da
door daluca Sep 21, 2010 om 14:08
Huishouden & energie

Vouwgordijnen schoonmaken

Hoe voouwgordijenen te reinigen zonder de stof van de "touwtjes" te halen.

We hebben 2 vouwgordijenen (wit)
1 in de keuken (circa 1,50m)
1 in de woonkamer (circa 2,50m)

Die ene in de keuken is denk ik niet zo'n probleem. Deze past met stof en al in ons bad. Alleen de tweede zal voor problemen zorgen... Deze pas dus niet.

Bestaat er een techniek die mijn vouwgordijn HANGEND kan reinigen?
Kan dit met een stoomreiniger... ?(volgens mij is dat flauwekul)

Een korte zoektocht heeft mij niet geholpen hiermee.

ALS er niets voor is moet ik er wel aan geloven om de stof van mijn systeem te halen... :-(

Tips zijn erg welkom ;-)

38309 5 Rapporteer

f.weele
door f.weele - Sep 21, 2010 om 19:23
1085 Antwoorden / 27 Vragen

neem eens contact op met de leverancier of fabrikant. Misschien dat die je verder
kunnen helpen. Je kunt ook nog naar een stomerij/wasserette gaan of bellen en vragen of zij daar ervaring mee hebben. De stoomapparaatjes die je zo in de winkel
kan kopen bij Marskramer/Blokker/bouwmarkten etc.schijnen toch niet zo goed te voldoen volgens een mij bekende interieurverzorgster. Mocht stomen toch een optie zijn, dan kun je misschien een professioneel apparaat huren.
m.vr.gr.

as
door astriddekker - Sep 22, 2010 om 13:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

hallo,

ik was ze gewoon in de wasmachine op 30 graden ik heb zelf ado vouwgordijnen met en touwtje zorg dat de profielen er uit zijn dat zijn die ijzeren dingen meestal zitten er drie in was het in de wasmachine op 30 graden hang ze iets vochtig op dus niet te lang centrifuceren , ik doe dit al heel lang en het gaat prima dus op 30 graden op je wasmachine zal wel fijne was staan doe de profielen meteen weer terug en ze zijn weer als nieuw succes

dt
door dtommasini - Sep 22, 2010 om 14:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook mijn keukengordijn pas gewassen inclusief de touwtjes, waren ook groezelig. Wel is dan aan te bevelen een waszak/kussensloop te gebruiken om te voorkomen dat er een touwtje in de afvoerpomp komt met alle gevolgen van dien. Ik heb gewoon alle touwtjes eraf gehaald en die in een waszakje mee gewassen.
Tip: Kijk vooraf goed hoe de touwtjes door het ophaalsysteem lopen, dat had ik niet gedaan. Maar uiteindelijk is dat mij met een nieuwe gebruiksaanwijzing uit de winkel ook weer gelukt. Succes.

ma
door mainfoxy - Sep 22, 2010 om 17:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

eerst moet U weten van welk materiaal het vouwgordijn is gemaakt ,van polyesther of polyacryl dan is het geen probleem om het te reinigen, maar zit er katoen in dan kan het krimpen en dat is geen mooi gezicht als de baleinen er later uitsteken.
bij de meeste opmaat gemaakte vouwgordijnen zit de bovenkant met klitteband vast en de baleinen kunnen er uitgeschoven worden en de touwtjes losgeknoopt
wassen op de wolwas in de machine en vochtig weer uithangen, touwtjes zitten
bij een op maat gemaakte in de rails.m vr groet

hackmann
door hackmann - Sep 22, 2010 om 23:16
38 Antwoorden / 25 Vragen

Hallo Daluca,

Google eens op " ultrasoon reinigen". Ook onze lamellen moeten zo gereinigd worden. Er rijden auto,s rond die dat doen.

succes