ib
door iborst Jul 5, 2008 om 16:13
Huishouden & energie

Voegen reinigen

Heeft iemand een idee hoe ik het beste de voegen tussen de (vloer) tegels in onze badkamer kan reinigen? Het zijn lichte voegen die inmiddels helemaal grijs/ zwart zijn geworden. Ik heb een flesje met spul van HG gekocht, maar dit werkt niet.

BVD!

91328 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 5, 2008 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@iborst

Misschien heb je hier iets aan?

http://www.poetsadvies.nl/schoonmaken/badkamer/tegels

succes

ve
door verwijderd - Jul 5, 2008 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,,,heb jij eenWIBRA in de buurt?koop dan dasty, ontvetter, zelfs je voegen worden er lichter van,ik gebruik het overal voor, je houd het niet voor mogelijk wat dat spul schoonmaakt probeer eerst maar eens je wastafel, even in spuiten vochtig doekje er over en het glimt zelfs onkruid tussen de tegels als je weet dat het een paar dagen droog blijft ,en de prijs is 1.99 groetjes !!!

ve
door verwijderd - Jul 5, 2008 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Ik heb hier een product van citin en het  middel heet tric trac, dat is een middel uit de schoonmaak wereld, dat werkt als de beste.

Adres  Citin products Molenvliet 18 Wijk bij Duurstede  TEL 0343-572002

Of het aders nog klopt weet ik niet zeker meer heb de bus al meer als tien jaar en is bijna leeg, dus als je weet of het nog aan te komen is en waar laat het even weten.

gr wolfenjong

ve
door verwijderd - Jul 5, 2008 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag iborst,

Info:

SPOTLESS BENELUX - ARCHIMEDESBAAN 18D - 3439 ME NIEUWEGEIN 030-6023381 - info@spotlessbenelux.nl (voorheen CITIN)

Het produkt heet: Citin Voegen.

Sukses, groeten, Read3.

NIEUWS FLASH : Citin gaat per 01 januari 2008 verhuizen naar een nieuwe locatie aan de Archimedesbaan 18d te Nieuwegein. Tevens zullen wij met ingang van deze datum onze activiteiten voortzetten onder de nieuwe naam: Spotless Benelux B.V.  Deze naamswijziging is in navolging op de overname van Citin Home Care Products door de Spotless Group begin maart 2007. Uiteraard blijft de merknaam Citin gewoon bestaan!

ve
door verwijderd - Jul 5, 2008 om 22:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met waterstofperoxide 3%. Sukses.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2008 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik gewoon onverdunde chloor en een tandenborstel. Gaat prima..wordt prachtig wit en schoon en blijft ook lang mooi. Alleen wel goed luchten natuurlijk..

ve
door verwijderd - Jul 7, 2008 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

hard borsteltje en schoonmaakazijn. Daarna met autowas er overheen. Uit het boek "alledaagse dingen buitengewoon gebruikt"van readers digest. Ik heb het geprobeerd en het werkt.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2008 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met bakpoeder. Maak er een papje van en dan met een tandenborstel schoonmaken.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2008 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het beste reinigt nog altijd chloor. Zelf doe ik altijd een beetje chloor in de plantenspuit doe daar heet water bij en zo spuit ik de muren en de voegen. Succes verzekerd werkt beter dan alle andere middelen en je douche of toilet zijn daarna superschoon en bijna bacterie vrij.Hilde11

ve
door verwijderd - Jul 7, 2008 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Da's héél eenvoudig. Gebruik van HG schimmel, vocht- en weerplekkenreiniger. Even insprayen, in laten werken en het is zo gepiept. Een nadeel. Ruikt erg naar gloor en ventileer in de ruimte want het prikkelt de ogen. Maar de voegen worden weer hardstikke wit en schoon. Succes

ve
door verwijderd - Jul 7, 2008 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

cilit bang vuil en vet oplosser en van het zelfde merk kalk oplosser , werkt perfect, beter als HG

gr. rinus de tegelzetter

ve
door verwijderd - Jul 7, 2008 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien een aparte manier maar ik houd de voegen tussen mijn tegels schoon met tandenpasta en een tandenborstel.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2008 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien een beetje vreemd maar ik gebruik tandenpasta

ve
door verwijderd - Jul 7, 2008 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedkoop reinigen van tegels en voegen douche
Je neemt een willekeurig dik bleekmiddel (kopen bij Aldi of Lidl, daar is het volgens mij het goedkoopste). Kies een fles met een schenktuitje, geen open hals dus, want je moet met dat schenktuitje precies tussen tegels in de voeg schenken. druk het tuitje tegen de voeg en knijp licht in de plastic fles. Begin hoog en laat het bleekmiddel in de voeg naar beneden lopen (pas op voor je kleding). Doe zo elke voeg en je zult zien dat na een uur alle vetaanslag in de voeg opgelost is. Even de douche laten stromen om het bleek middel uit de douchebak weg te spoelen, want deze kan bijzonder glad zijn met al dat vet en bleek. Je gebruikt ongeveer een kwart fles om alle voegen te doen.

Succes

ve
door verwijderd - Jul 7, 2008 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had dat ook, ik heb er gewoon met een plantenspuit heet water en een flinke scheut bleek alles goed mee ingespoten en een dag of zo laten intrekken evt. herhalen en afspoeken met heet water.      Ze zijn weer goed wit.

Heel goedkoop en weinig werk.

Veel succes.

Ir.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2008 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met bouw zoutzuur. Hier is alles mee te reinigen. Te koop bij een groothandel voor bouwbenodigt heden. Wel ff plastic hand schoenen aan trekken.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2008 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zwarte spul is gewoon schimmel, een anti schimmel middel zoals gkurver ook noemt is dus de beste oplossing.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2008 om 23:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@read (off topic)

Poe, wat een rotlettertjes om te lezen! Die lettertjes had je niet met voegenwit hoeven doen hoor, hahaha.

Groetjes, Wilma ;)

ve
door verwijderd - Jul 8, 2008 om 09:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal niet moeilijk of ingewikkeld. Ik doe het eens per jaar zo:

koop bij AH (of bij een andere winkel die het ook in het assortiment heeft) schuurmiddel met bleek (het is er ook van jif, maar die is een stuk duurder). Neem een oude tandenborstel, doop die in een bakje jif en ga zo over de voegen heen. Echt zwarte plekken goed inborstelen. Doe zo een flink stuk en ga daarna pas met een schone doek over de behandelde voegen om de restanten schuurmiddel eraf te halen. Als het echt vies is, kun je het ook een nachtje laten zitten. Ik heb hiermee al jaren succes, de badkamer lijkt weer als nieuw.