ro
door robbertje Feb 24, 2010 om 11:47
Huishouden & energie

Vloerbedekking trap Leen Bakker

beste lezer:Onderstaande brief naar de klantenservice gedaan. willen uiteindelijk 'maar' € 25,- vergoeden. ik ben hier niet tevreden over, wat nu?

hier komt de brief:

Betreft: klacht aankoop te veel vloerbedekking

Geachte heer/mevrouw van de klantenservice,

Op 28 januari 2010 (kassatijd 16:53 u) hadden wij het voornemen om vloerbedekking in het Leen Bakker filiaal te Oosterhout te gaan kopen voor onze 13 treden tellende gesloten trap.
De verkoper sprak ons aan en gaf ons netjes alle informatie die wij nodig hadden voor het bekleden van de trap.

Wij hadden onze keus laten vallen op de vloerbedekking type “Vivaldi” kleur beige. De verkoper deelde ons mee dat we 3,75 mtr.lang nodig hadden bij 4.00 mtr. breed, hierbij rekening houdende met wat extra lengte ivm. de ‘vleug’ van de vloerbedekking. Naar mijn mening was dit veel te veel, mede omdat ik thuis zelf ook een berekening had gemaakt en uitkwam op een lengte van 2,00 mtr. hierbij had ik de verkoper ook medegedeeld dat we de mallen van de trap hadden en dus echt niet meer nodig hadden dan 2,00 mtr. uiteindelijk hebben we het advies overgenomen van de verkoper. De verkoper vertelde ons ook dat deze lengte de richtlijnen zijn van het hoofdkantoor.
Hierbij zal ik tevens wat technische gegevens van de trap doorgeven. Het is een 13 treden tellende rechte trap. Op de negende trede maakt de trap een draai van negentig graden naar rechts. We hebben alle delen van de trap bekleed (zijkanten, stootborden en de optreden)

Voordat we aan het bekleden zijn geslagen hebben we een foto gemaakt die we hierbij voegen. Ook van het eindresultaat zal ik een foto doen toekomen als bijlage.

Concreet verzoek ik jullie om het stuk wat ik over heb terug te nemen en te vergoeden. Het gaat om een stuk van 4.00 br. bij 1,75 mtr.= € 90,96
De vloerbedekking kostte mij in totaal € 51,96 per mtr. x 3,75 mtr = € 194,85

Ik zou het zeer waarderen als klant van Leen Bakker als jullie aan dit verzoek willen tegemoetkomen,

Hopende op een positieve afhandeling,

Hoogachtend,

Dhr.R.J.L.Teunissen

42225 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

robbertje

Ik heb er een hard hoofd in dat zij met een hoger bod komen. In een winkel is koop=koop. Wel is het zo dat zij wél met een bod komen (weliswaar veel te laag) en daarmee geven zij in feite aan, dat ze fout zitten. Ik adviseer je om te gaan onderhandelen, zodanig, dat je op 50 euro uitkomt.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vrees dat dit niets wordt. U had toch gewoon die 2 meter kunnen nemen die u zelf had uitgerekend? Als dan even later had gebleken dat u (bij het snijden met uw mallen) tekort kwam, was u toch gewoon even naar de winkel gegaan en wat extra erbij gekocht? U was toch overtuigd dat u het goed had berekend? U heeft zich gewoon door de verkoper laten ompraten ("mag het een onsje meer zijn?")

Heb het hier thuis net even nagemeten. Breedste traptrede is ca. 30 cm. diep. Stootbord is 16 cm hoog. Trede is 5 cm dik. Trede steekt ongeveer 4 cm over stootbord heen.

Om één trede+stootbord geheel te bekleden heb ik dus minstens 30+16+5+4=55 cm tapijt nodig.

Trede is 95 cm breed. Uit 4 meter breed tapijt haal ik dus 4 tredes naast elkaar.

Om 13 tredes te bekleden heb ik 13/4x55= 179 cm nodig. Maar dan moet ik ook nog de zijkanten doen. 2 meter zou dus echt te weinig zijn. Bovendien heb ik hier geen rekening gehouden met de vleug.

Zijkanten zijn net zo hoog als een stootbord+dikte traptrede+dikte van zijkant (tot aan de muur), dus 16+5+3=24 cm. En ze zijn net zo diep als een traptrede=30 cm.

13 zijkanten van 30 cm haal je met een beetje mazzel uit de breedte (4 meter). Je hebt dus 24 cm lengte tapijt nodig.

179+24=203 cm. Dit is echt heel krap berekend. 2 meter zou dus echt te weinig zijn. Bovendien heb ik geen rekening gehouden met de vleug.

Maar goed, uw trap kan smaller, ondieper of lager zijn dan die van mij.