elisahgirl
door elisahgirl Oct 21, 2021 om 23:11
Huishouden & energie
Vibrerende wonig...HELP!

Een half jaar geleden heeft mijn huurbaas het appartement boven mij gerenoveerd.

Op het moment dat de nieuwe bovenbuurman introk, merkte ik meteen een gigantisch geluids verschil.

Dat niet alleen, maar letterlijk bij iedere stap die hij zette, trilde/vibrerende mijn gehele appartement.

Dingen vielen non stop om, lijstjes van de muur enzovoort. Maar het ergste vond ik nog dat ik een half jaar lang, echt iedere nacht meermaals wakker schrok doordat mijn hele bed schudde.

Hier heb ik meermaals bij mijn huurbaas over geklaagd, zijn excuus was destijds dat hij echt niet de vloer ging open trekken omdat hij net ingetrokken was. Hier had ik enigszins begrip voor.

Maar nu is hij net verhuisd. In mijn perspectief de uitgelaten kans om het probleem op te lossen, voordat er nieuwe bewoners intrekken.

Destijds opperde ik de eventuele oorzaken:
het laminaat te strak tegen de muur,
niet de juiste ondervloer.

Over de ondervloer zei hij meteen dat het dezelfde was als voorheen. Waarop ik antwoordde dat het nu wel ander laminaat op lag. En dat het dus mogelijk kon zijn dat er nu dus een andere onder moest.

Over het laminaat te strak tegen de muur, stuurde hij vandaag twee fotos als bewijs dat het dus niet te strak lag. Waarmee het voor hem een gedane zaak was. Terwijl het voor mij een teleurstelling was, aangezien dit makkelijk opgelost kon worden. Maar als dat het niet is, wat dan wel?!?

In het kort gezegd, mijn huurbaas neemt mijn klachten nooit echt serieus. Hij wuift ze altijd weg. En ik kan heel veel hebben, maar het gebonk, de continue vibraties, hebben ervoor gezorgt dat ik standaard mentale & echt fysieke klachten heb, waarvan voorheen nooit sprake was.

WAT MOET IK DOEN OM DIT OP TE LOSSEN?!

EXTRA INFO
-het huis is van zichzelf super gehorig, echter was er voorheen nooit sprake van trillingen.
-het voelt alsof de tussenruimte nu als een soort klankkast/versterker werkt.
-het voelt alsof het geluid vanuit de tussenruimte in het plafond door naar de muren gaat.
Hier is het geluid dan ook echt extreem. Soms moet ik gewoon op een stoel net voor mijn bank gaan zitten, anders doet het letterlijk zeer aan mijn oren. Nou ben ik aardig wat herrie gewend, maar het lijkt wel of vooral de trillingen mijn gehoor aantasten.

Bij voorbaat dank voor jullie tips & advies

5845 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 21, 2021 om 23:24
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien ook iets voor MR. Frank visser doet uitspraak. Vanavond ook een item over geluidsoverlast, waar de eiser trouwens verloor; het lag aan zijn oren, getest door connaiseurs, maar probeert u dit ook eens:

https://kijkers.tv/aanmelden/sbs6/wordt-u-al-geholpen

elisahgirl
door elisahgirl Oct 22, 2021 om 00:48
Antwoorden / 2 Vragen

Ja ik zat daar zelf ook al aan te denken. Mr visser of de rijdende rechter. Deze optie is zeker niet uitgesloten!

tenormin
door tenormin Oct 22, 2021 om 08:28
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@elisahgirl, Mr. Frank Visser (of 1 van de andere twee anderen) is dagelijks te bekijken, dus veel meer kans, dus veel vlugger dan Rijdende Rechter; de laatste zendt 2x per jaar een reeks uit. Succes.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 21, 2021 om 23:50
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Elisahgirl,

Neem contact op met de Woonbond, klik op de volgende link :

https://www.woonbond.nl/huurderslijn

elisahgirl
door elisahgirl Oct 22, 2021 om 00:49
Antwoorden / 2 Vragen

Ooh bedankt!
Deze kende ik nog niet!
Ga ik zeker doen!

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 22, 2021 om 11:50
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Medn zal wel vragen of u lid wil worden.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 22, 2021 om 05:36
7156 Antwoorden / 3 Vragen

U verkeert al lang in een woonsituatie die u niet bevalt, is verhuizen zoals bij een eerdere  vraag  van u is voorgesteld niet beter voor u?
Een oplossing lijkt er niet in te zitten.

elisahgirl
door elisahgirl Oct 22, 2021 om 15:33
Antwoorden / 2 Vragen

Ik woon in Arnhem, maar ik sta helaas onderaan de urgentie lijst. Ik bekijk wekelijks het nieuwe aanbod maar helaas ben ik nog niks tegen gekomen wat voor mij betaalbaar is / waar ik voor in aanmerking kom.

sjjoppy
door sjjoppy Oct 22, 2021 om 16:09
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Jammer, toch maar geduld hebben.

