J.
door J.H.M.Kamer Oct 7, 2017 om 13:03
Huishouden & energie

Waarom wordt er geen aandacht besteed aan gepensioneerden

IK vind dat er onvoldoende aandacht besteed wordt aan de gepensioneerden die ongeveer 60% van de bevolking uitmaken
en al tien jaren door de regering gekort worden . Daar moet wel eens aktie en aandacht voor gevraagd bij de regering.

2322 19 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2017 om 13:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De gepensioneerden maken volgens u 60 procent uit van de bevolking? Hoe komt u op het idee?

En er is volgens mij al genoeg aandacht voor de "oudjes".

En de ouderenkorting gaat omhoog.Hiep hoi. :-))

lees hier.

WIJZIGING OUDERENKORTING 2018

Het hoge bedrag van de ouderenkorting wordt met € 126 verhoogd naar € 1.418. Bij een verzamelinkomen hoger dan circa € 36.000 geldt de lage ouderenkorting, welke in 2018 € 72 bedraagt.

Bron Ostraka

Klim zelf op de barricaden. Waarom moet een ander dat doen?

tenormin
door tenormin Oct 7, 2017 om 13:21
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, zowel op PC als tablet: uw link leest als "pagina niet gevonden". Weet niet of dit aan mij of aan link ligt nu.

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 13:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Dat klopt, heb het verbeterd, was geen link maar een gekopieerde zin.

Me
door Mevrouw Opdendijk Oct 7, 2017 om 15:52
9 Antwoorden / Vragen

Tijger 1 , praat u dan over € 36000,- bruto of netto op het inkomsten belasting formulier ?

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 15:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mevrouw. Over geen van beide. Belasting wordt berekend over het belastbare inkomen en ook de heffingskorting is gerelateerd aan het belastbare inkomen.

Me
door Mevrouw Opdendijk Oct 7, 2017 om 16:01
9 Antwoorden / Vragen

Dank u . Dus als ik 35000 euro bij mijn verzamel inkomen heb dan geniet ik een ouderenkorting van 1418 euro of begrijp ik iets niet ?

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 16:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mevrouw. Hoe kan ik dat weten? Ik heb geen idee hoe oud u bent.

gerbera
door gerbera Oct 7, 2017 om 16:15
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@mevrouw, Als u € 35.000 als verzamelinkomen heeft, heeft u niets te klagen. Overigens geldt dit voor uw inkomen over 2018. Dus over 2017, wat u dus volgend jaar moet opgeven, is nog steeds het oude tarief van toepassing. Tenminste als u onder de categorie "ouderen" valt

Me
door Mevrouw Opdendijk Oct 7, 2017 om 16:49
9 Antwoorden / Vragen

Beste Gerbera U hoort mij niet klagen  , ik ben alleen nieuwsgierig  , ik snap alleen nog niet of het verzamelinkomen nou bruto of netto is en oja mijn leeftijd is aow ontvangende dus boven de 67 .

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 16:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mevrouw.
Die ouderenkorting wordt door de SVB automatisch toegepast op uw AOW uitkering.

Maar die scherpe verlaging van de ouderenuitketing boven een bepaald belastbaar inkomen, maakt dat als iemand een flink pensioen naast zijn AOW heeft, en daardoor boven die grens komt, hij of zij een flink bedrag aan belasting moet nabetalen, omdat dat al eerder als korting is verleend.

Me
door Mevrouw Opdendijk Oct 7, 2017 om 18:11
9 Antwoorden / Vragen

kijk ,hier spreekt de meester! dankjewel voor de uitleg Tijger1.

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 18:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Graag gedaan. Dus het is aanbevelenswaardig dat als iemands inkomen rond die grens schommelt, tijdig, dus in het lopende jaar, maatregelen te treffen door bijvoorbeeld een schenking te doen aan een goed doel, of noodzakelijke medische kosten naar voren te halen.

panter22
door panter22 Oct 8, 2017 om 13:18
6599 Antwoorden / Vragen

Dat wordt lastig. Een hoortoestel is gratis en een bril moet je zelf betalen.

tijger1
door tijger1 Oct 8, 2017 om 20:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@panter22. Een hoortoestel is helemaal niet gratis. Maar wat dacht u van tandartskosten?

