to
door torn67 Dec 16, 2018 om 00:45
Huishouden & energie

Vochtscherm bij sencys isotac aquastop

Ik ga mijn huis leggen met laminaat.Maar ik vraag me af of ik onder de sencys aquastop nog een extra vochtscherm nodig heb.Omdat de woonkamer vloer van hout is en de hal en de keuken van beton is.Volgens andere forums is het nodig voor de garantie.
hebben jullie daar ervaringen mee
met deze ondervloer en hebben jullie ook een extra vochtschern gebruikt.
Volgens praxis moet ik groene platen gebruiken omdat het te zwaar voor mijn houten vloer is .Is dit waar.Ik heb zelf offerte aangevraagd voor het leggen van laminaat voor 450 euro wordt beneden en boven gelegd incl ondervloer en plakplinten .En dat voor 80 m2
 is dat een redelijke prijs

mvg edwib

9194 8 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Dec 16, 2018 om 13:42
7356 Antwoorden / 14 Vragen

Belangrijk is dat er voldoende ventilatie onder de vloer is. Is de kruipruimte onder uw houten vloer "ingebouwd" tussen de keuken en hal zou ik enkele ventilatieopeningen ( naar buiten) maken. Het garantieverhaal is onzin, u loopt alleen het risico dat de balken en vloer op den duur wegrotten bij onvoldoende ventilatie. Het verhaal van de "groene" platen is een onzinnig verkooppraatje, Uw sencys ondervloer, als u die al heeft, is prima geschikt en kan zonder extra vochtscherm gebruikt worden, het is isolerend, geluiddempend en beschermd tegen optrekkend vocht. Ja en wat het legloon betreft dat is moeilijk te beoordelen misschien meerdere offertes opvragen dan kunt u vergelijken. Dus nogmaals ventilatie onder de vloer is belangruik.

Ge
door Genee - Dec 16, 2018 om 14:24
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer u geen spouwmuurisolatie heeft zou de ventilatie in de kruipruimte prima moeten zijn.
Bij spouwmuurisolatie worden er extra ventilatiegaten geboord maar die zijn meestal niet afdoende.
Neem eens een kijkje onder de houten vloer, als het zand mooi droog is zit het met de ventilatie in de kruipruimte wel goed.
Lijkt me dat u aan één soort laminaat ondergrond voldoende hebt.
Kijk voor antwoord ook eens op het forum van klusidee of stel uw vraag.
https://www.klusidee.nl/Forum/vloeren-f7.html

panter22
door panter22 - Dec 16, 2018 om 14:45
6599 Antwoorden / Vragen

Ik heb al jaren laminaat op een houten vloer met alleen een vochtwerende folie er onder, Geen probleem. Er hoeven geen groene platen onder. Het nadeel is wel dat de vloer koud is. Wij zitten met koude voeten,
Misschien dat het met groene platen warmer aanvoelt. Als dat zo is, dan zou ik ze zeker er onder doen.
Met de garantie heeft het niets te maken.
Ik zou het laminaat niet zonder groene platen op het beton leggen. Dat gaat doorklinken en daar kunnen de buren geluidsoverlast ervaren. Voor je het weet zit je dan bij de rijdende rechter.
Als je een aparte keuken hebt, zou dan vinyl niet een betere keuze zijn dan laminaat. Laminaat,kan niet goed tegen vocht.
Dus niet elke dag even dweilen,

gerbera
door gerbera Dec 16, 2018 om 15:03
7356 Antwoorden / 14 Vragen

De Ts gebruikt sencys platen,dan zijn die groene platen overbodig. Heb zelf al jaren (wat duurder) laminaat in de keuken (granieten vloer) met alleen folie als ondervloer eronder en dat gaat prima,incl. dweilen. Groene platen in de keuken is funest i.v.m. vochtopname.

panter22
door panter22 Dec 16, 2018 om 17:54
6599 Antwoorden / Vragen

Ik dacht dat het een merk was en de platen gelijk waren. Heb zelf vinyl in de keuken.

aurora1
door aurora1 - Dec 16, 2018 om 15:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U zou dit ook nog kunnen voorleggen op het forum van Klusidee.

panter22
door panter22 - Dec 16, 2018 om 18:59
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je laminaat uitgezocht dat strak tegen elkaar gelegd wordt of met een naad?
Een houten vloer is geen stabiele vloer zoals een vloer van beton.
Er kunnen naden ontstaan tussen de planken. Heb je laminaat met een naad tussen de planken, dan valt dat niet op.
Vraag het de stoffeerder.

Dimpy
door Dimpy - Dec 17, 2018 om 12:05
10 Antwoorden / Vragen

Men heeft tegenwoordig laminaat geheel van kunstof, daar heb je die problemen allemaal niet mee, kun je gewoon op een schone ondergrond leggen, zonder ondervloer, tenzij de vloer dus niet egaal is.

audb
door audb - Dec 17, 2018 om 12:22
1668 Antwoorden / 5 Vragen

https://www.hornbach.nl/shop/Ondervloer-Selitac-plaat-0-624-x-0-80-mtr-dikte-5-mm/7901326/artikel.html

Gebruik deze platen maar als ondervloer ze zijn zeer dun t/o een zachtbord vloerplaat maar isoleren geweldig en kunnen tegen vocht.

rembrantd
door rembrantd - Dec 17, 2018 om 16:13
116 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb geen verstand van het eerste deel van je vraag. Echter €450,- voor het leggen incl. plinten en ondervloer is een koopje!