1paul
door 1paul - Oct 22, 2021 om 09:34
3101 Antwoorden / 0 Vragen

vraag de verhuurder eens of hij ermee akkoord gaat een onafhankelijke bouwkundige naar deze zaak te laten kijken goedvind!

betaal deze desnoods zelf maar wie weet komt de oorzaak aan het licht, kan me zo maar voorstellen dat er ergens een (draag)muur is weggehaald tijdens de verbouwing of eende welke versteving ook die er niet uit mocht!!!!

elisahgirl
door elisahgirl Oct 22, 2021 om 15:36
Antwoorden / 2 Vragen

Door een andere reactie heb ik dit vermoeden nu ook. Ze hebben een trap verplaatst. Ik ga dit zeker doen! Bedankt

1paul
door 1paul Oct 23, 2021 om 09:29
3101 Antwoorden / 0 Vragen

je zult wel de medewerking moeten hebben van de bovenburen uiteraard zodat de bouwkundige daar ook even rond kan kijken....

probeer het daarom in overleg met de verhuurder te doen, met stroop vang je altijd meer vliegen immers....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 22, 2021 om 11:55
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Gelet op de veelheid problemen die u al had, ken u deze: https://www.huurcommissie.nl/onderwerpen/onderhoud-en-gebreken/ en anders lijt het mij nu toch een kwestie van advies vragen bij: Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

elisahgirl
door elisahgirl Oct 22, 2021 om 15:37
Antwoorden / 2 Vragen

Super bedankt!

ro
door ronny530 - Oct 22, 2021 om 12:21
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Als de laminaatvloer niet juist is gelegd dan kan dat geluidsoverlast wel verklaren maar het vibreren, zaken die omvallen, lijstjes die van de muur af vallen en het schudden van uw bed kunnen niet door een niet juist gelegde laminaatvloer veroorzaakt worden omdat die geen deel van de gehele woning constructie uitmaakt. Ik weet niet of er bij de renovatie tussenmuren zijn verwijderd of verplaatst maar als dat zo is dan kan de gehele construtie van het gebouw onstabiel worden en dan is er meer aan de hand dan enkel de laminaatvloer.

Gr
door Grunn1 Oct 22, 2021 om 12:59
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zoiets had ik ook al maar lees eens de vorige vraag van ts over haar woning. De link staat in het antwoord van Sjoppy en je zal met verbazing lezen wat de huisbaas allemaal heeft gedaan.

ro
door ronny530 Oct 22, 2021 om 13:09
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Klopt dat er eerder al problemen waren maar ik dacht dat het een nieuwe vraag betrof en de historie niet kende.

elisahgirl
door elisahgirl Oct 22, 2021 om 15:30
Antwoorden / 2 Vragen

Nouu!!! Ze hebben de trap naar de bovendieping verplaatst!

De trap naar de slaapkamer zat voorheen aan de rechterzijde vh gebouw. Deze hebben ze verwijderd en ze hebben een nieuwe gemaakt aan de linkerzijde.

Op de plek waar voorheen de trap was, trilt het extreem erg als daar iemand loopt.

Wauw dit is super interessant, dit is nog niet eerder in mij op gekomen.

panter22
door panter22 Oct 22, 2021 om 16:47
6599 Antwoorden / Vragen

Kon de trap verplaatst worden zonder dat jij daar last van hebt gehad?
De trap staat toch gewoon op de vloer.
Of hebben ze de trap met vloer er uit gezaagd en het gat gedicht met hout?
Geen draagbalken aangebracht?

gerbera
door gerbera - Oct 22, 2021 om 14:46
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als dingen spontaan omvallen, lijstjes van de muur vallen, uw bed spontaan begint te trillen en de woning vibreerd moet er wel een zeer zwaarlijvig persoon boven u wonen om dit te kunnen veroorzaken. Het laminaat ligt vrij van de muur dus dat kan de oorzaak niet zijn en als er geen ondervloer onder zou liggen kunt u hooguit loopgeluiden horen. Begin mij, gelet op uw eerdere vraag, af te vragen of u niet toevallig in een "spookhuis" woont waar geesten ronddwalen die alles omgooien, lijstjes van de muur trekken of aan uw bed gaan rammelen. Vibreren van de woning zou kunnen als u in een torenflat van zo'n 15 of meer verdiepingen woont, die willen bij sterke wind nog wel eens bewegen maar zeker niet door gebruik van  laminaat.

U vraagt om advies, verhuizen zou een oplossing kunnen zijn.

Ja
door JannieBoe - Oct 23, 2021 om 11:02
124 Antwoorden / Vragen

Hallo Elisah, het klinkt zelfs gevaarlijk, als serieuse contructieproblemen en -fouten.
Je kunt ook Bouw- en Woningtoezicht van je gemeente inschakelen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 23, 2021 om 18:43
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Verhuizen?

Dat je tekort punten hebt doet er niet toe.

Naast  andere woning vragen is ruilen wel  vaak mogelijk.

In elkaars woning en nadeel is in 1 dag verhuizen en beide tegelijk.

Wel kan de huidige huur  voor jou en hun huis aangepast worden aan de markt helaas.

Ook achtergebleven goederen overnemen is vaak noodzaak.

Maar geen andere woning zoeken en reageren maar probeer eens "RUILEN¨

Dan vervallen wachtlijst regels voor beide mits je iemand vind die jou huis graag wilde hebben.

rj
door rjw Oct 24, 2021 om 09:40
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Dat lost het probleem van een mogelijk gevaarlijke woning niet op. Het enige is dat TS dan van het probleem af is en dat over twee maanden de nieuwe bewoner hier met dezelfde klacht komt.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Oct 26, 2021 om 22:16
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Klopt helemaal maar als je er iemand in kreeg die weet hoe je huurverlaging wegens gebreken kan claimen?

Heb dit eerder meegemaakt dat iemand bewust foute woning nam  voor  huurverlaging.