En met een goed doel afspreken dat je vijf jaar een zelfde bedrag schenkt, maakt dat dat hele bedrag aftrekbaar is.

ge
door george321 - Oct 7, 2017 om 13:09
390 Antwoorden / 1 Vragen

Daar moet wel eens aktie en aandacht voor gevraagd bij de regering.

Dan moet u bij "de regering" zijn, dit is Vraag en Beantwoord.
En vooral op de juiste partij stemmen als er verkiezingen zijn. (en dan maar hopen dat ze zich niet als een blad van de boom omdraaien)
En die "Aktie" die u wilt, waarom moet "Iemand anders" die opstarten? U bent kennelijk gepensioneerd, en heeft dus alle tijd om dit zelf te doen, toch?

Na effe rekenen en googelen: het aantal inwoners van 65+ in 2017 is geschat een kleine 3 miljoen op een totaal van 17.088.000 inwoners. Dus die 60% waar u het over heeft, snap ik effe niet. Als ik mijn rekenmachine aanzet kom ik uit op een 17,5%.

simon55
door simon55 Oct 7, 2017 om 13:55
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@george321

TS heeft ook n belgische reken machien

ge
door george321 Oct 7, 2017 om 15:15
390 Antwoorden / 1 Vragen
costnix
door costnix Oct 9, 2017 om 11:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@george321; dan vind ik “arttometer” een veel mooier woord :-)

gerbera
door gerbera - Oct 7, 2017 om 13:09
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Er wordt genoeg aandacht aan besteed. Dat het voor dovemansoren is moeten we maar mee leren leven. Maar hebben gepensioneerde het dan wel zo slecht? En troost u, wat ik gisteren hoorde krijgen de ouderen er ook wat bij.

simon55
door simon55 - Oct 7, 2017 om 13:12
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Als u slim bent , belt u Mark effies en vraagt u hoe het erbij staat. Of anders Henk knol

reflecs
door reflecs - Oct 7, 2017 om 13:15
1859 Antwoorden / 4 Vragen

16% :) ?
Volgens mij wordt er best wel veel aandacht besteed aan de gepensioneerden eigenlijk.

tenormin
door tenormin - Oct 7, 2017 om 13:29
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ik lees dat er (bijna) 2 miljoen mensen zijn boven de 65+. Dat is volgens mij geen 60% van de bevolking. En er is wel voldoende aandacht voor de gepensioneerden. Wel ben ik het met u eens dat de pensioenen al jarenlang niet meer worden geïndexeerd, wat een slechte zaak is (en blijft).

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 14:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ruim drie miljoen.

tenormin
door tenormin Oct 7, 2017 om 14:58
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, zag (te laat) dat ik het verkeerde jaartal voor de snufferd had.

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 15:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maakt niet uit, dus nog veel gezelliger.:-))

Cookies
door Cookies Oct 7, 2017 om 16:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: dus nog meer klagers en nog meer zorgkosten en nog meer uitkeringstrekkers. Als ik in het kabinet zat, zou ik gratis sigaretten ter beschikking stellen. ;-)

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 16:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Dat zou een opsteker zijn. :-)) Waar kan ik mij melden?

Mijn "klantjes", overwegend 65+ klagen niet, dat heb ik ze verboden.:-))

tenormin
door tenormin Oct 7, 2017 om 17:15
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Wat een nare opmerking @carola.83.

Cookies
door Cookies Oct 7, 2017 om 17:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gewoon de feiten op een rij: veel ouderen klagen, veel ouderen hebben hoge zorgkosten en alle ouderen hebben AOW, oftewel een uitkering.

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 17:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik klaag niet, heb geen hoge zorgkosten, heb wel AOW, maar wil toch graag die gratis sigaretten. :-)) Dus als u dat kunt regelen?

tenormin
door tenormin Oct 7, 2017 om 17:37
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ik noem AOW geen uitkering.

