsen ivm slaapproblemen een jaar bezig geweest. Zoiwel de fysio als de artsen vertelden mij dat een goede boxspring of binnenveringmatras altijd aan te raden is boven koudschuim. Dit komt vnl. omdat traagschuim en dat is kopudschuim je lichaam tegenhoud om regelmatig te draaien en at is nu net wat het menselijk lichaam moet doen. Het schijnt dat ook de koudschuimrage alweer voorbij is omdat het ie ieder geval voor zijligging niet al te hard moet zijn en je regelmatig moet kunnen keren. Probeer maar eens 7 uur in dezelfde houding te blijven.... bv in een vlieftuig. Met andere woorden ga van je eigen gevoel uit iig geen waterbed dat is het slechtste maar zelf heb ik het gevonden. Probeer maar eens een goed matras zoals bv een Pulmann met een lattenbodem of boxspring eronder en je wilt nooit meer anders, dat is althans mijn mening. De echte topmerken en onderzoekers zijn trouwens ook deze mening toegedaan. Informaar maar eens goed! Succes.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 14, 2011 om 12:38
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zo ziet u meningen verschllen en lichamen ook, Ik geef hier dus mijn mening u moet zelf ondervinden wat voor u gunstig is.
Dus volg het advies op wat dus gegeven wordt ga na een goede bedden zaak en probeer maar dat is toch maar een moment u zou eerst eens een proef periode kunnen vragen voor dat u besluit.

ra
door ragdolletje - Feb 14, 2011 om 12:42
30 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zelf geef als rugpatiënt ook de voorkeur aan een latex matras en in een goede beddenspeciaalzaak zal men je goed informeren.
Met binnenveringsmatrassen kan het zijn dat als je steeds op dezelfde plek ligt, je na verloop van tijd inderdaad slappe veringen krijgt en deze kunnen ook het ligcomfort verminderen.
Ik ken een verhaal van iemand die geen rugpatiënt is maar steeds met ernstige rugklachten opstond. Nadat er in het ziekenhuis geen afwijkingen gevonden waren werd een nieuw matras geadviseerd en voila, alle pijn was verdwenen. De arts vermoedde dat een veer op een zenuw/ spier drukte en dat dat die pijn heeft veroorzaakt.
De nieuwe generatie Latexmatrassen hoef je niet meer te keren. hoogstens voeteneind aan het hoofdeind leggen. Ons matras mag je niet eens keren.
En deze matrassen zijn een zegen voor mensen met een slechte rug omdat deze je holtes perfect opvullen en je rug heel goed ondersteunen.
Gewoon uit gaan proberen, niet bij een Leen Bakker of zo, maar bij een beddenspeciaalzaak!

mi
door michael37 - Feb 14, 2011 om 12:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

We zeggen eigenlijk allemaal ga naar een "Goeie" matrassenzaak en probeer ze allemaal uit, maar doe dat 's ochtends en niet aan het eind van de dag wanneer je moe bent ! De verhalen over dat binnenveringsmatrassen hun confort en of vering kwijt raken of minder worden is absoluut niet waar maar misschien bij hele goedkope matrassen. Vergis je niet matrassen tussen de 500 en 1000 euro zijn eerder regelmaat dan uitzondering en gaan niet 5 jaar maar 10 tot 15 jaar goed mee omdat ze het vocht goed doorlaten !Alle topmerken verkopen dit soort systemen, lees ook de consumentgids ! Kwaliteit is belangrijker dan het systeem en iedereen kan op een ander systeem lekkerder liggen maar of dat beter is? Ik heb in mijn matras een bovenlaag van latex zitten met daaronder paardenhaar en dat slaapt voortreffelijk. Maar nogmaal ieder voor zich. Wanneer je transpireert (maar dan gemiddelt) dan raad ik materialen als koudschuim en volledig latex af want die absorberen minder vocht. Het is een aardige studie wanneer je zoals ik een slaapprobleem en een slechte rug heb. Dus geen enkel advies van ons is zaligmakend en laat je niet teveel beinvloeden, maar probeer !!

toon59
door toon59 - Feb 14, 2011 om 13:10
40 Antwoorden / 7 Vragen

Wij slapen op een traagschuim matras Solar van Leen Bakker,
90x200 199,00 euro en wij zijn dik tevreden, even wennen.
Ik weeg veel (100 kg) en mijn man heeft MS.

