go
door goddard3 Mar 26, 2004 om 09:47
Huishouden & energie

Vroege afschrijvingen door Essent

Al jaren laten wij het maandelijkse bedrag automatisch afschrijven door Essent. Langzamerhand gebeurd dit steeds eerder in de maand. De laatste keer ( maart 2004) was het al op de 22ste afgeschreven. Wie heeft gelijke ervaringen?

2073 3 Rapporteer

trancetycoon
door trancetycoon - Apr 16, 2004 om 13:06
29 Antwoorden / 2 Vragen

controleer de betalingen eens met de omschrijfing erbij. Essent incasseerd altijd de maand in een periode van 4 weken na verstrijken van 1e dag van de maand. dus voorschot april wordt uiterlijk 29 april geïncasseerd. klanten betalen altijd achteraf. bent u het hier niet mee eens vraag dan betaling via acceptgiro aan. essent hanteerd 2 momenten van incasseren: vroege en late portie. klanten in 1e portie wordt voorschot geïncasseerd rond de 15e van de maand. de late portie is rond 29e van de maand. nogmaals dit is dus in de maand van het verbruik.

te
door techneut_1 - Apr 16, 2004 om 13:06
83 Antwoorden / 15 Vragen

U moet gewoon de machtiging intrekken en dan bijvoorbeeld via telebankieren u betaling regelen. U kunt gewoon al een jaar van te voren ingeven dat er maandelijks een bepaald bedrag overgemaakt moet worden op een bepaalde datum. Telebankieren regelt dat perfect en u hebt alles zelf in de hand. Gewoon WEG met alle machtigingen. Bedrijven maken daar gewoon misbruik van. Ze roepen dat het zo gemakkelijk voor ons is, de enige die er voordeel bij heeft zijn ze zelf.

re
door reijmers - Apr 19, 2004 om 21:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

Als je bij UPC geen machtiging geef betaal je extra administratie kosten.

Het voordeel van telebankieren is dat je zelf beslist wanneer je betaalt.

Zo stuurt upc een aanmaning zonder dat het bedrag verhoog wordt du de klant kan toch bija 4 weken later betalen zonder verdere verhoging als hij dat zou willen.