Cookies
door Cookies Oct 7, 2017 om 17:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: Ik breng meteen een wijziging aan in mijn wetsvoostel: na 70 jaar worden er geen gratis sigaretten verstrekt. Blijkbaar hebben die ongezonde stokjes dan al zo'n 50 jaar geen enkel nadelig lichamelijk effect gehad, dan zou gratis verstrekking na die leeftijd zijn doel dus voorbij schieten.;-))

Cookies
door Cookies Oct 7, 2017 om 17:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tenormin: dat mag, maar het IS wel een uitkering.

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 17:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Leeftijdsdiscriminatie noem ik dat. Misschien kan iemand anders een stichting oprichten om een claim in te dienen. Zelf geen zin uiteraard.:-))

me
door mein33 - Oct 7, 2017 om 13:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

gepensioneerden die ongeveer 60% van de bevolking uitmaken

@J.M.H.Kamer,

Zo, toevallig, het kan maar eens gezegd zijn, maar waar heeft u die wijsheid opgedaan, het percentage 65 plusser bedraagt momenteel 24,8 % ** van de bevolking.
Het door u geopperde percentage zal, als de wereld dan nog niet is vergaan, in 2080 worden bereikt en daar hoeft u zich, net als ik, geen zorgen meer over te maken.

Meldt u met uw klacht bij vriendjes Krol en/of Wilders, zij hebben altijd een grote mond over hun aandacht voor de oudere generatie.

**Is fluctuerend ;-))

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2017 om 14:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens de cijfers van het CBS waren er op 1 januari 2017 1.7081.507 inwoners in Nederland, waarvan 3.195.660 65+, dus 18,4975 procent.

reflecs
door reflecs Oct 7, 2017 om 14:18
1859 Antwoorden / 4 Vragen

. Edit

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 14:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Puntje fout:-)) 17.081.507.

reflecs
door reflecs Oct 7, 2017 om 14:32
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Maar wel liefst vier cijfers achter de komma. Hoe precies wil je het hebben? :))

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 14:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is makkelijk met een rekenmachine.:-)) Maar zoals @Mein33 al schreef "het fluctueert".:-))

me
door mein33 Oct 7, 2017 om 16:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De komende 4 jr. wel iets minder fluctuerend, aangezien het as. Kabinet geen uitbreiding van de Euthanasie-wetgeving en op het zelf verkozen levenseinde (Coöperatie Laatste Wil) wil toestaan.
Maar, hoe dan ook, "we zullen doorgaan tot we aan ons eindje zijn" en er tot die tijd ruimschoots van profiteren.
Des te langer we het SVB een poot uitdraaien des te beter.  :-))

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 17:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Des te langer we de SVB een poot uitdraaien des te beter".

Zo mag ik het horen.:-))

Cookies
door Cookies Oct 7, 2017 om 17:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@mein33: oftewel de werkende Nederlander zo lang mogelijk een poot uit draaien. Die ouwe Drees had een jaar of 10 in gedachten,  geen 30 jaar. Zo'n systeem is gewoon onhoudbaar.

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 17:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar er is al veel van geschrapt hoor. Eerst kreeg de man, even generaliseren, de volledige AOW als hij 65 werd, als hij maar getrouwd was. Of zij nou inkomen had of niet. Nu 50%. Weduwen- en wezenwet,  een onderdeel van die premieinning, krijgen nog amper wat. De leeftijd gaat al flink omhoog.

me
door mein33 Oct 7, 2017 om 17:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@carola.83,

In mijn werkzame leven (en niet alleen dat van mij) van bijna een halve Eeuw is mij ook een poot uitgedraaid en daar hoorde je destijds niemand over klagen.
Met de Tweeverdienende Nederlander van heden ten dage kan ik geen medelijden hebben, de subsidieregelingen die zij allemaal hebben heeft mijn generatie voor het overgrote deel moeten missen, dus "klagers geen nood".

