Mv
door MvdBerg73 Oct 20, 2019 om 11:14
Huishouden & energie

Waarom zijn de klantenservices van diverse instanties zoals telecm-/televisie-/energie-bedrijven, ziekenhuizen etc. vaak alleen telefonisch bereikbaar en niet via email? Voor slechthorenden/doven is dat echt een probleem.

Voorbeeld bij ZIGGO, je wilt je huidige abonnement wijzigen, dit kun je alleen telefonisch doen! NIet via 'Mijn ZIGGO' of via email/chat.
Voorbeeld bij KPN: je wilt de factuuradres wijzigen, in sommige gevallen kun je dit alleen telefonisch afhandelen!
Voorbeeld bij Vattenfall (voorheen Nuon): je wilt de factuuradres wijzigen, dit kun je aleen telefonisch doen! Bij Eneco kan dit dan weer wel.
Alle bovenstaande voorbeelden geldt zowel voor zakelijk als privé.

Er moet meer mogelijkheden zijn voor deze groep gehandicapten 'slechthorenden en doven', dat zij net als horenden hun zaken zelf kunnen regelen als horenden. Zodat deze groep niet continue afhankelijk moet zijn van anderen.
Zeker in deze morderne tijd moet het bij elk bedrijf/instantie toegepast zijn. Ook voor horenden is via email/chat een betere manier en sneller van communiceren en het regelen van betreffende probleem/vraag, want er onstaan te lange wachttijden bij de telefonische handelingen. Helaas is dat in vele gevallen niet het geval!

1773 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 20, 2019 om 11:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij kunt u overal contact maken via een chat. Of inloggen via uw account.

panter22
door panter22 - Oct 20, 2019 om 11:25
6599 Antwoorden / Vragen

Vaak kunt je via facebook en twitter reageren.  Ziggo heeft een contactformulier. Bij Kpn kun je chatten,
En als je meedeelt dat je slachthorend bent en niet een telefoongesprek kunt voeren, wat krijg je dan voor antwoord, jammer maar helaas?

ne
door neodutchio Oct 20, 2019 om 11:49
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wat moet je ook met een telefoonabbonement als je doof bent? En tv kijken zonder geluid is ook niet alles (tenzij je bepaalde natuurdocumantaires kijkt wat je partner niet mag weten). Dus groot gelijk, jammer maar helaas.

Ooit heb ik zakelijk eens contact gehad met een doof persoon. Deze chatte met een bepaalde dienst die het geschreven woord omzette naar gesproken tekst. Er zijn dus opties om als dove of slechthorende toch te kunnen bellen.

Iv
door Ivo W Oct 20, 2019 om 14:06
729 Antwoorden / Vragen

Wat is dat nu weer voor belachelijke reactie Neodutchio?

Heb jij nog nooit gehoord van SMS of WhatsApp, videobellen, ondertiteling?

En heeft een slechthorende ook geen energieleverancier nodig? Ik ben zelf niet slechthorend maar je reactie is zo stuitend en kortzichtig dat ik hem bij de forumbeheerders rapporteer.

ne
door neodutchio Oct 21, 2019 om 14:07
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U kent geen sarcasme? Voor wat betreft het eerste gedeelte van mijn reactie dan. Dit was een reactie op de laatste woorden van Panter22. Natuurlijk zegt een klantenservice niet “jammer maar helaas” als je via de chat aangeeft niet te kunnen bellen.
In het tweede gedeelte ben ik gewoon ontopic door te melden dat er dus wel degelijk mogelijkheden zijn om per telefoon een klantenservice te bereiken als dove of slechthorende.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 20, 2019 om 11:25
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Bij zaken zoals u noemt is het m.i. altijd verstandig om dat op de 'ouderwetse' manier dus schriftelijk te doen. Als u dat soort zaken ouderwets schriftelijk doet is er ook bewijs dat u degene bent die de wijziging doorgeeft. Echter: Voor zover ik wee en kan nagaan hebben ook andere instanties die u noemt een 'mijn ... ' e-mail adres. Dat geldt ook voor Ziggo: https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/klantgegevens/ zoals u uit gegeven verwijzing kunt afleiden.

Ziekenhuizen, gezondheidscentra hebben veelal die mogelijkheid niet om voor hen moverende redenen. Daarbij is ook aan de otrdee dat veel instanties bijv. adreswijzigingen doorkrijgen via adreswijziging bij uw Gemeente.

diumenge
door diumenge - Oct 20, 2019 om 11:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je abonnement kan je  bij Ziggo heel simpel online wijzigen. Voor die andere dienstverleners zal dat ook wel gelden. Je brengt niet bestaande problemen aan de orde.

me
door mein33 - Oct 20, 2019 om 12:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR MVDBERG73 20 OKT. 2019
Ook voor horenden is via email/chat een betere manier en sneller van communiceren en het regelen van betreffende probleem/vraag, want er onstaan te lange wachttijden bij de telefonische handelingen.

Ben het, als goedhorende,  helemaal met u oneens !

Regelmatig via de e.mail geprobeert een vraag of klacht beantwoord/opgelost te krijgen en vele malen te 'zien' gekregen dat er pas over een x aantal werkdagen gereageerd gaat worden en dat schiet dus helemaal niets op.
Liever 10 minuten in de wacht dan dagen wachten op een antwoord per mail, waarna vaak  toch nog een telefonisch contact noodzakelijk blijkt.
Telefonisch contact werkt veel eenvoudiger, een vraag/probleem direct mondeling stellen geeft veel minder risico op  verwarring en de zaakjes worden meestentijds direct opgelost en per mail bevestigd.

Zo zie je maar weer, dat er geen eenheidsworst voor het contact leggen met bedrijven en instellingen bestaat en dat zo een ieder zijn/haar eigen voorkeur daarin heeft.

aurora1
door aurora1 - Oct 20, 2019 om 16:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar benut u voor zulke zaken dan nooit de chatmogelijkheden, forums van de betreffende bedrijven of desnoods twitter of Facebook, Whatsapp e.d.?
Ik doe zulke zaken nooit telefonisch want dan kan er van alles fout gaan en is het niet na te kijken of te bewijzen.
Hoe het met zakelijk zit weet ik niet, ik heb geen bedrijf, dat zouden ze dan bij higherlevel mogelijk weten, het forum voor ondernemers.

mo
door mof - Oct 21, 2019 om 13:26
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben het helemaal  met u eens. Ik schrijf liever emails omdat ik dan altijd schriftelijke bewijzen heb in mijn mailbox. Tegenwoordig wordt je gedwongen extra te betalen met de telefoon (in Italie werken ze met numeri verde, groene nummers, daar hoef je voor klantenservice niet te betalen), of moet je een facebook account oid hebben.
en wachten tot je een ons weegt voor je een snotneus aan de lijn krijgt die “ut ook niet weet”

en ik ben niet doof en niet slechtziend.

mpbraaksma
door mpbraaksma - Oct 21, 2019 om 17:33
48 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan je abonnement bij Ziggo prima via mijn Ziggo aanpassen. Volgens mij bij de meeste bedrijven. Die hebben altijd wel een chat functie oid.