ze
door zebra Jan 13, 2011 om 14:36
Huishouden & energie

Vlek op kersenhouten tafel

Hallo. Ik heb de volgende vraag. Iemand heeft op mijn kersenhouten salontafel, een beker hete thee gezet. Wat een lelijke kring heeft veroorzaakt. Heb van alles geprobeerd. maar niets helpt. Weet iemand een oplossing?? Grada

23052 8 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jan 13, 2011 om 20:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag Grada,
Als je de zin van je onderwerp op Google intikt zie je meerdere sites met tips erover zoals bijv. met sigarettenas en olie o.i.d..
vr.gr.

botia
door botia - Jan 14, 2011 om 13:18
5 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Grada,
Wij hebben zelf eetkamertafel van kersenhout. De oplossing die ik altijd met succes uitvoer is. Neem een paar blaadjes keukenrol en leg deze over de kring. Strijk nu met een heet strijkijzer een poosje over de blaadjes keukenrol. Meestal is de kring in één keer weg zo niet herhaal het nog een keertje.
Veel Succes.

ch
door chef54 - Jan 14, 2011 om 14:16
30 Antwoorden / 2 Vragen

op meubelen waar vlekken krassen op zitten,zijn goed te behandelen met een gepelde walnoot.gewoon lichtjes wrijven van boven naar beneden,en van links naar rechts.door de wrijvingswarmte komt de olie los.even laten intrekken en uitwrijven

ka
door kassaingrid - Jan 14, 2011 om 15:22
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
je moet een mengsel maken van 1 deel spiritus, 1 deel water en 1 deel olijfolie. goed mengen daarna dit mengsel met een kurk (van wijnfles) zachtjes in masseren op de plek.
succes.

ka
door kassaingrid - Jan 14, 2011 om 15:24
2 Antwoorden / 0 Vragen

nog even naar aanleiding van mijn eerdere reactie. probeer het eerst even uit op een klein stukje dan weet je zeker of het helpt.

lenyenfred
door lenyenfred - Jan 14, 2011 om 15:53
93 Antwoorden / 8 Vragen

Beste Zebra,
Kijk eens op www.omaweetraad.nl en dan op : Kringen op tafel.
Hoop, dat je hier mee geholpen ben.
Heb diverse keren, oma weet raad gebruikt en geloof het of niet, de tips zijn waardevol.
Succes !

spouky
door spouky - Jan 14, 2011 om 18:59
22 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Zebra,dit heb ik ook met mijn tagels ,in Februari is er een Huishoud beurs in Amsterdam Rai als jij er zelf heen gaat of een vriendin van jou even bij het kraampje stoeltje gaan kijken die verkoopt olie en daar smeer ik een beetje van op de kring, wrijven en het is weg,ik moet dat wel herhalen na enkele maanden helemaal wegblijven lukt niet,het is ideaal spul,vraag als het ook op jou tafel wil die meneer laat je zien hoe het werkt suc6
Groetjes Spouky

user123
door user123 - Jan 15, 2011 om 00:06
1346 Antwoorden / 3 Vragen

1 tip die je wel moet volgen : probeer eerst de behandeling op een onopvallende plek !

Niemand weet welke lak op het meubel zit en heeft dus enig idee wat de gevolgen kunnen zijn. Vooral bij kersen is de kans groot dat er een vrij gevoelige lak op zit welke na behandeling wit kan uitslaan.

Dus eerst testen, maar ook afwachten hoe het uiteindellijke resultaat is, na droging.