De huidige afschuw voor de oudere generatie wordt hen aangepraat door de ontwerpers en uitvoerders van de "participatie maatschappij".
'Elk voor zich zelf en niemand voor ons allen', dat lijkt wel de slogan heden ten dage.
Of het huidige systeem een houdbaarheidsdatum heeft weet ik niet en het is aan de politiek om dat te bepalen en, waarnodig, tijdig bij te sturen.

tenormin
door tenormin Oct 7, 2017 om 18:02
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@mein33, goed pleidooi. Je zou zo de Kamer in moeten gaan: kinderbijslag verhoogd, opvang verhoogd, uitkeringen verhoogd: AOW "verhoogd", pensioenen niet verhoogd, etc. Als ik nu jong was zou ik, als dat uiteraard kon, 'kinderen baren tot het niet meer kon'. Heb immers ook nooit subsidie o.i.d. gekregen. Is, denk ik, werkelijk zo dat het woord solidair zijn niet meer bestaat. Alleen met "emo", dan komen de Nederlanders overal bloemetjes neerleggen en klappen/applaus geven voor een nog niet overledene. Wat ie trouwens verdiende.  ☻

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 18:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33. Heel juist.

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 18:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach ja, de kinderbijslag was vroeger overigens heel wat lucratiever dan nu.

Cookies
door Cookies Oct 7, 2017 om 18:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@mein33: van mij hoef je ook helemaal geen medelijden te hebben met tweeverdieners, heb ik overigens ook niet. En de hoge bedragen die gemoeid gaan met kinderopvangtoeslag, gaat mij ook te ver. En idd: klagers geen nood, maar dat telt dan ook voor de vele ouderen die we hier regelmatig (en de komende maanden ongetwijfeld veelvuldig) een klaagzang zien houden.

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 18:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. En dat geklaag zullen we dan ook steeds weer gaan weerleggen.:-))

me
door mein33 Oct 7, 2017 om 18:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@carola.83,

Houdt u er wel rekening mee dat zonder de klagers het tevreden bevolkingsdeel niet opvalt, al krijg ik wel de stellige indruk dat vooral de "klagers" het voortouw nemen. ;-))

Cookies
door Cookies - Oct 7, 2017 om 14:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gelukkig, een reactie op wat ik gisteren schreef, heeft niet lang op zich laten wachten.

Cookies
door Cookies - Oct 7, 2017 om 14:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gelukkig voor u, zit u er heel ver naast, anders was allang de AOW gehalveerd.

Tip: kijk eens welk bedrag u 10 jaar geleden op de rekening gestort kreeg van de SVB en wat u nu krijgt. Wedden dat het niet hetzelfde bedrag is?

de gepensioneerden die ongeveer 60% van de bevolking uitmaken en al tien jaren door de regering gekort worden

Me
door Mevrouw Opdendijk Oct 7, 2017 om 15:56
9 Antwoorden / Vragen

en weet u ook wat een brood en een pak melk toen kostte , ook veeeeeel minder als heden ten dage ;o)

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 15:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mevrouw. De AOW wordt twee keer per jaar verhoogd. En is, voor zover ik weet, nog nooit gekort.

gerbera
door gerbera Oct 7, 2017 om 16:06
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@mevrouw, 10 jaar geleden had je de Aldi en Lidll nog niet en daar is de Jumbo bijgekomen allen met bodemprijzen.

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 16:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerbera.

Aldi is in Nederland actief sinds 1973 en de eerste Lidl winkel bestaat sinds 1997.

Me
door Mevrouw Opdendijk Oct 8, 2017 om 13:20
9 Antwoorden / Vragen

zo als je dat maar weet , en de Jumbo is van de fam.van Eerd uit Veghel en bestaat , niet onder de naam Jumbo , al veel meer dan 50 jaar.