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Feb 14, 2011 om 13:14
73 Antwoorden / 6 Vragen

Hier nog iemand met erge rugklachten...
M'n matras op een gegeven moment moeten vervangen omdat ik er niet meer op kon liggen, werd de pijn alleen maar erger. Heb toen een latex matras gekocht maar enkele jaren later was dat ook niet optimaal meer.
Na een nachtje op een tempur matras geslapen te hebben (logeren) ging er een wereld voor me open! De pijn trok weg terwijl ik op bed lag, was echt geweldig! Nu was tempur voor mij onbetaalbaar, maar heb toen een matras besteld bij MediComfort: http://www.medischmatras.nl/ --> deze verschillen iets van tempur: gootjes voor vochtafdrijving en een andere dichtheid zodat het zich sneller aan je eigen temperatuur aanpast, waar tempur dus langer harder blijft als de slaapkamer heel koud is. Tempur matrassen gaan over het algemeen wel weer wat langer mee.
Wel ook het op maat gemaakte kussen erbij besteld want met een normaal kussen krijg ik op dit matras nekklachten, vorige kussen was te hoog omdat ik dus nu dieper in het matras zakte.
M'n therapeute adviseerd de matrassen van MediComfort nu ook aan diverse patienten.

Maar zoals eerder al aangegeven, het verschilt per klacht. M'n vader heeft ook wat aan z'n rug maar moet juist op een hard matras slapen.

Ook een voordeel van het traagschuimmatras van MediComfort is dat je gratis 14 dagen kan proefslapen. Normaal kan dat vaker ook wel maar dan moet je het plastic erop laten zitten. Bij hun dus niet, omdat hun wel snappen dat je een matras pas goed kan testen zonder het plastic erop.

Qua omdraaien is het alleen voeteneind/hoofdeind wisselen. Slaap nu sinds de zomer van 2007 op deze en kan je vertellen dat ik niet verwacht ooit nog een ander type matras te willen!

Ik werk overigens niet voor MediComfort hoor, ben gewoon een hele tevreden klant. Service is geweldig en het matras en kussen dus ook. Telefonisch goed berijkbaar en wat ik ook erg fijn vond is dat ze het matras dus gratis komen bezorgen en voor je op bed leggen, wel zo handig voor iemand met rugklachten ;-)

va
door vanam - Feb 14, 2011 om 13:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb pockevering matrassen van Ikea. Na korte tijd ontstonden aan de kant van in- en uitstappen een kuil. Gevolg: tijdens het slapen zak je in de kuil.

gabriele
door gabriele - Feb 14, 2011 om 13:29
107 Antwoorden / 2 Vragen

MediComfort is een broertje vanEnergy matrassen

ka
door katja54 - Feb 14, 2011 om 13:31
54 Antwoorden / 8 Vragen

Ik ben 30 jaar getrouwd geweest en in al die jaren heb ik op verschillende matrassen gelegen omdat ik elke ochtend op stond met pijn in mijn rug.
Ik werd ook regelmatig wakker midden in de nacht omdat mijn heupen zeer deden en ik mij dan om moest draaien.
Na mijn scheiding heb ik een gestabiliseerd waterbed gekocht en ik heb nergens meer last van.
Als ik een nacht bij iemand anders doorbreng en dus op een ander matras lig heb ik dezelfde klachten als vroeger.

he
door henkiehoempa - Feb 14, 2011 om 14:15
34 Antwoorden / 3 Vragen

Enkele adviezen uit m'n vroegere vakgebied: Koudschuim-polyether gaat zeker drie keer langer mee dan gewone polyether. Dit heeft te maken met een ander chemisch proces tijdens het produceren. De opbouw van koudschuim bestaat naast andere grondstoffen uit rechtopstaande cellen, waarvan de veerkracht veel langer meegaat. Ideale combinaties voor goede matrassen zijn: koudschoum met een kern van binnenvering of pocketvering. Ook latex, gecombineerd met een pocketvering in de kern voldoet zeer goed. Ik hoor ook redelijke verhalen over traagschuim, hoewel dat erg warm schijnt te zijn omdat het minder goed ventileert.
Ervaring met een waterbed heb ik niet, maar het lijkt me wel wat.
Een matras moet zich aanpassen aan je lichaam (gewicht) en niet andersom. Hoe goed een matras ook is, binnen 7 á 10 jaar zul je deze toch moeten vervangen.
Dit geldt niet voor een waterbed, omdat je deze "vulling" zelf op peil kunt houden.

