hehaha
door hehaha Mar 18, 2017 om 20:00
Huishouden & energie
Vervangen lamp

Een wandlamp in de douche is stuk. Hoe vervang ik die (de linkse)? Aan elke zijde zit een lamp, maar ik heb geen idee die hoe ik het witte matglas deel losmaak... Je kunt ze wel draaien en er een stukje uittrekken maar niet helemaal.... Iemand een idee hoe ik het glas kan losmaken?

plaatje maakt hopelijk meer duidelijk

2339 8 Rapporteer

Topantwoord

ne
door neodutchio - Mar 18, 2017 om 21:18
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Waarschijnlijk zit die gewoon met een klemring vast. U zou dan het glas eruit kunnen trekken. Geeft wat weerstand, maar zou moeten kunnen. Andere optie is kijken of er wellicht een klein inbusboutje in het ronding zit in het midden.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Mar 18, 2017 om 22:14
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Is mogelijk een bajonetsluiting, glas van u afdraaien en voorzichtig trekken tijdens het draaien.

aurora1
door aurora1 - Mar 19, 2017 om 01:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mijn reactie van uren geleden blijkt opeens verdwenen te zijn.
Die was:
lamp van de muur halen;
in de gebruiksaanwijzing kijken;
vragen in de winkel waar de lamp gekocht is.

aurora1
door aurora1 - Mar 19, 2017 om 01:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen
marita5
door marita5 Mar 19, 2017 om 10:05
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@aurora1 , dit is een probleem van de site ,  is al de derde vraag waarbij ik zie dat u alleen gereageerd heeft , en ik de vraag niet krijg . geen e-mail melding , vraag was ook niet te zien op mijn avatar .

sjjoppy
door sjjoppy Mar 19, 2017 om 10:28
7156 Antwoorden / 3 Vragen

@@ De titel is enigszins anders dus vandaar nogmaals geplaatst. Geen probleem van de site.

reflecs
door reflecs Mar 19, 2017 om 10:46
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Blijkbaar staan er (nu ?) sommige vragen wel bij http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/zoeken/215,216,217,218,219,220,221,222,223,224/Nieuwe%20vragen/ en niet bij http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/ Recent geplaatst. Ook na het beantwoorden verschijnen ze niet bij Recente vragen.

marita5
door marita5 Mar 19, 2017 om 10:57
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Sjoppie , dit is wel een probleem van de site , ik heb dit een aantal weken geleden bij de redactie gemeld , zij vonden dit ook vreemd zouden dit doorgeven aan de techneut , sommige vragen zijn niet te zien op mijn avatar / of staan niet bij recente vragen , maar kom ik ze per toeval tegen bij zoek een vraag .

hehaha
door hehaha Mar 19, 2017 om 11:03
10 Antwoorden / 13 Vragen

ik zag de vraag niet doorkomen, daarom nogmaals geplaatst.

tenormin
door tenormin Mar 19, 2017 om 11:13
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Krijg ook geen vragen (en antwoorden op avatar) te lezen. Soms wel, vaak niet. Als ik 's-morgens de PC aanzet: geen vraag te bekennen, maar ga ik op zoek, jawel, zijn er toch nieuwe vragen. Zo krijg ik ook zo nu en dan (de redactie weet ervan) de Nieuwsbrief in de SPAM box. Maar ook dat: niet altijd. Dus het moet aan de site liggen.

sjjoppy
door sjjoppy Mar 19, 2017 om 11:16
7156 Antwoorden / 3 Vragen

@hehaha, geen zorg, uw eerdere vraag is al verdwenen.

hehaha
door hehaha - Mar 19, 2017 om 11:05
10 Antwoorden / 13 Vragen

Blijkt inderdaad een kwestie van hard eraan trekken, klemring en bajonetsluiting klinken zeer to the point : ) Dank voor de reacties

hansje klein
door hansje klein - Mar 19, 2017 om 11:08
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Mogelijke bevestigingstechnieken ...

1 - u ziet een schroefdraad aan het glas: linksom losdraaien
2 - glas zit een beetje los, draait links- en rechtsom rond: veerklem, glas horizontaal met druk eraf trekken
3 - het glas zit muurvast: schroef of boutje aan de armatuur zoeken en losdraaien

O.K. zie dat het de variant-2 is geweest. Vreemde constructie waarbij het glas best heet zou kunnen worden en de lampjes vroeg kapot kunnen gaan.

Topantwoord

na
door nabila - Mar 19, 2017 om 14:57
5 Antwoorden / Vragen

Je draait het schroefdraad los, trekt het eruit en dan kom het los van de klemring. Succes! doe je er wel een ledlamp in, schijnt eneorm te schelen in energieverbruik! Kwam het toevallig tegen toen ik op zoek ging naar handige[edit, commerciële of promotionele links niet toegestaan -redactie]

Succes!

gerbera
door gerbera Mar 19, 2017 om 15:33
7348 Antwoorden / 14 Vragen

het probleem was om 11.05u reeds opgelost.

reflecs
door reflecs Mar 19, 2017 om 15:38
1859 Antwoorden / 4 Vragen

En hou eens op met spammen!

ha
door halex Mar 19, 2017 om 16:08
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Donder op met je gespam, idioot.

Topantwoord

ja
door janf43 - Mar 19, 2017 om 18:30
733 Antwoorden / 0 Vragen

Het glas zit over een verende constructie. Gewoon wat wrikken en lostrekken.