aurora1
door aurora1 - Oct 7, 2017 om 16:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat bent u een vreselijke zeur. Bah.
Bedenk een hobby, dan heeft u wat anders te doen dan u ongegrond beklagen over niks.
U kunt ook vrijwilligerswerk gaan doen, dan doet u nog iets zinvols i.p.v. jammeren. Maar misschien willen ze daar geen zeurpieten voor, hoe erg ze ook nodig zijn.
Ga anders reklameblaadjes e.d.rondbrengen, dan verdient u iets bij, en die baantjes worden vaak aangeboden.
Lees intussen ook nog even de spelregels hier, dan weet u dat dit de Vraag en Beantwoord afdeling is en niet de Klaag maar Raak.
Verder zou ik me ook maar eens verdiepen in wat zoal voor "bejaarden" geregeld is.
De meesten klagen ook niet omdat ze niet die mentaliteit hebben, en/of omdat ze wegens bijleren en carriëre maken nog een extra pensioen(tje) hebben.
U kunt ook nog in de regen een lange wandeling maken, dan spoelt het geklaag misschien wel weg.

edrick3
door edrick3 - Oct 7, 2017 om 16:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

IK vind dat er onvoldoende aandacht besteed wordt aan de gepensioneerden
En IK vind dat er voldoende aandacht besteed wordt aan de gepensioneerden (al blijft het niet zo leuk dat pensioenen de laatste jaren niet meer geïndexeerd worden)

panter22
door panter22 Oct 8, 2017 om 13:22
6599 Antwoorden / Vragen

Dan maar net zoals die arme onderwijzers, massaal protesteren voor nog meer salaris.

edrick3
door edrick3 Oct 8, 2017 om 13:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Reactie wel goed gelezen? En die onderwijzers protesteerden ook en vooral tegen de hoge werkdruk.

panter22
door panter22 Oct 8, 2017 om 14:12
6599 Antwoorden / Vragen

De pensioenen worden niet geindexeerd. Dus boer je er elk jaar op achteruit.
En die hoge werdruk van die onderwijzers? De klassen zijn net zo groot als vroeger en er zijn nu.

ne
door neodutchio - Oct 7, 2017 om 16:26
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Dat verklaard een hoop. In uw ogen blijft er nog 40% over jonger dan 65. Trek daar kinderen en studenten bij af, dan blijven er wel heel weinig werkenden over. Die moeten knetterhard werken om om voor iedereen mee te betalen. Dat ze daar niet iets aan doen.

Cookies
door Cookies - Oct 7, 2017 om 16:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Meneer Kamer, heeft u voor nu even voldoende aandacht gehad?

ficus
door ficus - Oct 7, 2017 om 16:43
147 Antwoorden / 2 Vragen

Men kan stemmen op de 50plus, kijken naar Omroep MAX en lid worden van de ANBO. Lijkt mij meer dan voldoende.

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 16:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het eerste advies lijkt mij heel onverstandig.

En het laatste advies zou ik ook niet aan iemand geven, daar schijnt nu een dictator aan de macht te zijn.

Naar omroep Max kijken kan niet heel veel kwaad.:-))

Cookies
door Cookies Oct 7, 2017 om 17:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En Facebook niet te vergeten!

me
door mein33 Oct 7, 2017 om 17:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Stemmen op 50+, de club van goed betaalde zakkenvullers die er alleen maar zitten voor de eigen portemonne,  met Jan Nagel voorop en jochie Krol d'r achteraan, dat wil een weldenkend mens zich zelf niet aandoen. ;-))

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 18:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, Krol, met die pensioenkwestie van zijn personeel. En de Anbo, die de rekeningen van de plaatselijke bonden blokkeert. Ver weg blijven daar.

costnix
door costnix Oct 9, 2017 om 11:14
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@carola83: mij zie u niet op Veestboek.

jo
door jorisw - Oct 7, 2017 om 18:35
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Even de knuppel in het hoenderhok gooien: laten we meer aandacht geven aan de jongeren (zeg 30-). Dat is de generatie die de puinhopen mogen gaan opruimen die de oudere generatie heeft achtergelaten.