traporgel
door traporgel - Feb 14, 2011 om 15:25
191 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=katja54 schreef op maandag 14 feb 2011, 13:31]Ik ben 30 jaar getrouwd geweest [...]

begrijp ik dat ja ne een echtscheiding lekkerder slaapt? :-)

an
door annasophia - Feb 14, 2011 om 16:33
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een druk verlagend matras....weet niet of ik het merk mag noemen... maar heb een wervelkanaal stenose.. en dit matras is zo heerlijk, je betaald er wel iets meer voor,maar is de moeite waard...
daarbij heb je een proef-periode... doen!!!!!!!

fikfeeks
door fikfeeks - Feb 14, 2011 om 20:38
16 Antwoorden / 6 Vragen

Je kunt doen wat ik gedaan heb.Ga naar Ikea ( of een andere beddenzaak) en trek daar een paar uur voor uit.Laat je niet afleiden door verkopers maar ga gewoon lekker 15 minuten op ieder bed ( wat je meteen lekker vind liggen) liggen tot je een matras gevonden hebt waar je echt lekker op ligt.
Iedereen is anders en reageert anders op een matras.Het matras waar mijn man heerlijk op slaapt vind ik een ramp.

griegvier
door griegvier - Feb 14, 2011 om 22:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=annasophia schreef op maandag 14 feb 2011, 16:33]Ik heb een druk verlagend matras....weet niet of ik het merk mag noemen... maar heb een wervelkanaal stenose.. en dit matras is zo heerlijk, je betaald er wel iets meer voor,maar is de moeite waard...
daarbij heb je een proef-periode... doen!!!!!!!

Annasophia, ik ben benieuwd naar het merk matras waarover jij het hebt. Zit zelf ook met zo'n stenose, ben naarstig op zoek naar een goed matras dus ik kan wel een tip/merk gebruiken. Zou je me het merk willen noemen|?

in
door ink - Feb 14, 2011 om 23:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vanam schreef op maandag 14 feb 2011, 13:25]Ik heb pockevering matrassen van Ikea. Na korte tijd ontstonden aan de kant van in- en uitstappen een kuil. Gevolg: tijdens het slapen zak je in de kuil.

Als het sultan matrassen zijn van Ikea en je hebt de bon nog dan heb je 25 jaar garantie. Ga met die bon en de klacht naar de Ikea, zij geven je een formulier wat je in moet vullen. Dan komt er iemand van een onafhankelijk bedrijf kijken. Grote kans dat je nieuwe matrassen krijgt!

an
door annasophia - Feb 15, 2011 om 11:19
14 Antwoorden / 0 Vragen

Griegvier,

merk matras Night-line...voorzien van 7 comfort zones-ingeboude luchtkanalen.. je kunt het zoeken bij google.

kan het je aanbevelen, want ik heb geen pijn en slaap prima...
Hoop je hiermee van dienst te zijn geweest.

an
door annasophia - Feb 15, 2011 om 11:21
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=griegvier schreef op maandag 14 feb 2011, 22:59][quote=annasophia schreef op maandag 14 feb 2011, 16:33]Ik heb een druk verlagend matras....weet niet of ik het merk mag noemen... maar heb een wervelkanaal stenose.. en dit matras is zo heerlijk, je betaald er wel iets meer voor,maar is de moeite waard...
daarbij heb je een proef-periode... doen!!!!!!!

Annasophia, ik ben benieuwd naar het merk matras waarover jij het hebt. Zit zelf ook met zo'n stenose, ben naarstig op zoek naar een goed matras dus ik kan wel een tip/merk gebruiken. Zou je me het merk willen noemen|?
Nicht-line-traagschuim nasa.21 cm hoog zie anders op google...succes

lindawouter
door lindawouter - Feb 21, 2011 om 10:00
6 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn zeer tevreden over de matrassen van energy+.
De duitse uitvoering is wat harder dan de gewone uitvoering( zeggen ze, wij hebben de gewone niet uitgeprobeerd) en het bevalt ons uitstekend!!
Het kussen vind ik wat plat, maar ligt wel lekker.
De service is zeer goed!! We hebben één keer moeten laten omruilen omdat we besloten een groter bed te kopen en dit was geen probleem..

http://forum-nl.energy-plus.info/2010/10/15/duitse-versie

m.vr.gr.