kn
door knuusjke Dec 21, 2010 om 16:23
Huishouden & energie

Vette luxaflex

Mijn luxaflex in de keuken is zo vet dat het erg lastig is om dit schoon te maken.
Nu dacht ik om het in de badkamer te doen, maar ben bang dat dit niet goed voor de touwtjes is die er doorheen lopen.

Wie o wie heeft hier een goede ,,oplossing,, voor?

21696 9 Rapporteer

vladja
door vladja - Dec 21, 2010 om 16:43
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als je een "gewoon" schoonmaakmiddel gebruikt zoals afwasmiddel, allesreiniger bijvoorbeeld, is er niets aan de hand. Geen zware bleekmiddelen gebruiken en geen soda bij aluminium luxaflex. Alu + soda gaat niet goed samen.

Hier leggen we ze languit in de tuin op de tegels op een strandlaken en dan sop van allesreiniger met een zachte bezem (is beter voor je rug) schoonmaken. Strijk vanuit het midden naar de zijkanten, niet andersom, dan kunnen beschadigen makkelijk optreden.

Vladja

kn
door knuusjke - Dec 22, 2010 om 09:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

Vladja, helaas geen tuin en klein balkon.ga toch in badkamer proberen
met een allesreiniger.

argusvlinder
door argusvlinder - Dec 22, 2010 om 10:27
37 Antwoorden / 35 Vragen

Hoi Knuusjke
Een heel fijn karweitje, heb je een mogelijkheid om hem op te hangen in de badkamer bijv.????
Zo ja, neem een plantenspuit met warm water en wasmiddel voor de wittewas lekker inspuiten en laten inwerken en goed afspoelen met warm/heet water dan droogt het gemakkelijker, daarna weer ophangen en met een doekje nog even nadrogen (zelfs de touwtjes zijn dan weer helemaal schoon).
Deze tip stampt voor mij uit mijn rookperiode schaamde mij altijd diep als je zag wat er voor vies water afliep.
Veel poetsplezier!!!!

pino123
door pino123 - Dec 22, 2010 om 11:32
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Heet water, plantenspuit, water en ammoniakoplossing, luxaflex goed inspuiten, daarna afspoelen met water en afnemen met een beetje allesreiniger. Daarna touwtjes (als ze wit zijn) even in een glas met bleekmiddel leggen (let wel op je kleding).

vladja
door vladja - Dec 22, 2010 om 12:11
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als je een bad hebt, laat dat dan met zo heet mogelijk water met allesreiniger vollopen en laat de luxaflex "latje" voor "latje" golvend over de breedte van het bad erin inzakken. Niet te snel anders plakken ze aan elkaar. Nachtje laten inweken en de helft van het werk gebeurt zonder enige inspanning.

Vladja

an
door annemiekh - Dec 27, 2010 om 08:42
7 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook luxaflex in de badkamer en bij ons is het geen probleem. Vocht van de badkamer is natuurlijk heel anders dan de de damp / geur die bij het koken onstaat. In de keuken zou ik het dan ook niet adviseren.

vladja
door vladja - Dec 27, 2010 om 10:20
8293 Antwoorden / 27 Vragen

annemiekh,

Ze hebben al luxaflex in de keuken en willen deze schoonmaken. Nergens staat dat zij ook luxaflex in de badkamer hebben, ze willen de keuken-luxaflex daar schoonmaken.

Vladja

invalide
door invalide - Dec 27, 2010 om 10:51
787 Antwoorden / 5 Vragen

Kunststof of Aluminium?

Kunststof kan warm, en aluminium heet dus afhankelijk van het materiaal kun je een warme douche gebruiken want warm water reinigde redelijk het vet dat warm oplost en weggeblazen word door de hete waterstraal.

De allesreiniger indien er geen Chloor in zit gebruiken en laten weken.
Dus kijk eerst wat er in zit.
Ik gebruik hiervoor een oude Glassex spuit voor dun en gelijkmatig verdelen en dan met afwasborstel in poetsen.

Bij de afhaalchinees was het ook zo vet en daar lukte het ook en ik hoop dat Uw keuken minder vet was....

Als je twijfel over de allesreiniger kun je ook ontvetter kopen, maar die zal bij water eerder weg spoelen.
Die moet je op droge spuiten, laten weken en dan met warm water weg spoelen.
Ontvetters bevatten nooit chloor dus veiliger voor dit soort werk.

lu
door luxaflexman - Mar 30, 2014 om 18:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

bij lamelcleaning nederland hebben wij een schoonmaakmiddel , speciaal voor luxaflex producten gekocht. Hier maak je het goed mee schoon. Het voordeel van dit spul is dat de luxaflex niet snel meer vuil wordt door het antistatische middel dat er in zit.