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 18:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, valt ook wel weer mee hoor. Heb drie kleinkinderen onder de 30, als die het lef zouden hebben om te gaan klagen, zou ik ze ook even toespreken.

panter22
door panter22 Oct 8, 2017 om 13:08
6599 Antwoorden / Vragen

Welke puinhopen?

aurora1
door aurora1 Oct 8, 2017 om 13:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Huh? Puinhopen? Met dat luxe leven van nu?

tijger1
door tijger1 Oct 8, 2017 om 13:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad, wat voor puinhopen. Zie die niet om mij heen.

me
door mein33 - Oct 8, 2017 om 11:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@jorisw,

De ouderen van nu hebben letterlijk de puinhopen opgeruimd die de "moffen" hebben achtergelaten en daarna Nederland weer op orde hebben gebracht.
U bent kennelijk van een jongere generatie die alleen maar gewend is om "meer en meer" te krijgen en schijnbaar nooit genoeg heeft.
Als het dan een keertje een ietsiepietsie tegenzit, er even pas op de plaats moet worden gemaakt, dan maar de schuld daarvan neerlegt bij de oudere generatie.
Samen met uw generatiegenoten wens ik u sterkte in de toekomst van de "zoek het zelf maar uit maatschappij" die door de veertigers en vijftigers van nu wordt gecreëerd.

Leve het leven, maar leef het nu, anders ben je echt te laat. ;-))

Cookies
door Cookies Oct 8, 2017 om 12:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........De ouderen van nu hebben letterlijk de puinhopen opgeruimd die de "moffen" hebben achtergelaten en daarna Nederland weer op orde hebben gebracht.......Mein33, dat zijn dan echt niet de ouderen van 60/70+, maar de 90/100+ ouderen. Daarvan zijn er niet zoveel meer. Bovendien kregen ze daarvoor betaald en waren ze ongetwijfeld blij dat er weer huizen kwamen en een goede infrastructuur.

tijger1
door tijger1 Oct 8, 2017 om 13:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijns inziens hebben die ouderen, die de boel weer hebben opgebouwd, dus de leeftijdscategorie van mijn ouders, en ouder, dat echt niet voor Nederland of voor de andere inwoners gedaan. Maar om zichzelf vooruit te helpen. Zeer verstandig. En dat daar “Nederland” van geprofiteerd heeft, is compleet logisch. Maar dat maakt niet dat we hen daar blijvend op ons blote knieën dank voor moeten zeggen.

Ook jongere generaties werkten en werken hard en kregen en krijgen zeker niet alles op een presenteerblaadje aangereikt. En ook zij doen dat allemaal voor “zichzelf”, waarbij het “land” van mee profiteert.

Ikzelf heb in mijn leven in ieder geval nog nooit een uur gewerkt met de gedachte: “laat ik Nederland eens vooruit helpen”.

tenormin
door tenormin Oct 8, 2017 om 19:50
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ben het hier (voor de verandering) wel helemaal met je eens @tijger1. Ouders uit 1909 en 1911. En reken maar dat hij, tja, moeder de vrouw werkte in huis hé, zich een slag in de rondte heeft gewerkt, voor zijn gezin en zichzelf. Die man kwam uit een gezin met 17! kinderen (arme oma van me) en heeft een heel best leven kunnen maken. Maar, dat moet ook gezegd: er was niks na de oorlog. Hij was eerst een meubelmakertje, maar groeide als een trein. Niet eens een magazijn nodig: iedereen kwam tafels etc. uit de fabriek afhalen. Ging al snel internationaal. Maar al die mannen die in die tijd begonnen: ze werden allemaal succesvol, uiteraard tot op zekere hoogte. Ga dus zeker ook niet op de knieën; wel voor die generatie die zich, om welke redenen dan ook, zich uit de naad werkten.

getty
door getty - Oct 8, 2017 om 13:24
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Misschien moeten ze allemaal de Griepprik halen....

tijger1
door tijger1 Oct 8, 2017 om 15:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mag ik bedanken?:))

tenormin
door tenormin Oct 9, 2017 om 00:35
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ik bedank niet: 28 Oktober ga ik hem weer 'gratis' halen. ;-) Dit keer net op tijd: 1 November weer afreis.

tdmduc
door tdmduc - Oct 9, 2017 om 22:03
704 Antwoorden / 2 Vragen

Wat doet dit hier nou?

Sinds wanneer is dit forum een politieke tribune?